wie heeft een criollo?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
whitneytje
Berichten: 41
Geregistreerd: 04-08-05

wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 19:28

Hoihoi iedereen ,

wie heeft er een criollo . Wij hebben 2 jaar gelden een heel lief paardje gekocht Amigo hij is zwart met een hele grote woitte bles en 2 witte achtervoetjes , hij komt uit een kudde crilo's en oorspronkelijk uit Argentinie waar hij 3 weken op de boot moest voordat hij in Belgie aankwam erg zielig vind ik .

Ik zoek iemand die ook een Crillo heeft omdat dat best bijzonder ras is en bijna niemand er een heeft , er worden veel polo wedstrijden meegerden en heel veel western op alle western schows zijn er vaak crilo's , je kunt criollo's herkennen aan hun rustige karakter en ze zijn vaak klein , en als ze net in Nerderland(belgie) zijn hebben ze korte manen en staart omdat dat een traditie is in Argentinie , ik hoop zo iemand te vinden die een criollo heeft of er eentje kent of denkt dat het er een is

_________________

marcelle
Berichten: 22
Geregistreerd: 02-09-04

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:41

Hoi ik geloof dat Tamary een criollo heeft, misschien dat je haar kunt benaderen?

Brennie

Berichten: 1770
Geregistreerd: 13-07-05

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:51

Heb iemand op stal gehad die een criollo had. Had er zelf ook nog nooit van gehoord. Hij had de kleur van een fjord en had een bles en witte benen. Was al een oudere pony en ze heeft hem later ook moeten inslapen omdat hij versleten was en veel pijn had. Zij reed er recreatief western mee. Groetjes Brennie

whitneytje
Berichten: 41
Geregistreerd: 04-08-05

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 12:37

marcelle schreef:
Hoi ik geloof dat Tamary een criollo heeft, misschien dat je haar kunt benaderen?


Thanx

whitneytje
Berichten: 41
Geregistreerd: 04-08-05

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 12:38

Brennie schreef:
Heb iemand op stal gehad die een criollo had. Had er zelf ook nog nooit van gehoord. Hij had de kleur van een fjord en had een bles en witte benen. Was al een oudere pony en ze heeft hem later ook moeten inslapen omdat hij versleten was en veel pijn had. Zij reed er recreatief western mee. Groetjes Brennie


Mooi zeg ! Jammer dat ze reeks overleden is Sucses verder met de paardjes

elmo1
Berichten: 608
Geregistreerd: 12-10-04

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:20

ons paard staat op een manege waar heel veel criollo's staan, ze zijn erg sterk en braaf, er zijn ook enkele kinderen die er 1 gekocht hebben, leuke paardjes hoor!
Op stal staan er denk ik nu ongeveer 8, alle kleuren en alle maten van klein tot groot.
De manege is in Bergen op Zoom in west brabant in Nederland.

whitneytje
Berichten: 41
Geregistreerd: 04-08-05

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 09:44

elmo1 schreef:
ons paard staat op een manege waar heel veel criollo's staan, ze zijn erg sterk en braaf, er zijn ook enkele kinderen die er 1 gekocht hebben, leuke paardjes hoor!
Op stal staan er denk ik nu ongeveer 8, alle kleuren en alle maten van klein tot groot.
De manege is in Bergen op Zoom in west brabant in Nederland.


hoihoi , ja die manege ken ik , wij wonen daar vlakbij leuke paarden hebben ze daar ja , leuk

mgirones
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: goes

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:34

whitneytje schreef:
Hoihoi iedereen ,

wie heeft er een criollo . Wij hebben 2 jaar gelden een heel lief paardje gekocht Amigo hij is zwart met een hele grote woitte bles en 2 witte achtervoetjes , hij komt uit een kudde crilo's en oorspronkelijk uit Argentinie waar hij 3 weken op de boot moest voordat hij in Belgie aankwam erg zielig vind ik .

Ik zoek iemand die ook een Crillo heeft omdat dat best bijzonder ras is en bijna niemand er een heeft , er worden veel polo wedstrijden meegerden en heel veel western op alle western schows zijn er vaak crilo's , je kunt criollo's herkennen aan hun rustige karakter en ze zijn vaak klein , en als ze net in Nerderland(belgie) zijn hebben ze korte manen en staart omdat dat een traditie is in Argentinie , ik hoop zo iemand te vinden die een criollo heeft of er eentje kent of denkt dat het er een is


heeee dat is leuk nog iemand met een criollo!!

ik heb er ook een navarro heet hij, een valkkleurige ruin van 10 jaar, superpaardje al zeg ik het zelf!!
heel erg lief, wel pittig maar makkelijk te rijden.

hoor graag nog eens wat meer over jou paardje hoor..

gr. monique

_________________

mgirones
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: goes

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:36

whitneytje schreef:
elmo1 schreef:
ons paard staat op een manege waar heel veel criollo's staan, ze zijn erg sterk en braaf, er zijn ook enkele kinderen die er 1 gekocht hebben, leuke paardjes hoor!
Op stal staan er denk ik nu ongeveer 8, alle kleuren en alle maten van klein tot groot.
De manege is in Bergen op Zoom in west brabant in Nederland.


hoihoi , ja die manege ken ik , wij wonen daar vlakbij leuke paarden hebben ze daar ja , leuk



joh staan er zoveel criollo,s bij jullie op stal daar?
nooit geweten zeg, ik kom van zeeland, heb iets meer dan 2 jaar mijn criollo navarro...
zitten jullie ook wel eens op de nede. criollo site?

gr. monique

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:30

ik heb vroeger ook een criollo gehad is nu zo'n 8 jaar geleden.
was een vosbonte. een ruin...
inderdaad ook superbraaf dier, deed nooit een stap verkeerd.

Le0nie

Berichten: 1052
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:38

Ik denk wel dat ik het grappige paardjes vind, die hebben tog meestal gekrulde haren? Verder zijn het idd beetje westernbeestjes? ze hebben zeker veel weg van Quarters? Vertel eens iets

JollyGood
Berichten: 311
Geregistreerd: 25-08-05

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:21

Criollo lijkt absoluut niet op een quarter, criollos zijn echte stevige kleinewerkpaardjes, maar op een andere manier dan quarters.
een ranch in belgie heeft dr erg veel , ik ben daar n poosje terug geweest ze zijn sterk!! en zeer bodemvast, en idd korte manen.
Vaak hebbenz e een vrij groot hoofd.
Ik vind ze gaaf en erg geschikt voor e westensport

Afanaisa91

Berichten: 1342
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:00

Le0nie schreef:
Ik denk wel dat ik het grappige paardjes vind, die hebben tog meestal gekrulde haren? Verder zijn het idd beetje westernbeestjes? ze hebben zeker veel weg van Quarters? Vertel eens iets


Heb jij het niet over de Curly Horse?

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:01

denk het wel!

Annemarie

Berichten: 3426
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Wageningen/Almelo

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:02

Van dit ras heb ik nog nooit gehoord!! Kan iemand er misschien een foto opzetten?

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:13

ik heb een artikel uit een dierenblad gehaald.. ze zien dr heel leuk uit! kijk is op google

venusjah

Berichten: 701
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Beveren,Oost-Vlaanderen, Belgie!

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:17

Ik heb een kruising Criollo x Volbloed, ex-polopony. Ze heeft een super lief karakter!

JollyGood
Berichten: 311
Geregistreerd: 25-08-05

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:34

Foto??

venusjah

Berichten: 701
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Beveren,Oost-Vlaanderen, Belgie!

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:26

JollyGood schreef:
Foto??


yep

Afbeelding

LadyF

Berichten: 2245
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: Wijhe

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:38


mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:49

Ik vind het superleuke paardjes om te zien.
Ze zijn zeker wel prijzig? Aangezien ze erg weinig voorkomen in Nederland. En zijn deze paarden ook geschikt voor een ruiter die er wat mee wil dressuren, is een sprongetje wil maken, die ook veel buitenritten rijd en ook graag ment? En dan niet alleen voor de westernruiters?

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:12

wij hebben er 2 op stal staan 1 is een pension paardje die gered is van de slacht. en de andere loopt in de lessen. loopt dressuur en kan leuk springen. op het moment loopt hij meer in de western lessen dus van alle markten thuis. ook hij komt van een containerschip af. we hebben er nog 2 gehad maar die moesten we later toch laten inslapen.

whitneytje
Berichten: 41
Geregistreerd: 04-08-05

Re: wie heeft een criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 17:39

Hoihoi ,

croiilo´s kun je van alles leren , de meeste hebben vroeger koeiengedreven dus houden erg van de natuur , en vinden recratief het leukste , maar wat jij ze leert doen ze wel , je kunt ze dus echt van alles leren , de gemmidelde prijs is 3500

Jeroen1977
Berichten: 51
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:12


Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:28

Als ik mij niet vergis heeft Rider hier op Bokt ook een paar criollo's voor hun showteam. :j