Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Klinkt als een leuke oefening sintara!

Hier is de rechtergalop ook het moeilijkst, zit gelukkig wel vooruitgang in.

Even een baalmomentje hier.. sullie had een soort bultje/gezwel/wrat achtig iets. Was opzich geen probleem moest in de gaten houden of het niet enorm zou gaan groeien. Nu is met scheren een paar weken geleden het bultje waarschijnlijk open gegaan en sindsdien ging het niet meer dicht.. dus afgelopen dinsdag het plekje toch weglaten snijden. En helaas is het sinds vanmiddag ineens hardstikke dik en ontstoken. Vanavond dus maar antbiotica opgehaald bij de veearts.. hij heeft er best wel last van, dus hoop dat de antibiotica snel aanslaat…

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 20:41 



 
Profiel   

Katyatje schreef
@kyrkelover: Ben blij dat de mijne zo niet is. De liefde zou snel over zijn...

@Always: Wat goed dat jullie vooruitgang boeken en de galop nu terug kunnen meenemen

@sintara: Dat fencing klinkt toch al als een moeilijke, intensieve oefening! Goed bezig!

Vandaag is de osteopaat gekomen voor Willy en het was nodig. Hij zat heel erg vast rond zijn lendenen en schoft. Nu 10 dagen rustig aan doen en dan mogen we weer rijden. Ben nu al benieuwd of ik het verschil zal voelen.


@katyatje, fijn dat Willy is losgemaakt! Ik ben benieuwd of je verschil voelt! Wat lang trouwens, 10 dagen. Is dat bij jou osteopaat altijd zo? Of zat Willy zo erg vast?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 20:46 



 
Profiel   

Oh wat vervelend Lauss. Dat zoiets klein nog zo vervelend kan worden. Hopelijk is het snel beter met de antibiotica.

Dit was de eerste keer bij deze osteopaat dus ik weet niet of ze standaard 10 dagen aanraadt of minder. Na twee dagen rust mogen we trouwens wel grondwerk doen en rustig longeren, gewoon niet rijden. Hij zat wel echt goed vast. Hij is sinds een tijd heel nors met opzadelen en ze zij zelfs dat het daardoor kon komen... Hij heeft zich een tweetal weken geleden ook een keer vastgerold op stal, niks ergs gelukkig, maar dat zal ook geen deugd gedaan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 21:26 



 
Profiel   

Ziet er inderdaad niet fris uit Lauss, misschien ook wat honingzalf erop. Dit is een "natuurlijke" bacterie doder.

Ik ga met mijn merrie de 26e naar Emiel Voest, die dag is Eric Laarakkers daar en doet consulten. Ik wil haar helemaal laten nakijken, ik heb er na de laatste keer niet meer opgezeten.. Ik wil eerst zeker weten dat ze niet ergens "kapot" is ofzo..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 09:18 



 
Profiel   

Heb je nu al met zadel gewisseld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 10:54 



 
Profiel   

https://www.chronofhorse.com/article/th ... aura-kraut

Prachtig artikel over Laura Kraut en hoe zij met een volbloed bekend werd in de internationale sport. Ze beschrijft naar mijn idee precies hoe een volbloed is en dat je niet alle controle moet willen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 11:12 



 
Profiel   

Omdat men het in dit topic vaak interessant vind.
Ik heb gister avond weer een volbloed opgehaald voor bemiddeling/verkoop.
Half oktober liep hij zijn laatste koers die hij met een 12 lengtes won.
Daarna is hij bij de eigenaren de wei in gegaan voor een break tot gister dus. Vandaag hem opgeladen en er voor het eerst opgestapt en gekeken wat hij wel of niet kan. Hij is 8 jaar, in Duitsland, België en Frankrijk gekoerst voor de huidige eigenaren.
Dit was dus de eerste keer voor hem met gewoon zadel, in een bak etc etc.

Nou vandaag dus dag 1:

https://youtu.be/J4vKqO0CBog
https://youtu.be/FggmFcyE9XM

https://youtu.be/9kChQ6YmpVw


Daarna heeft het meidje van 12 hem ook nog even links en rechtsom mogen rijden in beide gangen om te kijken hoe hij reageert bij een minder ervaren ruiter.

[ img ]


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 22:05 



 
Profiel   

Kyrkelover, nee nog geen zadel gewisseld, eerlijk gezegd ben ik beetje bang geworden.

Zo van de baan en al zo lopen _/-\o_
Kan je die van mij ook niet een poosje trainen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 22:16 



 
Profiel   

@Desi dat kan, maar vrees dat wij in weze als ruiter ook compleet anders zijn.
Dat bedoel ik niet negatief noch positief, maar gewoon als voorbeeld.
Kans is dus groot dat ik of Mkango zo met haar weg rijdt, maar wat voor ons acceptabel is of leuk hoeft dat voor jou niet te zijn. Gaan ze hier dribbelen of maken ze een vreugdebokje of net wat lach ik er om, geef ik ze een kriebel en vraag na 5 min of ze genoeg energie kwijt zijn en even kunnen focussen.
Wat dat betreft zijn volbloeden net pubers, iets wat ook niet verandert als ze ouder worden overigens.
Ze zijn een beetje forever young. Heeeerlijk.
Ik heb er nu eentje staan voor verkoop dan, maar zodra deze verkocht is kunnen we er wellicht altijd over praten(via pb) Ik denk overigens dat je al eerder een pb ontvangt, van een mede bokker met iets meer vrije tijd :D

Ik vroeg mij overigens gewoon uit nieuwschierigheid af:
Hoeveel mensen in dit topic hebben bewust gezocht/gekozen voor een engels volbloed om zijn kwaliteiten en eigenschappen. Zo is het bijv. in de horseball en polo en team chasing etc dat er echt specifiek naar volbloeds gezocht wordt omdat dit goed bij elkaar aansluit.
Gruwelijk snel, wendbaar, heel fijngevoelig, onvermoeibaar etc.
Hoe zijn jullie op een Engels Volbloed gekomen en waarom?

Iets wat in Engeland en Ierland heel veel gedaan wordt met ex-renpaarden is team chasing.
GEWELDIG. Echt als dat in Nederland zou zijn deed ik direct mee. Iets waar bij uitstek de volbloed ook mega geschikt voor is en helemaal happy van wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 20:23 



 
Profiel   

@kyrkelover: ik heb niet bewust voor een volbloed gekozen, maar hij kwam op mn pad en ik wil nooit meer anders <3 Ik had hiervoor geen ervaring met volbloeden, maar wat een verademing na kwpners gewend te zijn. Kan t zo gek niet bedenken en ik kan t doen met sullie. Afgelopen zomer bijvoorbeeld, kinderfeestje naast de bak met springkussen, niks aan de hand. Dat is wel wat anders dan mijn vorige paard die wegsprong als er onverwachts een fietser langskwam haha. Tis wel een paard met karakter en een eigen mening, maar dat maakt m juist zo leuk. We rijden nog niet de sterren van de hemel maar we kunnen wel lekker van alles wat, dan weer een crossles, dan dressuur of lekker buiten rijden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 22:07 



 
Profiel   

Wat leuk Lauss! Zo ervaar ik het overigens ook. Rijpaarden zijn over het algemeen niet zo mijn ding.
Past gewoon niet bij mij, ik ben een volwassen ponyruiter zeg ik wel eens.
Wil van alles doen, je kunt het zo gek niet bedenken en het paard moet "overal" voor in zijn.
Nou dat zie ik terug bij pony's en juist ja volbloeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 22:21 



 
Profiel   

Toevallig vandaag weer met haar naar de binnenbak geweest. Ander pad onder zadel, lag een stuk beter. Maar zodra ik de bak binnenga is ze direct aan.. ze hoort andere paarden op stal en op het erf lopen en het is alleen maar gedribbel.
Ik was erop voorbereid en heb haar enkel aan de longe gehad. Uiteindelijk kalmeert ze dan, na een half uur, en draaft ze met haar neus over de grond.
Maar ze is gewoon zo ontzettend opgewonden, ik laat haar dan wel even lekker galopperen, maar vraag me af of het daar beter van wordt, als ik niets doe, blijft ze maar rennen, kop in de lucht en gaan, lijkt wel of ze helemaal in trance is als ze zo is. En of ik haar nu 5 min 10 min of een half uur laat galopperen ze blijft rennen, helemaal drijfnat, pas als ik de volte kleiner maak en ik haar terug laat komen in draf en stap, is ze er weer... dan kan ik haar hoofd naar beneden vragen en na paar rondjes stappen kan ik haar "normaal" longeren...

Maar ja ze is na zoveel activiteit ook direct helemaal dun, buik ingevallen... je ziet direct weer haar ribben... Mijn lesgeefster vind niet dat ik haar zo moet laten gaan. Ze moet gewoon luisteren en ik moet van haar in stap blijven en heel veel slangenvoltes enzo rijden, zodat ze met mij bezig is.. en pas gaan draven als het dribbelen is gestopt en ze normaal kan stappen.

En eerlijk, als ik ergens kom om in de bak te rijden en er rijden al mensen, kan ik haar toch niet 10 rondjes laten racen omdat ik haar anders niet rustig krijg?

Mkango heeft aangeboden me te helpen, moet even kijken hoe dat lukt ivm werk, maar ga proberen wat te regelen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 22:54 



 
Profiel   

Het komt denk ik ook doordat ze nu enkel in de paddock staat ipv de weide, ze kan haar ei niet zo goed kwijt. En ik geef haar echt weinig krachtvoer, enkel vit. brok, wat lijnzaadbrok en beetje merriebrok voor de eiwitten. En natuurlijk onbeperkt ruwvoer..

Echt, dit is mijn 3e EV en zij is de meest drukke..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 22:57 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd desi, fijn dat mkango wilt helpen! Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 22:57 



 
Profiel   

Prachtig dier Lauss!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 22:59 



 
Profiel   

Nou dat alleen maar laten stapen gaat iig sowieso niet werken. Dan heb je steeds meer een tikkende tijdbom.
Ik had inderdaad al contact gehad met Mkango want die heeft eerder en meer tijd en die kan prima samen met jou kijken hoe en wat.
En dat kan 2 kanten op, enerzijds dat je handvaten krijgt, anderzijds kan het ook zijn dat jullie tot de conclusie komen dat jullie geen match zijn. Ook dat kan en is niks om voor te schamen. Ook tussen de volbloeds zit veel verschil. Wij hebben er ook op stal gehad die we niet naar "gewone" ruiters wilde omdat je van te voren al weet dat dat fout gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 13:15 



 
Profiel   

Ik heb een type dat ik van paarden leuk vind, niet specifiek een ras. Ik hou van een paard met mening, eerder voorwaarts dan traag en wakker. O en niet te groot. Meestal vind ik maffe kruisingen het leukst.

Nouja, mel voldoet zeker aan die karakter eigenschappen :D ik heb wel kort getwijfeld of ik wel een ottb wou omdat ik ze eigenlijk wat te kwetsbaar vind, maar uiteindelijk besloten dat een keuring genoeg moest zijn. Het eerste jaar heb ik daar wel een klein beetje spijt van gehad want allemachtig wat een pechvogel was het.

Overigens heb ik geen moeite met kwpners hoor, heel wat zadelmak gemaakt en nooit problemen mee gehad. Vond ze alleen te duur hahaah

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 13:27 



 
Profiel   

Hier niet voor Volbloed specifiek gezocht en ben ook geen rensport fan. Maar ik waardeer alle verhalen wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 16:19 



 
Profiel   

Ik heb ook serieus naar dravers gekeken, mijn opa had altijd dravers en het eerste paard waar ik ooit op heb gezeten was zijn toppaard <3

Dus dat was ook oprecht een optie geweest. Sterker nog, als eentje goed bekapt was geweest in dr leven had ik die gekocht. Heerlijk ding maar haar ene voorbeen stond krom dus daar hoefde ik geen keuring van te vragen, kon me niet voorstellen dat ze zo erdoor kon komen. En dan was ze me toch net te prijzig om zonder keuring te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 16:36 



 
Profiel   

Ik heb niet bewust de keuze gemaakt voor een volbloed. Willy kwam gewoon op mijn pad en had al wat ervaring in dressuur, jumping en eventing dus dat leek ideaal. Achteraf gezien had ik hem na de klinische keuring moeten laten staan want die kon daar niet correct uitgevoerd worden en mijn eigen dierenarts had me waarschijnlijk ook geadviseerd hem niet te kopen. Maar ach, hier zijn we dan :)

Vandaag heb ik hem voor de eerste keer gepoetst sinds de osteo en hij stond mooi stil. Terwijl hij de laatste tijd telkens begon te draaien als ik aan zijn rug kwam. Kan toeval zijn natuurlijk. We zullen het zien de komende dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 19:04 



 
Profiel   

Wat fijn dat willy weer lekker gepoetst wilt :D het is ook best heftig zo'n behandeling vind ik altijd. Goed om ze daar de tijd voor te geven om weer een beetje aan zichzelf te wennen.

Ik ben even creatief geweest met paracord..
Zie mel met verwesternd hoofdstel <3
[ img ]
[ img ]

Ik ben trouwens wel van plan echt een western hoofdstel te kopen, maar ik heb nog niet gevonden wat ik precies hebben wil. Is ook wel lastiger met zo'n fijn klein koppie

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 11:09 



 
Profiel   

@kyrkelover: de keuze voor een EV is niet bewust genomen. Ik wilde na mijn eerste EV absoluut geen EV meer voor mezelf. Mijn mening over mijn huidige dame na het eerste ritje was de volgende: "daar kruip ik nooit meer op, voor geen geld van de wereld, zo wacko" (side note: dit was omwille van dazen).
En paar maand later heb ik mijn laatste spaarcenten bij elkaar geraapt om haar te kopen en heeft ze mij gebeten, gestampt en eraf gegooid :+ duidelijk liefde op het eerste zicht _O-
Heb wel enkele EV's gereden die uiteindelijk verkocht zijn aan horseball ruiters.

Gisteren slecht nieuws, het weidemaatje waar mijn paard 7 jaar heeft bij gestaan is ingeslapen. Laatste EV geboren op onze stalling, nooit echt iets gemankeerd en van zodra ze bij vrienden met weiland te veel de kudde mocht gaan vervoegen, heeft die niet anders dan gesukkeld met haar gezondheid. Zo triest...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 11:24 



 
Profiel   

Jongens jongens, Willy is er vandaag weer in geslaagd om een wonde aan zijn hoofd op te lopen :z Hij stond vast in de stalgang en ik was net even uit zicht om zijn eten te halen en op dat onbewaakt moment heeft hij zichzelf losgemaakt en hing er plots weer een stuk vel los aan zijn hoofd. Gelukkig een kleinere plek dan de vorige keer. Op advies van de studenten Dierengeneeskunde op stal heb ik er een dikke klodder honingzalf op gedaan.

Dat volbloedhuidje is toch echt wel gevoelig lijkt het... Mijn andere paard is soms ook lomp maar die heeft nooit zulke dingen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 22:32 



 
Profiel   

Haha maar volgens mij heeft willy gewoon talent voor zichzelf verwonden.. gelukkig valt het mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 22:40 



 
Profiel   

Volbloeds hebben altijd iets..
Kwa dat soort dingen.
Gelukkig meestal met wat honingzalf en tijd prima op te lossen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 22:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen