Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 23:28

Ik kocht twee jaar geleden een volbloed toen ik op zoek was naar een Eventing paard. Helaas is mijn paard direct in een sukkelstraatje belandt en laat ons zeggen dat hij nog steeds graag in dat straatje vertoeft. Hij heeft net nog maar eens twee weken stil gestaan omdat hij op zijn eigen benen getrapt had, met een kneuzing op de kogel tot gevolg...

Qua karakter is het echt een topper. Hij is braaf, lief, doet altijd zijn best, ... Maar qua gezondheid een echte ramp. Slechte voeten (typische EV platvoeten), gevoelig aan hoefbevangenheid, moeilijk op gewicht te houden, en hij slaagt er dus ook telkens in om zichzelf te bezeren.

Paspoortje:
Willy
7 jaar
Rond de 1m60
Heeft 3 keer gekoerst waarvan twee keer in UK en één keer in Frankrijk. Daarna verhandeld via België naar Nederland en dan terug naar mij in België.


Afbeelding

Dit zijn wij een kleine maand geleden op onze tweede oefencross. Het potentieel is er dus zeker wel. Als hij nu eens lang genoeg gezond zou blijven zodat we een beetje kunnen door trainen O:)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 00:08

Ilse_123 schreef:
Karakter is natuurlijk ook individue afhankelijk maar ik heb nog nooit een volbloed (of halfbloed) meegemaakt met een minder dan leuk karakter. Allemaal heel eerlijk.
O, ik ken er genoeg waar ik liever niet bij in de buurt kom. :+ Daarom ging de eerste schifting in mijn zoektocht ook puur om afstamming, want er zijn hengsten en merrielijnen waaruit ik de paarden bij voorbaat al laat staan. :))

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 06:59

Meld zich :wave:

Trotse eigenaresse van een halfbloedje van Sit this one out XX. Heerlijk dier met een gouden karakter.


Afbeelding

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 07:33

Ik heb zelf geen EV maar vind ze super leuk, dus kom graag dit topic volgen!
Wat een leuke paardjes :)

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:46

lizy29 schreef:
Meld zich :wave:

Trotse eigenaresse van een halfbloedje van Sit this one out XX. Heerlijk dier met een gouden karakter.


[ [url=m/YLH6UD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk! Ik ken ook een Sit this one out van vroeger. Liep Z dressuur toen. Leuk en lief dier.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 08:49

Wat leuk dat er zoveel mensen volgen, en wat leuk dat we in uitgelicht staan! :D

Stuk voor stuk prachtige paarden komen er voorbij.
De EV voetjes heeft Nobli ook. Zijn voorvoeten zijn vooral een ramp.

Ik ken verder niet zoveel namen, maar ben ook helemaal niet in het rennen geïnteresseerd. :o Vind de off-track paarden gewoon erg leuk om te volgen!

Edit:

Vorig jaar november toen we hem net hadden.
Afbeelding
Afbeelding

Nu!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is niet alleen veel aangekomen in spier (en vet), maar ook 3 cm gegroeid. Hij is nu echt een heel stevig paard, echt een bonk. Ipv zo’n tenger dingetje. Hij zit super in zijn lichaam. We krijgen ook altijd complimenten van de zadelmaker, dierenarts, hoefsmid, etc. :o <3
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 16-09-21 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:02

Mag ik me ook melden? Klets ook wel mee in het Ierse paarden topic, want officieel is het een Iers sportpaard. Maar toch zo’n 83% volbloed uit m’n hoofd. Vader is Ghareeb, schijnt wel een vrij bekende hengst te zijn.

Afbeelding
Ik was op zoek naar een lief en braaf paard, gewoon lekker voor recreatief rijden. Meestal is die dat, soms kan die even lekker hysterisch doen :+ Maar daar kan ik steeds beter mee omgaan.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:44

Mkango schreef:
Ilse_123 schreef:
Karakter is natuurlijk ook individue afhankelijk maar ik heb nog nooit een volbloed (of halfbloed) meegemaakt met een minder dan leuk karakter. Allemaal heel eerlijk.
O, ik ken er genoeg waar ik liever niet bij in de buurt kom. :+ Daarom ging de eerste schifting in mijn zoektocht ook puur om afstamming, want er zijn hengsten en merrielijnen waaruit ik de paarden bij voorbaat al laat staan. :))



Oke laat ik aanvullen dat ik er ook een paar ken die heel eerlijk zijn maar ook heeeeeel snel op de voetjes zijn getrapt en dan niet bepaald vergevingsgezind zijn.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:45

Mag ik me ook melden?

Sinds januari heb ik Olivia, een EV van 15 jaar. Zij heeft gekoerst tot ze 7 werd en is daarna een aantal jaar gebruikt als draagmerrie. Vorig jaar werd ze verkocht aan een meisje van 16 jaar, maar het werd al vrij snel duidelijk dat dat geen klik zou worden dus na een paar maanden heb ik haar gekocht.

Olivia is op zich geen moeilijk paard, maar heeft heel erge verlatingsangst. Weggaan van de andere paarden of andere paarden die weggaan gaat dus altijd gepaard met veel drama. Op dit moment is ze verder in de bak wel braaf, en met een maatje op wandel doet ze echt super. We werken aan het vertrouwen en ik probeer haar wat dressuurbasis bij te brengen.

Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:53

Ik lees ook mee.
Ik had maar een 62% volbloed. Kafu xx X Rigoletto
Maar denk wel het karakter. Het fijngevoelige. Hij ging voor de ruiter door het vuur...of niet... geen tussenweg :D

Heerlijk veelzijdig.
Maar springen vond hij zelf het mooiste om te doen en op een lange zandpad voluit gaan.

Afbeelding
Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9326
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:19

Ik heb wel eens gopro filmpjes gemaakt van onze buitenrit en trainingen ed.



Als je nou echt mee wilt vliegen :D


Let vooral ook op het orenspel waarmee hij de concurrent in de gaten houdt.


@ Eline daar hebben wel meer volbloeds last van. Ze zijn natuurlijk gewend bijna altijd alles samen te doen.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:23

Heerlijk kyrkelover. Ik heb jaren geleden ook regelmatig buitenritten gemaakt met de EV’s van een vriendin. Die lieten we ook altijd echt even lekker gaan op bepaalde paden. Dat gevoel blijft onbeschrijfelijk.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:34

@Kyrkelover wat een snelheid, maar gaaf dat je zo'n veilig pad hebt om het te kunnen doen. Hoe neem je hem weer terug in tempo? op stem, zit of teugelhulpen?

DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:38

Wat een gave filmpjes op snelheid. Heerlijk!!!

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:41

@mkango; zou je naar de afstamming van mijn merrie kunnen kijken. Ze is mijn 3e EV, maar of ik ben te oud voor dit ras geworden of het ligt daar toch aan. Het is zo'n hittemetit, snel beledigd, bazig, druk, laat zich moeilijk overtuigen... maar ook wel ontzettend lief en braaf.

Afbeelding


Heb Kyrkelover ook al tips gevraagd, zij kent het ras door en door. En waarschijnlijk verveelt ze zich bij mij, ik rijd voornamelijk dressuurmatig in de bak, en maak wel buitenritten, maar die zijn niet zo ruig ;)

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:44

AlwaysH schreef:
Hij is niet alleen veel aangekomen in spier (en vet), maar ook 3 cm gegroeid. Hij is nu echt een heel stevig paard, echt een bonk. Ipv zo’n tenger dingetje. Hij zit super in zijn lichaam. We krijgen ook altijd complimenten van de zadelmaker, dierenarts, hoefsmid, etc. :o <3

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
De mijne is zo'n tenger dingetje. Dun en onbespierd. Spieren komen natuurlijk alleen maar door te trainen en dat hebben de nog niet veel kunnen doen. Maar toch vind ik de mijne ondergemiddeld qua fysiek.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 12:05

Katyatje schreef:
AlwaysH schreef:
Hij is niet alleen veel aangekomen in spier (en vet), maar ook 3 cm gegroeid. Hij is nu echt een heel stevig paard, echt een bonk. Ipv zo’n tenger dingetje. Hij zit super in zijn lichaam. We krijgen ook altijd complimenten van de zadelmaker, dierenarts, hoefsmid, etc. :o <3

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
De mijne is zo'n tenger dingetje. Dun en onbespierd. Spieren komen natuurlijk alleen maar door te trainen en dat hebben de nog niet veel kunnen doen. Maar toch vind ik de mijne ondergemiddeld qua fysiek.



Hier ook veel vrij gehad hoor. Hij krijgt 300 gram vitaminebrok met een handje muesli (met wat magnesium en lijnzaadolie), plus onbeperkt gras/hooi.
En daar is hij gewoon ontiegelijk van opgeknapt.
Heeft een paar weken vakantie gehad ook en we vragen nog niet teveel.

Hij is ook ziek geweest net toen we hem kochten, dus hij moest echt effe bijkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:13

Desi: Afstamming zegt natuurlijk ook niet álles. Ik ben zelf niet heel erg bekend met Morpheus zelf (die alleen maar een dekhengst is omdat hij een halfbroer is van Frankel :o ), maar weet dat Oasis Dream best wel highly strung nakomelingen kan geven. Niet per se gemeen, maar wel karakterpaarden die inderdaad best snel beledigd kunnen zijn. Oasis Dream is ook de vader van o.a. Showcasing en Muhaarar en dat hete en snel beledigde zie ik ook wel terug bij veel van hun nakomelingen. :j

Iffraaj ken ik hoofdzakelijk als vererver van heel nuchtere paarden, maar ook daarop ken ik wel wat uitzonderingen. :))

Katyatje schreef:
AlwaysH schreef:
Hij is niet alleen veel aangekomen in spier (en vet), maar ook 3 cm gegroeid. Hij is nu echt een heel stevig paard, echt een bonk. Ipv zo’n tenger dingetje. Hij zit super in zijn lichaam. We krijgen ook altijd complimenten van de zadelmaker, dierenarts, hoefsmid, etc. :o <3

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
De mijne is zo'n tenger dingetje. Dun en onbespierd. Spieren komen natuurlijk alleen maar door te trainen en dat hebben de nog niet veel kunnen doen. Maar toch vind ik de mijne ondergemiddeld qua fysiek.
Wat voer je hem?

Voor degenen die het leuk vinden om dagelijks mee te rijden op een renpaard: @thoughtsofbean op Instagram post dagelijks een filmpje van de antics van Bean. :D

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:35

Mkango schreef:
Iffraaj ken ik hoofdzakelijk als vererver van heel nuchtere paarden, maar ook daarop ken ik wel wat uitzonderingen. :))

Katyatje schreef:
Wat voer je hem?

Voor degenen die het leuk vinden om dagelijks mee te rijden op een renpaard: @thoughtsofbean op Instagram post dagelijks een filmpje van de antics van Bean. :D


Ik heb al vanalles geprobeerd. Olie, speedibeet, fibrebeet, ... Waar mijn andere paard van zou ontploffen merk ik bij de EV amper verschil.

Hij krijgt nu een balancer (marstall), 1,5 kilo Zupa (droog gewogen), extra vitamine E en een koffielepel extra zout. En hij heeft constant hooi.

Deze week gaat hij op de weegschaal. Ik ga zijn gewicht samen met wat hij krijgt qua eten doorsturen naar de veearts en zij gaat kijken of hij wel degelijk alles qua voedingsstoffen binnenkrijgt. Als dat geen verschil geeft zou ik misschien toch overwegen om maagzweren te onderzoeken/behandelen.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:41

Afbeelding
Afbeelding
Dit is de mijne, kan heel relax zijn, maar als er maar iets gebeurd, direct op scherp. Staat dagelijks op de wei, onbeperkt hooi, 1.5 merriebrok, 1 kg senioris prioris, structuurmuesli en vitaminekorrel, daarmee houd ik haar op gewicht, maar blijft ook wat smal

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:45

Ik stip ook! Sinds klein meisje al een groot EV hart, maar helaas geen paard op het moment, dus dan geniet ik maar zo met jullie mee. *D

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:52

Katyatje schreef:
Wat voer je hem?

Voor degenen die het leuk vinden om dagelijks mee te rijden op een renpaard: @thoughtsofbean op Instagram post dagelijks een filmpje van de antics van Bean. :D
[/quote]

Ik heb al vanalles geprobeerd. Olie, speedibeet, fibrebeet, ... Waar mijn andere paard van zou ontploffen merk ik bij de EV amper verschil.

Hij krijgt nu een balancer (marstall), 1,5 kilo Zupa (droog gewogen), extra vitamine E en een koffielepel extra zout. En hij heeft constant hooi.

Deze week gaat hij op de weegschaal. Ik ga zijn gewicht samen met wat hij krijgt qua eten doorsturen naar de veearts en zij gaat kijken of hij wel degelijk alles qua voedingsstoffen binnenkrijgt. Als dat geen verschil geeft zou ik misschien toch overwegen om maagzweren te onderzoeken/behandelen.[/quote]
Kijk vooral naar je hooi, misschien eens voordroog proberen.
Die van mij was echt een scharminkel en kwam zelfs op gras langzaam bij. Nu staat ze op onbeperkt voordroog en hoef bijna niks meer bij te voeren. Ideaal! O, en een echt goede tandarts natuurlijk :) ik ben verder heel tevreden over fibrebeet en wat olie

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:53

Voordroog is geen optie helaas. Hij toont snel symptomen van hoefbevangenheid, zelfs op hooi. Pulsatie, warme voeten, gevoelig lopen.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:57

O nee dan zeker niet doen. Lastig!

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:57

Die van jou vind ik gaaf DuoPenotti!

De hoge snelheid filmpjes ga ik straks nog even kijken. :)

De mijne doet het tot nu toe het beste op gastro+ met oerbalans en biotine. En in de zomer wissel ik de gastro voor draversbrok van havens. Overdag op gras nu en in de nacht goed hooi. En heb een stal gevonden waar hij echt goed op zijn plek lijkt te zijn.

Toen ik hem net had:
Afbeelding

Deze week:
Afbeelding