Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:18

Lippen likken is een uitlating van spanning, niet het loslaten ervan.

Bijna elke jonge meid in Nederland is blond, mensen kopen om de 2 jaar een nieuwe auto, en bijna elk paard heeft weleens een beenwond gehad.....

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:21

Het longeren zorgt voor loslaten van stress.
Ze kunnen dan hun spanning wat af laten vloeien en gaan gewoon lekker aan het werk.
Als wij renpaarden uit het buitenland krijgen( die kopen wij om hier mee te koersen) is het eerste wat we de dag er na doen aan het werk zetten.
Niet direct volle bak mee, maar zeker wel aan de slag. Ze gaan direct mee in het aldaagse. Dit is ook wat ze kennen en waar ze direct hou vast aan hebben. In de ochtend dus hop de kudde in het land op. Daarna rijden en tegen einde vd middag terug naar stal. Dat is hier overigens m praktische redenen ivm geen personeel in de middag. Zo hebben we er meerdere per jaar en zelden tot nooit problemen.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 22:23

Wat fijn dat je rustig aan het werk kon met Elei.

Vandaag de eerste keer 10 minuten gestapt.
Afbeelding

Over de oneven en veelal gebroken klinkers naast de mesthoop liep hij nu ook zuiver. Dat soort struikelpunten liep hij wel erg lastig over eerst. Nu volhouden.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:30

Netjes!!! Dat helpt hem ook hoor, om over de lastige stukken te lopen :j

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:44

Hier vandaag weer een volbloedje verkocht. 5 jarige grote ruin die prima voor ons gelopen heeft, waaronder gewonnen. Schat van een dier die ook nog erg lekker kan lopen. Vandaag dus een uitgebreide klinische en röntgen keuring en helemaal goed bevonden. Hij mag naar 3 fantastisch leuke dames die hem in gaan zetten als allround sportpaard. Zeer benieuwd naar zijn vooruitgang en progressie.
Blijft toch ontzettend leuk om te doen, zeker omdat ik wekelijks van verschillende nieuwe eigenaren allerlei leuke foto's en filmpjes krijg.
De heer in kwestie:

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens zijn overwinning met 12? Lengtes voor ons.

Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:15

Prachtig paard ook, mooie bouw :)

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:42

Ja inderdaad, mooie bouw voor een allrounder!

Fly_high

Berichten: 3302
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:04

Lekker ding dit! En in top conditie ook, plezier om naar te kijken :) <3

Al die mensen die gebrek aan spieren, zichtbare ribben, beroerd lopen en alle andere ellende rechtvaardigen met "maar het is een volbloed" zouden het moeten zien :Y)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:39

De ribben zie je bij deze ook wel.
Maar gewoon afgetraind strak.
Hij kan ook echt heerlijk lopen.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:17

Nou, mupske bewijst nog maar eens dat het een miepje is. Liep licht kreupel en zielig te doen..

Ze had een scheurtje in dr hoef en een wondje
Afbeelding
Hoefsmid langs geweest, ik been gespoeld en zalfje erop (kusje erop) en toen ging het wel weer :knuffel:

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:18

:(:)

Dat is ook helemaal niet leuk :(:)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:21

Ohh het kunnen zulke miepers zijn.
Roi kan dat ook, op 3 benen dat je minstens denk dat hij een been gebroken heeft.
Ga je kijken een mini wondje en met een kusje er op en een paar passen stappen alles weer vergeten.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 15:24

Sintara schreef:
Nou, mupske bewijst nog maar eens dat het een miepje is. Liep licht kreupel en zielig te doen..

Ze had een scheurtje in dr hoef en een wondje
[ [url=m/ZCuB61.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoefsmid langs geweest, ik been gespoeld en zalfje erop (kusje erop) en toen ging het wel weer :knuffel:


Auwie, misschien toen het gebeurde een harde impact geweest? Beterschap met Mellebel (haha, dat klinkt leuk).

Bij Nobli zie je ook nog steeds ribben. En die is echt wel groot (zowel hoog als breed, voor een volbloed). Die ribbenkast is gewoon mega voor die mega longen!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:58

Dankjewel!
Ja ik noem mel ook vaak mellebel hahaah. Of tuttebel. En nog wat van die onzin. Ze weet het ook want op dr gewone naam reageert ze heel lief, ook als andere mensen het zeggen en als ik een koosnaampje roept trekt ze zo'n puhhh je bent het lekker zelf gezichtje. Hilarisch beest afentoe

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 14:38

Hahahah oh ik vind dat echt heel grappig Sintara! Magische kusjes :p

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 15:45

Ja echt hoor! Ze wil eigenlijk helemaal niet zo geknuffeld, maar als ze iets heeft.. Ik kan er absoluut niet omheen om dan eerst de schade uitgebreid te bekijken etc en dr dan te knuffelen enzo.
Ik kwam gisteren aanzetten met een appel maar been was veel, véél belangrijker :o

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:20

Nou en nu is dus de helft van de kudde aan het opbouwen richting weiland. Moet je natuurlijk net mel achterlaten met haar verlatingsangst.. Het schijnt nogal drama te zijn geweest. Toen ik er was hinnikte ze wel en stond nat van het zweet, maar verder was ze helemaal gefocust op mij. Ik heb daarom toch maar even wat met haar gewerkt, terwijl ze nog niet helemaaal zuiver is (afentoe doet ze voorzichtig met dr linker voorhoef als ze draait). Maar gecontroleerd lopen is toch beter dan wat ze allemaal in dr uppie had uitgespookt als ik de verhalen moet geloven =/ Ik baal er heel erg van.

Ze was wel heel braaf bij mij en even later kwam de groep terug dus de rust sowieso ook. Maar ja, dit gaat met een beetje pech nog een week zo door :=

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:16

Ja dat is natuurlijk logisch dat ze dan uit hun plaat gaan.
Maar moet ze nu achter blijven vanwege die lichte onregelmatigheid??
Denk dat ze met het gek doen omdat ze achter blijven 1000x meer schade op kunnen lopen dan dat ze normaal mee zouden gaan. En zolang je geen pijnstillinf geeft ..
Met een beetje pech scheuren ze zo alles af als ze achter blijven.

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:29

De hele groep gaat op het land en Mel blijft alleen achter? Dat is inderdaad niet echt handig.
Beter toch minstens een maatje bij haar zetten of Mel mee het land op.
Op een klein stuk over en weren is erger dan even sprinten op een groot land.

Ik heb geluk dat mijn merrie makkelijk uit de groep kan of op een apart stuk, zolang ze maar te vreten heeft en op z'n minst paarden in zicht. Maargoed, die is nu ook al zo vaak verhuisd en van kuddesamenstelling veranderd dat het haar niet veel meer uitmaakt.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:28

Nee ze blijft niet alleen achter, ze blijft met zn 4en op de paddock (de andere helft van de kudde dus) want deze wei is gewoon niet geschikt voor mel

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:39

Kan ze toch wel beter met de groep mee := je wil ook niet dat ze zo idioot gaan doen :(:)

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 21:20

Nee ik wil zeker niet dat ze idioot doet, maar ik wil haar ook niet in de prut zonder eten.. Dus uiteindelijk is ze wel beter af gewoon in haar eigen paddock met de helft van de kudde die op de paddock blijft. Dat zijn ook nog steeds kuddegenoten waar ze al heel lang mee samen staat he.
Deze overgangsfase is alleen zwaar prut

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 10:10

Sintara schreef:
Nee ik wil zeker niet dat ze idioot doet, maar ik wil haar ook niet in de prut zonder eten.. Dus uiteindelijk is ze wel beter af gewoon in haar eigen paddock met de helft van de kudde die op de paddock blijft. Dat zijn ook nog steeds kuddegenoten waar ze al heel lang mee samen staat he.
Deze overgangsfase is alleen zwaar prut


Vervelend, wij hadden er ook last van. Maar nu is de rust weer terug. Is die weide zo kaal?

Ik heb gisteren voor de eerste keer weer 10 min er op gezeten. Hij liep prima. Was wel even wennen voor ons beiden weer. Maar dat komt wel goed, Rome was ook niet in een dag gebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:28

Wat moet dat een fijn gevoel zijn, eindelijk er weer op hee *\o/*

Ja nou, ik wil mijn stal niet online bashen want ze doen echt hun best.. Voor de dieetpaarden werkt het wel goed op die wei. Dus ik laat het hier liever bij wat dat betreft. Gewoon niet geschikt voor mel :Y)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 10:33

Ja! Nouja, je kent me. Ik was best onrustig. _O-
Wekenlang niet er op en normaliter mag Nono even aan de longeerlijn zijn ei kwijt en staat hij op de grote weide met een vriendje waar hij lekker mee speelt. En ik kon hem ook niet even goed aan het werk zetten. Maar hij was weer poepiebraaf. De goedzak. :j

Ik snap je. Lastig als je paard ‘het tegenovergestelde’ is van de andere paarden.