Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:10

Ik woon in het momenteel niet zo zonnige zuiden :D

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:13

Oh, hier is het redelijk zonnig op t moment *D

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:21

Deventer is leuk. Ik ben daar met mijn moeder geweest op een Charles Dickens dag. Lang geleden, maar erg mooie stad :)

Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:36

Hier in het midden van het landje heb ik ook alleen nog maar zon gezien vandaag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:11

AlwaysH schreef:
Oh, Gentle Soul, wat een mooie naam is dat…

Hier gaat alles wel oké. Voel me zwaar kl*te en ben onwijs moe. Maar het is fijn om elke avond nog te poetsen enzo, en gelukkig is dat iets waar Nobli ontzettend van geniet!

:knuffel: Hopelijk kun je toch nog even genieten de komende dagen, ondanks het verdriet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:29

Ik woon nog een weekje in Rotterdam, vanaf volgende week hopelijk hier:
Afbeelding

Desi_2409 schreef:
Gentle komt van Sportstal het Podium, het bestaat helaas niet meer, maar de dame haalde regelmatig een paar EV naar Nederland, die werden dan in een paar maanden omgeschoold en verkocht. Ze was wat schraal maar goed verzorgd, gelukkig.
Ben nu wel benieuwd of Mkango ook iets over de trainers van mijn paard kan zeggen? Dit is haar paspoort:
[ [url=m/BWzC9B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/romx0O.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NBMMyM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit vel zat los in het paspoort
Gentle heeft bij Gordon Elliott gestaan, hoofdzakelijk een jumps trainer, een van de grootste in Ierland. Waarom ze daar gestaan heeft, is mij dus een raadsel. :)) Leuke aan die grote stallen is wel dat er ook 'behind the scenes' filmpjes te vinden zijn, en zo te zie is het een goed gerunde, en daarmee relaxte, stal:

Op 0:29 zie je ook 'the board,' dat elke renstal zo'n beetje heeft. Hier heb je links de namen van de ruiters en daarachter plakken ze dan magneten met de namen van de paarden die je die dag gaat rijden.

Op deze zie je vooral hoe ze de jumpers daar "schoolen."


Dat vel dat er los bij zit, is zo te zien haar certificaat voor de stalls, de starthekken. Betekent dat ze met goed gevolg een 'barrier trial' heeft afgelegd en dus voor het echie mag gaan op de renbaan. In sommige landen is het verplicht om zo'n trial te doen, zodat je kunt laten zien dat je je paard goed hebt voorbereid op de starthekken, dat ze weten hoe ze moeten afspringen en niet de tent afbreken als ze erin staan. Leuk om dat erbij te hebben, hoewel ik denk dat dat niet helemaal de bedoeling geweest is. _O-

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 13:40

Klopt @kyrke, daar ben ik ook niet bang voor. Al ja; zo jong inslapen… dat ‘hoort’ natuurlijk niet. Maar ik vind het zelf zo lastig. Nooit meer zijn gekke streken. Vindt het l*llig voor hem maar ben heel blij dat hij het zich niet beseft.

Dank jullie allemaal!

Ik woon helaas niet in die buurt. Noord West… tegenovergestelde :+

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 13:45

Jaa ben echt jaloers op je Mkango.
Daar gaan onze wedstrijden samen haha. Dan moet ik maar een keer naar NMKT overvliegen en samen een ochtend uitrijden.

Blad is inderdaad voor de stalls test Desi. Die heeft ze dus met goed gevolg afgelegd zonder bijzonderheden.

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 15:43

Wauw gaaf mkango!! Blijf je daar echt voor vast wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 15:50

AlwaysH schreef:
Klopt @kyrke, daar ben ik ook niet bang voor. Al ja; zo jong inslapen… dat ‘hoort’ natuurlijk niet. Maar ik vind het zelf zo lastig. Nooit meer zijn gekke streken. Vindt het l*llig voor hem maar ben heel blij dat hij het zich niet beseft.

Dank jullie allemaal!

Ik woon helaas niet in die buurt. Noord West… tegenovergestelde :+
Alles is relatief. :))

kyrkelover schreef:
Jaa ben echt jaloers op je Mkango.
Daar gaan onze wedstrijden samen haha. Dan moet ik maar een keer naar NMKT overvliegen en samen een ochtend uitrijden.

Blad is inderdaad voor de stalls test Desi. Die heeft ze dus met goed gevolg afgelegd zonder bijzonderheden.
Ik kan altijd vrij nemen. Buiten sales season. _O-

Lauss_ schreef:
Wauw gaaf mkango!! Blijf je daar echt voor vast wonen?
Voor de komende paar jaar iig wel hopelijk. :j Ik ga werken voor een dagelijks bulletin voor de volbloedfokkerij op de advertising afdeling.

Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 17:13

Oh wat gaaf Mkango!!

Je wordt hier toch niet goed van...
Afbeelding
Wat klopt hier niet..... :""")
Niet 1 maar gewoon beide ijzers eraf! Eerste buitenrit ging super. Ze bloeide helemaal op ♡

Desi_2409

Berichten: 900
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 18:21

wat voor ijzers zaten eronder, op advies van hier heb ik de hoefsmid om ander soort ijzer gevraagd, lees maar terug. Er staat een advies van Kyrkelover.
Gentle heeft een speciaal ijzer voor de IJslander, maar past haar ook heel goed, het is licht en anders gevormd. Sindsdien geen ijzer meer verloren

Desi_2409

Berichten: 900
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:09

Gaaf die filmpjes Mkango, leuk om te zien. Valt me op dat ze helemaal geen beenbescherming op hebben, en na de training ook even door het water uitstappen..

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:45

In racing hebben ze zelden tot nooit beenbescherming om.
Enkel als er reden toe is of bijvoorbeeld bij het schoolen.
Kwa ijzers is het vooral heel belangrijk dat de smid ze met geen tot weinig garnituur legt.
Ieder randje wat uitsteekt roept zo ongeveer ga op mij staan hhii.

Vandaag voor de 2e keer 30min op Choice gereden.
Daarna de huidige eigenaar er ook even opgezet om te laten voelen en ervaren.
Deze jongen heeft 0 dressuurmatige ervaring. Wel machtig om te zien hoe een paard 5 jaar lang enkel recht toe recht aan op de baan gelopen heeft en dan nu dingen zo snel op pakt.



Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:18

Ja dit waren van die aluminium dingen heel licht, de smid hier heeft die niet (wel bestelbaar) morgen komt hij langs en dan gaan we gewoon normale ijzers proberen. Hoop dat ze daar eens van af blijft xD

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:01

Ik heb ook geen aluminium er onder hoor. Wel eventers en/of staal profieltjes.
Dan mooi strak gelegd en absoluut geen uitstekende takken of randjes aan de binnen en achterkant.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:02

@Kyrkelover, is het de bedoeling dat het bit van jouw vos zo hoog hangt. Ik krijg het er een beetje benauwd van, maar wellicht weet jij iets wat ik niet weet...

Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:09

Hier nog de beloofde foto van het hoofdstel :)
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:14

Ziet er idd fijn uit zeg :):) leuk van de buitenrit, alleen een beetje jammer dat je dan meteen ijzers moest achterlaten ja :')

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:15

Dier heeft exact mooi 2 plooitjes bij het bit en hangt dus exact goed. Wel is het bit voor het mooie een maatje te groot voor zijn smalle bekkie, maar ik heb geen maatje kleiner.
EN eerlijk is eerlijk ik ga ook niet alles omwisselen om een paar keer dat diertje te rijden :D

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:19

@euridicey: Wat dacht je van schoenen. Bijkomend voordeel is dat ze een stuk goedkoer zijn dan ijzers. Ik gebruik scoot boots, erg tevreden over.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:19

kyrkelover schreef:
Dier heeft exact mooi 2 plooitjes bij het bit en hangt dus exact goed. Wel is het bit voor het mooie een maatje te groot voor zijn smalle bekkie, maar ik heb geen maatje kleiner.
EN eerlijk is eerlijk ik ga ook niet alles omwisselen om een paar keer dat diertje te rijden :D


aah is dat het, zie je wel jij weet meer dan ik.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:26

Ziet er ook wel een beetje extremer uit op bijvoorbeeld de filmpjes omdat hij er nog in gaat hangen.
Dat komt natuurlijk omdat hij dat altijd geleerd heeft om te doen.
Nu dus ook bezig met het aanleren om niet op het bit te gaan hangen voor steun en niet door de binnenschouder vallen.
Hij doet echt zo giga zijn best, echt heel leuk om te zien en te merken.

Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:28

mrie schreef:
@euridicey: Wat dacht je van schoenen. Bijkomend voordeel is dat ze een stuk goedkoer zijn dan ijzers. Ik gebruik scoot boots, erg tevreden over.


Ik ben dit wel serieus aan het overwegen, maar voor nu (voor het gemak) houd ik het nog even op ijzers. Ik wil ze dan wel goed laten aanmeten, maar nu is het geld wel even.. op XD Na afgelopen maanden

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:44

Ik mag me sinds 3 weken ook trots baasje noemen van een geweldige volbloed ruin van 4 jaar <3 dus ik kom hier graag meelezen.

Wel is hij helaas nu onregelmatig, hij heeft voor een ijzer afgetrapt en heeft achter een dikke kogel, zo haalden we hem uit de wei. Gelukkig gaat het nu na 3 dagen al beter, hij was er echt mega kreupel op maar nu alleen nog heel licht onregelmatig (een leek zou het niet zien zeg maar). Vanmiddag had hij weer een open wondje op zijn dikke kogel dus ik denk dat ik hem maar gewoon vierkant in ga pakken. Dat is alleen zo’n gedoe elke keer met om en af doen maar als hij zich kapot blijft trappen wordt niemand daar vrolijk van.

Overigens wil ik hem met de tijd wel ijzerloos hebben, dan krijgt hij gewoon hoefschoenen.