Engels Volbloed is gevoeliger voor blessures dan andere rassen
Ja 34%  34%  [ 8 ]
Nee 65%  65%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 23

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Engels Volbloed blessuregevoelig?

 
Profiel   

nee , ik heb een engels volbloedje die nog nooit iets heeft gehad voor aankoop gekeurd met alleen maar 0 en 1 tjes.maar ik gheb niet zoveel verstand van endurance,
veel succes met je keuze..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-04 17:38 



 
Profiel   

Djilan, heb je al een keuze gemaakt welk paard je wilt hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-04 07:37 



 
Profiel   

Djilan schreef
Het was juist iemand bij mij op stal met een Engels Volbloed die me daarvoor waarschuwde. Zij wil er juist geen een meer omdat zij en de dierenarst vinden dat dit ras veel gevoeliger is voor blessures, ziektes e.d.
Maar ik heb inmiddels van meerdere mensen die met dit ras werken gehoord dat dat dus niet zo is.
Alleen het risico op longbloedingen is groter.



Hoho, wel goed vertelen he?
Ik heb er ook bijgezegt dat het bij Onassa zo is en dat meer paarden die jong op de baan volop moeten presteren eerder kans maken op blessures.
Zoals je weet val ik met Onni van het een in het ander.
Sommige dingen is puur pech....maar andere zaken komen wel uit haar verleden.
Ook heb ik erbij gezegt dat je met ieder paard pech kunt hebben.
Het gaat om de paarden die veels te jong topprestaties moeten leveren, zoals op de baan, en dat zijn veelal EV's ,en hierdoor kunnen zich dan later problemen openbaren.
Alle andere rassen behalve de bloedjes lopen niet op de baan en net wat hierboven al genoemt is, vergis je niet in wat dat voor een paard inhoud.
Ik ben ervan overtuigt dat als Onni niet op de baan had gelopen met 2 jaar, er veel minder problemen waren geweest en dat was waar ik je voor wilde waarschuwen.
Dus in dit geval heb ik ook op nee gestemd ,want ik ga er dan even vanuit dat ze allemaal netjes tot hun derde jaar onbezorgt in de wei hebben kunnen staan.
Iets beter luisteren naar wat ik zeg dus Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-04 11:20 



 
Profiel   

hmmzz zal toch niet gevoeliger zyn dan ieder ander ras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-04 11:29 



 
Profiel   

Nee, maar ik heb nog nooit een Tinker ofzo op de renbaam zien coursen Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-04 11:34 



 
Profiel   

Je kunt een 2 jarige volbloed niet vergelijken met een 2 jarige warmbloed.
De paarden zijn zo vroegrijp gefokt,bekijk de 2 jarige maar eens die op de baan lopen,de meeste gewone paardenmensen zien niet eens dat t 2 jarige zijn.
Maar hier geld ook,sommige paarden kunnen t aan,en de laatbloeiers bv niet(vooral stayers),die komen ook meestal niet als 2 jarige op de baan uit,maar worden rustig aan getraind.
Een volbloed kan je ook niet zomaar 3 jaar op t land laten staan(uitzonderingen heb je altijd),het is heel anders als bij een warmbloed.
Als dat zo was dan werd er helemaal niet met die leeftijd getraind natuurlijk,je gaat geen duur paard in training zetten(wat al klauwen vol geld kost) om hem te laten kapotrijden. Dan werden de klassieke rennen wel vanaf 3 jaar gehouden.
En daarbij is t nogaltijd zo,elk paard kan je kapotrijden,of t nu een 3 jarige warmbloed,of een 2 jarige volbloed is.

Een echt goed paard loopt(in bv engeland) met z n 2e jaar maar een paar koersen,misschien 3,als hij als 3 jarige en misschien als 4 jarige goed loopt,gaat hij met pensioen,dus de fokkerij in.
Helaas is dit vaak niet t geval in nederland,omdat we hier eigenlijk geen echte goede paarden hebben.(vergeleken met engeland en frankrijk)
Als er al zo een is,koerst die niet in nederland,maar in t buitenland)

Aan de andere kant zou ik niet mijn 2 jarige al laten koersen,omdat ik t paard meer tijd wil geven,en omdat ik t voor de hobby doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-04 22:32 



 
Profiel   

Een pure volbloed niet, maar een volbloed die in verkeerde handen valt is niet meer te redden.
Mits er iemand komt die hem of haar of het, de tijd tijd om de oude ik te worden.

Volbloeden zijn niet eng, alleen ze zijn niet goed voor onzekere mensen.
Dan is 1 genoeg.

En volbloeden zijn verrekte slim, maar kunnen gemakkelijk over "The Edge" gaan!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-04 01:28 



 
Profiel   

adriana schreef
Een pure volbloed niet, maar een volbloed die in verkeerde handen valt is niet meer te redden.
Mits er iemand komt die hem of haar of het, de tijd tijd om de oude ik te worden.

Volbloeden zijn niet eng, alleen ze zijn niet goed voor onzekere mensen.
Dan is 1 genoeg.

En volbloeden zijn verrekte slim, maar kunnen gemakkelijk over "The Edge" gaan!!!



Beter had ik het niet kunnen verwoorden ,das ook mijn mening.
En Onassa is dus in haar prille leven wel in niet al te vriendelijk handen gevallen.
Ik ben daarom blij dat ik haar een fijn leven kan geven nu zonder teveel stress en zweepslagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-04 11:23 



 
Profiel   

Himyar schreef
Djilan, heb je al een keuze gemaakt welk paard je wilt hebben?


Nee, maar het EV is het toch niet geworden. Ik ben nog bezig met een arabisch volbloed. Als die het ook niet wordt wacht ik tot volgend jaar en blijf ik me in de tussentijd gewoon verder verdiepen in welke rassen, eigenschappen e.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-04 11:45 



 
Profiel   

Ik heb mijn volbloed nu 4 jaar en 1 keer een flinke peesblessure gehad.Maar dat was omdat hij rechtovereind ging en met een klap op een hele harde ondergrond terecht kwam.
4 weken 3 keer per dag stappen op het hard en flink koelen en nooit geen last meer gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-04 23:23 



 
Profiel   

Zelf zou ik kiezen voor een Engelse volbloed. Ik heb nu een jonge merrie van een kruising van een A.V en een E.V.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 22:49 



 
Profiel   

TisMO schreef
Zelf zou ik kiezen voor een Engelse volbloed. Ik heb nu een jonge merrie van een kruising van een A.V en een E.V.

Vraagje.. hoe kom je in een topic die 17! jaar oud is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 23:26 



 
Profiel   

Grinnik _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 23:35 



 
Profiel   

Brainless schreef
TisMO schreef
Zelf zou ik kiezen voor een Engelse volbloed. Ik heb nu een jonge merrie van een kruising van een A.V en een E.V.

Vraagje.. hoe kom je in een topic die 17! jaar oud is?


Ik zocht op info over volbloeden en blessures oeps! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 20:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen