Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 19:50

oeh heel interessant! Zal een plekje in mijn agenda reserveren!

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:39

Super :D

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:27


Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:32

(Met toestemming van mod Neonlight)

Hallo mede liefhebbers hihiiii
Ik ben ook zoekende naar informatie en adressen van fokkers van het Vlaamse Paard, Percheron of Boulonnais.
Liefst een veulen van dit jaar. Ik moet nu de pc afsluiten en naar mijn afspraak vliegen ... maar ik kom vanavond zeker nog even terug om me goed in te lezen op dit topic en hopenlijk nog meer informatie te vinden hier.

Groetjes,

Asjemenauw

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:36

Hoi Asjemenauw!

Welkom :D

Voor de Boulonnais heb ik de volgende gegevens voor je, deze fokker is echt aan te raden en helpt je graag aan een veulen;

Frans Stragier
Asbroekstraat 64
3440 ZOUTLEEUW
Tel. : (++32) (0)11/78.06.69
E-mail : frans.stragier@telenet.be
Website : www.boulonnais.be

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 00:19

Dank je wel Ankie!!
Eerder vandaag al het een en ander gelezen in dit topic en idd een mailtje verstuurd naar Frans.
Ben heel erg benieuwd!
Een Percheron, Boulonnais of een Vlaams Paard ... daar droom ik al van sinds ... klein meisje met vlechtjes en strikjes. Nu heb ik de knoop doorgehakt en ga ik ervoor *D Met heel veel geluk vind ik misschien die ene speld in de hooiberg ... een zwarte Boulonnais ???

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:32

Oeiii haha dan wens ik je veel succes met zoeken voor een zwarte boulonnais! Een vos zit er nog wel aan, maar zwart zal lastig worden! Zou idd wel heullll mooi zijn...gitzwart :9


Waarom niet gewoon een prachtig wit prinsessenpaard :Y)

Frans al iets van zich laten horen? Ik ben benieuwd, hou me maar op de hoogte!

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:30

Het witte prinsessenpaard (zie profiel en avatar) heb ik al :D mijn droomprins ook *D
Zou helemaal niet vies zijn van weer een nieuwe schimmel hoor, echt niet, maar gitzwart ... dat zou ik zo vreselijk gaaf vinden.

Zojuist wel een bericht van een fokker van Vlaamse paarden ontvangen. Die heeft een verschrikkelijk mooi merrie veulen te koop ... zeker een optie maar als het even kan ... ga ik toch liever voor een Percheron of Boulonnais.
Nog maar even wachten op een bericht van Frans dus hihiii

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:36

haha oke! ik ben benieuwd, als je een boulonnais koopt via Frans verwachten we natuurlijk wel van je dat je hem gaat promoten 8-)

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:10

Bokt is te klein als ik straks mijn nieuwe paard gevonden heb :D dat zal de hele wereld komen te weten hihihihiiii

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:18

Ik ben nu al benieuwt hihi...

Op stal staat een boullonaise en die staat met een pikzwarte ruin die ook fors gebouwt is. Wat het is weet niemand maar tis echt een stlletje samen en kunnen ook amper zonder elkaar. Ze heetten ook nog jack en jewel....

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:48

Mooizo Asjemenauw, zo hoort 't ;)

Laat maar iets weten als er nieuws is *\o/*

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:07

Nog geen nieuwtjes helaas ...
Maar ja, morgen weer een nieuwe dag. Nog maar even geduld blijven houden, al is dat soms wel moeilijk hoor want wachten duurt soms gewoon heel lang :+

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:56

Misschien is Frans op vakantie??? Nog geen bericht ontvangen. Geeft niks, ik trek nog wel een potje geduld open hoor.

Zwaar op de zaken vooruit lopend ... waar kopen jullie je maat xxl paardenspullen???

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:52

Ik zou nog een keer mailen, ik mail wel eens vaker met Frans, en soms krijg ik dan ook niks terug...hij leest dan je mail en als die dan geen tijd heeft om terug te reageren vergeet die dat!! haha..
Kan ook zijn dat die weer paarden aan het spotten is in Frankrijk..
Ik zou nog een keer mailen gewoon en dan afwachten..

maatje xxl spullen zijn er wel te krijgen hoor!! Weet er genoeg, dus gaat helemaal goed komen ;)

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:30

JAAAAAAAAAAAAA ik heb mail

Ondertussen dik heen en weer gemail met Frans!
Hele vriendelijke en zeer behulpzame man.
Volgende maand is hij 2 dagen in Frankrijk ... en gaat hij kijken wat hij voor mij kan vinden ... super spannend *D

Weet iemand misschien een adresje waar ik misschien even op bezoek kan gaan en heel misschien een kort ritje kan maken en op deze wijze eens goed van dichtbij kennis kan maken met dit bijzondere ras????

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:33

haha je mag bij mij komen kijken hoor...alleen is Boris nog te jong voor een ritje..hij sleept nu sinds kort de band enzo dus kan wel bijna voor de koets..en is ook zadelmak etc. stiekem erop gezeten enzo...maar nog niet berijden..

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:37

je kan trouwens a.s. weekend naar Bilzen gaan (Alden Biesen) in Belgie. Daar zijn de land en tuinbouwdagen, dit jaar geloof ik voor de 50e keer...gaat samen met de PHC (power horse competition) Ik doe ook mee :D
Daar zijn ook trekwedstrijden met Boulonnais paarden o.a. Ik wilde in eerste instantie Boris ook meenemen, maar toch besloten om met de PHC mee te doen met een belgisch trekpaard..Frans komt misschien ook kijken zei die tegen mij...


Erg leuk daar, groot evenement!

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:31

ff Google Earth losgelaten op Bilzen ... ;( ligt op bijna 3 uur rijden van mijn huis ;(
Dat is net even te gek. Ik zou dan ook graag gebruik willen maken van je eerdere aanbod *D

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:56

tuurlijk! mij best, ben er immer ook om het ras te promoten in NL..ik hoor het wel! Misschien als je mazzel hebt loopt die dan net voor de koets..

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:30

Lijkt me reuze gezellig *D
Zal van de week even kontakt opnemen via pb

Voor de liefhebbers ...
Op Kapaza(be) staat een zwarte Percheron hengst die zijn genen :D ter beschikking stelt
Je mag mij altijd een berichtje sturen als er bij jou op stal een zwart veulen geboren is :+

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:35

voorproefje Asjemenauw!! ~~}>

Dat doet die toch KEIgoed voor de 3e keer ofniet *D We doen het rustig aan hoor..licht en kort werk!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:04

Wauw
Wat doet hij dat onwijs braaf zeg ... dat hoofd van hem O:) ... alsof hij dit al jaren doet
Toppie zeg!! En hij is pas 2 jaar toch? Jemineeeeee wat een reus word dat :9

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 00:18

haha ben er ook echt mega trots op..doe ook wel veel met hem dat scheelt. Al vanaf 8 maanden komt ie in het verkeer enzo..dus hij is echt al veel gewend. Zadel, hoofdstel, alles kent die al..heb er zelfs al wat op gehangen en gezeten. Maar doe geen gekke dingen met 'm hoor, maar vind het wel goed om hem overal al zo vroeg aan te laten wennen (fietsen, wandelen, met zeil, plastic, balonnen oefenen enzo)..je ziet wel wat voor een goedzak je daarvan krijgt..
Wordt idd een reus, op de foto's vind ik hem eigenlijk erg klein lijken, maar dat ligt misschien aan mij..

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 03:02

Klein????? Misschien omdat hij zo'n vriendelijk onschuldig veulenachtige blik heeft ??? Niks aan hem is klein hoor, dus maak je maar geen zorgen hihihiiii
Hij is wel lekker compact zeg ... echt wel gaaf

Weet nu eigenlijk wel zeker dat ik met heel veel plezier een dagje langs wil komen hoor. Ben reuze benieuwd naar die kanjer van jou en wat je allemaal al met hem kan doen. Je bent nooit te oud om te leren he :D