Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 15 [ 369 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gelders Paard en Tuiger

 
Profiel   

Ik hoor inderdaad veel dat tuigers groter tonen dan ze daadwerkelijk zijn, de meesten zijn toch onder de 1m70 merk ik zo.

Die van mij meet 1m80, als die zich opdrukt is het net een flatgebouw. :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 00:09 



 
Profiel   

Wat een prachtige dieren komen hier weer voorbij <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 06:47 



 
Profiel   

DG whaha ja met 1.80 is het wel extreem :') Mensen zijn bij mij vaak ook verbaasd dat ze maar 1.60 is. Ik hou trouwens wel van het kleine en compacte.

Onze tweejarige meet nu al iets van 1.65 dus ik verwacht dat ze sowieso richting de 1.70 gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 07:09 



 
Profiel   

Is Jody echt maar 1.60? Dat had ik niet verwacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 07:38 



 
Profiel   

[ img ]

Mijn Gelderse voorlopig keur merrie Bazinetty II. (Elegant x Zep)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 08:13 



 
Profiel   

Wat een leuke paarden komen er allemaal voorbij!
De mijne is een Wilskracht x Ganges, ruin van 12 jaar en ongeveer 1.75m. Heel lief en betrouwbaar dier. Met rijden ook heel braaf maar zeker geen dooie. Eerder wat te fanatiek dan flegmatiek. Aan de hand is hij helemaal heel stoer, met de schriktraining laatst ging hij aan de wandel met de obstakels :')


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 08:40 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Is Jody echt maar 1.60? Dat had ik niet verwacht


Haha ja :') Ja misschien is ze 1.61 inmiddels maar niet veel groter.

Natas: het blijft echt een dijk van een merrie!!

Annelieke: wat een guitige uitstraling heeft jouw paard, super leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 09:35 



 
Profiel   

@NatasjavE, jij en jouw paard hebben er mede toe bijgedragen dat ik ook een Gelder / tuiger wilde. Mede, omdat ik tussen 1995 en 2000 ook een tuigpaard (Droomwals * Tourist * Monarch) gereden heb en ik onwijs onder de indruk was van zijn nuchterheid en werkwilligheid en hardheid.


Hierbij mijn guppie dan ook maar. Heb nog geen fatsoenlijke foto's dus dan deze maar


[ img ]

Merrie,
2 jaar oud,
nu reeds 1.64 m.
Jean Pierre * Saffraan * Manno.

Voor de duvel zijn moer niet bang. De vlag en de wapperende linten gaat ze gewoon onder staan (en mijn BP-dame van 10 jaar oud staat dan 20 m verderop te bibberen. Nu met de stoerheid van deze gup erbij, durft de BP heeeeeeeel voorzichtig toch een snoepje te komen bietsen, held op sokken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 09:37 



 
Profiel   

Sinds een half jaar in bezit van een toffe Gelderse merrie! Het is een keurmerrie van Wilson x Elegant.
Echt een superpaard. Lekker heet in het werk, maar zo braaf <3

Altijd al een droom geweest, een vosmerrie met veel wit. Nu eerst lekker wedstrijden rijden en over 2-3 jaar een keer een veulentje fokken.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 09:48 



 
Profiel   

Lucifertje: over naar de Geldersen! Ik had het op fb al wel gezien natuurlijk. Super cool! En mooi bloed. Wilson vind ik een van de betere hengsten.

Rucamor: oh wauw die witte vlek op z'n buik!! Geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 10:58 



 
Profiel   

Mijn 2 jarige van Bocellies Matteo * Vulcano (KWPN tuiger gefokt).
Hij was rond zijn 2e verjaardag ongeveer 160 cm hoog bij de schoft, hoop dat hij niet al te veel meer de hoogte in gaat maar ik ben er bang voor.

[ img ]

Wat een top karakter heeft hij, als hengst al heel makkelijk, liep gewoon in de ruinengroep.

Hij gaat af en toe mee als handpaard naast een ander paard, rondje door verkeer stappen. Vind hij prachtig allemaal.

Ik ben geen menner maar ik heb iets met dit soort paarden onder het zadel, het type karakter staat mij aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 11:23 



 
Profiel   

Is die echt nog maar 2? Wat een kanon dan al!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 11:27 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Is die echt nog maar 2? Wat een kanon dan al!


Ja hij is van april 2019.
Hij is heel zachtaardig, maar wel speels en nieuwschierig.
Ik geniet er ook echt van om hem op te voeden.

Bijna zonde om hem als rijpaard aan te houden tegen die tijd.

Dankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 11:44 



 
Profiel   

Pumpkinbroes schreef
Rocamor schreef
Is die echt nog maar 2? Wat een kanon dan al!


Ja hij is van april 2019.
Hij is heel zachtaardig, maar wel speels en nieuwschierig.
Ik geniet er ook echt van om hem op te voeden.

Bijna zonde om hem als rijpaard aan te houden tegen die tijd.

Dankje!


Nee joh dat is toch een topper onder het zadel!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 12:01 



 
Profiel   

Rocamor schreef
@NatasjavE, jij en jouw paard hebben er mede toe bijgedragen dat ik ook een Gelder / tuiger wilde.


Oh dat vind ik serieus leuk om te lezen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:13 



 
Profiel   

Overigens is er ook een Gelderse Paarden huiskamertopic. Wie weet ook wel voor de Tuigers. Maar sommige Tuiger liefhebbers zitten ook in het Gelderse topic. Bijt elkaar ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:17 



 
Profiel   

Wat een mooie paarden komen er voorbij zeg! Leuk om te zien hoe veelzijdig ze ingezet worden.
Ik rijd met een aantal(deels maar wel zo ingeschreven bij het kwpn) Gelderse en een volle tuiger.
De volle Tuiger is mijn favoriet onder het zadel. Een 6 jarige Delviro HBC x Nando . Met haar rijd ik ook dressuur wedstrijden.( zover dat nu kan)

[img]
[ img ]
[/img]

Er wordt enkel, 2 en 4 span mee gereden en er wordt ook nog met ze geploegd en andere oude werktuigen/ landbouw machines mee getoond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 07:15 



 
Profiel   

hesterve schreef
Wat een mooie paarden komen er voorbij zeg! Leuk om te zien hoe veelzijdig ze ingezet worden.
Ik rijd met een aantal(deels maar wel zo ingeschreven bij het kwpn) Gelderse en een volle tuiger.
De volle Tuiger is mijn favoriet onder het zadel. Een 6 jarige Delviro HBC x Nando . Met haar rijd ik ook dressuur wedstrijden.( zover dat nu kan)

[ [url=[img]m/KZZwxM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[/img]

Er wordt enkel, 2 en 4 span mee gereden en er wordt ook nog met ze geploegd en andere oude werktuigen/ landbouw machines mee getoond.



Wat een prachtig paard! Hoe noem je haar kleur? Lijkt wel een héle donkere vos zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 10:07 



 
Profiel   

hesterve schreef
Wat een mooie paarden komen er voorbij zeg! Leuk om te zien hoe veelzijdig ze ingezet worden.
Ik rijd met een aantal(deels maar wel zo ingeschreven bij het kwpn) Gelderse en een volle tuiger.
De volle Tuiger is mijn favoriet onder het zadel. Een 6 jarige Delviro HBC x Nando . Met haar rijd ik ook dressuur wedstrijden.( zover dat nu kan)

[ [url=[img]m/KZZwxM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[/img]

Er wordt enkel, 2 en 4 span mee gereden en er wordt ook nog met ze geploegd en andere oude werktuigen/ landbouw machines mee getoond.



Das een hele stoere!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 10:25 



 
Profiel   

6e keer onder het zadel. eerste keer los.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 14:10 



 
Profiel   

hesterve schreef
Wat een mooie paarden komen er voorbij zeg! Leuk om te zien hoe veelzijdig ze ingezet worden.
Ik rijd met een aantal(deels maar wel zo ingeschreven bij het kwpn) Gelderse en een volle tuiger.
De volle Tuiger is mijn favoriet onder het zadel. Een 6 jarige Delviro HBC x Nando . Met haar rijd ik ook dressuur wedstrijden.( zover dat nu kan)

[ [url=[ [url=m/KZZwxM.jpg]Afbeelding[/url] ]]Afbeelding[/url] ]

Er wordt enkel, 2 en 4 span mee gereden en er wordt ook nog met ze geploegd en andere oude werktuigen/ landbouw machines mee getoond.


Tjee wat is/lijkt die groot!

Hier ook een Gelderse, m'n verzorgpaard, v. Elegant uit Imona v. Pygmalion - dat zegt mij behalve Elegant niet zo veel maar misschien iemand hier wel. :+

Hij is nu 25 jaar. Heel bijzonder karakter. Hij is wat nerveuzig, bv. een tuinslang die ergens anders ligt of muziek in de verte leidt hem enorm af en daar kan 'ie ook echt op fixeren. Met carnaval staat hij de hele dag alleen maar met dikke onderhals te luisteren := Onder het zadel is dat wel wat minder, hij kan soms wat heet zijn, maar tegelijkertijd kan ik er wel m'n nichtje van 10 op zetten en dan is hij superbraaf. Kan zelfs zonder hoofdstel rondrijden en ook dan is hij superlief. Buitenrijden gaat dan weer niet, omdat hij dan dus té gestresst is. Voor zowel hem als mij geen feest.

Hij is verder eigengereid, en heel vriendelijk maar ik heb soms het idee dat hij ietwat onverschillig is naar andere mensen. Bij mij ging hij pas na wat langere tijd écht genieten van kriebels en erom vragen. Ik vind het echt een fantastisch paard. Geen dag is hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 14:33 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
6e keer onder het zadel. eerste keer los.

[ [url=m/5GTz14.jpg]Afbeelding[/url] ]


ziet er ontspannen uit! wow! nu ik met Nolen nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 14:45 



 
Profiel   

hesterve schreef
Wat een mooie paarden komen er voorbij zeg! Leuk om te zien hoe veelzijdig ze ingezet worden.
Ik rijd met een aantal(deels maar wel zo ingeschreven bij het kwpn) Gelderse en een volle tuiger.
De volle Tuiger is mijn favoriet onder het zadel. Een 6 jarige Delviro HBC x Nando . Met haar rijd ik ook dressuur wedstrijden.( zover dat nu kan)

[ [url=[ [url=m/KZZwxM.jpg]Afbeelding[/url] ]]Afbeelding[/url] ]

Er wordt enkel, 2 en 4 span mee gereden en er wordt ook nog met ze geploegd en andere oude werktuigen/ landbouw machines mee getoond.


Wow die heeft een groot kwijlgehalte!

Corina, dat ziet er al relaxed uit. Heeft de jouwe ook zulke antennes op zijn koppie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:26 



 
Profiel   

Pumpkinbroes schreef
hesterve schreef
Wat een mooie paarden komen er voorbij zeg! Leuk om te zien hoe veelzijdig ze ingezet worden.
Ik rijd met een aantal(deels maar wel zo ingeschreven bij het kwpn) Gelderse en een volle tuiger.
De volle Tuiger is mijn favoriet onder het zadel. Een 6 jarige Delviro HBC x Nando . Met haar rijd ik ook dressuur wedstrijden.( zover dat nu kan)

[ [url=[ [url=m/KZZwxM.jpg]Afbeelding[/url] ]]Afbeelding[/url] ]

Er wordt enkel, 2 en 4 span mee gereden en er wordt ook nog met ze geploegd en andere oude werktuigen/ landbouw machines mee getoond.



Wat een prachtig paard! Hoe noem je haar kleur? Lijkt wel een héle donkere vos zo.


We hebben haar gekocht als zwart maar in de zomer is ze meer diep donkerbruin in de winter lijkt t meer op zwart.

Ze is nu denk ik iets over de 1.70 . Echt een lief werkwillig paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 22:58 



 
Profiel   

Hoi allemaal, wat een leuk topic! Ik zie knappe paarden voorbij komen, mag ik mee doen in het topic? (Ben niet super actief trouwens)

Dit is mijn grote vriend. Vermoed een mix tussen Gelders en tuiger, het is een Koss x Cavalier. Ander kleurtje :o

[ img ]
[ img ]

Herken wel eigenschappen van wat jullie noemen, leergierig, werkwillig, mensgericht, nuchter en eerlijk. Heerlijk dier <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 00:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 15 [ 369 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen