Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner etc)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quidou
Berichten: 6514
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:03

Quidou schreef:
ik start hem nu B dressuur met 11 winstpunten in 5 proeven

moet zijn in 10 proeven... haha 5 zou wel erg weinig zijn

@ juudjuh: ik denk zo'n 2.500 euro... aangezien hij al wat ouder is
maar k ben niet zo goed in taxeren dus kan dr ook helemaal naast zitten haha

juudjuh

Berichten: 204
Geregistreerd: 14-09-04

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:24

(als deze niet mag zeg het dan dan verwijder ik het)

Naam: Kastillio
roepnaam: Kas, kasjuh, opa
stamboek: deutsches reitpony
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 20
aftekeningen: kolletje en 2 witte achtervoetjes
Hoogte: 144
Kastillio staat op een manege waar hij al veel kinderen heeft leren paardrijden. zelf rijd ik al 6 jaar op hem. hij was vroeger een eigen pony en heeft op concour gesprongen en dressuur gereden. op welk niveau weet ik helaas niet. springen denk ik wel dat hij in het M heeft gelopen want hij springt super. zelfs op zijn oude dag haald hij nog makkelijk 1 meter. Iedereen kan op hem rijden van beginner tot gehandicapte tot gevorderde. bij de gevorderde ruiter kan hij ook heel mooi lopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

black_light

Berichten: 1734
Geregistreerd: 29-04-05
Woonplaats: NH, Warmenhuizen

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:48

Wat is zijn afstamming..?

juudjuh

Berichten: 204
Geregistreerd: 14-09-04

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:23

weet ik niet... ik heb zijn papieren niet maar die heeft hij wel.

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:18

Mijnes ook maar dan

Naam: Careano
Roepnaam: Cookie
Ras: Holsteiner
Geslacht: Ruin
Stokmaat: 1.68
Leeftijd: 9
Aftekeningen: Enkele witte haren op het voorhoofd en een wit sokje rechtsachter.
Afstamming: Caretino x Reinando

Springgefokt

Cookie is met zijn vorige eigenaar (lees: springruiter, haha ) Z-springen nationaal geweest en met mijn zus is hij Nederlands Kampioen geworden in het B springen (Ermelo) en hij is nu L
We hebben hem sinds augustus 2004 en ik ben superblij met hem, vooral om zijn gouden karakter
Ik ben gelijk begonnen met dressuur, dit had hij nog nooit gedaan. Na 5 wedstrijden 10 winstpunten en ook nog eens kringkampioen in de B. Inmiddels zitten we in de L1 + 4 winstpunten..

Thuis is hij altijd heel braaf en op wedstrijden showt hij echt zijn gangen.. Lekker uitsloven dus Maar dat geeft niet

Dressuur in Ermelo.. Doet hij best aardig voor een springpaard
Afbeelding
Afbeelding
Zijn hoofd:
Afbeelding
En ik op hem buiten:
Afbeelding

Dat was hem

ginniej

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: NH/Warmenhuizen

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:56

ik denk tussen de 5000/7000 euro omdat hij natuurlijk Z internationaalis geweest en een mooie leeftijd heeft !!! volgens mij schop je het nog ver met hem !!!!!!!!! ( ik kan er ook helemaal naast zittten )
groetjes ,,

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:41

Ik weet natuurlijk niet precies wat hij gekost heeft, maar dat was wel meer geloof ik Maar bedankt!
Hij kan het allemaal wel, het begin van de dressuur-dingen (lees: Schouderbinnenwaarts, travers enz.) kan hij wel.. Maar nu ik nog

juudjuh

Berichten: 204
Geregistreerd: 14-09-04

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:52

weet iemand wat kastillio ongeveer waard is

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 11:36

juudjuh schreef:
(als deze niet mag zeg het dan dan verwijder ik het)

Naam: Kastillio
roepnaam: Kas, kasjuh, opa
stamboek: deutsches reitpony
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 20
aftekeningen: kolletje en 2 witte achtervoetjes
Hoogte: 144
Kastillio staat op een manege waar hij al veel kinderen heeft leren paardrijden. zelf rijd ik al 6 jaar op hem. hij was vroeger een eigen pony en heeft op concour gesprongen en dressuur gereden. op welk niveau weet ik helaas niet. springen denk ik wel dat hij in het M heeft gelopen want hij springt super. zelfs op zijn oude dag haald hij nog makkelijk 1 meter. Iedereen kan op hem rijden van beginner tot gehandicapte tot gevorderde. bij de gevorderde ruiter kan hij ook heel mooi lopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Hoi Juudjuh,

Ik vind het een aansprekelijke pony! De leeftijd, het feit dat 'ie een ruin is, de stokmaat voor een pony vind ik moeilijk in te schatten wat een juiste stokmaat is, maar afgezien van het feit dat het een pony is, denk ik aan een bedrag van ongeveer 1250 euro. Omdat het niet duidelijk is of het diertje wat in de sport gepresteerd heeft, heb ik de prijs hierop aangepast.

In ieder geval heel veel plezier met je pony'tje!!

Groetjes
Kim

PS: Doet de rest ook nog mee aan het taxeren van de andere paarden die inmiddels aangeboden zijn? ... Niet vergeten he?

juudjuh

Berichten: 204
Geregistreerd: 14-09-04

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:42

bedankt

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 11:47

Juudjuh, is die pony van jou of ga je hem kopen?

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:46

juudjuh;
ik denk zo'n 1500 euro. Hij is al best aan de leeftijd, maar wel braaf. De maat is niet echt super (onder in de D maat). Maar als leerpony vast zeer geschikt

abigailover;
Ik denk zo rond de 6000 euro. Een mooie maat, heeft wel wat laten zien in het verleden. Hij kan wel meer gekost hebben, maar toen was het niveau ook hoger, nu loopt hij geen Z meer
Het is wel lekker dat je weet dat hij het kan, dus lekker doorgaan

juudjuh; leuke pony, mooie maat. Wel al aardig op leeftijd maar al wel ervaring...
ik denk 2500 euro


mensen nog ideeen over Goldy (pag 1)

juudjuh

Berichten: 204
Geregistreerd: 14-09-04

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:48

@ siko: hij is van de manege. maar ik rijd hem al 6 jaar. mag hem helaas niet kopen

juudjuh

Berichten: 204
Geregistreerd: 14-09-04

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:50

@trisca.
bedankt
goldy: denk zo'n 9000 euro?
ben heel slecht hierin dus kan er ook gigantisch langs zitten

black_light

Berichten: 1734
Geregistreerd: 29-04-05
Woonplaats: NH, Warmenhuizen

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:01

@ Siko, had je al die site gevonden?

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 23:55

Misschien ook nog iemand voor Adriëlle (Baby-Nes) op pagina 1??

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 09:28

Tha_Niekje schreef:
Zou ik anders maar een duitser neerzetten om te beginnen??

Naam: Adriëlle (aka Baby-Nes)
Stamboek: Oldenburger
Geboren: Mei 2005
Geslacht: Merrie
Kleur: Vos
Verwachtte stokmaat: tussen 1.65m en 1,70m
Afstamming: Royal Hit x Corradino x Freiherr
Baby-Nes komt uit het tweede jaargang nog jonge hengst Royal Hit, die uit zelfde moeder komt als de bekende hengsten Sandro Hit en Diamond Hit. Royal Hit is net als zijn halfbroers een belofte voor de dressuursport. Van moeders kant lijnt Adriëlle terug op grote springhengsten zoals Corrado (v. Cor de la Bryere), Freiherr en Admiral I... Moeder komt uit predikaatrijke stam
Adriëlle heeft ook haar veulenpremie al gehaald op de veulenkeuring (als enige in haar groep)
Ook hebben we nog een 1-jaar oudere volle zus in de opfok lopen die net als Adriëlle een prachtig all-round sportpaard belooft te worden!!

Afbeelding
Afbeelding

Nou kom maar op



Hee meid!

Ik had je lieve veulentje al getaxeerd, zie pagina 1.
Hoe dan ook blijf ik het een leuk dier vinden, met een goede prestatie en achtergrond. Qua bouw ziet het er netjes (zodra ze is uitgegroeid is dat beter te zeggen) uit en het heeft een zeer aansprekend koppie!

Veel plezier met je paardje, zodra ze wat ouder en meer volgroeid is, zou ik graag nog een keer een foto (of meer ) van haar willen zien!!

Groetjes
Kim

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:15

Mijn paard ook maar even

Naam: Valiente
Roepnaam: Viola
Ras: Holsteiner
Geslacht: Merrie (ster)
Stokmaat: 1.65
Leeftijd: 7
Aftekeningen:Kol, en 2 witte voetjes achter
Afstamming: Littorio (v. Lord) X Caretino

springgefokt

ze is eerst als fokmerrie gebruikt (heeft 2 veulens gehad) dus pas eind haar 5e ingereden en sinds januari word ze pas echt intensief gereden, dus ze kan nog niet veel. Ik start nu B dressuur nog zonder wp's. dressuur wil namelijk niet echt super met haar, maar springen doet ze geweldig
ze is verkeersmak, ze is niet snel bang alleen heeft een verschrikkelijke hekel aan water

Volgens mijn hoefsmid (tevens springruiter) is ze veel meer waard dat dat we voor haar hebben gegeven.

Afbeelding
Afbeelding

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 15:24

Hoi Valiente, Leuk paardje hoor! Maar zou je ook eerst de anderen willen taxeren?

Groetjes
Kim

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:35

sorry helemaal vergeten

Kastillio: rond de 1300 omdat hij al aardig op leeftijd is
Cookie: 6000/9000 goeie afstamming mooie leeftijd en goede prestaties

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:35

valiente schreef:
Mijn paard ook maar even

Naam: Valiente
Roepnaam: Viola
Ras: Holsteiner
Geslacht: Merrie (ster)
Stokmaat: 1.65
Leeftijd: 7
Aftekeningen:Kol, en 2 witte voetjes achter
Afstamming: Littorio (v. Lord) X Caretino

springgefokt

ze is eerst als fokmerrie gebruikt (heeft 2 veulens gehad) dus pas eind haar 5e ingereden en sinds januari word ze pas echt intensief gereden, dus ze kan nog niet veel. Ik start nu B dressuur nog zonder wp's. dressuur wil namelijk niet echt super met haar, maar springen doet ze geweldig
ze is verkeersmak, ze is niet snel bang alleen heeft een verschrikkelijke hekel aan water

Volgens mijn hoefsmid (tevens springruiter) is ze veel meer waard dat dat we voor haar hebben gegeven.

[img]
http://img170.exs.cx/img170/293/620591sy.jpg[/img]
Afbeelding

3500 ?

Quidou
Berichten: 6514
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:52

lijkt mij wat weinig, ik denk rond de 7/8.000

mickhendriks
Berichten: 21
Geregistreerd: 20-08-03

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:55

hoi hoi,

ik ben nieuw hier en nieuw binnen de Duitse rijpaardenwereld. Ik heb een maand geleden mijn NF springpony verkocht en heb sinds 2 weken een Holsteiner ruin Riddikulus (roepnaam: Rikus). Tot 1 maand geleden heeft hij op wei gestaan tussen de andere jonge paarden dus ik ben hem nu nog aan het inrijden en vanalles en nog wat aan het leren zodat hij net zo'n lief en goed opgevoed paard wordt als mijn pony was. Hij is nu 3,5 jaar, leert snel, is 'cool' in het hoofd, is werkwillig, maar nog erg groen dus. Hij heeft een imponerende draf, zeer ruim en ontspannen, ruime overstap in de stap en ruime, hij toont zich geweldig groot en draagt zijn hoofd en hals erg mooi. Een plaatje. Hij is nu 1.60m, maar zal zeker nog 5 cm groeien.
Hij komt van de Holsteiner Stamme 18A Nummberbrand 09 (ik weet niet wat dit betekent, dus als iemand mij dit kan uitleggen, graag!)
Zijn vader is Rheinsberg (Ramiro Z x Cordelabryere) en zijn moeder is Norway (Contender x Lavado).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(hier zit mijn instructeur op Rikus)

Ik weet niet zoveel van de prijzen van Holsteiners, Hanoveranen en andere Duitse rijpaarden (ik heb net mijn pony verkocht, dus denk nog een beetje in pony prijzen...) dus vergeef me als ik grove fouten in de taxatie (schattingen) maak

* Kastillo (Juudjuh), 20 jarige rijpony: 1000 euro (hij is tenslotte al op leeftijd, maar wel prachtig!)

* Careano (Abigaillover), 9 jarige Hosteiner, Z springen, L1 dressuur: 6000, en als je heb goed doortrained in springen en hij weer zijn eigen hoge niveau weer heeft, uiteraard weer meer.

* Adriëlla (Tha_Niekje), jaarling Oldenburger: pfoe, van jonge paarden weet ik al helemaal niets, maar een wilde gok: 2500??

* Valiente, 7 jarige Holsteiner (steer)merrie, B dressuur, 2 veulens: rond de 5000?

Nou dit waren mijn taxaties, graag ook reactie op mijn paard en op mijn vraag mbt de betekenis van Holsteiner Stamm 18A en Nummerbrand 09,

groetjes Maaike

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 13:35

@mickhendriks:

Leuk paardje om te zien. De afstamming zegt me helaas niks, het is een ruin, leeftijd nog jong, stokmaat nu nog iets aan de kleine kant maar groeit nog.

Exterieur: Mooi vierkant gebouwd paard, het heeft een iets korte rug, zwaar borstkas, voorbenen iets kort vergeleken met achterhand (kan komen door leeftijd), mooie halsaanzet en iets (rams)neus.

Taxatiewaarde: totaal plaatje is mooi, vraag me alleen af of hij springen of dressuurgefokt is? (vind het persoonlijk een leuk dier om te zien en denk ook wel dat het een goed meewerkend karakter heeft gezien de rust in zijn ogen). Schat hem op een bedrag van 3000 euro.

Groetjes Kim

PS: Staat er niks in jouw papieren over die Stamm 18A?

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:11

siko schreef:
Hee meid!

Ik had je lieve veulentje al getaxeerd, zie pagina 1.
Hoe dan ook blijf ik het een leuk dier vinden, met een goede prestatie en achtergrond. Qua bouw ziet het er netjes (zodra ze is uitgegroeid is dat beter te zeggen) uit en het heeft een zeer aansprekend koppie!

Veel plezier met je paardje, zodra ze wat ouder en meer volgroeid is, zou ik graag nog een keer een foto (of meer ) van haar willen zien!!

Groetjes
Kim


Jouw taxatie had ik idd al gezien maar was wel benieuwd naar anderen...
Maar Adriëlle heeft echt een geweldig karakter ook in omgang, zo braaf...
Gisteren voor het eerst haar moeder weer gereden, Adriëlle is gewoon in het weiland blijven staan, heeft twee keer naar moeders gehinnikt en ging verder met het andere veulen spelen... Was de eerste keer dat die twee gescheiden zijn...

mickhendriks schreef:
* Adriëlla (Tha_Niekje), jaarling Oldenburger: pfoe, van jonge paarden weet ik al helemaal niets, maar een wilde gok: 2500??

Strikkie d'r om en je mag haar meenemen Is nog ietsjes ruim voor een veulentje... Misschien is ze het wel waard, maar betwijfel het of ze het op zou brengen...