Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 15 [ 369 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gelders Paard en Tuiger

 
Profiel   

Nettie007 schreef
Hoi allemaal, wat een leuk topic! Ik zie knappe paarden voorbij komen, mag ik mee doen in het topic? (Ben niet super actief trouwens)

Dit is mijn grote vriend. Vermoed een mix tussen Gelders en tuiger, het is een Koss x Cavalier. Ander kleurtje :o

[ [url=m/3BUi7R.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iRu01v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Herken wel eigenschappen van wat jullie noemen, leergierig, werkwillig, mensgericht, nuchter en eerlijk. Heerlijk dier <3


Een schimmel! <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 00:44 



 
Profiel   

Nettie007 schreef
Hoi allemaal, wat een leuk topic! Ik zie knappe paarden voorbij komen, mag ik mee doen in het topic? (Ben niet super actief trouwens)

Dit is mijn grote vriend. Vermoed een mix tussen Gelders en tuiger, het is een Koss x Cavalier. Ander kleurtje :o

[ [url=m/3BUi7R.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iRu01v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Herken wel eigenschappen van wat jullie noemen, leergierig, werkwillig, mensgericht, nuchter en eerlijk. Heerlijk dier <3


Cavalier was een springpaard toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 04:52 



 
Profiel   

taverno schreef
Nettie007 schreef
Hoi allemaal, wat een leuk topic! Ik zie knappe paarden voorbij komen, mag ik mee doen in het topic? (Ben niet super actief trouwens)

Dit is mijn grote vriend. Vermoed een mix tussen Gelders en tuiger, het is een Koss x Cavalier. Ander kleurtje :o

[ [url=m/3BUi7R.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iRu01v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Herken wel eigenschappen van wat jullie noemen, leergierig, werkwillig, mensgericht, nuchter en eerlijk. Heerlijk dier <3


Cavalier was een springpaard toch?

Als het om dit paard gaat wel:
https://www.kwpn.nl/database?paard=p-140847
Koss is dan weer echt Gelders. Afijn. De mooie tank van een schimmel van Nettie is een KWPN'er. Met in ieder geval deels fokrichting Gelders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 05:04 



 
Profiel   

Cavelier was een springpaard inderdaad.

Wat een mooie Delviro x Nando komt er voorbij! Delviro heeft geen vosgen dus ze zal inderdaad zwart of zwartbruin zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 06:18 



 
Profiel   

Leuk topic!!! Wat een prachtige paarden heeft iedereen zeg! En jullie verhalen zijn heel herkenbaar :)

Ik wil mijn dames ook wel graag toevoegen aan de verzameling!

Daisy is mijn eerste paard. Ze bleek na aanschaf een gelders papier te hebben en daar begon eigenlijk mijn liefde voor het gelderse paard. Ze is een stamboek merrie van Upperville x Parcival x Indiaan. Met haar heb ik leren rijden. Een braaf kanon van ruim 1.70. In 2019 hebben we met haar een veulen gefokt van WV Saron en dat smaakte naar meer!

[ img ]

[ img ]

En zo kwam Zilverling Mirna bij ons wonen. Een keur sport merrie van Parcival x Ahoy. Tikkeltje eenkennige maar wat een werkmentaliteit heeft ze! Opstappen en wegrijden. Ze kwam drachtig hier in 2019, kreeg in 2020 een veulen van de hengst Killian en heeft momenteel een Spielberg baby aan de voet.

[ img ]

[ img ]

Veulen van Spielberg:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 07:52 



 
Profiel   

Ik heb een Colonist x Torino waar ik Z mee rijdt. Geen eenvoudig karakter. Kijkerig en tikje brutaal. In de omgang wel ontzettend braaf.

Maar mijn volgende wordt een “normale”, ik heb een Ferguson x Kennedy hengstveulen gekocht. Na al dat tuigpaardbloed (hiervoor reed ik een Koss x Lorton, heb zelf een Danser gefokt) was ik even toe aan iets met wat minder gebruiksaanwijzing. Althans, dat hoop ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 08:48 



 
Profiel   

Over gebruiksaanwijzing gesproken..
De gelderse merrie die ik verzorg heeft echt een gloeiende hekel aan onbekende mannen én vee-artsen := :')

De eigenaar was eens op vakantie dus deed ik de paarden samen met de bijrijdster. Op 1 dag konden we beiden niet en hebben wij (in overleg met de eigenaar) de buurman gevraagd om de paarden buiten te zetten. Hij kreeg de gelderse met geen mogelijkheid te pakken in de box. De oren gingen plat in de nek, steigeren, kont toe-keren...

Ja. Deze heeft ook een gebruiksaanwijzing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 09:43 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Over gebruiksaanwijzing gesproken..
De gelderse merrie die ik verzorg heeft echt een gloeiende hekel aan onbekende mannen én vee-artsen := :')

De eigenaar was eens op vakantie dus deed ik de paarden samen met de bijrijdster. Op 1 dag konden we beiden niet en hebben wij (in overleg met de eigenaar) de buurman gevraagd om de paarden buiten te zetten. Hij kreeg de gelderse met geen mogelijkheid te pakken in de box. De oren gingen plat in de nek, steigeren, kont toe-keren...

Ja. Deze heeft ook een gebruiksaanwijzing.


Dat had mijn tuigpaard merrie van Vaandrager ook.
[ img ]
Ik koop nooit meer een paard die leuk lijkt naast mijn huidige paard. Heb haar uiteindelijk bij een handelaar omgeruild, en stik mazzel gehad want in ieder geval tot vorig jaar heeft ze daar lekker veulentjes gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 09:55 



 
Profiel   

Vaandrager is Gelders toch?

Qua eenkennigheid of afkeer tegeb bepaalde personen, herken ik die van mij niet in.
Die is zo mensgericht, die vind tot dusver iedereen lief als ze hem met respect behandelen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 10:21 



 
Profiel   

Hier ook trots gelders paarden fokker, ik weet niet of je dit topic al gezien had, maar hierin spreken we regelmatig over onze geldersen

[HK] Gelderse paarden deel 10 !!!

Iedereen is welkom daar met een gelderse :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 10:38 



 
Profiel   

Loran schreef
Vaandrager is Gelders toch?

Qua eenkennigheid of afkeer tegeb bepaalde personen, herken ik die van mij niet in.
Die is zo mensgericht, die vind tot dusver iedereen lief als ze hem met respect behandelen..

Manno x Renovo, puur tuigpaard.
Later ook wel meer Vaandragers op marktplaats tegen gekomen die door een sterk karakter te koop kwamen. Toen voelde ik me al minder een sukkel :+

Mijn Joze nu is ook zo'n in en in en in lief paard voor iedereen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 12:13 



 
Profiel   

Vaandrager is ook van 1 van stal.
Vind hem een doetje, wel wakker maar o zo eerlijk!
Onder het zadel ook braaf, en vind alles wel prima.

Vergeleken met 'heetheid' is die tuiger van mij 'nuchterder'..

Al hadden die 2 net even een hobby van gemaakt om de mijne niet braaf mee te laten lopen naar stal (ivm opbouw weide-uren).
De tuiger liep eerst braaf mee, toen ineens wat omhoog, omdraaien en lostrekken.. De Gelderse deed vrolijk mee de 30min. die volgde

Maar uiteindelijk was ik leuker (en de snoepjes), dus staat op stal straks weer even heen..

2 boefjes bij elkaar, maar wel verschillend (gelderse is 5, tuiger 3)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 13:14 



 
Profiel   

Hallo allemaal, hier meld zich nog een Gelderse/tuiger fan! Vooral vosjes heb ik een zwak voor!

Priscilla ( v. Edelman) mijn eerste merrie, helaas in 2019 moeten laten inslapen.
[ img ]


Ontario ( v. Henkie ) is nu 2 jaar en vermaakt zich nog in de opfok.
[ img ]

Ciolanda ( v. Manno) met een hengstveulen ( v. Matiz) word dit gedekt door Icelli.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 14:23 



 
Profiel   

leuk!! welkom :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 22:52 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Mijn 1e keer op Nolen!
wat was die braaf en nuchter

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 16:21 



 
Profiel   

Loran schreef
[ [url=m/21JAMR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2BnsoZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn 1e keer op Nolen!
wat was die braaf en nuchter


Wat leuk! Geweldig gevoel he, om er voor de eerste keer op te klimmen :) Lekker nagenieten is dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 18:54 



 
Profiel   

Gisteren 2e keer erop.
Stemhulp zit er wel fijn op, zo gisteren klein begin gemaakt met stemhulp/beenhulp.. Knapperd deed het netjes!

Hoe is het bij iedereen? Zeker na de warme dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 09:30 



 
Profiel   

Vanmiddag weer op noery gereden. de 4e keer er zelf op en totaal 8 x onder het zadel (incl hangen en alleen even zitten).

Best trots


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 22:41 



 
Profiel   

Ziet er braaf uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 22:52 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
Vanmiddag weer op noery gereden. de 4e keer er zelf op en totaal 8 x onder het zadel (incl hangen en alleen even zitten).

Best trots


[ [url=m/2sgVnq.jpg]Afbeelding[/url] ]


ziet er goed uit !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 22:57 



 
Profiel   

Wat leuk al die jonge paarden onder het zadel :D Ik durf niet zo goed meer te rijden ohz na een nare ervaring. Alleen als ik het paard echt vertrouw kan ik lekker rijden. Floris voelde super stabiel dus bij hem had ik geen last van angst :)

Gisteren hebben wij weer een lesje gereden. Jody had er zin an. Het was op vreemd terrein. We komen er vaker hoor, maar ze is zo'n paard wat zich dan toch nog opwindt en dan gaat ze ook echt beter lopen. Een echte showpony :)) En dat hebben we nodig op concours!

Thuis moet ik vooral klein rijden. Klein drafje, kleine achtjes. Veel rust en ontspanning, wat soms best een uitdaging is. Maar afgelopen week dacht ik: waarom doen we dit? Zo krijg ik dat dier nooit aan het tuigen.. Waarom wilde ik ook alweer de aangespannen sport in?

Nou. Daar kwam gisteren antwoord op! Eerst 10 tot 15 minuten voornamelijk gestapt en dan mooi over de rug, linksom en rechtsom. Toen mochten we eindelijk de energie eruit rijden en man man wat gaaf! Ze ging als een raket! :D zoveel voorbeen had ze nog niet eerder laten zien en ik merkte ook dat ze rechter bleef dan eerst. Voorheen trok ze scheef als we zo weg reden en nu bleef ze keurig tussen twee leidsels. Ooh.. Ik heb echt genoten en ik weet ook weer waarom ik dit wil. Dus nu thuis weer klein rijden haha en over 2 weken naar een oefendag hier in de buurt.

Even een foto ter illustratie ;)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 06:47 



 
Profiel   

Wij hebben ook een tuiger! Mijn once in a lifetime paard, inmiddels als 18, staat al even stil omdat ik hem wat ziekte betreft van mijn kant slecht nog kan rijden, maar wat word ik toch iedere dag blij van deze vrolijke lummel! Super karakter heeft hij, liever en vrolijker zijn ze er echt niet, is heel graag bij je, gaat altijd graag wat doen. Hoe meer kinderen met krukjes (want hij is groot, 1.74 m, maar toont nog veel groter) er om hem heen staan om hem te poetsen, hoe gaver hij het vind. Hij gaat graag met je mee, maar is dan onder het zadel flegmatiek, leuk om wat te doen baas, maar dit tempo gaat hardstikke goed. In de wei en aan de loge een show off, krachtpatser is hij en dat laat hij graag zien. Niet mijn 1e tuiger, al moet ik zeggen dat na de ervaring met mijn 1e het een wonder is dat er nog een tuiger kwam, was ik dan ook niet bewust naar op zoek. De 1e was gewoon simpelweg een rotte appel, wat een vervelend karakter zat er op dat dier. Gelukkig is onze Apie een engel, paard waar je iedere dag om kan lachen (hij is een echte clown, drinkt bijv veel liever uit je tuinslang dan uit zijn waterbak), mijn dochter is nu iets ouder en wordt door zijn enorme gangen niet meer gelanceerd, haha, ze weegt nu iets meer en kan dan eindelijk zijn draf uitzitten, wil nu met hem aan de gang. Van de week zo uit pensioen getrokken voor een paar rondjes, altijd braaf deze jongen!

Ook wel eens een paar gelderse paarden gereden, maar dat is al erg lang terug. Weet niet of de fokkerij nog hetzelfde is, die vond ik veel rustiger, robuuster. De tuigers die ik ken hadden meer spektakel (dus niet altijd ten goede van het karakter), meer go. Maar kenner ben ik verder ook niet, ik geniet van onze jongen, hopelijk mag hij nog heel wat jaartjes bij ons zijn.


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 07:41 



 
Profiel   

Leuk topic! Mooi om alle foto’s zo te zien.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dit is mijn 8 jarige tuin v Wilson van 1.88

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:06 



 
Profiel   

Sophie, wat een gave plaat. Mogen de shows alweer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:54 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Sophie, wat een gave plaat. Mogen de shows alweer?


Thanks!! Het gaat de goede kant op met de evenementen ja :D hebben 26 juni een oefendag en ik hoop 16 juli ons eerste concours. Ik kan me alleen nog niet inschrijven :') Lekker handig. Hopen dat het inschrijven snel open gaat.

Wat is Ice toch stoer Nimber!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 13:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 15 [ 369 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen