Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wielkopolski (Pools warmbloed)

 
Profiel   

Hey! Ik heb serieus interesse in een paard en ga daar ook deze week kijken. Het is een Poolse warmbloed (Wielkopolski) ruin van 13. Nu weet ik niet heel veel van dit ras, zijn er hier mensen die ervaring hebben met Poolse warmbloeden? :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 18:11 



 
Profiel   

Qua exterieur variƫren ze nogal; van Groninger tot Trakhener. Degenen die ik ken zijn nuchter, vergelijkbaar met KWPN springpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 18:25 



 
Profiel   

Heel lang geleden (1974) heb ik een paar jaar een 'Poolse Arabier' in bruikleen gehad. Hij was toen al 23 en gered van de slacht. Als ik nu naar foto's kijk is het meer een KWPN-achtig paard. Moet zeggen dat het een heel fijn paard was, met hard beenwerk en een fijn karakter. Mogelijk was het dus een Wielkopolski. Paard is uiteindelijk 37 geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 18:44 



 
Profiel   

Leuk zeg! Ik heb zelf ook 2 wielkopolski merries, eentje van 2 en een jaarling. Beide zijn het echt de makkelijkste paarden die ik ook heb gehad, en dat terwijl ze babies zijn! Ze zijn erg makkelijk, nuchter, koel in het hoofd en gewoon erg fijne paarden. Met mijn 2 jarige wandel ik, doe ik beschermers om en beetje schriktraining en ze kijkt zelden van iets op. Mijn 1 jarige is mega knuffelig en kan erg goed lopen ook! Ze zijn beide spring gefokt al is mijn 1 jarige wel meer een talent en heeft ook Voltaire in haar stamboom.

Niet dat je er veel aan hebt met een ruin, maar KWPN erkend de wielkopolski en nakomelingen van een merrie kunnen ook in het volle veulenboek (en stamboek) van het KWPN komen. Mijn jaarling wil ik met 2 jaar ook aanbieden bij KWPN Ibop en daarna stamboek opname.

Hier foto's van mijn 2 :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 18:50 



 
Profiel   

Mijn oude lievelingspaard van de manege is een wielkopolski volgens mij. Het zijn geweldige paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 18:52 



 
Profiel   

Hevonen schreef
Heel lang geleden (1974) heb ik een paar jaar een 'Poolse Arabier' in bruikleen gehad. Hij was toen al 23 en gered van de slacht. Als ik nu naar foto's kijk is het meer een KWPN-achtig paard. Moet zeggen dat het een heel fijn paard was, met hard beenwerk en een fijn karakter. Mogelijk was het dus een Wielkopolski. Paard is uiteindelijk 37 geworden.



Jeeetje! Dat is oud. Wat tof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 07:48 



 
Profiel   

Lotte_Wessel schreef
Leuk zeg! Ik heb zelf ook 2 wielkopolski merries, eentje van 2 en een jaarling. Beide zijn het echt de makkelijkste paarden die ik ook heb gehad, en dat terwijl ze babies zijn! Ze zijn erg makkelijk, nuchter, koel in het hoofd en gewoon erg fijne paarden. Met mijn 2 jarige wandel ik, doe ik beschermers om en beetje schriktraining en ze kijkt zelden van iets op. Mijn 1 jarige is mega knuffelig en kan erg goed lopen ook! Ze zijn beide spring gefokt al is mijn 1 jarige wel meer een talent en heeft ook Voltaire in haar stamboom.

Niet dat je er veel aan hebt met een ruin, maar KWPN erkend de wielkopolski en nakomelingen van een merrie kunnen ook in het volle veulenboek (en stamboek) van het KWPN komen. Mijn jaarling wil ik met 2 jaar ook aanbieden bij KWPN Ibop en daarna stamboek opname.

Hier foto's van mijn 2 :)

[ [url=m/LgxeMO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UiVgmL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vQiK3M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/95Toz3.jpg]Afbeelding[/url] ]




Wauw, wat een knappe paardjes heb je! Qua karakter klinkt het super.. ik ben heel benieuwd naar de bezichtiging morgen, zal wel even laten weten wat het wordt :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 07:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen