Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vriendin een keertje laten rijden

 
Profiel   

Hallo!

Ik heb echt géén idee of dit hier goed staat, maar ik doe gewoon maar even een poging, omdat het toch over een specifiek ras gaat.

Mijn 'sportvriendin' van 66 en ik (56) brengen nogal wat uurtjes met elkaar door, omdat we dus samen trainen (d.w.z. hardlopen en andere sporten doen). Iedere keer als we hardlopend langs een veld met ezeltjes of paarden komen, moet ze even praten met die beestjes en even haar hand laten snuffen. En inmiddels weet ik dat ze vooral trekpaarden ontzettend mooie beesten vindt. Ze is weleens mee geweest naar mijn paard en dat vond ze ook ontzettend leuk.

Nu zou ik het zo ontzettend leuk vinden dat ze eens een keertje zou kunnen kennismaken met rijden. Niets ingewikkelds, gewoon een keertje op zo'n groot warm (rustig) beest zitten en in stap een half uurtje of een uurtje rijden. Ze heeft nog nóóit op een paard gezeten, is wel sterk en sportief en niet angstig. Op mijn paard wil ik haar niet laten rijden, hij staat op pensioen en hij houdt ook niet echt van vreemdelingen op z'n rug, en als Arabier zit hij ook niet echt comfortabel (buiten gaat meteen de turbo erop). Bovendien kan ik dan zelf niet mee en dat is wel de bedoeling.

Mijn vraag is dus, wie weet een locatie liefst in Gelderland waar het mogelijk zou zijn om een keertje een staprit met haar samen te doen? Ik ben zelf een goede ruiter, maar zij heeft dus geen ervaring. Het lijkt me zo leuk om haar hiermee eens te verrassen, ze zou het echt geweldig vinden. Wie heeft een idee? Of wie heeft toevallig trekpaarden en wil dat wel een keertje regelen? PB'tje mag ook natuurlijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 13:59 



 
Profiel   

The Mill Ranch is misschien wel leuk :)
Mag je ook een beginner voor zijn :D


Laatst bijgewerkt door Eretria op 09-05-21 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 14:02 



 
Profiel   

Ik weet helaas niets in Gelderland. Maar mochten jullie eens naar Zeeland komen weet ik wel een adres waar dit waarschijnlijk wel kan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 14:03 



 
Profiel   

Misschien een type 1 rit bij de Mill Ranch in Ede? Is dichtbij, buitenritje ook voor mensen zonder ervaring en ik denk dat hun Percherons ook wel genoeg in de buurt komen van een trekpaard?
Je eigen paard kan dan alleen niet mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 14:03 



 
Profiel   

Anne_vD schreef
Ik weet helaas niets in Gelderland. Maar mochten jullie eens naar Zeeland komen weet ik wel een adres waar dit waarschijnlijk wel kan :D


Misschien wil je het mij toch even per PB'tje doen?
Ik heb inmiddels de Mill Ranch in Ede een berichtje gestuurd, maar als ik hun website lees, kun je daar alleen op buitenrit met niveau 1 (en nog nooit gereden is niveau 0). Ik weet niet of het daar gaat lukken, maar in elk geval bedankt voor de tips alvast!

Ik hoop op meer tips in Gelderland. Het zou ook een particulier kunnen zijn, maar ik ken geen mensen met koudbloeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 16:08 



 
Profiel   

In Brabant kun je op Shires in de Loonse en Drunense Duinen een buitenrit maken. Maar wellicht ook te ver weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 17:16 



 
Profiel   

Iris82 schreef
In Brabant kun je op Shires in de Loonse en Drunense Duinen een buitenrit maken. Maar wellicht ook te ver weg.


Als het moet rijden we wel een eind hoor! Maar ik wil er erg graag een leuke verrassing van maken en als het in Gelderland is, is dat wel makkelijker (we gaan wekelijks een hardlooptocht doen van meer dan 2 uur dus dat heeft ze nooit door).

Heb je een specifiek adres/website?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 17:21 



 
Profiel   

https://link.marktplaats.nl/m1326039378 ... ialbuttons

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 17:25 



 
Profiel   

Op de grens Groningen/Drenthe kun je op tinkers rijden, ze zit dacht ik ook hier op bokt: tinkerplein. Weet niet of ze nu al ritten doen en of je ook zonder ervaring mee kunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 18:09 



 
Profiel   

Bij de Hartjeshoeve kan je op trekpaarden rijden, zit ergens in Brabant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 18:22 



 
Profiel   

Iris82 schreef


Dankjewel die ga ik ook even contacten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 19:14 



 
Profiel   

xsiroccox schreef
Op de grens Groningen/Drenthe kun je op tinkers rijden, ze zit dacht ik ook hier op bokt: tinkerplein. Weet niet of ze nu al ritten doen en of je ook zonder ervaring mee kunt.


Dankjewel, ga ik opzoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 19:14 



 
Profiel   

Tinka schreef
Bij de Hartjeshoeve kan je op trekpaarden rijden, zit ergens in Brabant.


Ik heb ze op internet gevonden en via Facebook een berichtje gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 19:22 



 
Profiel   

Niveau 1 in Ede is ook mogelijk voor nooit gereden.
Ze zijn zeer goed in de begeleiding. Kleine stukjes draf worden gedaan als alle ruiters dit willen en stabiel zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 19:33 



 
Profiel   

Er zit ergens bij Zutphen in de buurt een shires-stal meen ik.
Edit: https://www.bigfieldshires.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 20:07 



 
Profiel   

LaDonna was me voor: ik wilde je ook Bigfield Shires voorstellen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 20:19 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Niveau 1 in Ede is ook mogelijk voor nooit gereden.
Ze zijn zeer goed in de begeleiding. Kleine stukjes draf worden gedaan als alle ruiters dit willen en stabiel zitten.


Oh dat is goed om te horen. Dit is wel mn eerste keus dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 20:30 



 
Profiel   

Bigfield heb ik ook even opgezocht. Er staat wel bij dat je alle gangen onder controle moet hebben ...

Ik bewaar die even, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 20:34 



 
Profiel   

Ik ben meerdere keren met onervaren ruiters die nooit hadden gereden bij de mill ranch geweest. Elke keer super leuke dag gehad en als pluspunt ook nog wild gespot

Als je geluk hebt kom je misschien ook op een trekpaard, ze hebben er twee staan die meerijden met de beginner ritten

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 20:35 



 
Profiel   

ik heb meerdere keren bij the mill ranch gereden en elke keer een goede ervaring! zeker een aanrader voor een eerste keer, hoop dat het wat wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 20:41 



 
Profiel   

Ik heb jaren geleden een buitenrit bij Bigfields gemaakt met mijn zus: zij aan de longeerlijn, ik los. Dit omdat zij ook niet kan rijden, maar toch heel graag eens op buitenrit wou. Als je contact met ze zoekt, is veel mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 20:45 



 
Profiel   

Hartjeshoeve is echt een aanrader! :j Onwijs leuk en super lieve dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 20:47 



 
Profiel   

Bedankt allemaal, ik heb nu een paar vragen uitstaan, oa bij de mill ranch. Ik hoop dat dat gaat lukken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 21:01 



 
Profiel   

De Hartjeshoeve heeft aangegeven dat ze het niet doen, omdat je minimaal de draf moet beheersen voor een buitenrit. Da's helaas niet het geval, dus daar kan het dan niet. Ik zoek verder.

By the way, mijn vriendin valt in de categorie 'lichtgewicht' qua lengte en leeftijd. Ik ben zelf 1.70 en 61 kg, zij is een stuk lichter bij 1.69 (dus in principe zou ze ook op een niet al te grote Fjord kunnen, da's ook zeker wel een optie).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 07:31 



 
Profiel   

Stal Jacobs, Voorthuizen. Ook stapritten in het bos voor mensen zonder enige ervaring
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 07:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen