Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vriendin een keertje laten rijden

 
Profiel   

Zodra ik antwoord heb op mijn uitstaande vragen, ga ik stal Jacobs even benaderen.
bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 08:06 



 
Profiel   

Je hebt ook nog het fjordenpaard in Breda, die doen daar ritten maar ook strandritten

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 08:44 



 
Profiel   

Bij van koren tot maanen in kootwijk kunnen ook onervaren ruiters op buitenrit, zij hebben alleen geen trekpaarden, volgens mij wel brede spanjaarden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:01 



 
Profiel   

In de buurt van Gelderland weet ik niets, maar ik heb heel erg goede en leuke ervaring op Vlieland bij "manege de Seeruyter" met een vriend welke niet kon rijden maar het graag een keer wou proberen. Ze hebben daar twee prachtig grote trekpaarden en nemen ook echte beginners welke nog niet kunnen draven mee voor een ritje in het bos. Gezien het een eiland is hoef je ook niet bang te zijn voor drukke verkeerswegen of verdwalen. En natuurlijk leuk te combineren met een heerlijk weekend weg :D


Laatst bijgewerkt door XladyX op 10-05-21 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:14 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Er zit ergens bij Zutphen in de buurt een shires-stal meen ik.
Edit: https://www.bigfieldshires.nl/


Deze wil ik ook aanraden. Erg leuk !

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:14 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Je hebt ook nog het fjordenpaard in Breda, die doen daar ritten maar ook strandritten


Bedankt voor je reactie. Weet je iets meer van 'het fjordenpaard'? Ik kan best maneges vinden waar je met koudbloeden o.i.d. een buitenrit kunt maken, dat is het probleem niet echt. Het gaat er dus specifiek om dat we met 2 personen in stap willen (niet in een groep), waarbij 1 van die personen dus niet kan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 10:40 



 
Profiel   

Skinfaxi schreef
Bij van koren tot maanen in kootwijk kunnen ook onervaren ruiters op buitenrit, zij hebben alleen geen trekpaarden, volgens mij wel brede spanjaarden :D


Als het lieve grote paarden zijn, dan vind ze dat vast helemaal geweldig. Bedankt voor de tip, die parkeer ik even totdat ik meer over mijn eerste tips weet. Klinkt goed! En is hier ook vlak in de buurt, da's ook handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 10:41 



 
Profiel   

XladyX schreef
In de buurt van Gelderland weet ik niets, maar ik heb heel erg goede en leuke ervaring op Vlieland bij "manege de Seeruyter" met een vriend welke niet kon rijden maar het graag een keer wou proberen. Ze hebben daar twee prachtig grote trekpaarden en nemen ook echte beginners welke nog niet kunnen draven mee voor een ritje in het bos. Gezien het een eiland is hoef je ook niet bang te zijn voor drukke verkeerswegen of verdwalen. En natuurlijk leuk te combineren met een heerlijk weekend weg :D


Jammer dat het zo ver weg is, we zijn niet zo van een weekendje weg (hoewel we het daar weleens over gehad hebben). Het klinkt wel erg leuk, misschien zou dat weleens iets zijn voor een tweede keer (ze vindt het vast heel leuk). Toch bedankt voor de tip, want qua rijden is het wel precies wat ik bedoel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 10:42 



 
Profiel   

linda_gigant schreef
LaDonna75 schreef
Er zit ergens bij Zutphen in de buurt een shires-stal meen ik.
Edit: https://www.bigfieldshires.nl/


Deze wil ik ook aanraden. Erg leuk !


Dank voor je reactie. Die Shire stal houd ik op het lijstje ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 10:43 



 
Profiel   

Bij het Leersumseveld kun je ook ritten maken met mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten :)
http://leersumseveld.com/

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 10:55 



 
Profiel   

95Ellen schreef
Bij het Leersumseveld kun je ook ritten maken met mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten :)
http://leersumseveld.com/


Ik heb dat ook even bekeken, er staat weinig op over de paarden zelf maar er staat wel letterlijk 'buiten leren paardrijden' dus in principe een mogelijkheid. Dank je! Die gaat ook even op de parkeerlijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 12:42 



 

Amber_anne schreef
Je hebt ook nog het fjordenpaard in Breda, die doen daar ritten maar ook strandritten


De strandritten zijn gestopt helaas. Voor de bosritten moet je een erg lange adem hebben om contact te kunnen krijgen, kan maanden duren tegenwoordig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 12:47 



 
Profiel   

[***] schreef
Amber_anne schreef
Je hebt ook nog het fjordenpaard in Breda, die doen daar ritten maar ook strandritten


De strandritten zijn gestopt helaas. Voor de bosritten moet je een erg lange adem hebben om contact te kunnen krijgen, kan maanden duren tegenwoordig.


Oh wat jammer, die strandrit stond nog op mijn lijstje. Weet je wel of ze dat nog gaan hervatten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 13:26 



 
Profiel   

De manege in Epe? Mijn dochter, vriendin en dochter van vriendin hebben daar ook een buitenrit gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 13:47 



 
Profiel   

marije1109 schreef
De manege in Epe? Mijn dochter, vriendin en dochter van vriendin hebben daar ook een buitenrit gemaakt.


Met een groep of met z'n tweeën? En konden zij rijden of ook helemaal niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:23 



 
Profiel   

HannahFrouk schreef
Bedankt allemaal, ik heb nu een paar vragen uitstaan, oa bij de mill ranch. Ik hoop dat dat gaat lukken!


De Mill Ranch doet alleen buitenritten vanaf 8 personen, en dat wil ik eigenlijk niet. Ik heb zelf slechte ervaringen met buitenritten in een groep, daar heb ik niet zo'n zin in. Het gaat mij echt om een rit met z'n tweeën in stap met dan (omdat dat nu eenmaal moet) een begeleider mee.

'k Weet eigenlijk niet of dat ergens te vinden zal zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:25 



 
Profiel   

Vermoedelijk staat het nergens op een site. Het is niet de meest economische bedrijfsactiviteit namelijk. Bigfield had het ook niet op de site staan, maar ik heb ze gemaild, mijn situatie voorgelegd en gevraagd of het kon. Gewoon voor mijn zus en ikzelf, geen andere klanten er bij. Het kon. Hou er alleen rekening mee dat het iets duurder gaat zijn dan een groepsrit, maar in overleg is er op de meeste plaatsen veel meer mogelijk dan wat ze op de website zetten.
De mill ranch heeft het daarentegen dan weer meer dan druk genoeg met de groepsritten, dat kunnen ze amper inplannen, dus dat die niet willen, verrast me dan weer niet echt heel erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:30 



 
Profiel   

Lalidan schreef
Vermoedelijk staat het nergens op een site. Het is niet de meest economische bedrijfsactiviteit namelijk. Bigfield had het ook niet op de site staan, maar ik heb ze gemaild, mijn situatie voorgelegd en gevraagd of het kon. Gewoon voor mijn zus en ikzelf, geen andere klanten er bij. Het kon. Hou er alleen rekening mee dat het iets duurder gaat zijn dan een groepsrit, maar in overleg is er op de meeste plaatsen veel meer mogelijk dan wat ze op de website zetten.


Dan ga ik nu Bigfield eerst even benaderen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:31 



 
Profiel   

Als uw vriendin nog niet gereden heeft, is het dan wel een strak plan om onmiddellijk een buitenrit in te plannen? Een groepsrit lijkt me helemaal niet aangewezen. Ik zou gewoon iets zoeken waar jullie ff paarden poetsen, opzadelen en dan mss aan de hand wat gaan rondwandelen. Zal wss al spannend genoeg zijn en qua beleving al zeker een ervaring rijker. Wilt ze verder dan kan ze best toch wat basislessen nemen en dan erna eventueel samen een wandeling inplannen. Maar de basisprincipes zou ze toch moeten kennen/beheersen, het blijven dieren en ze is ook de jongste niet meer dus bij een val zal het al sneller verkeerd aflopen dan bvb een tiener die 9/10 omdraait en terug overeind schiet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 15:14 



 
Profiel   

Nou denk dat een staprit met zn tweeen (met een touwtje eraan), met begeleiding op zich wel een uitvoerbaar plan is. Zitten kan ze wel (heeft keertje op mijn paard gezeten) en met haar 66 jaar loopt ze nog survivalwedstrijden waarbij ze over hoge balken ed moet klimmen, dus getraind is ze wel. Kan alleen niet paardrijden. Dus mijn eigen inschatting als ervaren ruiter is dat dat zou moeten kunnen op een makkelijk zittend rustig paard.

Het gaat er niet om om haar te leren paardrijden, alleen keertje ervaren hoe dat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 15:50 



 
Profiel   

HannahFrouk schreef
De Mill Ranch doet alleen buitenritten vanaf 8 personen, en dat wil ik eigenlijk niet. Ik heb zelf slechte ervaringen met buitenritten in een groep, daar heb ik niet zo'n zin in. Het gaat mij echt om een rit met z'n tweeën in stap met dan (omdat dat nu eenmaal moet) een begeleider mee.

'k Weet eigenlijk niet of dat ergens te vinden zal zijn.


Daans Horses in Noord Holland doet dit wel volgens mij. Speciaal ook stapritten voor mensen die nooit gereden hebben. Hele lieve relaxte paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 15:53 



 
Profiel   

Prince schreef
HannahFrouk schreef
De Mill Ranch doet alleen buitenritten vanaf 8 personen, en dat wil ik eigenlijk niet. Ik heb zelf slechte ervaringen met buitenritten in een groep, daar heb ik niet zo'n zin in. Het gaat mij echt om een rit met z'n tweeën in stap met dan (omdat dat nu eenmaal moet) een begeleider mee.

'k Weet eigenlijk niet of dat ergens te vinden zal zijn.


Daans Horses in Noord Holland doet dit wel volgens mij. Speciaal ook stapritten voor mensen die nooit gereden hebben. Hele lieve relaxte paarden.


Ik ga die opzoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 16:06 



 
Profiel   

Stal Ermelo! Ik ga daar binnenkort ook heen met een vriend die 0 rij ervaring heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 16:13 



 
Profiel   

Ranch cross borders doet volgens mij privé ritten aan een touwtje

Ik vind een groepsrit persoonlijk fijner en heb dan het idee meer privacy te hebbe

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 16:25 



 
Profiel   

daan's horses ! hele leuke prive buitenritten op lieve koudbloeden, zitten volgens mij ook een paar semi trekpaarden tussen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 16:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen