Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Op zoek naar Zw. Warmbloed/Ostfries/Alt-Oldenburgers fokkers

 
Profiel   

De fokkers van mijn nieuwe merrie hebben twee jonge alt Oldenburger hengstjes te koop. Kan je in contact brengen met hen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 19:42 



 
Profiel   

Ik heb je een pb gestuurd over een jonge merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 19:51 



 
Profiel   

In de Blesse zit stal van Haakswold.

https://stalhaakswold.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 19:55 



 
Profiel   

Het is nog veel te vroeg om te denken aan kopen al. Ik sta aan het begin van mijn zoektocht naar wat ik dan precies ga willen.

Ik heb zelfs nog helemaal geen beeld van bloedlijnen vd alt oldenburgers, daarom juist de poging hier om eerst eens zelf een beeld te kunnen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 06:09 



 
Profiel   

De mensen van Stal Haakswold kunnen je er zeker veel over vertellen. Zij hebben al jaren Groningers, het ouderwetse type.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 06:18 



 
Profiel   

Ja bedankt voor de link, lithya. Dat is dus al interessant voor mij om te lezen.

Iemand noemde hier ook dat je goed moest opletten of het beenwerk wel goed is bij zw warmbloeden. Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Aan cpl bv?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 06:53 



 
Profiel   

In principe hebben Groningers en Alt Odenburgers hard en kwalitatief goed beenwerk.
Onze ervaring is wel dat er toch wel eens wat aan mankeert. Zichtbaar voos beenwerk (bv. gallen) maar ook artrose. Wij hebben tijdens onze 'strooptochten' op zoek naar een goed paard verschillende laten staan vanwege beenproblemen. Nu is dat al een aantal jaren geleden, maar toen kwam het veel minder snel naar voren omdat een deel van de paarden niet of nauwelijks gebruikt werden.
Ik denk wel dat des te klassieker je zoekt, des te minder kans op beenproblemen; het is er wel vaak ingefokt door veredeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 10:27 



 
Profiel   

Dan lijk ik toch goed te zitten met mijn boeren verstand kendra: hier een nu 9 jarige kwpn van 1.85 staan, die dus om de ataxie en kissing spines en krampbenen, nu alweer een jaar met pensioen staat. Ik denk dus dat er veel ellende ingefokt word en dat dus ook het op 3 jaar al opgaan zitten en rijden gedoemd is om mis te gaan.

Vandaar dus mijn beginnende zoektocht: als ik dus terwijl ik 50+ ben ga besluiten om voor een jong dier te gaan omdat ik die dan echt wil laten uitgroeien oa, wil ik wel echt waar ik warm voor loop en ik denk dus dat het oude bloed en de ouderwetse zw warmbloeden beter zijn in alle opzichten.

Maar eerst maar eens goed rond gaan kijken en op onderzoek uitgaan.

Heel eerlijk gezegd staat er voor nu juist een stal leeg voor een oudere reus, in de hoop dat ik nog wat kan rijden af en toe. Lijkt mij voor het eventuele jonge paard ook fijner als er 2 staan waar die wat van kan leren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 11:36 



 
Profiel   

Ik heb nog een vraag. Wat zijn de gemiddelde prijzen van bv 2 jarigen? Kan wel al een beeld vormen van veulen prijzen en ook van 4 en ouder maar van de 1 en 2 jarigen heb ik nog geen idee...

Oh en krijg net te horen dat een vriendin gezellig mee gaat naar de ihw keuring volgende week, gezellig samen op pad veulens en merries kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 14:50 



 
Profiel   

Ik wil jullie toch nog even laten weten dat ik een topdag vandaag heb gehad op de ihw keuring.

Ik heb alleen maar hele leuke contacten opgedaan vandaag: Het begon al toen ik om een boekje vroeg, ging er een fokker voor mij op zoek zodat ik toch wat op papier kon krijgen van de bloedlijnen die vandaag getoond werden, heb ik echt de oren van het hoofd van een ander echtpaar fokkers mogen vragen en kregen we de uitnodiging om eens bij hun thuis naar al het mooie zware spul te komen kijken (terwijl ze weten dat ik aan het begin van mijn zoektocht sta en voorlopig nog niet ga kopen, met mijn beweegredenen erbij), echt zo leuk! Gaan we (vriendin annex buurvrouw die met mij mee was) ook zeker doen!

Om vervolgens eigenlijk ontzettend onder de indruk te zijn van een 2 jarige die de stallen weer in kwam lopen (ja lekker hoog al maar ook van voor tot achter al mooi massa) en dus ook met de eigenaars ervan in gesprek, bleek dat dus Corinadrenth te zijn van hier! Dat was wel even humor: Ben jij Corina? Eh ja... Nou ik ben dus neetoch van dat bokttopic... :D Ook bij hun zijn we uitgenodigd om eens naar de rest te komen kijken, gaan we ook zeker doen, want ik ben nu toch nieuwsgierig naar moeders geworden, <3 . Want heel eerlijk na het zien van haar 2 jarige kom ik misschien wel terug over het "veredelen" verhaal en dat ik ze echt ouderwets zwaar alleen maar mooi vind... Wat een spetter van een tank al om te zien zeg, had ik echt niet gedacht!
Ook nog tussendoor weer lesje Gronings gehad :D

Ik heb echt zo veel info meegekregen en gewoon het hele sfeertje was net zo relaxt als dat de paarden zelf zijn, vond het echt super dat zo ongeveer iedereen het leuk vond om wat te vertellen over hun eigen fokproduct en van al het moois wat ik heb gezien, ik heb serieus genoten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 18:36 



 
Profiel   

Wat leuk om te horen! lijkt me een goed idee om bij de fokkers thuis te gaan kijken. Heel leerzaam denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 09:03 



 
Profiel   

Het was erg leuk om jullie te ontmoeten! en wees welkom op onze fokkerij. tot horens
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 10:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen