Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:03

Super fijn Sintara! Wat een vooruitgang!

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 00:34

Die knappe Mel <3

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 13:24

Wauw, wat super goed zeg! +:)+ _/-\o_

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:58

Thanks, ik ben nog steeds zo blij :D
Vandaag heeft ze haar massage gehad, bijna 1,5 uur stilgestaan en braaf mee gedaan. Ze ging helemaal erin mee stretchen <3
Over twee weken wil de masseur graag nog eens verder gaan, kijken of het dan anders voelt. Ik weet dat rechts mel haar moeilijkere kant is. Het bijzondere was dat ze daar helemaal niet vaster zat ofzo maar er wel gevoeliger op was.
De masseur is nog in opleiding en dit is voor haar eindverslag zeg maar. Erg leuk! Zie dit koppie dan :D
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 18:24

Wat fijn zeg, voor Mel (en jezelf; voelt altijd goed toch, als er iemand voor je paardje langskomt!). <3
Wat een ontspannen hoofdje!

Wilde gisteren lekker rond sjokken met bbp, maar vanwege een kogelblessure staat Nobli zijn vriendje soms alleen en dan staan ze dus de hele dag naar elkaar te schreeuwen. Vanuit de bak kon Nobli hem zien/horen dus toen was ‘ie natuurlijk van de rel. Dus even flink stoom afgeblazen en wat gewandeld. Echt niet normaal hoe hard hij dan gaat, dat is zo bizar. := :roll: Moeilijk wel dat hij de ene dag hierdoor alleen staat en de andere dag niet (want Nobli heeft die structuur gewoon echt nodig…), maar binnenkort gaan we herindelen dus dan zal Nobli hopelijk een wat jonger vriendje krijgen. +:)+

Vandaag even dagje vrij. Ik kan zo genieten van zijn aanwezigheid als ik aan het uitmesten ben. Meestal doe ik dat als ‘ie buiten staat natuurlijk. Dus hij staat altijd heerlijk in de weg _O-
Niet zo erg als de stal niet vies is. Dan hoef ik toch niet overal bij.
Maar hij is zo lief en vrolijk, echt een genot. Ik koester elke knuffel. <3 :+:


Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:33

Zo cute <3

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 23:27

Ja, het is zo’n lieverd. <3
Mams vandaag, ondanks dat ze door haar rug is gegaan, op Nobli gestapt. Was wat gespannen want het was echt druk, maar hij deed het braaf en ze hebben lekker samen getraind.
Nobli is een beetje onrustig omdat er gedoe is met de paddocks. Z’n vriendje staat de ene dag wel bij hem en de andere dag niet. Dat vindt hij niet zo leuk… :(:)
Maar dat gaat nu hopelijk veranderen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het gaat de goede kant op. Nog niet stabiel en ‘goed’, maar wel stabieler dan het was en stukken beter! :j
Binnenkort een Myler lvl 2 proberen. Hopelijk wat meer rust in de aanleuning. Op een lagere neusriem loopt ‘ie iig wel al beter. Hij is erg rustig met zijn hoofd. Hij heeft ook zo’n mini neusje. := :+

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:43

Aaaw super leuk! Hij is zo schattig met dat bovenlipje zo.

Tijdens die massage hadden we wel wat plekjes overgeslagen, het moest boven alles een goede ervaring worden. Het was al heel fijn hoeveel ze toeliet!
Er waren een paar plekken waarop mel nee zei als de masseur er in de buurt kwam: tussen de voorbenen in en bij de achterbenen. Dat laatste ergens raar want ik word eindeloos om kont tot kroonrand kriebels gevraagd maar de masseur mocht nog niet daar :+ ok. Was ook wel een ding met de vorige osteo, misschien deed het haar daaraan denken ofzo.

De voorbenen vond ik gekker, daar mocht ik wel komen maar afentoe reageert ze op mij ook fel. Ik heb het nu gepinpoint op een plekje van ongeveer een handpalm groot op de oppervlakkige borstspier links.

Volgens de dierenarts komt het vaak door verkeerd te landen op een van de eigen hoeven als ze gaan liggen :') typisch.
Maar de masseur had z'n zegen om de weefsels eromheen los te masseren om te kijken of dat helpt

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 23:53

Ligt Mel graag?

Op zich niet gek dat jij meer plekjes aan mag raken dan een ‘vreemde’ masseur.
Trouwens, op de borst is hier ook hit or miss! Soms vindt ‘ie het lekker, soms denkt ‘ie ‘moet dat?’ :P

Wat voor masseur was het?

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:29

Ja mel ligt graag en uitgebreid, vooral ook als ik erbij ben. Ze kreunt er heel hard bij als ze gaat liggen, alsof ze... Nja je weet wel O:)
Afbeelding
Ik geloof dat ze zich vooral op bindweefsel richt ofzo? Ze doet ook iets wat ik in de zweverige hoek beschouw :P maarja dat maakt me opzich niet uit, uiteindelijk masseert ze dus ik noem het een masseur

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:34

Mel <3

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 11:47

Sintara schreef:
Ja mel ligt graag en uitgebreid, vooral ook als ik erbij ben. Ze kreunt er heel hard bij als ze gaat liggen, alsof ze... Nja je weet wel O:)
[ [url=m/wqorFU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik geloof dat ze zich vooral op bindweefsel richt ofzo? Ze doet ook iets wat ik in de zweverige hoek beschouw :P maarja dat maakt me opzich niet uit, uiteindelijk masseert ze dus ik noem het een masseur


Wat een mooie foto <3

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9307
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:17

Oehhhh Alish, didn't we love these Monday mornings hahah.
Vooral in de winter met de vrieskou met een topfit dier onder je die niet kon wachten met zijn energie er even lekker uit te knallen haha.
Neckstrap!!! Loose one

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =731539482

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 23:14

Ben blij dat die van mij dat niet doet. :)

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:51

Hahaah, ik streef toch naar een paard dat op mij wacht.. En met ietsjes meer geduld enzo. Maar misschien is dat raar :D

Ik heb van de week 'fencing' gedaan. Oefeningetje die we in de western les wel eens deden. Lange zijde galopperen, stopje, afwisselend links of rechtsom keertwending? (volgens mij heet dat zo in dressuur) en dan in de andere galop weer lange zijde galopperen, enzovoorts. De kunst is eigenlijk niet te stappen of te draven, geen contactteugel te pakken en alles op stem en zithulpen te doen.

Vond ze een errug leuk spelletje :D lekker scherp op de rem en het gas is ze wel, zelfs al heeft ze er niet de gangen voor en doe ik de stopjes wat voorzichtiger met dr lange spillepootjes

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 11:54

Leuk! Heb je ook een westernzadel? Lijkt me anders niet zo makkelijk zitten. _O-

Wij hadden gisteren les. Gaan nu de galop weer meepakken (op beiden kanten), de balans in stap en draf is nu al zoveel beter. Dus die gaan we langzaamaan uitbreiden. Ik vind die rechter galop echt nog moeilijk en Nobli zelf ook, dus zit nog heel veel werk in.

Ook met een nieuw bit gereden en hij was rustiger met zijn hoofd. Dus die gaan we even uitproberen. +:)+

Foto maken kan nooit zonder gast. _O-
Maar hij is er niet minder knap door. Had een dekje met kerst gekregen. Staat zo mooi!!
Afbeelding
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:01

Staat hem echt goed! Leuk dat je de galop er weer bij gaat pakken. Van mel is dat echt by far de beste gang, maarja opzich geen verrassing. Als die gaat verzamelen voelt het alsof je twee keer zover omhoog gaat als naar voren :Y)

Nee ik heb geen western zadel, maar een soort australian stockzadel. Dat gaat ook prima :j
Al heb ik het van de week gewoon op bbp gedaan _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:42

Sintara schreef:
Hahaah, ik streef toch naar een paard dat op mij wacht.. En met ietsjes meer geduld enzo. Maar misschien is dat raar :D

Ik heb van de week 'fencing' gedaan. Oefeningetje die we in de western les wel eens deden. Lange zijde galopperen, stopje, afwisselend links of rechtsom keertwending? (volgens mij heet dat zo in dressuur) en dan in de andere galop weer lange zijde galopperen, enzovoorts. De kunst is eigenlijk niet te stappen of te draven, geen contactteugel te pakken en alles op stem en zithulpen te doen.

Vond ze een errug leuk spelletje :D lekker scherp op de rem en het gas is ze wel, zelfs al heeft ze er niet de gangen voor en doe ik de stopjes wat voorzichtiger met dr lange spillepootjes

Maar daarom rijd je ook niet op een renpaard. :D

Klinkt als een interessante oefening, dat fencing!

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 13:00

Sintara schreef:
Staat hem echt goed! Leuk dat je de galop er weer bij gaat pakken. Van mel is dat echt by far de beste gang, maarja opzich geen verrassing. Als die gaat verzamelen voelt het alsof je twee keer zover omhoog gaat als naar voren :Y)

Nee ik heb geen western zadel, maar een soort australian stockzadel. Dat gaat ook prima :j
Al heb ik het van de week gewoon op bbp gedaan _O-


Ja, wel fijn!
Nobli zat natuurlijk wel echt helemaal vast bij zijn lendenen en billen (zijn linkerkant dus die rekt moeilijker op; geeft moeite net rechts). Hij is ook heel vluchterig op rechts, dat zie je ook op de longeerlijn. Maar gaat al veeeeeel beter!
Ik weet zeker dat Nobli ook in galop sterk gaat worden (net als stap), want zijn gang zelf is goed. Maar het moet wel goed getraind worden nu.
Verzamelen is nu echt nog niet een ding voor ons. Maar dat wordt t vanzelf. :') :P

Oja, zo’n zadel is toch weer anders. Wel knap dat je dat met BBP kan! Dan kan jij toch vast wel heel goed ‘zitten’!

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:31

Oh ja, dat is dan logisch :j
Ja, ik kan vrij goed zitten en veel uitzitten. Ik heb trouwens wel een boomloos zadelpad met schuiminlages onder mijn bbp om de rug wat extra te ontzien hoor :)

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:19

Hier ook rechtgalop lastiger dan links. Rechts gaat ze in soort travers. En zet ze haar achterbeen niet onder maar net ernaast..
Terwijl in draf juist rechtsom makkelijk voor haar is...

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 18:46

Bij ons is rechts wel echt op alle gangen het lastigste. Al zal dat ook door mij komen. :P

Welke bbp heb je Sintara?

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:06

Ik ben ook benieuwd naar je bbp :o

Lijkt me heerlijk, maar weet niet of paardlief dat ook vindt. Ze is al zo gevoelig. Ooit een gelpad onder het zadel gedaan wat ietsje te lang was, maar goed daar zit je niet op.. nou ze was toch boos, oren in nek, dreigen bokjes geven... ding eronder weg en het was weer goed :')

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:43

Hier ook rechtsom het lastigst, maar het wordt wel steeds minder. Doen we toch iets goed denk ik dan maar :o

Ik heb de fra dardo, met dan een barefoot boomloospad eronder met zachte inlages erin dus. Zonder pad eronder vind ik hem te weinig de ruggengraat vrijhouden hoor! Zo is het net een wolkje waar ik op zit <3

Mel is met sommige oefeningen echt makkelijker met bbp, ze voelt me nog beter dus dat komt de communicatie alleen maar ten goede :j
Maarja als je zelf gaat stuiteren ofzo kan ik me voorstellen dat je dat effect de andere kant op hebt hahaah. En als je bijvoorbeeld echt veel draf wilt gaan doen zou ik ook gewoon opzadelen eerlijk gezegd

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:21

@kyrkelover: Ben blij dat de mijne zo niet is. De liefde zou snel over zijn...

@Always: Wat goed dat jullie vooruitgang boeken en de galop nu terug kunnen meenemen

@sintara: Dat fencing klinkt toch al als een moeilijke, intensieve oefening! Goed bezig!

Vandaag is de osteopaat gekomen voor Willy en het was nodig. Hij zat heel erg vast rond zijn lendenen en schoft. Nu 10 dagen rustig aan doen en dan mogen we weer rijden. Ben nu al benieuwd of ik het verschil zal voelen.