Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 22:23

Welkom! Wat leuk, minder leuk dat hij onregelmatig is nu. We verwachten nu wel een foto natuurlijk :DDD

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 22:31

Welkom!

En inderdaad; fotoo!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 15:41

Euridicey schreef:
Hier nog de beloofde foto van het hoofdstel :)
[ [url=m/FZEoIK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Chique hoofdstel!

Aluminium ijzers zou ik ook niet doen, zeker als je veel naar buiten wilt. Aluminium ben je zo doorheen gesleten, dat dragen renpaarden alleen voor de races, maar de training plates zijn gewoon van staal. :)

Welkom, xSCWx! Wat balen dat hij onregelmatig is. Houd er ook rekening mee dat ijzerloos voor veel volbloeden niet is weggelegd. :) Niet geschoten is altijd mis, maar blijf wel openstaan voor ijzers.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:25

Afbeelding

Deze heeft Gentle, helaas had ze het toch voor elkaar gekregen om deze af te trappen

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 18:28

Zijn ze heel goed in. :+
Ben blij dat die van Nobli tegenwoordig nog zitten. Moet er echt niet aan denken dat hij hem nu af gooit tijdens zijn laatste dagen…

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:40

Wat een heerlijke afsluiter zo.
Ik vroeg me af of het wel zin had, om zo vlak voor mijn vakantie nog een les met Elei te nemen, maar wauw. Dat was het zeker. Wat kan ik gelukkig vertrekken nu.

Knopjes zijn gevonden :) ik was heel erg met haar aan het zoeken met haar hoofdhouding. Het was hangen, achter de teugel of schuin omhoog. Maar ik had vandaag echt perfecte stelling in elke gang. Het was nog wat ongebalanceerd, maar wat verwacht je van een 5-jarige.

Achteraf lekker onder het solarium gegeten.
Afbeelding

We zullen elkaar nu maar 2 weken moeten missen :( ik vertrek naar IJsland en ik laat haar achter in de armen van mijn instructrice (hetgeen ik heel fijn vind dat ze dat wil doen). Ze zal haar licht oppakken zodat ze niet helemaal uit stilstand meegaat naar Duitsland.

Wat een fijne dag zo :) hoe blij je kan worden van een correct lopend paardje onder je :")

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:53

Wat fijn zeg! Heerlijk zo'n solarium,al is het zonnetje hier ook al aardig haha.

Veel plezier op vakantie! :):)

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:16

Fijn dat je les zo goed ging! Kun je met een goed gevoel op vakantie, geniet er van!

Damelza

Berichten: 4680
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:27

Hi allemaal, sorry dat ik zo kom binnenvallen.

Ik ben opzoek naar een paard en nu is mijn oog ook een beetje op de Engelse volbloed gevallen, maar eh waar zijn die te vinden? :o

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:33

Damelza schreef:
Hi allemaal, sorry dat ik zo kom binnenvallen.

Ik ben opzoek naar een paard en nu is mijn oog ook een beetje op de Engelse volbloed gevallen, maar eh waar zijn die te vinden? :o

Je kan bij enkele bokkers hier aankloppen voor een gepersonaliseerde ervaring :p ik kan je linken aan een handelaar die uit Ierland afgekeurde renpaarden (Engels Volbloed) importeert.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:45

Ik heb er momenteel 1tje in de aanbieding die staat ergens op de vorige pagina oid.
Mijn allereerste vraag is vooral wat zoek je precies en wat wil je er mee gaan doen.
Ze zijn namelijk best verschillend die volbloedjes.
Ze hebben veel dezelfde karakter eigenschappen maar de ene is gewoon geschikter voor het ene dan de ander.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 07:09

Gisteren een afscheidsshoot gehad. Nobli had vooral intresse in alles eten wat los en vast zat. :D :P
Ben benieuwd naar de resultaten.

Ik probeer waar mogelijk mijn dag zo door te brengen:
Afbeelding
Afbeelding

Nobli was zo schattig; ‘heh, hoe kom je daar dan?!’
*loopt naar het draad en kijkt me verbaasd aan*
‘Ik wil naar je toe!’
*draaft aan de zijkant de paddock op, om een uitweg te vinden*
En twee seconden later…
*rent in volle galop het land op, want kan niet bij de vijver komen*
_O-
Was wel heel erg komisch, en eigenlijk best slim dat hij via de paddock keek. Oplossend denkvermogen. Helaas was er geen uitgang. :))

Avalanche

Berichten: 16083
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 07:20

Haha schatje <3

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:16

Ruimtelijk inzicht :D slim paard. Nog even uitgebreid genieten van hem.. <3

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:55

Aandoenlijk ♡ ben benieuwd naar de resultaten

Damelza

Berichten: 4680
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:58

kyrkelover schreef:
Ik heb er momenteel 1tje in de aanbieding die staat ergens op de vorige pagina oid.
Mijn allereerste vraag is vooral wat zoek je precies en wat wil je er mee gaan doen.
Ze zijn namelijk best verschillend die volbloedjes.
Ze hebben veel dezelfde karakter eigenschappen maar de ene is gewoon geschikter voor het ene dan de ander.


We hebben één hele harde eis en dat is braaf (alleen) op buitenrit en met groot verkeer. We zitten hier vlakbij bos/duin/strand waar we via een landweggetje heen kunnen. Maar hier rijden ook best wat trekkers.

Daarnaast onder de 10 en rond de 1.65. En allround inzetbaar maar hoeft daarin niet naar de nationale wedstrijden zegmaar.

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:07

Nou jongens, zeuren helpt want ik heb eindelijk een leuke stal bij mij in de buurt gevonden! *\o/*

Wel heel spannend weer, en een beetje sneu voor mel om weer te moeten wennen.. Maar ze krijgt er wel heel veel meer ruimte, uitdagendere track (o.a. een grote heuvel, heel veel eetbare bomen en planten om van te snacken over het hek heen..) en grasjes voor terug. Hopelijk maakt dat het uiteindelijk goed :D ! In totaal 6 paarden dus ook niet teveel..

Hopelijk komt mel daar nog steeds als ik haar roep, ik had de track afgelopen en was er een half uur mee bezig _O-

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:34

Damelza schreef:
kyrkelover schreef:
Ik heb er momenteel 1tje in de aanbieding die staat ergens op de vorige pagina oid.
Mijn allereerste vraag is vooral wat zoek je precies en wat wil je er mee gaan doen.
Ze zijn namelijk best verschillend die volbloedjes.
Ze hebben veel dezelfde karakter eigenschappen maar de ene is gewoon geschikter voor het ene dan de ander.


We hebben één hele harde eis en dat is braaf (alleen) op buitenrit en met groot verkeer. We zitten hier vlakbij bos/duin/strand waar we via een landweggetje heen kunnen. Maar hier rijden ook best wat trekkers.

Daarnaast onder de 10 en rond de 1.65. En allround inzetbaar maar hoeft daarin niet naar de nationale wedstrijden zegmaar.


Deze is 1.63, mega braaf in verkeer en 7 jaar oud. Kan zowel alleen als in de groep buiten gereden worden. Wij zijn hem nu wat bakwerk aan aan het leren. Er komt zaterdag iemand kijken voor de rest is nog open. Tanden zijn netjes gedaan, heeft al eventer ijzers onder, up to date kwa entingen en ontworming en weet ik het en heel prima op gewicht.

Afbeelding
Foto doet exht geen recht aan het paard want is met mobiel genomen.

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:16

Sintara schreef:
Nou jongens, zeuren helpt want ik heb eindelijk een leuke stal bij mij in de buurt gevonden! *\o/*

Wel heel spannend weer, en een beetje sneu voor mel om weer te moeten wennen.. Maar ze krijgt er wel heel veel meer ruimte, uitdagendere track (o.a. een grote heuvel, heel veel eetbare bomen en planten om van te snacken over het hek heen..) en grasjes voor terug. Hopelijk maakt dat het uiteindelijk goed :D ! In totaal 6 paarden dus ook niet teveel..

Hopelijk komt mel daar nog steeds als ik haar roep, ik had de track afgelopen en was er een half uur mee bezig _O-


Klinkt als een leuk vooruitzicht.
Ik had die vrees ook toen ik mijn merrie naar een stal verhuisde waar ze in een groot open weiland van 6ha ging wonen. Toen dacht ik ook, als die geen zin heeft om te komen ben ik gesjareld.
Tip: oefen de lokroep van de wortel :+ .

Om de hoeveel tijd gaan jullie paarden naar de smid? Mijne is nu een 10-tal dagen overdue en de voeten zien er dramatisch uit. Smid had eigenlijk geen tijd voor een extra paard deze week maar hij neemt haar er toch bij.

Veel sterkte morgen AlwaysH.

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:17

Damelza schreef:
Hi allemaal, sorry dat ik zo kom binnenvallen.

Ik ben opzoek naar een paard en nu is mijn oog ook een beetje op de Engelse volbloed gevallen, maar eh waar zijn die te vinden? :o


Hier strooien ze ermee maar je moet wel het kaf van het koren weten te scheiden.

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:45

Mel gaat nu elke 6 weken naar de smid en moet misschien zelfs nog naar elke 5.. Niet normaal hoe hard ze groeien

Voor wortels gebeurt er helaas niet zoveel. Ja, als je ze voor haar neus houdt of in haar voer stopt eet ze er wel een paar voor me op.. Maar verder..

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:55

Ja hier is ze door het verblijf bij de hengstenhouder over de 8 weken gegaan. Wat in normale tijden al gewaagd is maar nu groeien de hoeven echt hard.

Ow, geen wortelsucces dus. Hier komt ze àltijd zo snel mogelijk als ze een wortel hoort breken. Ook als ze eigenlijk van zin was om rondjes te galopperen en het onvangbare paard uit te hangen :') .

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:26

Hahaah wel cute.
Vaak komt mel al in de buurt van het hek staan als ik aan kom rijden, en anders wel als ik haar roep.

En dan mag ik even een litteken kriebelen :j ziet er voor onbekenden wel gek uit waarschijnlijk, zo'n paard dat achteruit komt inparkeren en dan een achterhoef een klein stukje optilt.
Meestal moet ik namelijk die doen hahaah.

Maarja ik kan gewoon onwijs lekker kriebelen...
Laatst bijgewerkt door Sintara op 14-06-22 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:27

AlwaysH schreef:
Gisteren een afscheidsshoot gehad. Nobli had vooral intresse in alles eten wat los en vast zat. :D :P
Ben benieuwd naar de resultaten.

Ik probeer waar mogelijk mijn dag zo door te brengen:
[ [url=m/iCTfGn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MejIWh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nobli was zo schattig; ‘heh, hoe kom je daar dan?!’
*loopt naar het draad en kijkt me verbaasd aan*
‘Ik wil naar je toe!’
*draaft aan de zijkant de paddock op, om een uitweg te vinden*
En twee seconden later…
*rent in volle galop het land op, want kan niet bij de vijver komen*
_O-
Was wel heel erg komisch, en eigenlijk best slim dat hij via de paddock keek. Oplossend denkvermogen. Helaas was er geen uitgang. :))


Ben benieuwd naar de foto’s TS. En sterkte de komende dagen.
Tis een rare tijd weet ik uit ervaring. Gelukkig weet Nobli niet wat er gaat gebeuren en hopelijk helpt jou dit in maximaal te genieten van elkaar.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 20:39

Dankjewel, lief.