Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 126 [ 3135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Even een vraag; welk merk (dressuur)zadel hebben jullie op je volbloed liggen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 16:59 



 
Profiel   

Hier heb ik prestige er op liggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 17:01 



 
Profiel   

Ik heb een hulsebos dressuurzadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 17:15 



 
Profiel   

Ik gebruik PDS Carl Hester, Equipe, en CWD zadels :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 17:37 



 
Profiel   

Wintec.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 18:40 



 
Profiel   

en allemaal niet langer dan 17 inch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 21:02 



 
Profiel   

Ik heb een Fairfax dressuurzadel 18 inch en een Massimo springzadel ruime 17,5 inch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 21:05 



 
Profiel   

Wij hebben een 17 inch, 17,5 zou ook prima passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 21:20 



 
Profiel   

Thorowgood 17 inch. (Kan max 17,5 op..maar m'n kont is niet groter.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 22:00 



 
Profiel   

Een sella 18 inch.
Het schijnt dat Sella zadels wat klein vallen, de mijne zou net zo groot zijn als een 17,5 inch van een ander merk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 23:59 



 
Profiel   

Mijn zadels moeten ook niet groter dan 17inch zijn. Voor geen van mijn paarden.
Ik had stubben en Kieffer zadels

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 07:01 



 
Profiel   

Oke bedankt voor jullie reacties, ben me aan het oriënteren op een dressuurzadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 08:04 



 
Profiel   

Desi_2409 schreef
en allemaal niet langer dan 17 inch?


Stille meelezer kruipt onder haar steen.. de inch maat is de maat van de zitting en dus zeg maar de kontmaat voor de ruiter dit zegt niet perse iets over de lengte van het totale zadel.
Dit is overigens slechts 1 aspect waarnaar je moet kijken want net als de mens is ook ieder paard anders.

Om te beoordelen wat jouw paard nodig heeft kun je het beste contact opnemen met een zadel passer. Zij hebben vaak ook tweede hands zadels

Ik kruip weer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 08:35 



 
Profiel   

Hier 18inch maar prestige heeft korte kussens waardoor dat pa s t.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 09:29 



 
Profiel   

Ik heb zadelpasser laten komen en er is een kent en master Higher whiter 17,5 inch aanpast met een blauwe m/w boom. Voor mijn paard ligt het zadel prima, maar ik vind het niet zo fijn, vandaar dat ik een beetje rondkijk wat een alternatief zou zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:55 



 
Profiel   

Zadels zijn ook echt wel een ding vind ik. Wat en welke zadelmaker de ene persoon fantastisch vindt, vindt een ander weer vreselijk. (Zelfde geldt voor alle (vak)mensen die je om je paard heen nodig hebt.)

Ik had mijn zadel voor mijn vorige paard op maat laten maken. Paar keer mee gereden. Nare val gemaakt en paard verkocht. Na een poosje mijn huidige paard gekocht en gelukkig kon mijn zadel er op aangepast worden. Als ik een nieuw zadel zou kopen zou de zadelmaker me een ander model aanraden zei ze. Maar deze lag goed. En hij loopt er nu al jaren prima mee. En ik zit er fijn in.

Succes met je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 18:29 



 
Profiel   

Ik ben wel verbaasd, vorig jaar had mel al heel vroeg een deken nodig maar nu gaat ze echt goed.
Vachtje prima waterdicht en ze is tijdens mijn vakantie behoorlijk aangekomen Y)(^). Ze gaat wel afentoe even opdrogen onder het afdak en zo redt ze zich tot nog toe prima dus. Omdat ze op dit moment wat dik is vind ik het ook niet zo spannend meer, kan altijd nog de deken opleggen als ze gaat invallen of andere tekenen van kou laat zien.

Zijn er hier meer mensen die zo min mogelijk aan dekens doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 18:49 



 
Profiel   

De mijne staat ook zonder deken, en blijft zo zolang het gaat. Vorige winter heeft ze 2 weken een deken gedragen, toen het echt constant bleef regenen.
En dat was meer voor mijn gemoedsrust dan uit echte noodzaak.

Hier is ze net weer (ooit stop ik met verhuizen) van stal veranderd en ze voelt er zich al best goed. Met 1 van de merries is het nog wat gekat maar dat komt wel in orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 19:31 



 
Profiel   

Nou die van mij heeft de hele dag een gevoerde regendeken opgehad, tussendoor nog paar keer op stal om beetje op te drogen.. wat een regen... 30 mm in de regenmeter

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 19:40 



 
Profiel   

De mijne staat al sinds woensdag met een regendeken op (amigo wug). Ik wilde ook altijd het liefste zo lang mogelijk wachten. Maar hij heeft er toch wel sneller wat last van. Stijf, opgetrokken buikje en snel dun. Overigens waait het hier altijd (noord Groningen) en kunnen de paarden niet schuilen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 19:46 



 
Profiel   

Worden die van jullie ook nog geschoren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 19:59 



 
Profiel   

Lauss_ schreef
Worden die van jullie ook nog geschoren?


Nee, hij maakt amper vacht aan. Dus onder een lekkere deken blijft hij super in zijn vachtje.

Hier nu een 0 grams regendeken op. Als het kouder wordt krijgt hij een 100 grams en daarna 200 of zelfs 300 (zoals met die sneeuwval van vorig jaar :brr: ).
Gelukkig lijkt hij het altijd eerder warm dan koud te hebben, ondanks zijn dunne glimvacht. Haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 21:20 



 
Profiel   

De mijne wordt een soort van reuzen Shetlander. Heb de afgelopen 3 winters een soort uitrijdeken patroon laten staan, inclusief hoofd en benen, de rest geschoren. Denk dat ik dat dit jaar weer ga doen. Krijg hem anders niet meer droog na het rijden. En van die vieze zweet plekken onder het zadel en de singel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 21:31 



 
Profiel   

san4nie schreef
De mijne wordt een soort van reuzen Shetlander. Heb de afgelopen 3 winters een soort uitrijdeken patroon laten staan, inclusief hoofd en benen, de rest geschoren. Denk dat ik dat dit jaar weer ga doen. Krijg hem anders niet meer droog na het rijden. En van die vieze zweet plekken onder het zadel en de singel.


Kan ik me voorstellen.
Is ook waarom we die van ons zo kort houden. Maar dat is bij hem ook gewoon heel makkelijk want hij maakt met dekens echt nul haar aan, het veranderd alleen van textuur en kleur. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 21:35 



 
Profiel   

Oh fijn joh als die zo lekker kort in zn vacht blijft. Sulfur wordt wel geschoren, anders is t geen doen in de winter..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 21:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 126 [ 3135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen