z-niveau met een draver???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11070
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:53

Hee Jasmijn wat leuk, ik wist niet dat jij een draver gehad hebt. Welke was het? Danny idem dito, de overgangen zijn totaal geen probleem, maar vooral het netjes doorspringen achter is moeilijk. Je kunt het ze niet kwalijk nemen, de naam van het ras zegt al waar ze voor gemaakt zijn Haha!, maar als ik ooit weer eens aan dressuur(wedstrijden) ga beginnen zal ik dat zeker met een warmbloed doen en niet met een draver Lachen.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:05

Klopt hoor. Ik heb nu een paard met heel veel talent en als ik zie hoe makkelijk die door alles hen fietst, ga ik steeds meer inzien hoeveel de draver voor mij over gehad heeft en hoe hij zijn best heeft gedaan.
De foto's liggen allemaal bij mijn ouders thuis maar ik zal er een keer een paar ophalen en inscannen.
De vader weet ik niet meer. Bloos Was wel een bekende, maar de papieren hebben we niet meegekregen, want niemand mocht weten dat een kind van die hengst in de dressuur terecht kwam (waarschijnlijk mocht niemand weten dat het paard niet bij de slager beland was, zoals waarschijnlijk wel de bedoeling was)

Knd844
Berichten: 49
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:21

Ik heb ooit een keer gehoord van een draver die het tot Z niveau heeft gered dressuurmatig maar verder nog nooit en als ik mijn eigen draver bekijk mag ik blij zijn als ik ooit een l proef zou kunnen rijden. Gelukkig is dat ook mijn bedoeling niet maar lijkt me op zich best leuk om eens te doen. Helaas hij is er niet voor geschikt. Ik wou dit jaar Endurance met hem starten denk ik lijkt me veel geschikter voor hem.

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 20:27

Jasmijn , vind ik echt knap. Het zijn niet de makkelijkste paarden Mijn complimenten!!!

ephany

Berichten: 29
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:10

Ik ken iemand die een ex-draver heeft en er Z1 mee heeft gestart, inmiddels is het lieve diertje de 20 gepasserd en word alleen nog recreatief gereden. Maar het kan dus wel Lachen

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:19

ik ben ook van plan om verder in de sport te komen met mijn draver, tot nu toe verloopt alles perfect!! ik hoop dat ik iets bereik met hem, het enige wat ik neit zo leuk vind is dat, de jury al een vooroordeel heeft qua dravers. dan zit ik niet met een goed gevoel in de ring!! lijkt mij. hebben jullie dat neiet?

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:19

ik ben ook van plan om verder in de sport te komen met mijn draver, tot nu toe verloopt alles perfect!! ik hoop dat ik iets bereik met hem, het enige wat ik neit zo leuk vind is dat, de jury al een vooroordeel heeft qua dravers. dan zit ik niet met een goed gevoel in de ring!! lijkt mij. hebben jullie dat neiet?

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 17:59

he total mona, wat leuk zeg!! Wat doe je nu met je draver en wanneer ga je starten en wat ve draver heb je???
ik ben heel benieuwd!!!Groetjes saskia

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:47

ik ken een draver die was te langzaam en werd een dressuurpaard en ze loopt nu Z1 dressuur met 7 wp en M springen met 15 wp in 5 jaar dus veel moeite

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:59

Ik zou zeggen ga het proberen: ik ben het aan het doen met een haf, moet jij het ook kunnen vind iK! SUCCES Haha!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:13

Ik ben ook bezig Milka in de Z te krijgen. (Haflinger) Mensen onderschatten haflingers ook heel snel. Maar er lopen er toch veel in de Z.
En ik denk zelfs dat Milka nog hoger kan. (Dat denken er meerderen die haar hebben zien lopen)
Dus waarom zou je het niet proberen?? Misschien onderschatten wij dravers ook wel erg..

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:50

Dat sommige het kunnen okay.
Ik had vroeger op de ponyclub een meisje die graag een paard wou maar van pa en ma mocht het niet te veel kosten. En ja als je dan niet zoveel verstand hebt van paarden kom je met een draver thuis.
Zij vloog menig maal met paard de weg over en had andere gevaarlijke situaties. Maar doorzetten kon ze en rijden ook. Uiteindelijk is het stel Z geworden. Verder kwam ze niet en heeft hem toen verkocht.
Toen ging ze een maffe tuiger rijden en reed die in no time naar het M.
Daar houd voor mij het verhaal op.


Maar ik blijf erbij als je dressuur wilt rijden moet je geen draver kopen.

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 20:10

Mightymust2 --> ik heb een duits gefopkte draver (zie ITP: Mijn paard en ik (GOEIE!!!!!!). hij is 1 juni 3 geworden. dus nog bezig met inrijden.. gaat super!! bedankt voor je leuke berichtje!

Bikkel117
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 00:29

Snap niet dat mensen zo minderwaardig doen over dravers :( ik heb zelf draver hengst van 5 jaar die alles kan en geen stuwde achter hand ik weet honderd procent zeker als je echt wil en goed je paard hebt en ja daar gaat misschien wel jaar over heen maar ik weet zeker dat ie het z kan lopen misschien nog wel hoger maar het is tijd en goeie begeleiding en eindeloos geduld 8-)

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: z-niveau met een draver???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 00:32

Je reageert op een topic waarin het laatste bericht is geplaatst toen je in groep 3 zat :+

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 04:53

Zoooo....lekker warm welkom weer op bokt.

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: z-niveau met een draver???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:35

Ik ken een Draver die inmiddels L2 loopt. Zelf ben ik met mijn Draver nog echt bij de basis scholing. Met mijn Tinker mag ik inmiddels M1 starten.

Bikkel117
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:59

Yessy schreef:
Je reageert op een topic waarin het laatste bericht is geplaatst toen je in groep 3 zat :+

Je reageer nu zelf toch ook en je mag toch reageren op welke topic je wil ‍♀️

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:48

Niet als een topic uit 2004 komt dan is het vaak niet echt relevant meer :=

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:52

Bikkel117 schreef:
Yessy schreef:
Je reageert op een topic waarin het laatste bericht is geplaatst toen je in groep 3 zat :+

Je reageer nu zelf toch ook en je mag toch reageren op welke topic je wil ‍♀️

Absoluut, maar een 14 jaar oud topic omhoog gooien met ‘waarom vind iedereen dravers stom’ als eerste zin komt zo ongezellig over. En er zijn tientallen veel recentere topics waarin gave prestaties van dravers worden besproken en waar die van jou voor mijn gevoel veel beter tot z’n recht komt :)

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: z-niveau met een draver???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:17

Indd lekker pud topic.

Maar misschien wel leuk om terug te blikken.

Hoe ver zijn de draver eigenaren in die 14 jaar gekomen?

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:37

Joltsje schreef:
Indd lekker pud topic.

Maar misschien wel leuk om terug te blikken.

Hoe ver zijn de draver eigenaren in die 14 jaar gekomen?


Ben ik eigenlijk ook benieuwd naar. :j

Ik ken hier twee warmbloed dravers (beide ook succesvol gekoerst) die in de lichte tour lopen (PSG). En een koudbloed draver (nord svensk travare, ook succesvol gekoerst) loopt op MSVA niveau (niveau onder de lichte tour, zeg ZZ-Zwaar in Nederland). Alle drie met succes. :j

1 van de warmbloed dravers is zelfs al bezig met de Grand Prix oefeningen.

Sowieso zie je hier best veel dravers in de dressuur, warmbloed en koudbloed dravers. Nu is de drafsport hier ook wel heel veel groter dan in NL.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:42

De kans op een update is vrij klein omdat de TS al meer dat 10 jaar niet meer online is geweest. Daarom hier een slotje.

Het is niet de bedoeling om (heel) oude topics omhoog te halen als er geen sprake is van een update of nuttige toevoeging, of als er nieuwere topics over dit onderwerp zijn.