Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 17:05

Ik vind mijn EV ook wel heel braaf hoor <3 :j

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:28

Zag trouwens dat de dekhengst Lord of England vandaag is overleden.
Toch een groot verlies voor de Duitse fokkerij en samen met hem zijn er in het afgelopen jaar toch wel een aantal grote namen gestorven.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:34

Och doodzonde. Ik vind EV's geweldig, maar mijn KWPN dame is beslist niet braaf. Wel reuze lief als ze je lief vindt tenminste hahahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:00

kyrkelover schreef:
Zag trouwens dat de dekhengst Lord of England vandaag is overleden.
Toch een groot verlies voor de Duitse fokkerij en samen met hem zijn er in het afgelopen jaar toch wel een aantal grote namen gestorven.
Het is geen lekker jaar geweest, nee. Galileo, Mastercraftsman, Zoffany...

Halfzusje van Auroch wordt vrijdag geveild op Tatts: https://www.tattersalls.com/sales/october-yearling-sale-book-3/4DCGI/Sale/OC321/Main/Overview. Qipao, haar 2-jarige halfzusje v. Muhaarar, is vorig jaar voor 50.000 verkocht aan Blandford en Auroch zal ook niet goedkoop geweest zijn, dus ik ben benieuwd. :D

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 11:24

Damn........ zo'n leukerd........ hahahaha helaas. Ik heb paarden, geen geld :')

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-21 11:28

Mkango schreef:
kyrkelover schreef:
Zag trouwens dat de dekhengst Lord of England vandaag is overleden.
Toch een groot verlies voor de Duitse fokkerij en samen met hem zijn er in het afgelopen jaar toch wel een aantal grote namen gestorven.
Het is geen lekker jaar geweest, nee. Galileo, Mastercraftsman, Zoffany...

Halfzusje van Auroch wordt vrijdag geveild op Tatts: https://www.tattersalls.com/sales/october-yearling-sale-book-3/4DCGI/Sale/OC321/Main/Overview. Qipao, haar 2-jarige halfzusje v. Muhaarar, is vorig jaar voor 50.000 verkocht aan Blandford en Auroch zal ook niet goedkoop geweest zijn, dus ik ben benieuwd. :D


Phoe, das een flink bedrag. Maar dat zijn ze natuurlijk wel waard.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 13:05

Spannend mkango. Ik heb geen idee wat normaal is qua prijzen in de race wereld :P

Ik heb een rijrok besteld, ik ben heel benieuwd, en erg benieuwd wat mel ervan vindt :D.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:18

Voor diegene met interesse ik heb er weer eentje staan.
Merrie 3 jaar oud, bruin met redelijk wat wit.
Veel meer weet ik er nog niet over :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:52

Sintara schreef:
Spannend mkango. Ik heb geen idee wat normaal is qua prijzen in de race wereld :P

Ik heb een rijrok besteld, ik ben heel benieuwd, en erg benieuwd wat mel ervan vindt :D.
Tussen de 500 pond en 1,5 miljoen. :P Zoals je ziet was die van mij 800 guineas als driejarige, dus zo snel kan de waarde ook weer kelderen.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:55

Ja mel is vast ook meer waard geweest dan ik voor haar heb betaald.. De fokkosten van haar vader alleen al o.O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:17

Sintara schreef:
Ja mel is vast ook meer waard geweest dan ik voor haar heb betaald.. De fokkosten van haar vader alleen al o.O
Haha, en dat is zelfs nog vrij goedkoop voor volbloedbegrippen. Maar ik denk dat ze als net gepensioneerd renpaard best wel wat heeft opgebracht, ja. :j Ze is een halfzusje van een Listed winnaar en heeft op haar top ook best wel een hoge rating gehad.

Sterker nog, Mel had de laagste RPR van alle nakomelingen van haar moeder (80) en dat is, kijkend naar de waarde van haar moeder als fokmerrie, helemaal niet slecht! Zeker als je nagaat dat ze niet gedekt is door echte tophengsten, dan heeft ze echt wel een rijtje goede nakomelingen gegeven!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:04

En nu is ze lekker bij mij :D waarschijnlijk denkt ze dat ze met actief pensioen is hahaah.

Of ja, actief... Dit heb ik vanavond dus dik een kwartier zitten doen _O-.
https://youtu.be/xUcn-ju5ghg
Gaan die van jullie ook met regelmaat slapen als je erbij bent? Ik vind het echt te cute (let daarom niet teveel op mijn stem hier :+).

Als ik zachtjes over haar oogballen aai legt ze ook haar hoofd neer. Eventueel op schoot, maar in het zand ligt lekkerder :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:21

Dat denk ik ook altijd idd: nu ben je lekker bij mij. <3 Hoewel ik nog steeds hoop dat ofwel Qipao ofwel haar jaarlingzusje nog black type winnen, dan fok ik er nog wel een volbloedveulen (of twee) uit in de toekomst.

Heerlijk hoe ze erbij ligt! <3

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:57

Fokken ga ik me niet aan wagen, tenzij ik ooit zo rijk ben dat ik haar aan huis kan gaan houden ofzo. Maar dat zit er niet zo snel in in mn uppie.

Ja, of iemand moet een leuk aanbod doen over een mini mel <<) maar dat denk ik ook niet hahaah

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-21 21:13

Sintara schreef:
En nu is ze lekker bij mij :D waarschijnlijk denkt ze dat ze met actief pensioen is hahaah.

Of ja, actief... Dit heb ik vanavond dus dik een kwartier zitten doen _O-.
https://youtu.be/xUcn-ju5ghg
Gaan die van jullie ook met regelmaat slapen als je erbij bent? Ik vind het echt te cute (let daarom niet teveel op mijn stem hier :+).

Als ik zachtjes over haar oogballen aai legt ze ook haar hoofd neer. Eventueel op schoot, maar in het zand ligt lekkerder :o


Heerlijk!! <3
Mijn mam heeft net gereden in het donker. Ging vorige keer niet van een leien dakje, maar vandaag super braaf. Heel fijn!

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:21

Jeetje wat loopt dit topic hard!
Fokken gaat hem hier ook niet worden, heb een ruin. :+

Fijn dat het zo goed ging AlwaysH!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:50

AlwaysH schreef:
Sintara schreef:
En nu is ze lekker bij mij :D waarschijnlijk denkt ze dat ze met actief pensioen is hahaah.

Of ja, actief... Dit heb ik vanavond dus dik een kwartier zitten doen _O-.
https://youtu.be/xUcn-ju5ghg
Gaan die van jullie ook met regelmaat slapen als je erbij bent? Ik vind het echt te cute (let daarom niet teveel op mijn stem hier :+).

Als ik zachtjes over haar oogballen aai legt ze ook haar hoofd neer. Eventueel op schoot, maar in het zand ligt lekkerder :o


Heerlijk!! <3
Mijn mam heeft net gereden in het donker. Ging vorige keer niet van een leien dakje, maar vandaag super braaf. Heel fijn!
Wat fijn! *\o/*

Ik vond in het donker rijden stiekem altijd wel lekker, haha. Maar dan moeten ze idd wel braaf zijn. :P

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 00:06

Ik kan helaas niet in het donker rijden.. We hebben alleen een goede lamp op de longeerbak (en sowieso geen rijbak).
Normaal rij ik over het hele terrein, want daar ligt best een mooi groot ovaal zand/puinpad omheen.

Maarja.. Niet genoeg licht

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:40

Ik heb ooit in het pikkedonker in het bos gereden. Was ongepland werd sneller donke als verwacht. Was echt een zeer gave ervaring. Roi wist exact waar hij heen moest en ik durfde blindelings op hem te vertrouwen. Lag er wel nog bijna naast toen ik de zaklamp van mijn mobiel kort aan deed. Dat licht had hij niet zien aankomen dus hij schrok zich een ongeluk

In training natuurlijk wel veel in het donker gereden. Het early lot was vaak in het donker/ schemer. Zoo mooi als dan de zon opkomt en alles tot leven komt.

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:54

Is me ook een keer overkomen, toch korter dag dan verwacht.
In het bos was het flink aan het schemeren en tegen dat we op stal waren was het pikkedonker.
Omdat ik toch voor het donker uit het bos wilde zijn, dealtje gemaakt met de merrie: jij let op de grond, ik let op de takken en dan draven we vlot naar huis. Wat ze dus ook braaf deed, gewoon draven en netjes het pad volgen (en dat was geen recht en vlak pad).
Was heel gaaf idd. De ree en de das was het nog net licht genoeg om ze te kunnen zien. De rest van het geritsel was het te donker, maar dat vond ik niet erg :P . Merrie was toen ook absoluut niet kijkerig en ging gewoon door.
Weet niet of het typisch volbloed is maar dat is een eigenschap die ik enorm waardeer. Dramaqueen op en top maar als het er op aan komt kan je ze niet betrouwbaarder hebben.
Zelfde met bvb dat struikelen in stap omdat ze te druk is met rond koekeloeren. Met datzelfde paard kan ik in galop over een kronkelig pad vol boomwortels en ze zal geen hoef verkeerd neerzetten.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-21 14:59

Ja absoluut! Gaaf zeg.
En dat struikelen ook _O- Mar ik heb een lompe, jonge ruin. Die inmiddels eigenlijk nooit meer struikelt (*klopt af*).

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:31

Ik ga misschien wel ooit fokken, maar ga dan waarschijnlijk wel voor een warmbloed. Mijn merrie is ontzettend handig en springt als een katje, maar ze mag net iets meer kracht hebben in haar sprong om ook echt het hoge werk aan te kunnen.

Wij nemen ze inderdaad ook bijna altijd direct mee het bos in. Tot nu toe zijn we er maar één tegengekomen waarbij ik het niet verantwoord vond, maar die bleek later een ongeluk gehad te hebben waarbij hij nog wel eens flipte. Daar hebben we rustig mee getraind en inmiddels kan die ook heerlijk van het bos genieten.

Gaan die van jullie trouwens ook allemaal zo graag in bad?
De "gewone" paarden moeten we het altijd voorzichtig aanleren, terwijl die van de track het liefste de slang op hun voorhoofd hebben :+

Wij hebben afgelopen weekend ook een hunter derby clinic gereden. Ze pakte het onzettend goed op en kreeg veel complimenten over haar inschat vermogen en "type".
Als laatste groep moesten we natuurlijk ook even mee opruimen :Y)

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:09

Nee, mel is geen badeend.

Over het algemeen heeft ze zoiets van 'liever niet'. En ze wilt al helemaal geen koud water als het warm is. Of als het heel koud is.
Ze blijft wel staan hoor maar krimpt ineen en ik krijg allemaal verontwaardigde blikken, gevolgd door gelaten gezucht enzo.

Dat ze zo aan ongelijke grond gewend zijn herken ik ook niet, in het begin snapte ze helemaal niks van hobbelig terrein. Struikelde over aaaaalles.
Gelukkig is ze dat nu wel gewend.


Eigenlijk was het een verwend kreng :P

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-21 16:32

Hier een dol op water! :j Drinkt ook uit de slang, houdt het raag zelf vast. Maar kan ook staan soezen want hij vindt het heerlijk als er iemand aan het groomen is.
Hij vindt koud water op zijn staartwortel wel echt vreselijk en krimpt dan ook ineen. _O-

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:01

Wow wat gaat het hard hier haha. Heel leuk om iedereen zijn verhalen zo te lezen! Herken wel een hoop van wat er gezegd wordt, ook wbt het spiegelen. ik ben soms nog wel eens onzeker in mijn rijden, en dan heeft sulfur dat direct door. Dan kan die overal van “schrikken”. Zodra ik dat door heb denk ik oja, rijden! Dus dan ga ik lekker wat oefeningen rijden en dan gaan we ineens weer super lekker. Dus eigenlijk ook wel fijn, hij geeft me een seintje als ik zelf te onzeker ben haha!

Maar buiten dat kan hij me ook ontzettend veel vertrouwen geven, we hebben laatst meegedaan aan een tripalon en ik was net een paar weken daarvoor gevallen tijdens oefenspringen. Daarbij hadden we nog maar 1x eerder echt buiten gereden.Ik was dus echt zo zenuwachtig als maar kon hahaha. Maar dat doettie dan dus allemaal maar gewoon zonder ook maar een stap verkeerd te zetten <3

Af en toe kan t ook gewoon een echte zeikerd zijn die heel graag t laatste woord wil hebben, zo had hij best wel veel moeite met galopperen hoe raar dat ook klinkt haha. We konden t wel, maar dan hard en plat door de bochten :j ineens is t kwartje bij m gevallen en kunnen we heel relaxed aanspringen, is die zelfs nagevelijk en gaat t gewoon super. Maar nu hij door heeft dattie de galop makkelijker vind dan de draf, slaan we de draf toch gewoon over en galopperen we alleen nog maar. :Y)