Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Soorten paardenrassen door Europa

 
Profiel   

Hoi, ik kon niks vinden op het internet maar ik vroeg me af of er specifieke koudbloed paardenrassen voorkomen in Oost Europa? En zo ja, welke.

Hoor graag of jullie hier meer over weten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 19:52 



 
Profiel   

Ik denk dat vrijwel elk land wel een eigen type werkpaard heeft.
Ik ken een Hongaars koudbloed/ trekpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 20:11 



 

jowien schreef
Ik denk dat vrijwel elk land wel een eigen type werkpaard heeft.
Ik ken een Hongaars koudbloed/ trekpaard.

Pools koudbloed/trekpaard heb je ook. De konik is dacht ik ook koudbloed toch? Oorspronkelijk uit het oosten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 20:14 



 
Profiel   

Ik denk dat europa de enige plek is met echte koudbloeden... behalve rusland dan en een deel van Azie misschien. Maar op het hele amerikaanse continent en alle eilanden zo'n beetje komen geen paarden meer voor van origine. Met als uitzonderingen het VK en ijsland. Maar het stikt in de balkan van de paardenrassen die je hier niet ziet. En ook scandinavie heeft er voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 20:33 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Rassenpraat algemeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 10:47 



 
Profiel   

jowien schreef
Ik denk dat vrijwel elk land wel een eigen type werkpaard heeft.
Ik ken een Hongaars koudbloed/ trekpaard.


Voornamelijk benieuwd naar Roemeniƫ. Dit is waarschijnlijk waar ook mijn koudbloed vandaan komt en ik ben benieuwd of ik gelijkenissen kan vinden met de rassen uit dat land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 10:19 



 
Profiel   

Ik heb ook wel eens van een Roemeens koudbloed/trekpaard gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 10:26 



 
Profiel   

Sas_Mon schreef
Ik denk dat europa de enige plek is met echte koudbloeden... behalve rusland dan en een deel van Azie misschien. Maar op het hele amerikaanse continent en alle eilanden zo'n beetje komen geen paarden meer voor van origine. Met als uitzonderingen het VK en ijsland. Maar het stikt in de balkan van de paardenrassen die je hier niet ziet. En ook scandinavie heeft er voldoende.



Je hebt in Amerika die stipjeskoudbloeden. Moment, ik zoek even want ik ben de naam kwijt.

edit: Dat herinner ik me anders dan google me nu voorschotelt... :') Het is blijkbaar de Sugarbush Draft Horse, en het lijkt een uit de hand gelopen hobby want er zijn er maar 12 van.

Daarnaast heb je nog de American Cream Draft Horse, die al dik een eeuw een stamboek heeft in Iowa. Er staat ook een hengst in Duitsland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 10:35 



 
Profiel   

Alle Amerikaanse rassen gaan terug op Europese paarden. Voordat de Spanjaarden Amerika ontdekten waren daar geen paardachtigen (die zijn op dat continent bij de laatste ijstijd uitgestorven)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 11:32 



 
Profiel   

xkimvhxxx schreef
jowien schreef
Ik denk dat vrijwel elk land wel een eigen type werkpaard heeft.
Ik ken een Hongaars koudbloed/ trekpaard.


Voornamelijk benieuwd naar Roemeniƫ. Dit is waarschijnlijk waar ook mijn koudbloed vandaan komt en ik ben benieuwd of ik gelijkenissen kan vinden met de rassen uit dat land.
Heb je toevallig ook wat foto's? Ik woonde een lange tijd in Roemeniƫ, heb er veel paarden (en wagens) voorbij zien komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 12:07 



 
Profiel   

Zeker!!

Ponyspam, komt ie:


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 19:01 



 
Profiel   

Hoi,

Ik heb een foto van mijn verzorgpaard toegevoegd. Ik ben er sinds kort achter dat dit een semigreu romanesc is.
Wellicht heb je hier iets aan. Helaas niet erg veel over bekend, maar er zijn filmpjes te vinden via Google.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 18:19 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 18:19 



 

Haarbal schreef
Sas_Mon schreef
Ik denk dat europa de enige plek is met echte koudbloeden... behalve rusland dan en een deel van Azie misschien. Maar op het hele amerikaanse continent en alle eilanden zo'n beetje komen geen paarden meer voor van origine. Met als uitzonderingen het VK en ijsland. Maar het stikt in de balkan van de paardenrassen die je hier niet ziet. En ook scandinavie heeft er voldoende.



Je hebt in Amerika die stipjeskoudbloeden. Moment, ik zoek even want ik ben de naam kwijt.

edit: Dat herinner ik me anders dan google me nu voorschotelt... :') Het is blijkbaar de Sugarbush Draft Horse, en het lijkt een uit de hand gelopen hobby want er zijn er maar 12 van.

Daarnaast heb je nog de American Cream Draft Horse, die al dik een eeuw een stamboek heeft in Iowa. Er staat ook een hengst in Duitsland.

http://www.sugarbushharlequindraft.com/history.html
Die hadden net zo goed gewoon norikers kunnen importeren. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 18:25 



 
Profiel   

AmySanders schreef
Hoi,

Ik heb een foto van mijn verzorgpaard toegevoegd. Ik ben er sinds kort achter dat dit een semigreu romanesc is.
Wellicht heb je hier iets aan. Helaas niet erg veel over bekend, maar er zijn filmpjes te vinden via Google.



Ja! Daar lijkt ze enorm op! Op Facebook is ook een pagina met allemaal foto's ed over dit ras. Ben het meteen gaan volgen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 10:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen