Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
passepartout
Berichten: 572
Geregistreerd: 15-05-05

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:39

De vierjarig die we hebben loopt voor de koets en heel af en toe onder het zadel. Doet hij ook goed.
De tweejarige zal zijn spangenoot worden en ook wel wat onder het zadel. Eerst castreren en nog laten groeien en dan aan het lichte werk als drie jarige.

passepartout
Berichten: 572
Geregistreerd: 15-05-05

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:15

De aankoop van de tweejarig gaat waarschijnlijk niet door, niet van onze kant uit maar mevr. is nog aan het twijfelen of ze hem wel weg wilt doen.
We gaan niet zitten wachten totdat ze een beslissing heeft genomen.
Mocht iemand nog een ruin of hengst weten die te koop is dan graag een PM.

Gerner
Berichten: 456
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Dalfsen

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:05

Tja, op onze vakantie afgelopen zomer zijn wij ook helemaal verliefd geworden op dit prachtige ras.
De Percheron.
Graag zou ik een iets kleiner formaat elke ochtend te eten willen geven. 's Avonds ook uiteraard.
Maar zo te lezen moeten we dus echt afreizen naar Frankrijk.
Byzonder vind ik dat ook in Frankrijk zelf dit ras erg gepromoot wordt om in leven te houden.
Er zijn er niet zo veel meer blijkbaar.

nobel1

Berichten: 980
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:32

Er zijn er hier genoeg, maar dat komt natuurlijk ook omdat dit de geboortegrond van de boulonnais is!
Het probleem is dat ze in andere gebieden vaak gefokt worden voor het vlees en de boulonnais fokkers willen nu laten zien dat je meer met dit ras kan dan vlees eraf halen.

wijdeweide
Berichten: 136
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: beek

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:50

Hallo,
Wij zijn in de vakantie wezen kijken,aaien en knuffelen op een dekhengsten stal in Normandië en er stonden 2 Percheron dekhengsten,OHH wat een super gespierde kolossen..
Een nek dat er op zat,jemig MOOI!
en achterknieën van wel een halve meter doorsnee!
Super mooi lang behang en een geweldig karakter,heerlijk knuffelen door de staldeur.
Ik was op slag verliefd en dacht als ik ooit eens iets win dan komt er zeker een Percheron maar toen zag ik staan dat deze ook 9 kilo brok kreeg op 1 dag... En dan ga je toch denken of het wel verstandig zou zijn en kwam ik weer in de real world!
Maar het blijft om te kwijlen.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 14:19

jah het zijn inderdaad prachtige paarden!!! Helaas wil onze hoefsmid geen koudbloeds bekappen... tenzij ik een smid in de buurt vindt die dat wel wil (en dus beschikking heeft over een hoefstal) zit een Boulonnais er voor mij nog even niet in Boos!

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:13


GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 15:32

... dat is 1 1/2 uur rijden vanaf mijn woonplaats... en dan ook nog terug... en dat elke 8 weken... ik denk dus niet dat dat een optie is

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:00

Dan heb ik het wel gemakkelijk! Mijn schoonvader is hoefsmid onder de koudbloeden, altijd handig..

@ passepartout; misschien is het een optie om eens contact op de nemen met Frans Stragier, die komt geregeld in Frankrijk en is erg begaan met 't ras! Mij is dat toen heel goed bevallen, en heb nog geregeld contact met hem..
Ik heb hetzelfde gehad, de fokker twijfelde ook of hij Boris ging verkopen ofniet, achteraf gelukkig dus wel! Maar ik had de hoop al opgegeven, meteen verder zoeken..
Nu loopt meneer al met bit en singel als een hondje langs de fiets..Ben de marathonwagen op aan het knappen, die gaan we in de zomer eens langzaam uitproberen, en daarna mag ie onder 't zadel à la western!

Gerner
Berichten: 456
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Dalfsen

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:44

Er staat nu een 4 jarige ruin te koop op marktplaats.
1.74 groot een Percheron.
Hij heeft al wel een zadel op gehad maar kent verder niets.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 20:02

er staan er twee zelfs, een schimmelruin en een zwarte merrie

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:02

Ik denk dat we passepartout wel mogen feliciteren met de nieuwe aanwinst; 'Pastis' Haha!

Ik hoorde het vorige week via Frans Stragier, hij had een foto van Pastis meegestuurd, wat een mooi beest!

BelgenGek

Berichten: 2242
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:12

@babje_84;

je scheert wel alle Belgen over 1 kam zeg Tong uitsteken
die van mij is zo druk/levendig dat ik er niets mee kan
hij gaat vh voorjaar eerst in training om hem wat makkelijker te krijgen, een draak dat is het met zijn 1,76..

Maar waarom ik je aanspreek;
ik weet een smid die in Gorssel woont (half u bij je vandaan volgens routenet Tong uitsteken)
hij deed eerder mijn belg &shetten ook.
hele fijne en eerlijke man.
mocht je tzt zijn nummer willen pb maar!
Succes met je zoektocht.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 10:15

ik heb mijn stalling in Delutte, dat is 43 min rijden vanaf Gorssel, maar ik ben geïnteresseerd!

En wat die belgen betreft... tjah misschien heb ik het mis maar de Boulonnais spreekt me meer aan... niets aan te doen Knipoog

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 19:49

Als er mensen geïnteresseerd zijn, er staat een werkelijk prachtige Percheron merrie te koop bij Eindhoven in de buurt. Super afstamming, 1,75 m hoog, bereden en verkeersmak. Voor foto's en contactadres pb me.

moreno_
Berichten: 30
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:17

Boulonnais is een heel mooi ras we hebben er 1 van anderhalf.. we hebben hem vanaf 6 maand..er zit veel wambloed in de boulonnais oa arabier en andalusiers bloed..ze worden niet voor niets het edelste trekpaard genoemt..het is een elegant ras wat heel mooi kan lopen.. is niet zo log als andere trekpaarden rassen..de boulonnais is ook een slim ras wat niet onderschat moet worden als slome koudbloed en heeft temprament. maar zijn wel eerlijke paarden.

MzPuraRaza

Berichten: 49
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Bergeijk

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:30

Ik heb ze beiden meegemaakt op een plaatselijke Trekkerswedstrijd hier in de Kempen. Ze haalden alle prijzen binnen. (En het regende ook nog eens keihard) Tong uitsteken

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 05:27

Misschien ook wel leuk om te horen, hier in Japan lopen er heel wat rond! Beetje minder is wel dat ze gefokt worden voor het vlees, maar er zijn veel veilingen waar ze eerst verkocht kunnen worden. Hier staat nu 1 merrie die voor de kar loopt. Volgende week komen er nog 2 groene paarden die beleerd moeten worden. De paarden hebben natuurlijk Japanse namen, dat is wel grappig, deze merrie heet Kurumi.
Ik zal binnenkort een foto van haar maken. Lachen

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:28

Wat apart! Nooit geweten..zo zie je maar weer..wel jammer dat ze vooral voor de slacht worden gefokt!

ik ben benieuwd naar de foto's Lachen

Arundo
Berichten: 36
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Uden

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:03

Mijn vriendin droomt over deze paarden! Ze zou er graag 1 kopen als ze het geld had!

Arundo
Berichten: 36
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Uden

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:09

staat ze ook ergens op internet te koop want ik kan niks vinden?

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 01:04

als je echt interesse hebt in een Boulonnais raadt ik je aan om contact met Frans Stragier op de nemen. (frans.stragier@telenet.be)
Op internet zul je niet snel een boulonnais vinden die tekoop staat.

Via Frans Stragier is echt aan te raden, een echte rasliefhebber die je met alle liefde en geduld aan een geschikt paard helpt!

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 01:24

Ik ben de vriendin van Arundo,

Ik ben echt weg van de boulonnaise!! Ik heb al een paar ker over ze gedroomt en ik geloof dat het net zo machtig zal zijn in het echt. Ooit wil ik op een blote boulonnaise rug zitten..al is het alleen amar zitten of ene klein stukje stappen.maar dit lijkt me echt een onwijs gaaf gevoel!

Helaas heb ik wel meerdere aparte paarden op mijn verlanglijstje staan maar absoluut geen geld om nog een tweede te nemen. Mijn vriend is eventueel wel opzoek maar hij is meer van de zwarte paarden. Ook mooi maar niet mijn voorkeur. Maar erover lezen en foto's kijken is ookal heel leuk en kan me voorstellen dat de boulonnais eigenaren hier enorm trots zijn dat ze er 1 kunnen bezitten. Echt jaloers!

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:54

Haha wat een gave droom heb jij dan ;)
Als Boris oud genoeg is mag je wel een keer op zijn blote rug komen rijden hoor!

Typisch dat mijn vriend ook meer van de donkere kleur is, helaas kan ik hem ook niet overhalen!

En ook ik heb wel meerdere rassen op mijn verlanglijstje, maarja daar staat mijn beurs helaas niet naar :D

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:58

Ik keek effe in je profiel, wat een gave paintlinger :P
Behoort dus ook ergens bovenaan mijn verlanglijstje!!
Wordt ie western gereden? Gaaf hoor, Boris moet als ie 3 is ook aan een westernzadel geloven!