Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wie durft te gokken welk ras mijn paard is?

 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Goedenmiddag allemaal,

Ik hoop dat dit hier goed staat.

Afgelopen December heb ik een super leuke pony gekocht ze heeft een spaans paspoort en is geboren in januari 2016 in spanje. Ze is volgensmij half 2018 naar Nederland gekomen. en in dec 2020 heb ik haar dus gekocht. Zelf vind ik haar wat weg hebben van een PRE maar met haar 145cm is ze daar veel te klein voor. . Ze kan super goed springen (zonder ruiter 110cm) met ruiter nog niet geprobeerd. Ze is cremello van kleur en heeft dus ook 2 blauwen ogen. Iemand een idee. En bestaat er ook zoiets als een dna test voor paarden, en welke zouden jullie aanraden?
Haar naam is eigenlijk toralba maar wij noemen haar Mellow.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:14 



 
Profiel   

Een leuk paardje! Een PRE zal het inderdaad helemaal niet zijn.Gewoon een papierloze Spaanse landpony.Vaak zijn dat brave,ijverige,en taaie paardjes. Maar misschien zit ik er helemaal naast hoor!Ik wens jullie in elk geval veel plezier samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:28 



 
Profiel   

Ze ziet eruit als een kruising met PRE bloed. Net als dat er in Nederland veel gekruist word met papierloze paarden doen ze dat in Spanje ook. 1.45 is niet klein voor een PRE, het is een nette maat. Verder zie ik er veel PRE kenmerken in maar komt de kleur cremello niet heel veel voor bij PRE's. Ze zijn er wel maar bv schimmel overheerst. Veel PRE's met een apart kleurtje zijn daarom op kleur gefokt en net per se op bouw en beweging.
Pas maar op met die bleke huid van de zomer, die verbrand op haar neus, rond de ogen en anus veel sneller dan paarden met een donkere huid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:34 



 
Profiel   

Heb je geen cruzado?
Kruizing PRE en 'iets' anders?
Of heeft ze echt alle papieren? Dan kan het ook een klein uitgevallen merrie zijn.
Al zijn de originele PRE's niet eens zo afwijkend voor haar hoogte en type dacht ik?
Alleen het kleurtje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:35 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Heb je geen cruzado?
Kruizing PRE en 'iets' anders?
Of heeft ze echt alle papieren? Dan kan het ook een klein uitgevallen merrie zijn.
Al zijn de originele PRE's niet eens zo afwijkend voor haar hoogte en type dacht ik?
Alleen het kleurtje?


Heb absoluut geen papieren behalve het paspoort waar alles in het Spaans in staat ik heb geen idee wat er in zit dacht misschien heeft iemand een idee. Dacht alleen dat een PRE 160 + is daarom dacht ik dat ze hier wat klein voor is

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 15:29 



 
Profiel   

Misschien zit er ook iets van Berber in? Spanje ligt wel dicht bij Noord-Afrika.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 15:33 



 
Profiel   

Van origine zitten Pre’s rond de 1.60. 1.45 is dus echt wel klein.
Waarschijnlijk is ze gewoon een crusado. Dus mixje van van alles en nog wat.
De kleur cremello/perlino komt ook steeds meer voor.
Maar bij Pre’s betaal je nog veel voor die kleuren.
In Spanje loopt ook echt van alles rond dus het is lastig te achterhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 15:38 



 
Profiel   

Ik vind het ook wel iets weg hebben van een Connemara x pre?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 15:40 



 
Profiel   

Maureen95 schreef
Ik vind het ook wel iets weg hebben van een Connemara x pre?

Een Ier in Spanje? Alles is mogelijk natuurlijk.Als ts iemand kent die Spaans kan vertalen,is mogelijk uit het paspoort nog informatie te halen,vorige eigenaren of zo die meer weten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 15:54 



 
Profiel   

Was ook maar een wild gokje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 16:15 



 
Profiel   

Ze lijkt niet bepaald op een pre. Ook geen kruising. Ik kom zelf van Spanje en dit komt niet echt voor in de basic rassen. Zo lopen er wel veel onbenoemde landpony`s al lijkt ze daar ook weinig van te hebben. Nu zit er in Campo een Welsh Cob fokkerij. Daar lijkt ze wel erg op. Daar komen de meeste cremello`s vandaan en qua bouw lijkt ze daar het meeste op. Maar dat is wel lastig te beoordelen van een foto.
Je zou je eens in dit ras kunnen verdiepen om te kijken of het overeen komt. Al denk ik dat je een prachtige landverwaaier hebt gekocht en geloof me daar kun je blij mee zijn :j <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 16:52 



 
Profiel   

LoveWithJoy schreef
Ze lijkt niet bepaald op een pre. Ook geen kruising. Ik kom zelf van Spanje en dit komt niet echt voor in de basic rassen. Zo lopen er wel veel onbenoemde landpony`s al lijkt ze daar ook weinig van te hebben. Nu zit er in Campo een Welsh Cob fokkerij. Daar lijkt ze wel erg op. Daar komen de meeste cremello`s vandaan en qua bouw lijkt ze daar het meeste op. Maar dat is wel lastig te beoordelen van een foto.
Je zou je eens in dit ras kunnen verdiepen om te kijken of het overeen komt. Al denk ik dat je een prachtige landverwaaier hebt gekocht en geloof me daar kun je blij mee zijn :j <3

Wat is een landverwaaier? :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 17:00 



 
Profiel   

anjali schreef
LoveWithJoy schreef
Ze lijkt niet bepaald op een pre. Ook geen kruising. Ik kom zelf van Spanje en dit komt niet echt voor in de basic rassen. Zo lopen er wel veel onbenoemde landpony`s al lijkt ze daar ook weinig van te hebben. Nu zit er in Campo een Welsh Cob fokkerij. Daar lijkt ze wel erg op. Daar komen de meeste cremello`s vandaan en qua bouw lijkt ze daar het meeste op. Maar dat is wel lastig te beoordelen van een foto.
Je zou je eens in dit ras kunnen verdiepen om te kijken of het overeen komt. Al denk ik dat je een prachtige landverwaaier hebt gekocht en geloof me daar kun je blij mee zijn :j <3

Wat is een landverwaaier? :o?


Dat is een beetje een term in de volksmond oftewel een landpony (verwilderde pony)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 11:45 



 
Profiel   

Ik vind haar eerder naar lusitano kruising neigen. Maar het zal geen volbloed zijn. Daar heeft ze een te recht profiel voor lijkt en te lang in haar lijf. Barokke paarden zijn vaak compacter en hoger op de benen. Maar de foto’s die je plaatst zijn ook niet echt duidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 12:03 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Ik vind haar eerder naar lusitano kruising neigen. Maar het zal geen volbloed zijn. Daar heeft ze een te recht profiel voor lijkt en te lang in haar lijf. Barokke paarden zijn vaak compacter en hoger op de benen. Maar de foto’s die je plaatst zijn ook niet echt duidelijk.


Hij is te klein en te lang voor een lustiano :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 15:14 



 
Profiel   

[ img ]
Valt opzich mee. Die cobjes zijn ook niet extreem hoog qua benen. Maar het is sws giswerk. Ze zou misschien via een bloedafname kunnen checken welk gen groot speelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 15:17 



 
Profiel   

LoveWithJoy schreef
Rennie89 schreef
Ik vind haar eerder naar lusitano kruising neigen. Maar het zal geen volbloed zijn. Daar heeft ze een te recht profiel voor lijkt en te lang in haar lijf. Barokke paarden zijn vaak compacter en hoger op de benen. Maar de foto’s die je plaatst zijn ook niet echt duidelijk.


Hij is te klein en te lang voor een lustiano :P

Met kruisingen kan je een hele hoop veranderen aan een ras :+ dus dat zegt niks. Lusitanos zijn echt niet allemaal groot, je hebt ook kleine er tussen zitten. Als je een lusitano kruist met een lange pony kan je ook dit soort dingen er uit krijgeb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 16:07 



 
Profiel   

Echt geen idee wat voor ras maar wat een leuk paardje heb je gekocht!!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 16:20 



 
Profiel   

Maureen95 schreef
Ik vind het ook wel iets weg hebben van een Connemara x pre?

Grappig, ik denk ook dat er connemara inzit :D
Voor de rest kan er nog vanalles inzitten vrees ik :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 18:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen