Familie pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lea2024
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-04-24

Familie pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 22:15

Lieve allemaal, wij zijn opzoek naar een familie pony/klein paard waar ikzelf 1.66 en 65 kg op kan maar ook mijn zoontje van 8jr en mijn zoontje met een stofwisselingsziekte van 3. We zoeken dus een paard of pony die rustig is en zeker niet te hoog omdat de kleine wat slap is en er naast hem iemand hem vast moet houden. We zouden de pony/ paard aan huis willen stallen en dan over het algemeen buiten of in zijn buiten stal. Het liefst een sterk ras wat niet snel koliek o.i.d (ookal is dat natuurlijk ook vaak pech hebben) maar het 1e ras is sterker dan het andere

pluisje88

Berichten: 8080
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Familie pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 23:42

1 paard alleen houden is een no-go. Dus dan moet je er een tweede bij. In je andere topic had je het erover dat het stuk waar ze komen te staan veel te klein is. Sterk ras of niet, elk paard heeft goede verzorging, voeding en management nodig anders worden ze ziek. Een paard gezond houden vraagt meer van je dan alleen poepscheppen. Als je het over een familieportret hebt kom je qua stokmaat al snel bij een koudbloed uit. Maar die zijn eigenlijk niet echt geschikt om kinderen alleen mee te laten rijden. Voor kinderen zou ik eerder gaan voor Welsh ofzo maar daar pas je zelf niet op..

Furst
Berichten: 619
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, Belgiƫ

Re: Familie pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 23:50

Ik heb ook net je andere topic gelezen en... 30 op 200 meter? Dat is echt veel te klein voor een paard. Laat staan twee paarden. Is het geen idee om gewoon te gaan rijden op een manege of een zorghoeve of iets in die trant? Hippotherapie ofzo met je zoontje? Het blijft hier over een levend dier gaan en dat heeft nu eenmaal basisbehoeften nodig. Dat is vrije beweging, vriendjes en ruwvoer. Uit jouw topics haal ik dat je dat, sorry als dit gemeen overkomt, niet kan bieden en dan zou ik een eigen paard afraden. Maar om toch op je vraag antwoord te geven, een koudbloed zou hier in dit plaatje niet misstaan. Die zijn nuchter, vaak net wat sterker in de weerstand dan andere paarden en kunnen dat werk wel aan.

Lea2024
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 08:21

We hebben al een shet op de manege maar ik wil deze niet te zwaar belasten door er 2 keer per week een kindje op te laten rijden ze is nogal klein maar deze komt er dan natuurlijk bij

Elisa2

Berichten: 37253
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Familie pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:27

Ik denk aan een kleinere Tinker, die zijn zelf stevig en sterk om ook een volwassene te dragen.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:27

Furst schreef:
Ik heb ook net je andere topic gelezen en... 30 op 200 meter? Dat is echt veel te klein voor een paard. Laat staan twee paarden. Is het geen idee om gewoon te gaan rijden op een manege of een zorghoeve of iets in die trant? Hippotherapie ofzo met je zoontje? Het blijft hier over een levend dier gaan en dat heeft nu eenmaal basisbehoeften nodig. Dat is vrije beweging, vriendjes en ruwvoer. Uit jouw topics haal ik dat je dat, sorry als dit gemeen overkomt, niet kan bieden en dan zou ik een eigen paard afraden. Maar om toch op je vraag antwoord te geven, een koudbloed zou hier in dit plaatje niet misstaan. Die zijn nuchter, vaak net wat sterker in de weerstand dan andere paarden en kunnen dat werk wel aan.


6000m2 te klein? Een halve hectare is helemaal niet klein voor 2 paarden. Als je het wat handig indeelt en een winterstuk maakt heb je daar zelfs heel de lente, zomer en herfst genoeg gras van om van te leven.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18131
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Familie pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 21:05

Iedereen bedankt voor de reacties hier. Aangezien de openingspost een advertentie bevat gaat dit topic op slot.