Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:36

Leuke foto zeg :D helemaal warm en gezellig!


Pff, mel is weer even helemaal in de knoop met zichzelf. De ene dag helemaal blij, kalm en heb ik zelfs voor het eerst op alleen een halster en bbp gegaloppeerd. In het donker, niks is te gek en ik was helemaal blij en trots <3 <3
En dan twee dagen later is het een boze draak die letterlijk stijf staat van de stress. Het schijnt dat het vuurwerk nu ook steeds heftiger is naast de paddock en dat alle paarden dan over de piep gaan.

Het begon er al mee dat ze niet kwam, meestal staat ze al blij bij het hek als ze mijn auto hoort.
Na losgooien was het wel een stuk beter (ze heeft zonder commandos bijna een uur zichzelf lichaamsbeweging gegeven, een 24/7 buiten paard >;) ), maar ze houdt nu echt stress vast in haar schoft/schouder, weet niet hoe die spiergroep heet. En zelfs aaien is dan echt niet fijn, laat staan een natgeregende deken =/ een deken die helemaal de schoft niet aanraakt bestaat alleen niet en zonder deken gaat ook niet dus helaas moet ze dat toch maar uitzingen..

Vorig jaar deed mel trouwens niks op vuurwerk, maarja als alle anderen door het lint gaan gaat zij natuurlijk ook..

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 01:36

Fijne feestdagen iedereen! <|-

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:00

Fijne feestdagen <|- {:)

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 16:23

Afbeelding
Nieuwe kunst van mel :D

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 16:39

Mooi :D super leuk. Haha paarden vinden die dingen zo leuk ook.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 16:43

Ja het moeilijkste was om haar te leren dat ze de wortel of het snoepje moet aanpakken.
Ze hoeft m niet perse op te eten natuurlijk maar oppakken is wel zo makkelijk om dit soort dingen aan te leren hahaah.

Ik had ook wat puzzels met haar gedaan, snoepje in een opgevouwen zeil enzo. En dan pakt ze het netjes uit tot het snoepje bereikbaar is, maar als ze het ding de helft van de keren opeet is het veel _O-. Ze doet het voor goedkeurende woordjes, en voor de uitdaging zelf <3

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 16:47

Oppakken is idd heel lastig om aan te leren, omdat paarden het van nature ook niet zo doen :D paarden die wat mouthy zijn leren het wel makkelijker ook

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 15:27

Afbeelding
Afbeelding

Mooi roze is niet lelijk. <3

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:37

Zeker niet lelijk!

Heb je trouwens je singel misschien verkeerd om :o

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:38

Zeg, wat een knap kind is dat toch <3

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:40

Wat leuk dat roze! Zou ik ook nog wel willen. Maar voorlopig even niet :P eerst maar eens de dierenartsrekeningen betalen, haha.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 16:06

Sintara schreef:
Zeker niet lelijk!

Heb je trouwens je singel misschien verkeerd om :o


Nee, is gelijk aan twee kanten. Was nog niet aangesingeld.

Dank jullie! <3

Helaas niet kunnen opstappen, het was echt te druk. Dus rondje erf gedaan en weer naar stal. :')

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 19:38

Ik heb vandaag filmpjes gevonden van Willy zijn races! Ik had er vroeger al een keer naar gezocht en niet gevonden, dus verbaasd dat ik nu toch nog beeldmateriaal vind. Toch wel leuk om dat deel van zijn verleden nog even te zien.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:05

Ik heb ook het race filmpje van Gentle, ze heeft 1x geraced en is toen laatste geworden... Ik herken haar wel, die uitdrukking op haar gezicht..
Heb ook wat gevonden op Irischracing.com:
Afbeelding


Afbeelding

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:52

Wat gaaf dat jullie dat hebben kunnen vinden!

Roze staat inderdaad heel goed AlwaysH! Jammer dat je er niet op kon. Maar ik vind het ook altijd veel waard dat je je paard en jezelf zo goed kent dat je op zulke momenten verstandige beslissingen kunt nemen.

Wij hadden ook even de oprijlaan heen en weer gewandeld. :+
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 11:06

Ach, heb je iig wel even wat gedaan met zijn tweetjes! <3
En daar hecht ik wel veel waarde aan. Op dat moment was doordouwen echt geen optie en dan wordt het alleen maar erger. Dus lekker afgevloeid aan de hand. :j

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9330
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:32

Wij hebben met de kerst een heerlijke buitenrit gemaakt van circa 20km.
Flink veel gegallopeerd want met stappen bevroren we.
Jeetje wat stond er een ijzig koude en harde wind.

Daarnaast vind ik het soms leuk om ongein uit te halen met hem. Ik heb er helemaal geen klote aan, maar grappig om te doen is het wel. Parkeren naast de trap en dan weglopen. Zeggen dat hij moet blijven staan en na een paar minuten terug komen. Uiteraard met de camera verdekt opgesteld.
Wat hij dan doet... ja niks wachten tot je terug bent.

Afbeelding


Of inparkeren naast de trap om zo op te stappen. Met een ladder is ook nog een optie geloof ik.

Afbeelding

Als je er dan op zit is rond draaien, achterstevoren zitten en drummen op zn kont natuurlijk ook geen enkel probleem.

Afbeelding

Als ik weer wat slanker ben post ik wel een keer een video. Kan helaas na mijn ongelukje met Roi nog steeds mijn rechterbeen niet normaal gebruiken. Tel daar bij op tegenwoordig een zittend beroep ipv tich stallen mesten en een arsenaal aan paarden rijden per dag... Resultaat veeeeeeeel te zwaar geworden.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:37

Hahaah, zo braaf! :D

Dat trappetje enzo kan ik met mel ook, dat rondje draaien en op dr kont timmeren weet ik nog niet zo net _O- waarschijnlijk vat ze het op als een soort commando, maar geen idee wat ze ervan zou maken :+

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:03

Hahah heel leuk!

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:40

Jeetje wat is die Roi braaf en makkelijk. Hoe oud is hij eigenlijk en hoe lang heb je hem al? En was hij altijd al zo, of is het in de jaren zo gegroeid, dat brave makkelijke karakter?

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9330
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:57

Roi is 7 en ik ken hem nu sinds hij 4 jaar oud is. Ik heb hem eerst bij zijn vorige trainer gereden en het was daar al mijn kleine gekke clown. Toen hij dus niet meer genoeg presteerde heb ik hem gekregen.

Nu moet ik zeggen dat wij bij 80% van de volbloeden dezelfde onzin uithalen. Die zijn allemaal zo heerlijk nuchter opgevoed. Maarja wij zijn ook niet zo goed wijs

Als je met je actieve renpaard op vakantie gaat doe je dus dit soort dingen... (deze komt nu trouwens te koop)


AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 22:21

Lol… dat geschud aan dat hoofd..?

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9330
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:52

Als je goed kijkt zie je dat hij dus heel even stil staat omdat hij naar de boom aan het loeren is. Door een paard naar links en rechts te laten gaan heel kort haal je ze van dat slot af en heb je gelijk weer de focus bij jou.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 22:58

Ja, dat zie ik haha.
Wij hebben het commando ‘kijk eens’ of ‘let op’. Automatisch vanuit de hond overgenomen. _O-

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:55

Ohh zo trots op mijn paard vandaag *\o/*
Voor de tweede keer naar die stal verderop geweest met goede rijbakken en het ging veel beter. Zelfs al werd ernaast nog steeds gevoetbald, en vuurwerk afgestoken. We hadden deze keer een 60x30 meter bak geloof ik, echt een flinke!

Ok, we hebben nog best veel naast het andere paard gereden, en als die op de andere hand ging dan mel dan kreeg ze nog even kortsluiting :') (help ik snap het niet meer)

Maarrr toch deed ze het top. Al heel vlot ging ze de hele bak door, ze ging met haar hoofd omlaag als ik het vroeg, en is letterlijk de hele tijd op mijn tempo gebleven. Ik had alle aandacht en ik had op het eind ook zo kunnen galopperen maar toen waren we er al een uur. Genoeg :j