Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Ik zoek een paard maar weet zijn ras niet

 
Profiel   

DuoPenotti schreef
En je ouders weten de naam ook niet meer van die man?


Neen, maar ik heb een vermoeden dat zijn naam Steven was
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 18:45 



 
Profiel   

Groninger lijkt me sterk, dat is een vrij zeldzaam ras en 8 jaar geleden al helemaal. In België zullen er helemaal niet veel rondlopen. Bovendien is de doorsnee Groninger nou niet een dressuurwonder :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 18:47 



 
Profiel   

Dit was mijn verzorgpaard. Gok dat ie 1.65 was. :)
Zat geloof ik veel Gelders bloed in, maar viel gewoon onder kwpn'er

[ img ]
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Sherivey op 24-05-21 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 18:57 



 
Profiel   

BeyzaMizrak schreef
Zijn baasje vertelde mij ooit eens dat een van zijn ouders een tuigpaard was, daarom dacht ik dat het een Franse draver kon geweest zijn, maar hij heeft niet echt zo een lichaamsbouw

Als 1 van zijn ouder een tuigpaard was en hijzelf was geen tuigpaard; dan was hij geen specifiek ras.
Dan blijft het gissen wat zijn andere ouder is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 18:58 



 
Profiel   

Maar als ik je goed begrijp wil je dus weten wat voor ras het was omdat je zo'n zelfde ras wilt kopen?

Er lopen heel veel topics over rassen en mensen die een paard willen kopen, daar worden heel veel tips gegeven, dus ik zou je adviseren daar te gaan rondneuzen en kijken aan welke tips je wat hebt.

Je kunt sowieso alle foto's uit de wiki bekijken om te zien wat je qua uiterlijk aanspreekt en dan eens kijken wat die rassen inhouden qua temperament e.d

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 19:03 



 
Profiel   

BeyzaMizrak schreef
Shae schreef
Je hebt hem een paar jaar verzorgd en helemaal geen foto's?

Wat weet je wel? Volledige naam van het paard? Naam van andere mensen daar op stal? Ik denk dat het nuttiger is om het paard/de eigenaar terug te zoeken dan te gaan gissen naar wat voor ras het is geweest. Daar ga je nooit uit komen zonder meer informatie over het paard. Naar die stal gaan waar hij stond om wat vraagjes te stellen lijkt me een goed idee.



Zijn volledige naam ken ik nog, ik probeer hem niet te vinden, ik ben op zoek naar eenzelfde ras omdat na lange jaren ik eindelijk een paard mag en waarschijnlijk is hij nu al 18j oud, ik kwam hem dagelijks verzorgen omdat ik altijd op stal was en de eigenaar bijna geen tijd had, hij wou hem verkopen tot ik vroeg of ik voor hem mocht zorgen, ik weet dat het wat raar klinkt waarom ik toen niets heb gevraagd aan de eigenaar, maar ik was zo weg van het paard dat ik er nooit aan had gedacht, ik was zelf 10-13j oud en na mijn 13 ben ik op een privé stalling gaan rijden, toen ik op mijn 15 terug ging was hij al weg en tegen dan had ik een smartphone maar heb ik nooit zijn gsm nummer kunnen opslaan omdat ik hem toen belde via de balie van de stal.


Je kan kijken of je op zijn volledige naam wat kan vinden en dan bedoel ik qua registratie/wedstrijden/keuringen. Je weet in elk geval dat hij minstens voor de helft een tuiger was. Wellicht was de andere ouder ook een tuiger of een ander warmbloedtype. Op dit moment loopt er ook een topic over Geldersen en Tuigers en één bokker laat daar haar tuiger van 1.80 zien: [RPA] Gelders Paard en Tuiger

Jammer dat hij rond 15 al met pensioen was trouwens. Kwam dat door fysieke klachten? Als je voor hetzelfde type gaat, wil je denk ik voorkomen dat je een paard uitkiest dat al vroeg doorgesleten gaat zijn door bijv. een onpraktische bouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 19:25 



 
Profiel   

BeyzaMizrak schreef
Sizzle schreef
Als je een typische NL achternaam hebt en verder geen social media dan vind je iemand natuurlijk niet zo snel.
Een staleigenaar zal zich ook niet perse iedere vos herinneren. Het kan natuurlijk voor TS een heel bijzonder paard geweest zijn maar wellicht was hij voor de staleigenaar gewoon een doorsnee dier.
Navragen kan in iedergeval geen kwaad natuurlijk.

Als de man wat ouder was, dan is de kans trouwens nog groter dat het „gewoon“ een klassiek (rij)paard was.



Ik snap dat velen van jullie denken dat het een normale doorsnee rijpaard zou geweest kunnen zijn, maar ik rij al 8 jaar nu en weet nog altijd dat hij een andere fysiek had dan normale rijpaarden, het was geen normale rijpaard en iedereen in de stalling vond hem er anders uitzien, hij had een droevige uitstraling, een mooie gebogen nek en opmerkelijkste was dat hij vooral een groot hoofd had en zeer lang was, ik schreef dat hij 1m65 was maar waarschijnlijk was hij langer dan 1m75 (mijn vergissing), ik heb hem vaak opgezadeld en eens naar de wei gebracht, en ik weet nog dat ik onder hem moest kruipen om alles goed te kunnen zetten omdat hij nauwelijks in zijn stal paste (ik kon dus nauwelijks langs voor of achter) alle andere gestalde paarden hadden een even grote stalling maar waren niet zo groot als hem

Dan ga ik voor een kwpn (met volledig of deels tuigbloed).

Merrie welke ik nu verzorg heeft ook zo'n typische uitdrukking in haar ogen. Tank van een dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 20:09 



 
Profiel   

Dag iedereen!

Ik heb de eigenaar kunnen vinden en heb het hem dus gevraagd, het blijkt dat hij een Hongaarse sportpaard is!! Waarvan de moeder als een tuigpaard werd gebruikt

Bedankt voor jullie hulp!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 22:26 



 
Profiel   

Wat leuk dat je hierdoor weer de stap hebt genomen om de eigenaar op te zoeken.
En too dat je het nu weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 22:48 



 
Profiel   

Dank je voor de update.
Dat ras word niet snel geraden :)

Leuk dat je het nu weet :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 07:06 



 
Profiel   

Een Iris Draught?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 07:19 



 
Profiel   

Tof!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 07:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen