Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grrr

Berichten: 4022
Geregistreerd: 05-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:00

Wat leuk, dit topic! ;) Mijn vriendin heeft een poos een halve boulonnais gehad, die stond hier bij ons aan huis! Het was een kruising bels/boulonnais.
Helaas is ze nu verkocht, maar heb ook zeker een zwak voor de echte boulonnais.

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:03

hehe dank je!

Hij word in maart 5 en we zijn heeeeel langzaam bezig met in rijden. Het enige wat we doen is van hoek tot hoek stappen en we zijn nu 2 bakrondes ver gekomen. Ik wil het echte werk zoveel mogelijk uitrekken tot hij 6 word ivm met zn groei.

En dan wil i toch zeker wel de basis van western erop zetten en dan heel misschien reining ofzo..dat lijkt me toch wel heel gaaf!

Op mijn lijstje staat bijv. ook de rocky mountain, en dus ook de schwarzwalder fuch want die hebben ok die super mooie kleur maar dan lekker stevig! Ik hou gewoon van lekkere dikke ronde billen hihi.

Maar mocht boris tegen die tijd ingereden zijn zou ik me heeeeeeeeeeel vereerd voelen om er ff op te mogen zitten!!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:13

wij hebben er ook 1 op stal staan ,deze heeft mijn stalhoudster vorig jaar in Limburg gekocht en stond daarvoor net over de grens in Belgie [ frans ]
hij heeft geen papier en is 8 jr oud.
Afbeelding

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:15

ow wauw...ja het kriebeld gewoon als ik ze zie..ik vind ze zoooooo mooi!!! Beetje de highland achteige lok..ook zo'n leuk ras lijkt me dat!

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:09

http://www.horse-pro.jp/
Dat is de site van mijn nieuwe baas, hij heeft 2 Percherons in Fukuoka staan. 1 daarvan staat nu hier, dat is Kurumi.

Probeer je een weg te banen door de tekens die je niet begrijpt :P En de muziek is echt te fout O:) Maar je kan wel op de foto's klikken. Ze doen echt alles met die paarden... Kurumi staat ook regelmatig in allerlei gebouwen, in Huis ten Bosch heeft ze ook al in het winkelcentrum gestaan :+

Het is een beetje lastig om foto's van haar te maken omdat ik deze week late dienst heb en het al vroeg donker is.... maar ze komen wel, ooit :P

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:03

Wauw mirgino, die appaloose van jou vind ik toch wel supergaaf! Heb 'm al eens zien staan in je profiel vanuit 't westernforum..

En @ Peaches, als ik er ooit een paard bij kan kopen wordt dat dus een fuchs, lekker western mee gaan rijden! Ik vind ze helemaal geweldig met hun kleur en dikke billen..vooral die hele donkere, prachtig!

Maar ik heb nu een prachtige hengst in de wei lopen en die doet 't prima :) en voorlopig heb ik daar mijn handen vol aan! :D

Ik zal binnekort van Boris nieuwe foto's uploaden, dies veranderd!!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:07

Ankie_Boris schreef:
Wauw mirgino, die appaloose van jou vind ik toch wel supergaaf! Heb 'm al eens zien staan in je profiel vanuit 't westernforum..

En @ Peaches, als ik er ooit een paard bij kan kopen wordt dat dus een fuchs, lekker western mee gaan rijden! Ik vind ze helemaal geweldig met hun kleur en dikke billen..vooral die hele donkere, prachtig!

Maar ik heb nu een prachtige hengst in de wei lopen en die doet 't prima :) en voorlopig heb ik daar mijn handen vol aan! :D

Ik zal binnekort van Boris nieuwe foto's uploaden, dies veranderd!!

:D dank je,ben ook erg blij met haar en haar tekening is zeker apart :D

hier nog een foto van Hugo,vooral de kaaklijn is erg krachtig!
Afbeelding

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:30

wauw wat een sexy dier zeg!! Echt prachtig!!!

ruilen ?:o

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:41

peaches schreef:
wauw wat een sexy dier zeg!! Echt prachtig!!!

ruilen ?:o

hihi sexy?

hij is niet van mij,sorry :D :(:)

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:45

mirgino schreef:
peaches schreef:
wauw wat een sexy dier zeg!! Echt prachtig!!!

ruilen ?:o

hihi sexy?

hij is niet van mij,sorry :D :(:)


ow dan! Dan ruilen we toch gewoon? Merken ze niks van.. :D

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:50

hahaha ,[heb ff gespiekt in je profiel]dan zeg ik gewoon dat hij gerold heeft en daardoor bruine vlekken heeft _O-

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:54

Bij ons op stal staat een pecheron een mooi dier maar het is ook vaak lastig om bijv. een smid te vinden die hem wil beslaan.
bedenk ook dat de stal groter moet zijn dan een 3x3, dat er vaak extra betaald moet worden vanwege dat ie meer verbruikt.
Twee wormkuren want 1 is te min.
De eigenaresse is helemaal gelukkig met de pecheron, ik heb er zelf ook al wel eens op gereden maar het is mij te langzaam.
Maar als je een braaf paard wil is ie super geschikt er zit geen kruimel kwaad in.
Je hebt veel bekijks op een buitenrit en het is geweldig om er eens op te mogen zitten, maar ook bijv. spullen zoals een hoofdstel, een zadel, een bit enz. is vaak moeilijk aan te komen.
Maar als je zo'n dier echt wil hebben was je je hier al van bewust en ieder heeft zijn eigen smaak dus ik zou zeggen waarom niet.

Arundo
Berichten: 36
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:32

mirgino schreef:
hahaha ,[heb ff gespiekt in je profiel]dan zeg ik gewoon dat hij gerold heeft en daardoor bruine vlekken heeft _O-


whuaha dat was mijn idee ook...dus..we zijn er morgen rond en uurtje of 3? :P :+ :D :Y) }:0

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:36

de boulonnais in de wiki is mijn oude verzorgpaard.

http://www.bokt.nl/wiki/Boulonnais

heerlijke merrie! er is in het verleden wel met haar gefokt, maar de laatste paar jaar niet meer.
kan het ras je echt aanraden!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:36

Arundo schreef:
mirgino schreef:
hahaha ,[heb ff gespiekt in je profiel]dan zeg ik gewoon dat hij gerold heeft en daardoor bruine vlekken heeft _O-


whuaha dat was mijn idee ook...dus..we zijn er morgen rond en uurtje of 3? :P :+ :D :Y) }:0

nou, kom maar iets eerder
om 1500 uur komt ze om te voeren en dan ziet ze net wat je doet :+ maar rond 1300 uur is prima! +:)+

hoe hoog is de jouwe :=

Arundo
Berichten: 36
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:40

mirgino schreef:
hoe hoog is de jouwe :=


1.48 maar als het moet slaan we er morgen zonder pardon een blok hout onder hoor :D

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:42

Arundo schreef:
mirgino schreef:
hoe hoog is de jouwe :=


1.48 maar als het moet slaan we er morgen zonder pardon een blok hout onder hoor :D

_O- _O- _O-

Hugo is ong 153cm dus dat valt niet op

het enige is de kleur, ze zal flink gaan poetsen om de vlekken weg te krijgen en er dan achterkomen dat het Hugo niet is :D
is de jouwe ook mannelijk?

Arundo
Berichten: 36
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:46

mirgino schreef:
[ _O- _O- _O-

Hugo is ong 153cm dus dat valt niet op

het enige is de kleur, ze zal flink gaan poetsen om de vlekken weg te krijgen en er dan achterkomen dat het Hugo niet is :D
is de jouwe ook mannelijk?


whuaha...kan ookal geregeld worden..potje verf erover en klaar..moet het alleen nie gaan regenen :D

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:48

dat is weer minder dan >;) hier is er regen morgen :(

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:50

so en nu weer genoeg grapjes over mien bonte knul! :D Morgen gaan we naar het tegenovergestelde kijken..dus we gaan nu proberen te slapen om morgen lekker fit op te staan!

truste!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:55

peaches schreef:
so en nu weer genoeg grapjes over mien bonte knul! :D Morgen gaan we naar het tegenovergestelde kijken..dus we gaan nu proberen te slapen om morgen lekker fit op te staan!

truste!

veel plezier en succes :D

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:27

aangezien ik aanstaande weekend ga verhuizen moest er ook een nieuw adres voor de paarden gezocht worden. Plaats gevonden, kom ik daar afgelopen weekend voor de twede keer kijken, staat daar ineens een prachtig wit hoofd uit de stal te kijken. Dus ik vroeg wat is dat voor iets..een boulonnaise was het antwoord!!!! Ze was daar sinterklaaspaard maar was nu hoevebevangen. Dus nu komt het wel erg dichtbij! Mijn eerste boulonnaise in het echt gespot...misschien is mijn eerste bareback ritje niet zo heel ver weg!

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:19

super! :D

Waar was 't?

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:16

in uden

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:43

Op 3 mei is er in Gent (BE) een prijskamp van de nieuwe vereniging voor Europese koudbloed rassen. De Boulonnais zal er ook vertegenwoordigd worden. Ik zal (met Boris waarschijnlijk) ook van de partij zijn.
In NL wil men deze vereniging ook gaan opzetten, om samen met BE samen te kunnen werken.
Frans Stragier is in de BE vereniging vertegenwoordiger geworden van de Boulonnais, ik ben gevraagd om dat in NL te worden :D
Geinteresseerd? kom zeker even in Gent kijken op 3 mei!!