wie vind de paso fino ook zo mooi?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:38

nickyu schreef:
jeetje valeska mooie foto's
zie ik t nou goed bit dubbele kinketting en een bosal
zijn ze zo pittig ?? of zit de helft er op voor de show?



Nee hoor, gewoon show.
Ze zijn wel erg temperamentvol, maar heel betrouwbaar en erg werklustig. Een bommetje met een stuur zeg maar.

robir

Berichten: 327
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Dwingelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:55

ik wou dat k er 1 had nouja ik kan er niks mee heb al 2 paarden dus dat schiet niet op haha

Annoniem1
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 18:08

De pasa fino is inderdaad een supermooi dier, het ras heef geen eigen rijstijl. Deze is helaas wat minder mooi omdat deze aangeleerd word dmv een elektrische plaat die schokken afgeeft en een hoofdstuk met een heel dun/scherp bit, het paard vind deze 'hulpmiddelen' natuurlijk niet prettig en uit protest probeert het dier de tong uit. Dit geeft minpunten op Competieties. Er word daarom vaak een ijzerdraadje heel strak om te tong gebonden om te zorgen dat het paard de tong niet meer uit kan steken. Erg triest... maar het neemt niet weg dat het prachtige dieren zijn!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: wie vind de paso fino ook zo mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 18:56

Toch knap hoe oude topics weer omhoog gehaald worden door nieuwe leden }:)

anjali
Berichten: 15091
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 19:10

Annoniem1 schreef:
De pasa fino is inderdaad een supermooi dier, het ras heef geen eigen rijstijl. Deze is helaas wat minder mooi omdat deze aangeleerd word dmv een elektrische plaat die schokken afgeeft en een hoofdstuk met een heel dun/scherp bit, het paard vind deze 'hulpmiddelen' natuurlijk niet prettig en uit protest probeert het dier de tong uit. Dit geeft minpunten op Competieties. Er word daarom vaak een ijzerdraadje heel strak om te tong gebonden om te zorgen dat het paard de tong niet meer uit kan steken. Erg triest... maar het neemt niet weg dat het prachtige dieren zijn!

Ik ken Paso Fino's uit de Dominicaanse Republiek maar de door jou beschreven toestanden heb ik helemaal nooit gezien. Ze hebben van nature een soort töltende gang die heel comfortabel zit. Electrische platen met schokken waren daar niet eens mogelijk omdat ze nogal in de natuur worden gehouden waar geen electriciteit is. Ik vind dit echt een raar verhaal. Wat wel waar is,is dat er vaak met een stangbit wordt gereden waarbij je met losse teugel rijdt. Maar er wordt niets om de tong gebonden.