Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 10 [ 241 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

 
Profiel   

Zijn er hier mensen die een Boulonnais of Percheron hebben? Ik zit er over te denken er een te kopen en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ben al eens bij wat belgische trekpaarden wezen kijken maar degene die ik gezien heb waren me een tikje te lomp. Ik hoop in de Boulonnais of Percheron een goeiige lobbes te vinden die mijn maatje kan zijn op buitenritten, maar niet te lui is om zijn voetjes op te tillen en op zijn omgeving te letten. Begrijp me niet verkeerd, zo wakker als een warmbloed zullen ze nooit zijn dat verwacht ik er niet van. Zou ook niet eerlijk zijn. Maar wakkerder als een belg moet toch wel kunnen lukken?
En zijn er misschien mensen die fokkers/ verkopers van deze rassen weten? Mag zowel in Nederland als België, Duitsland of Frankrijk zijn. Ik heb al contact opgenomen met www.Boulonnais.nl maar de links die daar op de site staan zijn ook niet echt veel soeps. Sites of adressen van de stamboeken zijn daarom ook zeer welkom... momenteel kan ik daar nog niet veel duidelijkheid over vinden... Verward
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-08 17:35 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels contact gehad met meerdere personen die zich met de Boulonnais bezig houden. Naar horen zeggen zijn er in Nl slechts 6 Boulonnais, waarvan 1 daadwerkelijk in het stamboek opgenomen... mochten er mensen geïnteresseerd zijn in deze informatie Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-08 08:02 



 
Profiel   

Informatie Contact adressen van Belgische fokkers:
- http://www.fanrobbe.be/nl/04_03.html#
- Frans STRAGIER, Asbroekstraat 64, B3440 Zoutleeuw, Belgique, Tél.: 0032/11.78.06.69
- De Sylvester Hoeve, Mario Tuypens, Langestraat 15, 9620 Zottegem, 0032477/30 34 34

Kalender met de verschillende keuringen (Boulonnais en Percheron) in Frankrijk:
lijst: http://www.chevaux-de-trait.eu/chevaux/
deze weekend: Concours d'utilisation traits Boulonnais et Trait du Nord, te Marquise 62 Frankrijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-08 11:59 



 
Profiel   

Dank je wel. Met Frans Stragier heb ik inmiddels contact opgenomen. Erg behulpzame man overigens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-08 19:08 



 
Profiel   

Percherons zijn in Nederland helaas zeldzaam.
Wij hebben zelf een 13 jarige Percheron merrie, als veulen gekocht in Frankrijk.

Fokkers zijn er niet in Nederland zover ik weet.

de website van de vereniging in Frankrijk is:

http://www.percheron-france.org

Alles is alleen in het Frans.
Hier staan ook advertenties van paarden die te koop staan.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Ps. Foto van de Percheron in m'n profiel

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-08 19:59 



 
Profiel   

wij hebben hier een Percheron in onze paardenstalling, hij is gekocht in duitsland (toen 4 jaar), maar gefokt in frankrijk. Pascha is nu 5 jaar oud, maar ik vind hem wel erg langzaam en lomp. Maar buiten is hij een stuk aktiver Lachen
De eigenares van hem heeft alltijd problemen met het kopen van het juiste maat. Alles in XXL, Pascha is rond 1,70 hoog. Het kopstuk is op XXLmaat, wormenkuren moeten dubbel worden gegeven, omdat hij zeker bij de 1000 kg is. En nog een problem is een goede hoefsmid vinden, maar gelukkig heeft ze hier een gevonden.
Maar evengoed is het een prachtig beest en super braf. Echt een lobbes, en wij willen hem hier nooit meer kwijt. Maar zelf zou ik niet voor dit ras kiezen om buiten te rijden. Maar mischiens is ook tussen de Percherons verschill. Pascha is voor langere touren niet zo geschikt, maar dat heeft op moment ook met zijn konditie te maken. Maar ik vind hem kwa uiterlijk een geweldig paard. Als je me een mail stuur, dan stuur ik je fotos. ik kan dat niet goed op internet Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-08 06:23 



 
Profiel   

Inmiddels heb ik via mail contact met Frans Stragier. Momenteel zit ik midden in een verhuizing, maar wanneer dat achter de rug is ga ik op zoek naar een rustige, rastypische Boulonnais merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-08 18:29 



 
Profiel   

Hoi!

Ik heb een Boulonnais, en Frans Stragier heeft me daarbij geholpen. Ik ben eerst bij hem op bezoek geweest om zijn paarden te komen bekijken. Aangezien me dat wel beviel heb ik toen besloten om ook voor dat ras te gaan. Na een lange zoektocht in Frankrijk heb ik nu eindelijk mijn Boulonnais! Toen ik hem kreeg was het een hengstveulen, nu is hij inmiddels al 1 jaar en 2 maanden oud.
Je kan een Boulonnais vind ik niet echt vergelijken met een belgisch trekpaard, ze zijn veel energieker. Dit verschil merk ik duidelijk, want met mijn vriend mennen we met NL trekpaarden binnen een competitie. Een boulonnais is wenbaarder, vlotter en zijn gewoon wat heter.
Ik wilde ook een Boulonnais om recreatief mee te rijden, en een belg vond ik ook 'te lomp' daarvoor.

Hopelijk krijg je snel resultaat met je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-08 12:37 



 
Profiel   

Geweldig om te horen! (lezen *LOL* )Afgaande op jouw verhaal klopt mijn inschatting dus wel Haha! Gelukkig maar! Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens ga kijken of Frans Stragier me wil ontvangen Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-08 17:08 



 
Profiel   

Dat moet je zeker doen, hij is zeer behulpzaam, en heeft toen ook zowat alles voor mij gedaan en geregeld (aangezien mijn frans niet zo goed is kunnen ze me in frankrijk vanalles wijs maken)
Frans is zelf ook mee geweest op de reis naar Frankrijk om de puntjes op de I te zetten.

Zeker doen dus!!

Ik zal eens proberen een paar foto's te uploaden van ons bezoek aan Frans en van de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-08 09:10 



 
Profiel   

Babje_84 schreef
Begrijp me niet verkeerd, zo wakker als een warmbloed zullen ze nooit zijn dat verwacht ik er niet van. Zou ook niet eerlijk zijn. Maar wakkerder als een belg moet toch wel kunnen lukken?


Jammer dat je dat beeld hebt van het NL/B trekpaard... Ik ken er inmiddels veel en de sullen zijn toch wel uitzonderlijk, meestal is er behoorlijk wat temperament aanwezig en wordt daar ook echt gebruik van gemaakt! Mijn paard is heftiger en drukker dan de warmbloedjes bij ons op stal en ook soepeler in zijn lijf als menig warmbloedig of lichtvoetiger paard Knipoog
Op de fora van www.trekpaarden.eu en www.heavyhorses.info zitten ook wat boulonnais eigenaren! Er staat er zelfs een te koop: http://forum.trekpaarden.eu/viewtopic.p ... =20&t=1178
Succes met je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-08 10:02 



 
Profiel   

Misschien scheer ik inderdaad te snel alle belgjes over één kam... maar eerlijk of niet... mijn voorkeur ligt inmiddels al vast *LOL*
Thnx voor de link trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-08 13:26 



 
Profiel   

Zie hier een aantal foto's

Een bezoekje aan de weide van Frans, een van zijn merries
[ img ]


Frans zijn dekhengst Urus, ik geloof nu al 24 jaar oud en dekt nog steeds af en toe
[ img ]

[ img ]


Een van zijn jongere merries
[ img ]

Het resultaat van onze zoektocht in Frankrijk! Tipy de l'equipay, oftewel gewoon Boris! 1e prijs op de prijskampen in Marquis
[ img ]

11 maanden, en aan de longe! (stappen)
[ img ]

Grootvader van Boris, winnaar challenge cup 2005
[ img ]

Mijn knuffel
[ img ]

Ook al langs de fiets
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-08 18:34 



 
Profiel   

*zucht* wat een prachtige paarden zijn het toch!!! Urus is een schitterende hengst! Ik heb mijn pc al zo'n beetje vol staan met foto's van hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-08 09:25 



 
Profiel   

In Zuid Limburg loopt ook een 4 jarige Boulonnais ruin.
Hij bevalt zo goed dat er een 2e erbij wordt gezocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-08 08:24 



 
Profiel   

Mooi om te horen!
Het ras kan wel wat reclame gebruiken, vooral in NL..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-08 10:50 



 
Profiel   

Jah inderdaad! Voor zover ik begreep is het aantal Boulonnais in NL op twee, misschien zelfs wel op 1 hand te tellen Boos!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-08 07:25 



 
Profiel   

Inderdaad, hoeveel het er precies zijn weet ik ook niet, in elk geval niet veel!

Babje, heb je inmiddels nog contact gehad met Frans Stragier? Hij kan je zeker aan een Boulonnais helpen.

Leuk dat er toch nog boulonnais liefhebbers zijn!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-08 15:24 



 
Profiel   

Ja ik heb al een redelijk intensief mail-contact Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-08 21:45 



 
Profiel   

Mooizo! Hopelijk is NL binnekort weer een Boulonnais rijker Pling

Ik heb mijn marathonwagen al gekocht vorige week!! Nog even geduld, en dan kunnen we gaan touren..

Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-08 14:46 



 
Profiel   

Joehoe,
Wij hebben een 4 jarige Boulonnais ruin, geweldig paard.
Volgend jaar komt waarschijnlijk nummer 2 om het twee span van gelijke paarden te voorzien.
We zijn er erg trots op want hij is het waard.

Moggsy; dat moeten wij zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-08 14:49 



 
Profiel   

In Zuid Limburg een Boulonnais? Welk plaatsje? Ik woon zelf ook in Limburg met mijn Boulonnais Pling , Roermond..

Waar hebben jullie de ruin gekocht passepartout?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-08 16:10 



 
Profiel   

Mijn hoefsmid hier in noord frankrijk (4uur van amsterdam) fokt Boulonnais paarden.
De staarten worden hier overigens niet gecoupeerd Pling

Mocht je nog interesse hebben, hij heeft er een paar te koop staan: merries, hengsten én ruinen!
Ze zijn goed aan de hand en degelijk met een zachte hand opgeleid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-08 09:05 



 
Profiel   

Ankie Boris: Wij wonen in het uiterste zuiden bij Heerlen in de buurt in een ieniemienie gehuchtje.
We zijn inmiddels met de aankoop van een tweede Bollie bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-08 19:28 



 
Profiel   

Leuk!

Wat doen jullie zoal met de paarden, of willen jullie ermee gaan doen..?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-08 07:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 10 [ 241 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen