Welk ras zien jullie in dit paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 12:20

Ik denk ook Spaans en ik denk dat het echt een heel knap paard gaat worden!

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Welk ras zien jullie in dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 12:57

Die gaat echt mooi worden ja :D

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welk ras zien jullie in dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:05

Ja ik blijf ook bij mijn mening, zit volgens mij echt ergens Lusitano in. Moeder is wellicht ook een mengelmoesje van PRE of iets anders.

Nu lijkt zijn hoofd nog erg groot en zijn oren maar dat trekt nog wel bij, op deze leeftijd zijn ze vaak niet op hun knapst.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:24

Elisa2 schreef:
Nu lijkt zijn hoofd nog erg groot en zijn oren maar dat trekt nog wel bij, op deze leeftijd zijn ze vaak niet op hun knapst.


De meeste Lusitano's ( en sommige cruzado Lusitano's) hebben grote oren en een groot hoofd als ze jong zijn (en soms schijnen die oren gewoon mee te groeien.......). Jonge Lusitano's zijn zeker niet de mooiste en zijn pas zoals ze moeten zijn als ze een jaar of 3 a 4 zijn. Ik heb echt Lusitano's gezien die er als jaarling en tot ruim hun 3e jaar gewoon echt lelijk waren en als volwassen paard echt plaatjes.

Zonder papier is het overigens nooit een Lusitano; alleen de paarden met vol papier waarvan zowel vader als moeder ggk zijn worden door het stamboek erkend als Lusitano. Dus dit is een leuk paard met mogelijk Portugese ouders dus een leuke kruising. Of cruzado, dat klinkt beter.

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welk ras zien jullie in dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:31

Heb ik ook gezien bij Lusi's, Andalusiers en Cruzado's..als jonge paarden zijn het vaak best lelijke eendjes om vervolgens uit te groeien tot prachtige zwanen. Volgens mij hebben de Lusi's over het algemeen ook een iets langer hoofd. Maar nu is het nog niet in verhouding.

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:38

Haha, zo heb ik mijn pre ook gekocht, als ezeltje :D

Ze is nu 4 en wordt zoveel mooier <3

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:50

Hey Blue! Ik herken hem van Instagram :D

Nu ik de laatste foto zie snap ik ook waarom je Sansa er zoveel op vindt lijken. :j

Elisa2 schreef:
Lusitano (kruising) vanwege het convexe profiel en de kleur, deze komen wel bij Lusitano's voor maar niet veel bij Spanjaarden.

Dit is precies wat ik dacht!

Maar hij is nog vol op in de groei. Ik denk dat het makkelijker wordt om te beoordelen als hij wat ouder is. Maar ach, wat scheelt het. Hij is hartstikke knap welk label je er ook aanhangt, geniet ervan <3

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:30

Kan bijna niet anders dan een lusitano

Lijkt heel erg op deze knappe Lusitano man overigens:
Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 16:18

Stephanie schreef:
Maar ach, wat scheelt het. Hij is hartstikke knap welk label je er ook aanhangt, geniet ervan <3


Dat doe ik zeker <3

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 20:41

Ania schreef:
Kan bijna niet anders dan een lusitano

Lijkt heel erg op deze knappe Lusitano man overigens:
[ [url=m/VOCbJV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw deze is prachtig inderdaad!

Het maakt uiteindelijk natuurlijk niet uit wat er in zit. Maar het is altijd fijn om een beetje een beeld te hebben.

Of de merrie op de foto daadwerkelijk de moeder is, dat is niet te zeggen. Hij komt bij een handelaar weg, waar best veel verloop in de paarden lijkt te zijn.
Het kan dus best zijn dat het niet zijn moeder is.

Ik ben in ieder geval erg blij met hem. Hij is enorm nuchter en zoekt bij enge dingen juist graag de confrontatie op door het aan te raken met zijn neus. Na een heel sensibele Haflinger te hebben gehad, is dat wel even wennen :')

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:56

Criollo of akhal teke heeft hij een aparte gang.