Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk ras is mijn Vita

 
Profiel   

Goedemorgen!

Ik ben sinds een week meer dan blij met mijn lieve D pony Vita, alleen is haar ras compleet onbekend. De vorige eigenaren zeggen dat er IJslander in zit omdat ze soms in de telgang loopt maar ze is absoluut niet gebouwd als IJslander. Ook op stal hoor ik verschillende rassen en nu ben ik heel benieuwd wat jullie denken wat zij kan zijn?

En is er via DNA een mogelijke test waarbij je haar geschiedenis en zo haar ras naar voren kan halen?

Veel liefs,
Amber en Vita <3

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:04 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:05 



 
Profiel   

Laterale gangen of telgang kunnen ook het gevolg zijn van slapte, of gewoon taktfouten. Maar er zijn nog andere rassen die meer dan drie gangen hebben, dus misschien is je paardje daar een kruising mee. Denk bv aan een paso fino

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:08 



 
Profiel   

Zou zomaar een draver kunnen zijn, de telgang zal waarschijnlijk een schweinepass zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:08 



 
Profiel   

Kans dat je een Paso fino kruising treft in dit land is bijzonder klein. Ik zie er qua bouw ook niets van terug.
Ik zou eerder gokken dat er (Amerikaanse) draver in zit. Zowel qua bouw als qua mogelijk laterale aanleg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:10 



 
Profiel   

Ik zeg ook draver, gezien de bouw, oogopslag en jouw bijgevoegde verhaaltje. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:29 



 
Profiel   

Dacht ook direct aan draver. Die kunnen ofwel meerganger zijn ofwel gaan hakkelen/schweinepassen bij onbalans. Hier zit echt geen IJslander in. Wat is haar volledige naam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:59 



 
Profiel   

Ik denk idd ook een draver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 12:01 



 
Profiel   

Thank you voor iedereen die al gereageerd heeft! Ik zelf denk ook draver met misschien wat koudbloed invloeden er in (denk dan eerder aan newfoundlander pony) maar dat tweede blijft gokken. Ze heeft absoluut geen warmbloed karakter; heel zwart/wit: ze is geen heethoofd.

Helaas heb ik geen volledige naam in haar paspoort staat : Luna. Niks er achter niks er voor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 12:03 



 
Profiel   

Dat ze braaf en rustig is betekent niet dat het geen warmbloed kan zijn. Ze zeggen niet voor niets “een draver is braver” ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 12:05 



 
Profiel   

@beegee ahh die houdt ik er in <3 !!! Daar heb je namelijk echt 100% gelijk in. Ze is echt zo loyaal en voorzichtig met je. Zeker een brave draver hahaha :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 12:09 



 
Profiel   

Ik ga voor de draver :) . Laat de chip eens uitlezen zou ik zeggen. En niet alle dravers zijn heethoofden :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 12:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen