Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Vriendin een keertje laten rijden

 
Profiel   

nafnaf schreef
Stal Ermelo! Ik ga daar binnenkort ook heen met een vriend die 0 rij ervaring heeft.


Die naam heb ik eerder doorgekregen maar dan kom ik op een website waarop staat dat ze geen buitenritten voor buitenstaanders doen. Heb je misschien een adres/locatie c.q. meer gegevens?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 17:56 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Ranch cross borders doet volgens mij privé ritten aan een touwtje

Ik vind een groepsrit persoonlijk fijner en heb dan het idee meer privacy te hebbe


Ik snap dat , maar groepsritten met onervaren mensen heb ik zelf slechte ervaringen mee. Mijn eerdere partner en ik hebben dat ooit eens gedaan (jaren geleden hoor), hij was echt beginner, kon stappen en een beetje draven. De afspraak was niet hard te gaan draven en niet te galopperen. Natúúrlijk draaide halverwege de leider zich om en zegt 'zit een galopje erin?' en meteen gaat de hele groep al in galop. Tien minuten later waren we een hersenschudding, een blauw oog en een gebroken sleutelbeen verder. Groepsritten met onervaren mensen? Nee, echt niet meer, je bent volledig afhankelijk van wat het voorste paard doet. Gaat die in galop dan is er met het achterste paard geen houden meer aan voor een onervaren persoon en dan is het vasthouden en maar hopen dat het goed gaat. Ik vind daar ook echt niks aan.

Ranch Cross Borders klinkt echt als wat ik zoek (en ook als iets wat vooral mijn vriendin erg zou aanspreken), alleen ... geen koudbloeden zo te zien. Gaat even op het lijstje, bedankt voor de tip!

En Daan's horses staat ook al op het lijstje! Die klinkt wel ideaal, een duinrit zou erg mooi zijn en er staat expliciet ´alleen stappen´ bij. Leuk dat ze daar ritten voor alleen beginners hebben. En mooie koudbloeden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 18:03 



 
Profiel   

Leersumse veld doen ze ook ritten met 2 personen hoef je niet perse een groep voor te hebben, en het zijn brave paarden die mee gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 18:17 



 
Profiel   

Heb ff een pbtje gestuurd, als het niet heel erg ras afhankelijk is, weet ik misschien wel iets :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 19:06 



 
Profiel   

Dankjewel, ik heb gereageerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 19:15 



 
Profiel   

Bigfield Shires voelt er ook niet voor (ondanks eerdere berichten hier dat ze dat af en toe wel doen). Dus dat gaat niet door. Ik ga naar de volgende op m'n lijstje ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 08:34 



 
Profiel   

De Hartjeshoeve in Waalre! Daar rijden ze in kleine groepjes op trekpaarden. Geen idee of je zonder ervaring mee kan, maar via hun Facebook pagina kan je ze gewoon een berichtje sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 08:46 



 
Profiel   

Sneeuwvlok23 schreef
De Hartjeshoeve in Waalre! Daar rijden ze in kleine groepjes op trekpaarden. Geen idee of je zonder ervaring mee kan, maar via hun Facebook pagina kan je ze gewoon een berichtje sturen.


Die had ik al benaderd maar zij doen het dus niet (staat ergens in dit topic).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 08:57 



 
Profiel   

Zouden Friezen een optie zijn? Dan ken ik nog wel een adres. Geen manege/stal alleen. Mocht je interesse hebben stuur eventjes een PB haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:10 



 
Profiel   

theadora99 schreef
Zouden Friezen een optie zijn? Dan ken ik nog wel een adres. Geen manege/stal alleen. Mocht je interesse hebben stuur eventjes een PB haha


Mmmm ik weet niet, alles kan natuurlijk maar ze valt vooral voor die kalme vriendelijke uitstraling van bijvoorbeeld een Belg. En ik zelf Friezen helemaal niet zo makkelijk zitten voor een beginner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:25 



 
Profiel   

Ik zou me niet blind staren op een ras eigenlijk. Juist de Belgen en de trekpaarden lijken me super breed, daar krijg je als paardrijder al spierpijn van laat staan iemand die nooit rijdt. Als het bijv. om een stal gaat met hele brave Friezen waarbij de ritten verder voldoenaan je eisen, zou ik daar wel over na denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:29 



 
Profiel   

Een Haflinger is ook best een optie of een brede Fjord, het gaat vooral om de uitstraling. Ik zie als we samen onderweg zijn wanneer zij als een magneet naar die paarden getrokken wordt, als we er langs hollen (als hardloper) dus weet wel een beetje waar ze specifiek voor valt. Snap je? Maar ik denk dat er best wel opties zijn, ik heb al heel veel tips gehad. Die in Beverwijk is eigenlijk precies wat we zoeken (exact), maar da's erg ver weg (maar misschien kan ik dat toch wel regelen). Ik ga nu eerst even stal Ermelo proberen, even vragen of ze een paard hebben wat een beetje in het plaatje past. Zou wel kilometers schelen ;-).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:33 



 
Profiel   

Ja die Friezen, degene waar zij dan wss op zou komen is echt het liefste paard wat ik ken. Heb er een tijdje terug zonder zadel en zonder hoofdstel op gezeten, we zouden gaan wandelen maar waren eventjes opgestapt. Zelfs in draf geen enkel probleem. Daarom raadde ik het aan haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:34 



 
Profiel   

HannahFrouk schreef
Een Haflinger is ook best een optie of een brede Fjord, het gaat vooral om de uitstraling. Ik zie als we samen onderweg zijn wanneer zij als een magneet naar die paarden getrokken wordt, als we er langs hollen (als hardloper) dus weet wel een beetje waar ze specifiek voor valt. Snap je? Maar ik denk dat er best wel opties zijn, ik heb al heel veel tips gehad. Die in Beverwijk is eigenlijk precies wat we zoeken (exact), maar da's erg ver weg (maar misschien kan ik dat toch wel regelen). Ik ga nu eerst even stal Ermelo proberen, even vragen of ze een paard hebben wat een beetje in het plaatje past. Zou wel kilometers schelen ;-).

Stal Ermelo raad ik niet aan, qua paarden welzijn verre van optimaal. En daarbij ging bij ons de groep aan de kletter omdat de begeleider haar paard niet kon houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:42 



 
Profiel   

theadora99 schreef
Ja die Friezen, degene waar zij dan wss op zou komen is echt het liefste paard wat ik ken. Heb er een tijdje terug zonder zadel en zonder hoofdstel op gezeten, we zouden gaan wandelen maar waren eventjes opgestapt. Zelfs in draf geen enkel probleem. Daarom raadde ik het aan haha.


Dankjewel, ja ,dat kun je ook treffen natuurlijk! Per ras heb je natuurlijk ook heel verschillende paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:45 



 
Profiel   

Bowo schreef
HannahFrouk schreef
Een Haflinger is ook best een optie of een brede Fjord, het gaat vooral om de uitstraling. Ik zie als we samen onderweg zijn wanneer zij als een magneet naar die paarden getrokken wordt, als we er langs hollen (als hardloper) dus weet wel een beetje waar ze specifiek voor valt. Snap je? Maar ik denk dat er best wel opties zijn, ik heb al heel veel tips gehad. Die in Beverwijk is eigenlijk precies wat we zoeken (exact), maar da's erg ver weg (maar misschien kan ik dat toch wel regelen). Ik ga nu eerst even stal Ermelo proberen, even vragen of ze een paard hebben wat een beetje in het plaatje past. Zou wel kilometers schelen ;-).

Stal Ermelo raad ik niet aan, qua paarden welzijn verre van optimaal. En daarbij ging bij ons de groep aan de kletter omdat de begeleider haar paard niet kon houden.


Oh help, da's nou eigenlijk niet de bedoeling. Maar ... wij gaan sowieso niet in een groep.
Misschien toch eerst die in Beverwijk dan maar, .... :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:46 



 
Profiel   

daiswees schreef
daan's horses ! hele leuke prive buitenritten op lieve koudbloeden, zitten volgens mij ook een paar semi trekpaarden tussen!



Toch gingen er bij ons meerdere mensen mee, terwijl ik bij het boeken had aangegeven dat ik graag alleen met mijn vriend en haar als begeleider wilde rijden. Dat privé is daar dus niet altijd zo privé...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:01 



 
Profiel   

Er staat bij dat je dan voor 4 mensen betaalt, ik heb dat nog niet helemaal duidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:08 



 
Profiel   

Stal te bokkel in Eerbeek misschien?
Weet niet of ze daar echte trekpaarden hebben, maar vast wel wat koudbloeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:15 



 
Profiel   

LoveBodin schreef
Stal te bokkel in Eerbeek misschien?
Weet niet of ze daar echte trekpaarden hebben, maar vast wel wat koudbloeden.

Die heb ik nog niet voorbij zien komen. Maar ik zie op hun website niet dat ze onervaren ruiters willen doen en zij hebben zo te zien niet dat type paard erbij.


Laatst bijgewerkt door HannahFrouk op 11-05-21 11:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:18 



 
Profiel   

ts mocht het nou allemaal heel lastig worden, ik heb zelf een onwijs brave percheron merrie ( heemskerk) dus naast beverwijk.
rijd in hetzelfde gebied als daan's horses.
dan begeleid ik jullie op mijn spaanse wel een stapritje door het duin!
enkel moet ik dan even rondvragen bij ons op stal voor een 3de paardje voor jou maar ik geloof dat dat niet zo'n probleem zal zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:19 



 
Profiel   

daiswees schreef
ts mocht het nou allemaal heel lastig worden, ik heb zelf een onwijs brave percheron merrie ( heemskerk) dus naast beverwijk.
rijd in hetzelfde gebied als daan's horses.
dan begeleid ik jullie op mijn spaanse wel een stapritje door het duin!
enkel moet ik dan even rondvragen bij ons op stal voor een 3de paardje voor jou maar ik geloof dat dat niet zo'n probleem zal zijn.


Wat een lief aanbod! Ik heb zelf volgens mij ooit eens een ritje gemaakt in de bak op een brave percheron. Zat heerlijk!
Ik heb nog opties maar als niets lukt, kom ik er evt op terug. Dankjewel hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:23 



 
Profiel   

jaa ze zitten heerlijk! mijn dame maakt vooral stapritjes met mijn moeder en iets 'pittigere' ritjes met mijn vader.
beide niet hele ervaren ruiters maar ze geeft zoveel vertrouwen dat ik ze makkelijk het bos mee in neem op haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:26 



 
Profiel   

Ik heb geen trekpaarden maar wel 2 brave Haflingers. Ik heb geen 3e paard om jullie te begeleiden. Maar als het om een stapritje gaat en misschien een drafje voor het gevoel. Dan kan ik ook wel mee lopen.
Ze staan recht aan 85 km ruiterpad in Zeewolde. Stuur maar een pb bij interesse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:29 



 
Profiel   

HannahFrouk schreef
LoveBodin schreef
Stal te bokkel in Eerbeek misschien?
Weet niet of ze daar echte trekpaarden hebben, maar vast wel wat koudbloeden.

Die heb ik nog niet voorbij zien komen. Maar ik zie op hun website niet dat ze onervaren ruiters willen doen en zij hebben zo te zien niet dat type paard erbij.


Bij bosritten niet toch? Daar staat dat beginners ook een staprit kunnen doen?
Citaat
In het voorjaar en de zomer maken we ook graag stapritjes met niet-ervaren ruiters.


En heb gekeken en het lijkt idd dat ze niet veel stevige paardjes hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen