Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Hoi Bokkers!

Onlangs gevraagd of ik een EV topic aan mocht maken. Er is toen wat mis gegaan met plaatsen en vervolgens was ik te lui om het nogmaals aan te maken, maar ik wil toch wel graag een kletstopic voor liefhebbers/eigenaren maken! :')

Sinds vorig jaar november in het bezit van een jonge ex-racer uit Engeland. Sindsdien heel veel mensen leren kennen die ook EV’s hebben, zowel hier op Bokt als op andere platformen.

Ik heb dan wel een volgtopic, maar vind het ook leuk om gewoon te kunnen kletsen zonder dat ik dat topic helemaal volspam. En daarnaast ben ik gewoon super benieuwd naar andere liefhebbers hier op Bokt! :D

Dus alle EV liefhebbers;
Meld u hier! *\o/*

Ik trap af.
Nobblyneez (nu Nobli) is een 4,5 jarige ruin uit Engeland. Heeft zonder succes twee derby’s als tweejarige gelopen en is hierna in de handel terecht gekomen.
Het is een koffievos ruin en meet nu 1.67. Hij is onwijs in de groei en begint echt een paard te worden ipv een kleine puppy.
Zijn karakter is super sociaal, werkwillig, ontzettend slim, gevoelig (klein emmertje) en gewoon echt wel een beetje een sul (zoals we een ruin graag hebben :Y) ).
Nobli is mijn eerste paard (ik deel hem met mijn moeder) en we hebben een grote leerreis gemaakt, en nog steeds.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Sinds enkele weken pakken we hem wat meer op onder zadel wat erg goed gaat. Verder doen we veel grondwerk. We willen nu wat meer buiten gaan rijden.

Nu ben ik benieuwd naar anderen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:32 



 
Profiel   

Wat een knap dier zeg. Wil je ook de sport met haar in?

Liggen de prijzen van volbloeden ook lager dan de huidige paarden prijzen? Omdat ze niet zo populair zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:35 



 
Profiel   

Jaaa super leuk!
Dit is mijn knappie, Mel:
[ img ]
Een merrie van 13. Ze heeft een carrière gehad als renpaard tot haar 7e, al heb ik ook nog een race resultaat van haar gevonden uit 2019. Ze is ook fokmerrie geweest en heeft in elk geval 3 veulens gehad. Daarna is ze op een of andere manier in de handel beland en nu is ze van mij :D

Ze is super lief, en doet haar uiterste best om te doen wat ik ook maar wil. Maar, het is een merrie en heeft ook een eigen mening :D . En haar trots, ze laat zich niet dwingen.
Maar, zelfs als ze iets niet leuk vindt, als je het haar vraagt heb je een hele dikke kans dat ze het toch voor je doet. Zoals ik al eerder schreef : ze is echt heel lief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 12:00 



 
Profiel   

Ufurio4e schreef
Wat een knap dier zeg. Wil je ook de sport met haar in?

Liggen de prijzen van volbloeden ook lager dan de huidige paarden prijzen? Omdat ze niet zo populair zijn?


Ik heb geen wedstrijdbehoeftes. Maar mijn moeder wil hem wel uitbrengen. Ik train thuis gewoon zover mogelijk. En we willen wel echt een alleskunner, dus als hij wat is uitgegroeid willen we meer met hem doen.

Volbloeden zijn als recreatiepaard wel in de gewone prijsklasse. Geen kwpn sportpaard prijzen. Gewoon doorsnee, en dan een beetje afhankelijk van wat ze hebben gedaan, wat ze kunnen, etc.

Gezellig dat je er bent Sintara *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 12:11 



 
Profiel   

Ufurio4e schreef
Wat een knap dier zeg. Wil je ook de sport met haar in?

Liggen de prijzen van volbloeden ook lager dan de huidige paarden prijzen? Omdat ze niet zo populair zijn?

Ik heb weinig voor mel betaald, zeker als je kijkt naar de huidige prijzen en het feit dat ze goed door de keuring kwam. Het ras zal vast meespelen, maar ook het opleidingsniveau zeg maar? Ze kon al heel veel natuurlijk, maar veel dingen die de meeste mensen zoeken in een rijpaard niet. Ze loopt niet als een kwpner.
Daarbij is ze fijn gebouwd, dus meer geschikt voor lichtere ruiters. En, het is een extravert en gevoelig paard. Veel mensen vinden dat spannend :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 12:15 



 
Profiel   

De prijzen van een EV liggen zeker lager, idd niveau recreatiepaard.

Je hebt wel EV's die onwijs leuk kunnen lopen, ze hebben vaak een goede galop, en draf valt te trainen. Emily van mij had echt een beetje een sukkeldrafje en dat is met training enorm verbeterd. Ze heeft voor een EV echt wel body, maar in vergelijking met een KWPN-er is ze klein en fijntjes. Ze is 1.63 denk ik.......
Mijn KWPN merrie heeft idd meer expressie in de gangen, is absoluut ook sterker en groter.

Ik vind persoonlijk het karakter van een EV wel onwijs leuk. Gevoelig, extravert, veel looplust maar toch wel vaak heel lief.

[ img ]
Dit is Emily :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 13:19 



 

Ufurio4e schreef
Wat een knap dier zeg. Wil je ook de sport met haar in?

Liggen de prijzen van volbloeden ook lager dan de huidige paarden prijzen? Omdat ze niet zo populair zijn?
De prijzen liggen inderdaad lager dan van de gemiddelde KWPN'er, maar bij een goed adres in Nederland, waarbij het dier netjes op gewicht is, geen mankementen heeft en ook niet compleet afgestompt is, betaal je er toch alweer zo'n 5000+ euro voor.

Overigens heeft Nobli geen derby's gelopen (dan had hij niet als ruin in Nederland gestaan ;) ), maar "gewoon" twee koersen: twee Class 5 Maidens. Derby's zijn crème de la crème topniveau en in Europa doorgaans alleen toegankelijk voor driejarige hengsten en merries. :D

Ik heb sinds een paar maanden ook een volbloedmerrie, Auroch. Ze is een 3-jarige Iffraaj uit een Listed placed merrie van Red Clubs, The Gold Cheongsam:
[ img ]

Ze was van de Michael Owen Racing Club en was aangekocht met het oog op Royal Ascot, maar met een hoogste rating van 58 en nooit hoger geplaatst dan 7de, ga je dat niet redden. :)) Momenteel staat ze in de UK met wat vriendjes op het land bij een vriendin en haar vriend. In de toekomst gaan we vooral dressuren, lekker naar buiten en misschien hier en daar een huppeltje mee pakken.

Mocht haar jongere halfzusje van Muhaarar, Qipao, zich blijven ontwikkelen zoals ze dit seizoen heeft gedaan, dan wil ik er in de toekomst misschien ook nog een veulen of twee uit fokken. Qipao lijkt namelijk wel Black Type potential te zijn, wat Auroch, ondanks haar eigen prestaties, ook meteen wat interessanter maakt als fokmerrie, aangezien ze wel een heel degelijke stamboom heeft. Maar dat is echt nog toekomstmuziek. :D


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-09-21 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 13:38 



 
Profiel   

Ik ga dit topic even volgen.
Ik heb nu zelf een ruin lopen met 85% volbloed die het erg goed doet in de eventingsport, en nog 4 onder de 3 die ook veel volbloed in zich hebben (80% en meer). Ons plan is om volgend jaar een goede en fijne volbloed merrie te kopen, waarmee we toekomstige eventing paarden willen gaan fokken. Als iemand tips heeft waar wij eens zouden kunnen kopen dan ben ik erg nieuwsgierig!

@Mkango, gave merrie zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 13:42 



 
Profiel   

Ik volg gewoon mee als jullie het niet erg vinden. Ik wilde er eentje maar kon niets vinden en online kopen durf ik niet. Maar wie weet als ik ooit financieel een tweede aankan dan …..
Voorlopig nog genieten van jullie verhalen :j

Knappe dieren komen er voorbij <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 13:52 



 

Seventeen schreef
Ik ga dit topic even volgen.
Ik heb nu zelf een ruin lopen met 85% volbloed die het erg goed doet in de eventingsport, en nog 4 onder de 3 die ook veel volbloed in zich hebben (80% en meer). Ons plan is om volgend jaar een goede en fijne volbloed merrie te kopen, waarmee we toekomstige eventing paarden willen gaan fokken. Als iemand tips heeft waar wij eens zouden kunnen kopen dan ben ik erg nieuwsgierig!

@Mkango, gave merrie zeg!
Kyrkelover hier op Bokt verkoopt regelmatig een volbloed voor een trainer, maar die komen wel vrijwel allemaal van de flat. Ik neem aan dat, als je er serieus mee wilt fokken, je niet per se voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten - dan kun je het beste uitwijken richting Frankrijk, Ierland of de UK waar je wat meer jumps paarden kunt vinden en ook wat meer keus hebt. Wat hier naar Nederland komt als jumpers, zijn toch vaak afgedankte paarden die via de handel hier zijn gekomen.

Er zijn wat dat betreft verschillende opties: rechtstreeks van een trainer overnemen, van een andere fokker, of via de sales. Goffs is het grootste veilinghuis binnen de jumps scene op de Britse eilanden, zeker in Ierland. Je vindt er van alles, van jaarlingen en stores tot pointers en fokdieren. Tattersalls heeft soms wel jumpers, maar richt zich voornamelijk op de flat. In Frankrijk zijn Osarus en Arqana de veilinghuizen.

Ik heb zelf twee jaar in racing gewerkt in de UK en in Frankrijk, dus ik kan je, al dan niet via via, ook wel in contact brengen met mensen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 13:53 



 
Profiel   

Er zit trouwens op bokt ook een Engels Volbloed praat topic met veel verschillende Engels volbloed liefhebbers. Topic telt een pagina of 66 al is dat topic helaas 1,5 jaar terug nogal stil gevallen.

[DRS] De engels volbloed

Hier ook in het bezit van een inmiddels 7 jarige Engels volbloed ruin. (Jeetje wat gaat de tijd snel)
Eigenlijk is hij nog renpaard, maar door het chronisch gebrek aan tijd en geld heeft hij dit jaar niet gekoerst. Wel hebben we wat andere dingen opgepakt zoals dressuur, springen, eventing en endurance.
We hebben inmiddels wat oefencrossen gereden, dressuur doen we op recreanten niveau, endurance is hij klasse II geklasseerd en springen doen we ook voor de lol.
Daarnaast is hij uiteraard een prima kinderpony, knuffelkont, buitenrit paard en you name it.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
In het groen
[ img ]
Dit is hem trouwens als 2 jarige
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 13:58 



 
Profiel   

Seventeen schreef
Ik ga dit topic even volgen.
Ik heb nu zelf een ruin lopen met 85% volbloed die het erg goed doet in de eventingsport, en nog 4 onder de 3 die ook veel volbloed in zich hebben (80% en meer). Ons plan is om volgend jaar een goede en fijne volbloed merrie te kopen, waarmee we toekomstige eventing paarden willen gaan fokken. Als iemand tips heeft waar wij eens zouden kunnen kopen dan ben ik erg nieuwsgierig!

@Mkango, gave merrie zeg!


Oeh ik krijg eind van de maand een zeer goed gefokte en degelijke volbloed merrie voor verkoop, maar deze is voor 99% zeker al verkocht voor de fokkerij.

[ img ]

[ img ]

Ik weet er wel nog eentje te koop die nu als rijpaard gehouden wordt, maar die verkocht moet worden en prima ingezet zou kunnen worden voor de fokkerij. Baarmoeder en alles is eerder voor verkoop op sales al gecontroleerd en merrie is zelf L eventing startgerechtigd. Heeft hengst nodig met meer lengte in het lijf en stokmaat.

[ img ]

Beste dus gewoon even een pb sturen met wat je zoekt. Alles komt rechtstreeks van kennissen dus geschiedenis ed bekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 14:09 



 
Profiel   

Ik doe jullie beiden even een pb sturen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 14:13 



 
Profiel   

Mkango schreef
Overigens heeft Nobli geen derby's gelopen (dan had hij niet als ruin in Nederland gestaan ;) ), maar "gewoon" twee koersen: twee Class 5 Maidens. Derby's zijn crème de la crème topniveau en in Europa doorgaans alleen toegankelijk voor driejarige hengsten en merries. :D


Haha, oke sorry.
Zo werd er naar gerefereerd tegen mij door Engelsen van facebook, lol. Weer wat geleerd.

Edit: derby alsin race dus.

Ik lees de rest later. Jullie gaan hard.

Edit; @kyrkelover, daarom contact gehad met mod, mocht een nieuwe openen. Dus vandaar. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 14:59 



 
Profiel   

Kyrke, wat een plaatje ook die zwarte! Wauww <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:14 



 
Profiel   

Wat een knapperds allemaal <3

Op stal hebben we een aantal verschillende OTTBs en allemaal echt fantastische paarden om mee te werken. Sommige zijn heel gevoelig terwijl anderen bijna direct van de baan naar een manege zouden kunnen gaan.

Mijn eigen merrie is 80% volbloed met Secretariat & Northern Dancer in haar merrielijn.
Wij rijden momenteel Z2 dressuur, M springen, en hunter equitation.
[ img ]

Andere volbloeden die wij in training hebben staan:

50k gewonnen - Off the track & 4 maanden later
[ img ]

>500k gewonnen - 6 maanden training
[ img ]

>800k gewonnen - 1 maand in training
[ img ]

10k gewonnen - 6 maanden training
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 16:18 



 
Profiel   

Knappe dieren allemaal een sonde dat er niet meer aandacht word geschonken aan dit ras. Het heeft genoeg potentie voor de sport

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 20:03 



 
Profiel   

Leuk topic!
Ik heb zelf een hele veelzijdige halfbloed (Frans/Britse lijnen) en mocht ik ooit voor een tweede paard gaan dan staat een volbloed hoog op m'n lijstje.
Jammer dat je er in Nederland niet zomaar eentje tegenkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 20:29 



 
Profiel   

Ik "stip" ook aan.
In de toekomst wil ik ook graag een Engelse er bij.
Heb nu een ierse en dat bevalt super. Helemaal blij met dat dier!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 20:31 



 
Profiel   

Ufurio4e schreef
Knappe dieren allemaal een sonde dat er niet meer aandacht word geschonken aan dit ras. Het heeft genoeg potentie voor de sport

In de eventing sport zijn ze best populair :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 20:32 



 
Profiel   

Ik verzorg een volbloed x argentijnse criollo merrie. Heeft in de polo sport op hoog niveau gelopen. Geniet nu van heerlijke buiten ritjes. [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 20:58 



 
Profiel   

Ufurio4e schreef
Knappe dieren allemaal een sonde dat er niet meer aandacht word geschonken aan dit ras. Het heeft genoeg potentie voor de sport


Hier in Canada hebben we verschillende "Thoroughbred Initiatives" waar je op de reguliere wedstrijden punten kunt verzamelen voor deelname op een tb kampioenschap etc.
Hier zijn trouwens wel minder warmbloeden, dus zijn de tbs eigenlijk overal wel vertegenwoordigd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 21:05 



 

_Snow_White schreef
Ufurio4e schreef
Knappe dieren allemaal een sonde dat er niet meer aandacht word geschonken aan dit ras. Het heeft genoeg potentie voor de sport


Hier in Canada hebben we verschillende "Thoroughbred Initiatives" waar je op de reguliere wedstrijden punten kunt verzamelen voor deelname op een tb kampioenschap etc.
Hier zijn trouwens wel minder warmbloeden, dus zijn de tbs eigenlijk overal wel vertegenwoordigd :D
Maar vergeleken met wat er jaarlijks retired wordt, zijn die aantallen natuurlijk minimaal, dat is overal een probleem. :o Als mensen zo stonden te springen om OTTBs, dan waren die initiatieven en retrainers niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 21:21 



 
Profiel   

Hier ook EV fan maar wel de chiquere types zoals Mytens vroeger.
Heb ook een volbloed gereden, omgeschoold van de renbaan. Had zijn beperkingen maar wat een goed karakter, ongelooflijk.
Verder altijd paarden gehad met veel volbloed erin o.a. Lucky boy xx.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 21:36 



 
Profiel   

Karakter is natuurlijk ook individue afhankelijk maar ik heb nog nooit een volbloed (of halfbloed) meegemaakt met een minder dan leuk karakter. Allemaal heel eerlijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 21:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen