Spullen voor trekpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jess_Ashlinn
Berichten: 357
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Drenthe

Spullen voor trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 20:23

Hallo :)

Ik ben opzoek naar sites en/of winkels waar ze spullen voor trekpaarden verkopen zoals:

Dekens
Halsters
Hoofdstellen
Bitten
Zadel

Ik ben mij bewust van het feit dat het maatwerk is, maar wie weet heeft Bokt fijne tips :)

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: Spullen voor trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:06


BelgenGek

Berichten: 2243
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Spullen voor trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:17

Er zat ooit in de buurt van Hardenberg in een klein plaatsje, een ruitersportzaak die veel voor trekpaarden hadden, ze hadden ook een website. .misschien te vinden via Google

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Spullen voor trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:25

Qua zadel zou ik voor boomloos of massimo kijken. Massimo kan flink breed.
Bitje, ze hebben niet allemaal een mega mond. Das even zien wat die heeft. Tot een cm. Of 14 vind je in de winkel nog wel snel.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:30

Jess_Ashlinn schreef:
Hallo :)

Ik ben opzoek naar sites en/of winkels waar ze spullen voor trekpaarden verkopen zoals:

Dekens
Halsters
Hoofdstellen
Bitten
Zadel

Ik ben mij bewust van het feit dat het maatwerk is, maar wie weet heeft Bokt fijne tips :)


Wat heb je nodig?

Ik heb twee shires en ben inmiddels erg goed in het vinden van passend tuig en andere spullen.

Zadel hoeft niet anders te zijn dan standaard, belangrijkste is een goede zadelmaker/zadelpasser. Dat je boomloos moet is onzin, ik heb goede boomzadels op beide paarden liggen.

Hoofdstel, ligt er maar net aan wat je wil hebben.
Bit is een kwestie van goed opmeten en verschillende soorten testen waar je paard het fijnste op loopt.
Mijn paarden hebben beiden een Schöckemohler Equitus Beta met Trust ongebroken sweet iron bit.

Afbeelding

Beide hoofdstellen heb ik iets moeten laten aanpassen bij mijn Tuigmaker (omvang neuriën en sperriem), maar passen nu dus prima.


Halsters, ik red me doorgaans met goedkope xxl halsters van agradi, maar mijn Tuigmaker maakt ook trekpaard halsters vanaf €30 die zijn breder, groter en sterker. Leren trekpaardhalster (met de hand gemaakt) is daar €100.


Afbeelding


Dekens is even zoeken, maar steeds meer merken hebben “big neck” varianten, dat werkt prima in de juiste maat.

Dus wat zoek je in welke maat en dan kan ik je wel de goede kant op wijzen, mocht je in Overijssel zitten, dan kan ik je de gegevens van mijn Tuigmaker sturen, hij maakt alles voor je op maat.

Stef_Diva

Berichten: 161
Geregistreerd: 25-02-10

Re: Spullen voor trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:05

Wij hebben op onze trekpaarden zadels van Ideal en Kiefer. Zij zijn beide niet extreem breed. De jonge merrie draagt een M-boom (Ideal zadel) met prolite-pad eronder.
Hoofdstellen komen van Paul Paree en van v/d Wiel Harness. Op maat gemaakt.
Halsters hebben we van ManMat.
Dekens maat 215 en bigneck.