Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Als een fjord niet lukt wat zijn dan de andere opties?

 
Profiel   

Dank je maar die wordt zo te zien alleen ter dekking aangeboden. Bovendien ben ik echt alleen aan het oriënteren zoals in de OP staat. Voor ik een paard kan kopen moet ik toch eerst m'n studie afmaken en een goede baan vinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:14 



 
Profiel   

En een kruising tinker? Of kruising haflinger/fjord?

Heb zelf net een kruising tinker veulen gekocht en die wordt als het goed is rond de 150 gezien hoe groot ze nu is. Vind het zelf een heel grappig ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:32 



 
Profiel   

Percheron zijn ook leuke paarden.. je hebt ze heel groot groter dan 1.70 maar ook een stuk kleiner

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:38 



 
Profiel   

MarjanB schreef
En een kruising tinker? Of kruising haflinger/fjord?

Heb zelf net een kruising tinker veulen gekocht en die wordt als het goed is rond de 150 gezien hoe groot ze nu is. Vind het zelf een heel grappig ding.


Fjord×Tinker levert wel leuke beestjes op zo te zien. maar dan moeten beide ouders wel redelijk aan de maat zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:31 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
MarjanB schreef
En een kruising tinker? Of kruising haflinger/fjord?

Heb zelf net een kruising tinker veulen gekocht en die wordt als het goed is rond de 150 gezien hoe groot ze nu is. Vind het zelf een heel grappig ding.


Fjord×Tinker levert wel leuke beestjes op zo te zien. maar dan moeten beide ouders wel redelijk aan de maat zijn.


Ja of tinker x volbloed

Bij die ik gekocht heb is het nog de vraag wat er verder achter zit. Ze heeft body en maat genoeg nu dus hoop dat ze uit groeit naar 150 zodat ik er straks lekker mee naar het bos kan.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:43 



 
Profiel   

Tinker past qua karakter bij wat je zoekt en daar zijn zoveel maten in dat daar wel wat passends in te vinden moet zijn. Ik heb er 3 en alle 3 koel in het hoofd maar voorwaarts en werkwillig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:47 



 
Profiel   

en een Knabstrupper? Komt uit Denemarken.
Stevig type paard met ook nog eens leuke kleurtjes in het ras.

Of de Noriker, ook een erg stevige en leuk type.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:48 



 
Profiel   

Een shetlander van 175 _O- grappig, betrouwbaar rustig..

Ajaj wacht. Dat is mijn Belgisch trekpaard die denkt dat hij een shetlander is :j wel sok, maar altijd eens waard om er eventueel een te ontmoeten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 11:12 



 
Profiel   

En een PRE?
Oké, totaal niet scandinavisch, maar wel compact, vaak rondgeribt, enorm werkwillig en super intelligent.

Dit is die van mij:

[ img ]

Ik ben 1.70 en niet super slank:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 11:18 



 
Profiel   

die Norikers zijn inderdaad wel heel verleidelijk.
Mooie maten, nog behoorlijk betaalbaar, indrukwekkend maar niet uit de kluiten gewassen. Goed karakter. De eigenwijsheid schijnt wel een dingetje te zijn. Maar met een goede klik en een consequente aanpak moet dat toch geen onoverkomelijk probleem zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 11:22 



 
Profiel   

Matheno schreef
En een PRE?
Oké, totaal niet scandinavisch, maar wel compact, vaak rondgeribt, enorm werkwillig en super intelligent.

Dit is die van mij:

[ [url=m/EcHIOf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben 1.70 en niet super slank:

[ [url=m/SSEyDj.png]Afbeelding[/url] ]


zijn de spaanse beesten niet vaak erg heet of nerveus?
ik ken een dier op de manege dat er van buitenaf gezien op lijkt (kan ook wat anders zijn) dat is een echte streskip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 11:25 



 
Profiel   

Ik zou een PRE inderdaad niet aanraden als je op zoekt bent naar een koudbloed. PRE zijn niet zo zeer heet, maar vooral heel gevoelig/sensibel. En dat is een eigenschap die koudbloeden vaak juist niet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 12:32 



 
Profiel   

Maar een PRE kan wel weer super fijn zijn om mee te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 13:44 



 
Profiel   

Meestal niet geschikt voor mensen die koudbloedeigenschappen zoeken ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 13:46 



 
Profiel   

Over de spaanse paarden, die staan wel AAN als je gaat rijden ja, noem het heet of gewoon werkwillig. Máár ze blijven meestal wel heel braaf ondanks hun heetheid :D

Noriker ken ik er 1 van en die was echt doodbraaf, heeft ooit in het land van ooit gelopen, echt een grappig dier :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 13:47 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
Matheno schreef
En een PRE?
Oké, totaal niet scandinavisch, maar wel compact, vaak rondgeribt, enorm werkwillig en super intelligent.

Dit is die van mij:

[ [url=m/EcHIOf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben 1.70 en niet super slank:

[ [url=m/SSEyDj.png]Afbeelding[/url] ]


zijn de spaanse beesten niet vaak erg heet of nerveus?
ik ken een dier op de manege dat er van buitenaf gezien op lijkt (kan ook wat anders zijn) dat is een echte streskip.


Nerveus zou ik niet zeggen, het zijn juist vaak enorm dappere paarden. Die van mij gaat er ook echt nooit vandoor maar staat op de plek stil als iets heel eng is. Ze zijn wel enorm werkwillig en sensibel onder het zadel. Ik kan mijn paard harder en zachter laten gaan op alleen mijn gedachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:16 



 
Profiel   

Een Letlander of ook wel Letvian genoemd... echt super paarden, maar ja, kom er maar eens aan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:44 



 
Profiel   

die zien er inderdaad ook gaaf uit. maar inderdaad waarschijnlijk moeilijk te vinden.

Heeft er toevallig iemand ervaring met Jutlanders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:52 



 
Profiel   

Bowo schreef
Ik zou een PRE inderdaad niet aanraden als je op zoekt bent naar een koudbloed. PRE zijn niet zo zeer heet, maar vooral heel gevoelig/sensibel. En dat is een eigenschap die koudbloeden vaak juist niet hebben.


meestal niet inderdaad maar ik heb 1 tinker die ontzettend gevoelig is op spanning van de ruiter, als mijn bonus zoon maar iets zenuwachtig / gespannen opstapt is pony onrustig, druk, "lastig" zodra zoonlief ontspant is pony relaxed en nergens een probleem

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:23 



 
Profiel   

Of een Vlaams paard?
Grote stevige koudbloeden zonder dat ze heel zwaar zijn.. lopen ook vrij makkelijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:40 



 
Profiel   

Voor- en nadelen van Fuchsen…

Nadeel, ze zijn populair en daardoor erg duur en amper te vinden (en wat er te koop komt zijn vooral de jonkies). Ze verschillen enorm qua maat, de meesten zijn niet zo groot (beetje grote maat Haflinger). Over het algemeen korte ruggen (op die van mij past max. een 17 inch zadel qua lengte). Verder: laat ze testen op PSSM1 en 2!!! En dat geldt voor zo’n beetje alle koudbloedrassen die er zijn. Koop aub niks waarvan je vooraf al weet dat het ellende kan opleveren.

Voordeel, leuke paarden, wel eigenwijs en sterk. Hebben een hele consequente eigenaar nodig, maar dat geldt denk ik voor alle koudbloeden, anders krijg je een soort XL-Shetlanders. Ze zijn veelzijdig.

Maar dit is dus algemeen, ik denk dat je vooral moet kijken welk paard je aanspreekt, ongeacht het ras!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 16:42 



 
Profiel   

Matheno schreef
En een PRE?
Oké, totaal niet scandinavisch, maar wel compact, vaak rondgeribt, enorm werkwillig en super intelligent.

Dit is die van mij:

[ [url=m/EcHIOf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben 1.70 en niet super slank:

[ [url=m/SSEyDj.png]Afbeelding[/url] ]


Even heel off topic maar wat een gaaf en prachtig paard heb je!

--

Fjorden kruisingen zijn ook wel heel leuk! Ik heb er zelf geen ervaring mee , maar ik vindt een Fjord gekruist met iets bont ook wel gaaf! Weet alleen niet of ze dan bijvoorbeeld wat drukker zijn of wat minder karakter eigenschappen hebben van de Fjord. Als je bijvoorbeeld echt valt voor betrouwbaar en rustig ( wat ook niet elke Fjord hoeft ze zijn , maar je snapt wat ik bedoel) dan kan een kruising misschien minder leuk uitpakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:15 



 
Profiel   

Je kan inderdaad ook naar kruisingen kijken. Ik heb ook een kruising, geen idee wat er in zit. Nou is de mijne een pony maar ik ben ook wel look a likes van hem tegen gekomen die echt wel boven de 1,50 uit komen.

Zeer geschikt als kinder pony (was ponykamp op stal en ze hadden een pony te weinig :')
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:34 



 
Profiel   

Haha. die eerste foto.
Echt zo'n blik van, 'Meen je dit nou?' _O-
Wat een leuk dier zeg!

Wildkleur (of andere verdunning) en meelsnuit heb ik ook wel een zwak voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:44 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Fjorden kruisingen zijn ook wel heel leuk! Ik heb er zelf geen ervaring mee , maar ik vindt een Fjord gekruist met iets bont ook wel gaaf! Weet alleen niet of ze dan bijvoorbeeld wat drukker zijn of wat minder karakter eigenschappen hebben van de Fjord. Als je bijvoorbeeld echt valt voor betrouwbaar en rustig ( wat ook niet elke Fjord hoeft ze zijn , maar je snapt wat ik bedoel) dan kan een kruising misschien minder leuk uitpakken.


Het karakter hangt dan natuurlijk af van welke kruising je hebt.
Maar een bonte fjord ziet er inderdaad ook wel heel gaaf uit.
Ik weet weinig van genetica. Maar als je een fjord kruist met bijvoorbeeld een zwartbonte barock pinto. Zou daar dan een grå-bonte fjordkruising uit kunnen komen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen