Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:58

AlwaysH schreef:
Gefeliciteerd! Mooie, ontspannen Y)(^) foto!

Edit; vraag me niet hoe die smiley daar komt, maar ik laat het zo :P


Daar ging m'n thee, bij je laatste zin!

Ik weet niet of ik foto's mag plaatsen. Zal vragen of ze dat erg vind. :)

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:22

Goed gedaan Lauss! Fijn beeld ook op de foto!

Anoniem

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:03

Wat leuk, maralyn! :D

Ziet er heel fijn uit, Lauss!

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:22

Bedankt iedereen! <3

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:57

Gefeliciteerd lauss!
Ik ben vandaag met mel naar een goede rijbak verderop gereden.

Had geen geluk, juist nu aan de ene kant een springles met 5 of 6 paarden en aan de andere kant een voetbal training :+ hoe mik ik het uit!

Maarja uiteindelijk ging de spanning redelijk weg. En met de spanning heb ik flink zijwaarts kunnen oefenen _O-
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 16:12


Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:30

Ja het was echt wel wat te overwinnen hahaah, ze keek haar ogen uit. Maarja ik denk dat als ik dit een paar keer heb gedaan het een eitje is.
Het is wel veel, maar komt niet dichtbij :j

Behalve die voetbal dan _O-

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:38

Goed gedaan toch :D mijn oude dame staat nog altijd op pensioen in haar paddock paradise niets te doen, dus qua volbloed geen updates. Behalve dan dat ze heel happy is, en haar SI gewricht geen problemen geeft zolang ze niet werkt. Dus ik laat het zo. Ze is 22...... en nog altijd een brokkenpiloot trouwens. Ze heeft altijd wondjes en krassen, en ik geef het op. Ze is nu eenmaal zo.

AlwaysH: wat een super leuk topic, en wat een bink is hij geworden :D

Sintara: gewoon doen die dingen, wordt ze nuchter van. Ik sta echt altijd verbaasd hoe nuchter die volbloedjes zijn. Zeker nu mijn jongere paard een KWPN is. Iets ander karakter........ en je hebt het mega goed afgesloten.
Met Emily (EV) was de eerste keer iets doen een enorm drama en de keer daarop deed ze net alsof ze die dingen al jaren deed :')

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 18:46

Sintara schreef:
Ja het was echt wel wat te overwinnen hahaah, ze keek haar ogen uit. Maarja ik denk dat als ik dit een paar keer heb gedaan het een eitje is.
Het is wel veel, maar komt niet dichtbij :j

Behalve die voetbal dan _O-


Haha, die voetbal ja :')
Het blijven paardjes die opeens aan kunnen gaan he, op wat voor manier dan ook.

Thanks Avalanche, zag dat je had gereageerd <3

Fijn dat ze lekker staat op de PP, dat is toch wel iets he. Wel vervelend dat ze zo gevoelig is op haar SI. Je zal het wel al hebben uitgelegd, maar wat was er mee aan de hand?

Nobli is zojuist weer behandeld en ‘t eerste wat ze zei was: ‘Oh look at that; muscles!!’ _/-\o_
Stappen en draven rechtuit ook flink verschil dus het was al super. Hadden we ook wel verwacht, maar alsnog leuk om van haar te horen.
Hij was met de behandeling zelf ook fijner en rustiger dan de vorige keer en liet haar ook bovenaan de halswervels werken, dus super fijn dat Nobli dat nu zo goed toeliet!
Ben benieuwd wat er de volgende keer te zien valt. Laten we hopen dat we gewoon lekker verder kunnen trainen!

:z Tijdens het behandelen van zijn hals.
Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9327
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:50

Lekker bezig Laus!

Mooi topic Always.

Goed dat je gewoon bent gaan rijden Sintara. Is toch meestal de oplossing gewoon doen en "gas op de lolly".
Nou hier dan de filmpjes.
Eerste rondje kun je echt wel zien dat hij even onder de indruk is van alles. Net of hij een glaasje teveel op heeft haha. Wel altijd braaf blijven en meewerken en dus een mooie foutloze ronde:


Daarna de 80cm. Meidje dacht foutloos in de 70, dus barrage. Ze had alleen niet door dat dat bij een hc start niet geldt. Op het moment dat ze dus in de linker galop op hindernis 2 af reed had ik pas in de gaten wat er was haha. Daarna begint ze het gewone parcours, maar duidelijk nog beetje vd kaart. Vandaar de 2 balkjes. Ach geen probleem al zeer blij met hoe hij aan pakt.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:55

Ze doet dat echt goed met roi, knappie! En nobli lekker relaxt :D

Ja mel kan heel dramatisch doen (niet dat ze bokt of rent, dat niet. Gewoon hyperventilatie op de plaats enzo), was meteen zeiknat van het zweet tot ze er doorheen was en toen was ze ook zo weer droog. Niet dat ik echt heb kunnen rijden als ik ergens wou maar dat komt de volgende keer wel. Ze ging iig weer rustig naar huis :j

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:58

Sintara schreef:
Ze doet dat echt goed met roi, knappie! En nobli lekker relaxt :D

Ja mel kan heel dramatisch doen (niet dat ze bokt of rent, dat niet. Gewoon hyperventilatie op de plaats enzo), was meteen zeiknat van het zweet tot ze er doorheen was en toen was ze ook zo weer droog. Niet dat ik echt heb kunnen rijden als ik ergens wou maar dat komt de volgende keer wel. Ze ging iig weer rustig naar huis :j


:') ja ze zijn ook zo weer helemaal chill, best bijzonder weer. Wel onwijs braaf dan, joh. Maar knap hoor, toch gedaan :D
AlwaysH schreef:
Fijn dat ze lekker staat op de PP, dat is toch wel iets he. Wel vervelend dat ze zo gevoelig is op haar SI. Je zal het wel al hebben uitgelegd, maar wat was er mee aan de hand?

Ze heeft vroeger geraced, en de banden daar waren eigenlijk altijd al zwak, maar zolang ze op de voorhand loopt, gaat het wel. Maar met dressuurmatig rijden gaat steeds een tijd goed, en dan is ze weer onzuiver, omdat die banden gaan opspelen, en de ligamenten. Osteo erbij halen helpt wel, maar het was een probleem wat steeds terugkeerde en naarmate ze ouder werd steeds meer ging opspelen, en ze was dus steeds onzuiver.
Na een vakantie loopt ze dan weer perfect, dus je gaat ook niet zo snel verder kijken want het probleem lijkt opgelost. En het was eerst eens in het jaar, 2x per jaar...... alleen in de tijd voor ze met pensioen ging kwam het steeds vaker voor, en kwamen we erachter dat ze niet geblesseerd raakt, zolang ze niet belast wordt. En om die reden heb ik haar haar pensioen gegeven, waar ze hopelijk pijnloos stokoud wordt.

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:37

Haha ach Sintara hoe vaker ze dit soort dingen ziet hoe chiller ze worden! Maar fijn dat ze uiteindelijk rustig naar huis ging!

Is dat zo’n fasciabehandeling waar je het eerder over had alwaysh? Fijn dat er duidelijk verbetering te zien is!

Avalanche fijn dat je paard iniedergeval pijnloos met pensioen kan, en lekker mag genieten op een paddock paradise!

Kyrkelover leuke filmpjes! Je ziet m idd wat slingeren haha, maar hij springt toch maar mooi alles, heel netjes hoor!

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:00

Ja, super fijn. Maar ik moet zeggen dat mijn KWPN absoluut veel minder braaf is....... helaas....... Ze is wel leuk hoor, wat zeg ik, ik ben dol op haar. Maar wel een heel ander paard.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 23:50

Klopt, Lauss_, die doen we elke 10 weken nu +-.
Net het rapport gekregen en 1 kant (rechts) was gewoon bijna leeg (ingekleurd betekent strak). Links heeft hij nog wat strakke plekken maar dat is ook de kant die hij moeilijker oprekt en wat we eigenlijk al wisten. Wel al veel verbeterd. Achterhand was iig helemaal goed nu, alleen boven het bekken nog.
En een blokkade in de hals (ook rechts) die nu weg is.
Dat was alles eigenlijk. Super

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 17:11

Eerste keer echt balkjes draven helemaal geslaagd. Nobli vond het ook erg leuk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:34

Wat leuk, netjes beentjes opgetild zie ik! :D

Mel staat weer eens in een nieuwe kudde en lijkt zowaar 'de baas' te zijn. Had ik nooit verwacht, op de vorige stal was ze altijd helemaal onderaan in rang. Maar ze voelt zich volgens mij ook heel wat zekerder tegenwoordig. Erg blij mee! Ze heeft nu wat meer jonge paarden om mee te spelen en te racen.
Ze is wat dat betreft altijd wel cute, houdt de max. Snelheid van haar medespeler aan + een klein beetje en doet net alsof het moeite kost <3
Maakt niet uit of het een dikke mini shet is of de draver _O-

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:30

Vandaag nog wat verduidelijking gekregen rond Willy zijn been. De dierenarts had vorige week dus een klein oud letsel gezien op de echo. Ik had begrepen dat dit van laaaang geleden was. Maar blijkbaar zou dit dan toch van in september geweest zijn toen hij op zijn eigen been getrapt had. Dat maakt het wel veel logischer dat dat been dus nog vaak dik is met vocht :)*

Leuk balkjes lopen Always! Fijne afwisseling :) en wat goed dat je zo'n duidelijk verschil ziet met de fascia behandeling!

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:19

Fijn wat meer duidelijkheid katyatje! Hoe gaat het nu verder met m?

Sullie heeft gister behandeling gehad van de osteopaat, was blijkbaar ook nodig want hij had wat blokkades in zn bekken, maar voornamelijk achter zn oren zat hij erg vast, en dat zag je ook wel duidelijk tijdens de behandeling. Ze kon ook precies benoemen waar wij met rijden tegenaan liepen, dus ook wel fijn dat dat te verklaren was achteraf. Gelukkig is nu alles weer los gemaakt en mag hij een paar daagjes lekker chillen voor we weer aan t werk gaan.

Vandaag hadden we even qualitytime samen en hebben we heerlijk staan kroelen en knuffelen <3

Hoe gaat het verder met iedereen?

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:32

Gaat verder wel goed hoor. Ik heb ook een supplement gekocht voor zijn maag. Voorlopig nog geen verschil maar ik geef het nog even tijd.

Wat fijn dat de bevinden van de osteo overeen kwamen met de moeilijke punten tijdens het rijden. Ben benieuwd of je het verschil gaat voelen de volgende keer dat je gaat rijden :)

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:42


Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:35

Lauss_ schreef:
Fijn wat meer duidelijkheid katyatje! Hoe gaat het nu verder met m?

Sullie heeft gister behandeling gehad van de osteopaat, was blijkbaar ook nodig want hij had wat blokkades in zn bekken, maar voornamelijk achter zn oren zat hij erg vast, en dat zag je ook wel duidelijk tijdens de behandeling. Ze kon ook precies benoemen waar wij met rijden tegenaan liepen, dus ook wel fijn dat dat te verklaren was achteraf. Gelukkig is nu alles weer los gemaakt en mag hij een paar daagjes lekker chillen voor we weer aan t werk gaan.

Vandaag hadden we even qualitytime samen en hebben we heerlijk staan kroelen en knuffelen <3

Hoe gaat het verder met iedereen?

Oh goed zo :D

Verwen 'm maar lekker even, heeft ie verdiend <3

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9327
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 02:28

tienus63 schreef:
Kennen jullie dit filmpje,
https://fb.watch/9nJSN9I3aZ/

Moest aan kyrkelover denken toen ik het zag.

Ik heb voor deze mensen gewerkt in Engeland. Sire is een ontzettend gaaf paard en eigenlijk reed alleen Jamien hem altijd. Een gigantisch paard en oh zo lief. Paard heeft ook heeeeeel veel voor hen betekent dus was al snel beslist dat hij voor altijd daar zou blijven.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:36

Ik heb gisteren weer dressuurles gehad met Gentle. Ze heeft nog moeite met balans, maar als alles klopt, loopt ze zo lekker, echt een prachtig chique dressuurpaard..
Maar ze is super gevoelig, moet mijn handen niet te laag, niet te wijd, been erbij maar niet teveel, op linkerhand iets linkerstelling houden en dan... neemt ze het bit aan, gebruikt ze haar rug, worden haar gangen ruimer...
Hoe doen jullie paarden het in de dressuur?

Afbeelding

PS. wij maken ook regelmatig een buitenrit hoor en ze staat overdag altijd in de wei..

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:49

Wat leuk kyrkelover!