Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 126 [ 3135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Wat een gezellig topic hebben jullie! Ik weet niet of ik even mag inbreken, maar mocht dat mogen: ik ben op zoek naar zo’n rubber ding dat ze gebruiken om te helpen de startbox in te gaan. Weet iemand hoe dat heet en/of waar het te koop is?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 20:56 



 
Profiel   

Wat een leuke paarden komen hier voorbij! <3

Ik lees al steeds mee maar nu wou ik me toch ook maar eens melden :D

Dit is Sulfur mijn 7 jarige volbloed!


[ img ]

[ img ]


Ik heb hem nu iets meer dan een jaar. Helaas hebben we in het begin niet veel kunnen doen door eerst een hoefzweer, en daarna een lichte peesblessure.

Hij was een beetje mager en vooral onbespierd toen ik hem kocht, en op de stal waar we stonden kon hij niet echt zn plekje vinden. Daarom zijn we sinds afgelopen mei verhuisd en wauw wat heb ik een ander paard gekregen zeg! Hij is helemaal opgebloeid en vrolijk geworden. Zo vrolijk dat we in het begin toen we weer mochten gaan rijden wat discussies hadden.. :Y) Ondertussen gaat dat ook steeds beter en worden we steeds meer een team!


[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 21:42 



 

Wat een leuk dier is Sulfur! :D

RoyalMemory schreef
Wat een gezellig topic hebben jullie! Ik weet niet of ik even mag inbreken, maar mocht dat mogen: ik ben op zoek naar zo’n rubber ding dat ze gebruiken om te helpen de startbox in te gaan. Weet iemand hoe dat heet en/of waar het te koop is?
Een quoit bedoel je, die ze achterlangs doen?
Wicks en Gibson hebben die:
https://www.ejwicks.co.uk/quoit

https://www.gibsonsaddlers.com/category ... es/quoits/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 21:52 



 
Profiel   

Welkom Lauss!
Sulfur is een knapperd! Jullie hebben het leuk samen zo te zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 21:57 



 
Profiel   

Wat een leuk dier Lauss!

Krijgen jullie paarden ook een wintervacht? De mijne is al weer aan het oefenen voor Shetlander. Hij krijgt trouwens ook elke wisseling van zomer en wintervacht meer witte haren er door. Heeft iemand van jullie paarden dat ook? Vind het zo bijzonder.

Verder gaat het hier denk ik stormen morgen. Meneer moest even 10 minuten hysterisch doen. Dan kunnen we er nu weer even tegenaan. Hij heeft het regelmatig even nodig om flink gek te doen. *\%/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 21:59 



 
Profiel   

Ja hier is hij ook al begonnen aan zn wintervacht. Heb er net vanavond voor t eerst weer de regendeken opgelegd voor iniedergeval vannacht en morgen. Daarna maar even verder kijken wat het weer doet.

Wat kan die van jou lekker lopen san4nie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 22:09 



 
Profiel   

Mkango schreef
Wat een leuk dier is Sulfur! :D

RoyalMemory schreef
Wat een gezellig topic hebben jullie! Ik weet niet of ik even mag inbreken, maar mocht dat mogen: ik ben op zoek naar zo’n rubber ding dat ze gebruiken om te helpen de startbox in te gaan. Weet iemand hoe dat heet en/of waar het te koop is?
Een quoit bedoel je, die ze achterlangs doen?
Wicks en Gibson hebben die:
https://www.ejwicks.co.uk/quoit

https://www.gibsonsaddlers.com/category ... es/quoits/


Ja, zoiets bedoel ik, ik dacht alleen dat dat van rubber was twee driehoekige handvatten en een dicht stuk er tussen. Maar misschien is dat ouderwets :D

Onze paarden verharen sinds vandaag, dus ze zullen al wat wintervacht hebben. Het zijn geen EV’s maar Dravers en een PRE :o. Ze hebben sinds vanavond een regendeken op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 22:11 



 
Profiel   

Lauss_ schreef
Ja hier is hij ook al begonnen aan zn wintervacht. Heb er net vanavond voor t eerst weer de regendeken opgelegd voor iniedergeval vannacht en morgen. Daarna maar even verder kijken wat het weer doet.

Wat kan die van jou lekker lopen san4nie!


Ja ik was in 1 keer doorgereden naar stal en had geen dekentje mee, anders had ik hem ook op gedaan denk ik. Misschien morgenochtend, twijfel nog even.

Haha, dank je! Dit doet ie onder het zadel helaas niet zo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 22:13 



 
Profiel   

Mijn paard heeft in juli even een periode gehad dat hij verhaarde. Heel vreemd. En nu merk ik nog helemaal niks terwijl het stilaan toch wel tijd wordt om wintervacht aan te maken vind ik.
Dekens wacht ik nog even mee. Het is hier nog niet heel koud geweest. Of het is eens voor één nacht, maar ik ben niet in de mogelijkheid om het 's avonds op te leggen en het 's ochtends weer af te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 22:23 



 
Profiel   

Nobli maakt zelf bijna geen vacht aan, ik boel wel verschil met de zomervacht, maar hij heeft een super dunne en zachte vacht.

Hij heeft sinds vandaag een regendeken op. Aangezien het echt met bakken uit de hemel komt.
Overigens heeft hij het nooit koud.

Welkom Lauss_! Knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 10:50 



 
Profiel   

Mijne heeft het inderdaad ook niet snel koud. Maar kan wel snel gewicht verliezen bij slecht weer. Dus inderdaad vanochtend ook maar een regendekentje op gedaan.

Dit zijn de witte haren trouwens.
[ img ]
Edit: zie dat het slecht te zien is zo..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:57 



 
Profiel   

Oh grappig! Ik vind het zelf wel leuk als paarden net effe anders zijn. Maar kan dus niet van een deken ofzo komen?

Nobli heeft een witte vlek met haren op zijn linkerbil en hij is koffievos dus verkleurt het hele jaar door en heeft regenboog behang! O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:14 



 
Profiel   

Nee, het komt elk jaar weer tevoorschijn als hij verhaart. Vooral in de wintervacht heeft hij het. Het begon met alleen de flanken en naar mijn idee wordt het elk jaar meer.

Ik vind jouw nobli echt prachtig van kleur! Die zie je hier in de buurt niet veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:35 



 
Profiel   

Hoe oud was je paardje zei je? Ik zie vgm wel vaker dat paarden een soort witte haren krijgen. Ben even de naam kwijt. Bij bruin niet echt bekend denk?

Dankjewel!
Hij begint nu weer donkerder te worden. In de zomer lijkt hij wel bijna bruin, haha.

Hier werd ik in eerste instantie verliefd op, mijn droom koffievos. <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En dit is het nu;
[ img ]
[ img ]
(Niet zo sexy foto maargoed _O- )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:40 



 
Profiel   

Oh wat grappig die witte haren! Ik vind het wel wat hebben!

Nobli vind ik ook zo’n mooi paard!

Vind dat zo leuk dat ze in verschillende seizoenen er zo verschillend uit kunnen zien.

Sulfur krijgt ook steeds meer witte haren, maargoed dat is niet zo gek met een schimmel :+
Hij was eerder echt grijs, afgelopen zomer was het ineens meer bruin dan grijs, en nu wordt het bruine juist weer wat grijzer. (En witter)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:48 



 
Profiel   

Op de foto’s van nu lijkt ie echt bijna oranje, vooral die laatste. Snap dat je verliefd werd op dat kleurtje.

Mijne is nu 11. Ik vind het er zelf ook wel leuk uit zien met die haartjes er door. Iets van stekelharig of tijgerharig heb ik wel eens naar gezocht. Maar kan eigenlijk nergens vinden bij welke rassen dat voorkomt. En volgens mij heeft hij ook weer niet zoveel andere kenmerken daarvan. Hij heeft wel witte haren in zijn staart, maar daar zit ook een groot litteken en groeit niet overal haar. Dus die witte haren zijn waarschijnlijk beschadigd van buitenaf.

Ja schimmels zijn ook echt toverballen! Heel bijzonder hoe snel die veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:52 



 
Profiel   

Mel is al een paar weken geleden braaf aan haar wintervacht begonnen, maar het stelt niet voldoende voor helaas. Aangezien ze dit jaar wel in betere conditie is en schuilmogelijkheden heeft wacht ik nog even met de deken.
Stel dat ze weer gaat bibberen of slecht eten dan gaat hij gewoon weer op :)
Mel wordt zo goed als zwart in de winter, met een bruin neusje. Meestal vind ik zomervachten mooier bij paarden maar bij mel vind ik de wintervacht het mooist <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 18:47 



 
Profiel   

Mijn oudje van 27 moet echt al jaren onder een dikke deken, mijn paarden staan 24/7 buiten met in de winter voordroog om haar op gewicht te houden. Ik laat haar eerst haar aanmaken en daarna begin ik met een deken. Als ik haar niet 24/7 voordroog aanbied soms nog wat pulp en een dikke deken hou ik niks over van haar. Maar goed een deken hier voor lijkt me ook geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 18:51 



 
Profiel   

Ik ging Willy vandaag longeren nadat hij twee dagen heeft mogen uitrusten van ons weekend. Blijkt hij mank te zijn :(
'Gelukkig' was de veearts net op stal voor een ander paard. Aangezien hij rechtsvoor wat pulsatie had dacht ik direct aan een hoefzweer. Veearts heeft goed gekeken en met de tang gevoeld. Hij was een beetje gevoelig maar niet overdreven veel terwijl hij in draf toch duidelijk mank is. Op de pees zat wat vocht maar verder niet gevoelig. Nu dus 5 dagen stappen en afwachten of het een hoefzweer is of iets anders.

Zo gaat het dus elke keer. We doen iets leuks, het gaat even een paar weken goed en dan belandt hij weer in de volgende blessure |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 19:41 



 
Profiel   

Katyatje schreef
Ik ging Willy vandaag longeren nadat hij twee dagen heeft mogen uitrusten van ons weekend. Blijkt hij mank te zijn :(
'Gelukkig' was de veearts net op stal voor een ander paard. Aangezien hij rechtsvoor wat pulsatie had dacht ik direct aan een hoefzweer. Veearts heeft goed gekeken en met de tang gevoeld. Hij was een beetje gevoelig maar niet overdreven veel terwijl hij in draf toch duidelijk mank is. Op de pees zat wat vocht maar verder niet gevoelig. Nu dus 5 dagen stappen en afwachten of het een hoefzweer is of iets anders.

Zo gaat het dus elke keer. We doen iets leuks, het gaat even een paar weken goed en dan belandt hij weer in de volgende blessure |(

Als het hoefzweer is noem ik dat geen blessure. Hopelijk is het gewoon een hoefzweer

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:41 



 
Profiel   

Ah wat ontzettend vervelend zeg! Hopen dus maar op een hoefzweer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:46 



 
Profiel   

Katyatje schreef
Ik ging Willy vandaag longeren nadat hij twee dagen heeft mogen uitrusten van ons weekend. Blijkt hij mank te zijn :(
'Gelukkig' was de veearts net op stal voor een ander paard. Aangezien hij rechtsvoor wat pulsatie had dacht ik direct aan een hoefzweer. Veearts heeft goed gekeken en met de tang gevoeld. Hij was een beetje gevoelig maar niet overdreven veel terwijl hij in draf toch duidelijk mank is. Op de pees zat wat vocht maar verder niet gevoelig. Nu dus 5 dagen stappen en afwachten of het een hoefzweer is of iets anders.

Zo gaat het dus elke keer. We doen iets leuks, het gaat even een paar weken goed en dan belandt hij weer in de volgende blessure |(

even een zuurkool verbandje aanleggen dan is de zweer er zo uit als er eentje in zit.
Mocht hij niet op ijzers staan acht ik de kans zeer groot dat het inderdaad een zweer of zoolkneuzing is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 12:43 



 
Profiel   

Een zuurkool verband? Dit heb ik nog nooit gehoord :P wat doet dat dan?

Hij staat inderdaad niet op ijzers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 13:59 



 
Profiel   

Ja dat deden wij hier standaard op de kliniek als we een hoefzweer vermoeden.
Men neme zuurkool, ja gewoon die goedkope zooi in een zakje, pakt dat onder de voet en doet er folie om.
Vervolgens pak je de boel in met een vetrap bandage en dan good old ducktape.
Dit laat je rustig een 3 dagen zitten en lekker laten weken en broeden.
Belangrijkste bij het er af halen is de wasknijper!!! (Voor op je eigen neus)


Hier met Roi vd week vooral lol gehad. Meidje van 12 er zonder zadel op gezet en rijden maar.
Mijn veulen ging ondertussen helemaal los met zijn yoga bal en Roi bleef heerlijk stoicijns doorlopen hahha.

Wat een makkelijke werelddieren zijn die volbloeds ook. We hebben ook gegaloppeerd, maar dat staat niet op deze filmpjes. Het is uiteraard allemaal niet perfect, maar het is nou niet dat deze meid veel ervaring heeft kwa netjes rijden. We zijn nu dus bezig met rustig in de hulpen, met name met benen sturen, paard recht onder je houden etc. De basis dus.




Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 15:42 



 
Profiel   

Nou! Dat is nog zo gek nog niet hoor! Helemaal lekker in balans zonder zadel!

Dat zou ik van vele mensen graag eens willen zien :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 15:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 126 [ 3135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen