Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een palominobonte of schimmelbonte?

 
Profiel   

Karin: Die bonte uit jou profiel heb ik vaker gezien! Ze lijkt héél veel op de mijne! Grappig!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-05 17:36 



 
Profiel   

dorientjuh schreef
Tja, ik kan er ook niks aan doen dat de termen 'bruin-bont'en 'zwart-bont' wel bestaan en 'palomino-bont' niet. Leg het eens voor aan het palomino stamboek zou ik zeggen.


Als bestuurs lid van de Royal Belgian Palomino Stamboek kan ik u verzekeren dat PALOMINO + BONT of te wel palomino wel dergelijk bestaat als beschrijving en als mogelijke kleur in een paard.

Palomino als kleur werd al 3000 jaren voor Christus beschreven in China !
Je hebt de kleur is bijna elke paardenras. Er zijn maar een handvol rassen waar de kleur niet in voor komt! Palomino bont wordt ook al jaren opgenomen in de APHA kleuren tablet.

Je moet ook niet de KLEUR en de PATROON verwaren ... een paard kan beiden hebben ... palomino van kleur met een bonte patroon. Hetzelfde geldt voor schimmelbont ... dit bestaat eigenlijk niet ... wat korrekter zou zijn is bruinschimmel bont, zwartschimmel bont, vosschimmel bont OF palominoschimmel bont !

Hier een paar foto's van mijn palomino bont merrieveulen:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Wie die vacht 'bruin' wil noemen heeft een bril nodig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-05 17:37 



 
Profiel   

Da's ook een beauty!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-05 12:24 



 
Profiel   

Wauw, dat is een mooie!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-05 16:33 



 
Profiel   

Dank U! 'Indy' is een schatje maar tegelijk een pittig juffie die denkt dat zij een princessje is !!

Op de 1e foto is ze 3 weken oud, op de 2e 12 uur oud en op de laatste is ze 10 weken oud. De laatste foto is genomen op de Arabier Show te Jadem Arabians te Balen. Zij was toen 3e geworden met 1,33 % verschil met de eerste. Al bij al een goede resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-05 21:47 



 
Profiel   

Wat een mooie exemplaren staan er tussen zeg!!
Ik wordt er jaloers van!
(ik blijf dit topic zeker volgen!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-05 00:04 



 
Profiel   

Lise81 schreef
Ik heb er niet een, maar waar ik in de zomer ruiterkampenbegeleid hebben er wel 1-tje! Een palominobont hengstveulen, op foto wat moeilijk te zien, maar hier een link (Moeder is eeb palomino welsh, vader een vosbonte paint).
http://www.mijnalbum.nl/Foto=P87HSVQM


jaaa van spirit

wij hebben een tijdje een palominobont paardje gehad op de manege, pino heette hij.. eventjes ene foto zoeken:


Dit is Pino, ik ben tevens op zoek naar hem, want hij is dnek ik 1 of 2 jaar geledne verkocht en ik weet niet waarheen, het is een dikke brede luie ruin, erg lief maar heeft er een hekel ana om te werken, galop vind iue vreselijk en als je een tikje geeft geeft ie een bok...
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-05 14:54 



 
Profiel   

Cocolover schreef
Cloverdale schreef


Natasjaa Ik vind hem geweldig
Hier nog even een foto'tje van dichterbij (Inmiddels wel een 0ude, en ook een niet-zo-beste, maar je kan er mee doen )
[ img ]

als dit een schimmel bonte is hebben wij d'r 1 op de manege

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-05 15:09 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

mijn schimmelbonte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-05 16:04 



 
Profiel   

ik hbe een aplomino bonte painthorse

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-05 18:35 



 
Profiel   

Zou er ook iemand zijn met een palomino-bonte schimmel

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-05 18:43 



 
Profiel   

Die bestaan vast! Als ik Jeddah nou laat dekken door een homozygote cremello tobiano...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-05 18:51 



 
Profiel   

Is Jeddah Homozygote schimmel dan
Anders zit je straks mooi wat zo'n bonte palo

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-05 19:38 



 
Profiel   

Oei! Was even vergeten dat dat ook nog moest!! hihi! Nee, Jeddah d'r paps is een Vos.

Een bonte Palo die schimmel wordt lijkt me ook niet zo mooi hoor! Dan ga ik voor een bruinbonte die schimmel wordt!! En dan wel Frame Overo he?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-05 20:03 



 
Profiel   

Mijn Manege heeft wel zo'n paard ...hij heet toppy en is een ruin maar hij is wel niet altijd even lief...
Maar wel super om op te rijden en als je hem onder controle hebt is hij superbraaf.
Groetjes paarden7

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-16 11:43 



 
Profiel   

Dit topic is 11 jaar oud

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-16 11:55 



 
Profiel   

Heb al getemd

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-16 11:55 



 

Omdat dit wel een erg oud topic is komt hier een slotje, maar voel je vrij om hierover een nieuw topic te openen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 10:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen