Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 10 [ 241 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

 
Profiel   

@Jesito
Gaaf ... niet vergeten foto's te showen :D

Ik ben gisteren naar Belgie gereden om de Vlaamse paarden eens van dichtbij te zien. Een woord: WAUW :9

[ img ]Even op de foto met Kampioenhengst 2007-2008-2009 "Rieck’s Marcus T"
Marcus is ... GEWELDIG .. Schat van een paard, heel attent en rustig, maar toch echt wel een echte kerel hoor ... stokmaat 1.93m ...
Nog indrukwekkender dan Marcus (al kan dat al bijna niet) zijn de merries met veulens die lekker in de weide staan te grazen. Stuk voor stuk ontzettend brave dieren die maar al te graag komen kennismaken met de mensen die hun komen bezoeken. Zo rustig, zo braaf, de rust en kalmte die er heerst ... en dan te bedenken dat je midden in een kudde merries met veulens staat ... sprakenloos. Echt een super ervaring die ik echt niet had willen missen.

Later die dag nog een ander adres bezocht. Daar had ik de mogenlijkheid om eens een trappetje te pakken en zo'n prachtig mooi Vlaams Paard te beklimmen. Eenmaal op de rug van een prachtige merrie (mooi uitzicht van zo hoog hihiiii ... kon meteen kijken of de hooizolder nog voldoende voorraad bergde) viel het helemaal niet op dat ik op zo'n groot paard zat! lekkere luie stoel ... met genoeg voorwaarts. Leuk leuk leuk
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-09 23:17 



 
Profiel   

Wauw! We want more!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-09 06:35 



 
Profiel   

Nog eentje dan ... speciaal voor de fans :D

Naar het weiland ... even dag zeggen tegen iedereen
[ img ]
Daarna liep hij weer kuikenmak mee met de baas naar zijn weilandje ... gaaf braaf paard!

Ik heb verder niet zo heel veel foto's ... hadden de camera wel bij ons, maar zo onder de indruk van alles dat we vergaten op het knopje te drukken ... blonT he :Z

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-09 08:25 



 
Profiel   

We hebben helaas alleen filmpjes gemaakt en dat ook niet veel omdat het best vies weer was.
Het was daar heel erg mooi en erg mooie paarden.

Wie weet er voor een stalgenoot van mij een goede hoefsmid voor een pecheron met HKO, in midden-limburg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-09 14:28 



 
Profiel   

Mijn schoonvader misschien jesito :D die doet ook bekappen etc.

Wat een mooie foto's Asjemenauw!! Kan me voorstellen dat je onder de indruk was..
Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit zal komen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-09 15:58 



 
Profiel   

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=156&t=978520

ik heb al eerder een topic gemaakt over vlaamse paarden :)
we zijn afgelopen zaterdag nog eens gaan kijken bij stal coen en hebben ook in een kudde van 30 paarden gestaan.
deze dieren zijn ongelooflijk rustig en echt prachtige paarden!
ik ga dadelijk nog wat foto's uploaden.
We hebben een optie genomen op een 2-jarige ruin waarvan de moeder al zo'n 1m92 is! Als er nog vragen zijn dan zal ik die zeker proberen te beantwoorden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-09 12:31 



 
Profiel   

Hier zijn enkele foto's van afgelopen zaterdag!

Dit is de 2-jarige die we in optie hebben:
[ img ]
een andere 2-jarige:
[ img ]
De onze samen met mijn ma:
[ img ]
mijn nichtje met een volwassen vlaams paard:
[ img ]
mijn vriend met onze:
[ img ]
onze:
[ img ]
een andere 2 jarige
[ img ]
mijn nichtje weer met een volwassen paard:
[ img ]
ik en een merrie
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-09 12:42 



 
Profiel   

Dat is een leukertje die jullie gereserveerd hebben.
(nieuwsgierig) Stal Coen heeft ongeveer 40 paarden staan ... hoe heb je deze eruit gepikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-09 10:42 



 
Profiel   

ja het is ff zoeken in zo een kudde :D tony coen was zelf met ons meegegaan. we waren op zoek naar een 2-jarige ruin en tony heeft ons de beschikbare 2-jarigen aangeduid. deze was een echt lief paard en heel mooi, hij sprong er uit voor ons :)
natuurlijk heb je best eerst een richtlijn van wat je ongeveer zoekt, anders word het wel moeilijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-09 11:06 



 
Profiel   

Hihii

Ik zei juist gisteren tegen mijn man dat ik echt niet zou weten hoe ik deze keus zou moeten maken. Wij zijn bij Jurgen Talpe op bezoek geweest. Het ene paard is net zo mooi, net zo vriendelijk, net zo braaf, net zo geintresseerd ... alles NET ZO ... kleur, afmeting, tekening enz enz ... zag door de bomen het boos niet meer :D Niet zo gek ook natuurlijk ... als zo'n paard voor je neus komt staan is er meteen spraken van een eclipse hihiii ... pikkedonker op klaarlichte dag whahahaaa met mijn 1.62 ... kan ik er echt niet overheen kijken hihiiiii
Conclusie was dan ook dat mijn neefje (5 jaar) net zo goed naar die stal kon gaan en er eentje voor mij uit mocht zoeken hihiiiii

Ik kijk nog wel even verder hoor. Ik wil de Cob Normand en de Boulonnais ook nog van wat dichterbij bekijken. Er schijnt in september een keuring te zijn voor Vlaamse paarden. Misschien leuk om daar eens te gaan kijken? Krijg ook steeds meer intresse in de PH competities hihihiii

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-09 17:49 



 
Profiel   

Haha, super Asjemenauw!! Leuk dat je bij Jurgen bent geweest. Die wordt nog steeds gemist met zijn tandem op de PHC competitie...is een tijdje de enige tandem deelnemer bij ons geweest.

Zou wel leuk zijn als je ook met de phc mee gaat doen, wel met de boulonnais natuurlijk ;)
Kunnen we tegen elkaar strijden..moet je wel nog even geduld hebben als je een veulen koopt. Je paard moet minstens 4 jaar zijn als je mee wilt doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-09 18:44 



 
Profiel   

Ach .... porties geduld heb ik genoeg :D
Mijn merrie is nu al bijna 5 jaar met de VUT en ik heb nog steeds niet erg veel haast om een opvolger aan te schaffen hihiii
Komt omdat mijn huidige paard echt een geweldig paard voor mij was ... dan word het heel moeilijk vergelijken zeg maar ... ik zoek eigenlijk haar, maar dan in een jonger en gezonder jasje :o
Om een lang verhaal nog langer te maken heb ik dus dit bedacht: mijn huidige paard is echt uniek, haar opvolger moet dan minstens dat ook zijn. Uniek in zijn soort ... in dit geval dan qua ras whoehahahahaa

Wanneer zijn er weer PHC's??? Kan ik de concurentie alsvast observeren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-09 00:25 



 
Profiel   

Ankie_Boris schreef
Haha, super Asjemenauw!! Leuk dat je bij Jurgen bent geweest. Die wordt nog steeds gemist met zijn tandem op de PHC competitie...is een tijdje de enige tandem deelnemer bij ons geweest.


En of ik op bezoek ben geweest bij Jurgen! Heel aardig, geduldig, hulpvaardig persoon. Sta zelfs op de foto met Marcus (wauw mega groot, Heb jij Marcus ook eens van dichtbij gezien?) Na het bezoek aan de merries met de veulens hebben we nog een zelf gebrouwen pintje genuttigd -echt een aanrader- Met elke slok begreep ik meer en meer van dat malle accent van Jurgen en zijn vriend hihiiii ...

Gelukkig had ik een BOB bij me ... want hoewel ik me meer en meer thuis voelde qua taal ... begreep ik niks meer van mijn TomTom .. 8)7

Al met al was het een enorm leuke dag. Moet eerlijk bekennen dat zijn passie voor (koudbloed)paarden en de PHC (kan aan de bier gelegen hebben, maar ... denk het niet hoor) mij wel een beetje geraakt hebben. Ik ging echt naar huis met heel veel informatie en allerlei ideetjes voor mijn toekomstige koudbloed. Mijn hoofd zit er nu nog vol mee. Dus ik en PHC ... het zou zomaar kunnen. Wil zeker wel eens een keer gaan kijken !!! Dus als je een datum weet ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-09 00:40 



 
Profiel   

Leuk!!

moet je even kijken op www.powerhorsecompetition.nl daar kun je alle data vinden...
Wij zelf gaan alleen nog naar Essen en Arnhem..

Ik moet snel gaan, manlief wil de paarden inspannen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-09 11:18 



 
Profiel   

Wat een mooie witte hengst zeg, maar ik hoef ze niet hoor, ik vind ze veels te groot voor mezelf.

Maar het zijn inderdaad prachtige dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-09 11:25 



 
Profiel   

Asjemenauw, je kan ook evt. naar Pferdestark komen kijken in Duitsland te Detmold. Is een 2jaarlijks evenement. 2 jaar geleden heeft Jurgen ook een demo gedaan met zijn paarden. Wij gaan er ook naartoe met de NL trekpaarden. Kan me herinneren dat er ook Boulonnais waren, maar geen Franse fokkers, want destijds was ik dus ook nog op zoek. Bleken duitsers te zijn en het schijnt een hele andere bloedlijn/ versie te zijn van de Boulonnais volgens frans stragier..
Je kan eens kijken op www.pferdestark.org (geloof dat dat de goeie link is)

Nog een paar fotos van Jurgen gevonden van 2 jaar geleden Pferdestark..


[ img ]


[ img ]

Geloof dat die daar Marcus bij zich had..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-09 22:11 



 
Profiel   

Hallo :wave:
Misschien dat jullie me hier kunnen helpen. Ik ben al een hele tijd op zoek naar een paard(of paarden) van deze rassen om te fotograferen voor mijn portfolio. (Hartstikke stoer natuurlijk).

Weet iemand hier een paard waarbij dat mogelijk zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-09 12:53 



 
Profiel   

bij mijn Boris mag je graag komen hoor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-09 13:04 



 
Profiel   

Owwww wat moeilijk. Het is voor mij allemaal zo ver weg!!! Wat is er voor mij het dichtste bij of meest waardevol om te bezoeken??

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-09 23:24 



 
Profiel   

Voor de boulonnais specifiek moet je niet naar detmold, wel voor koudbloeden in het algemeen, er loopt vanalles rond. Best een keer leuk om te zien. Misschien kun je er een overnachting aan plakken?? Haha, tis inderdaad allemaal ver weg, voor ons is detmold ook behoorlijk uit de richting..

Voor de Boulonnais kun je het beste een keer naar een fokker kijken, das dus alleen frans stragier. Je mag ook hier komen hoor, alleen heb ik alleen Boris om te laten zien..Frans heeft er net wat meer..Je bent bij beide van harte welkom hoor!! Ik zou gewoon kijken wat het dichtste in de buurt ligt. Als je voor de Boulonnais gaat, zal Frans degene zijn die bemiddeld (neem ik even aan)...

ik heb het programma van detmold nog niet gezien, dus kan er weinig over vertellen..


Je moet gewoon komen kijken joh :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-09 00:25 



 
Profiel   

Houd me maar op de hoogte ... dan zal ik kijken wat ik kan regelen hihihiii. Bij jou en Boris kom is zowiezo een keer kijken hoor. Oké je hebt dan alleen Boris, maar je doet ook erg veel met hem, das ook erg interessant om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-09 08:50 



 
Profiel   

Leuk!! :D

Ik zal eens kijken of ik het programma kan bemachtigen van Detmold. Met een beetje geluk ga ik de komende weken nog veel met Boris oefenen met slepen, en kan die misschien in mijn vakantie nog voor de marathonwagen. Ik ben benieuwd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-09 11:42 



 
Profiel   

Zie daar!! :D

Saturday, August 29th, 2009, 10 a.m. to 5 p.m.

International ploughing match - team (ploeg wedstrijd)
Logging competition - single horse (bomen slepen wedstrijd)
Driving competition - team (marathon)
All day: working demonstrations (demo's werkende paarden)
All day: international draught horse displays (internationale koudbloeden shows)
Detailled Schedule (at the moment unfortunately only available in German)

Sunday, August 30th, 2009, 10 a.m. to 5 p.m.

Logging competition - team (bomen slepen wedstrijd)
Driving competition - four horse hitch (marathon)
Pulling competition - team (trekwedstrijd)
Ploughing Match - different ploughs and hitches (ploegwedstrijd)
Presentation und awarding of innovative horse drawn equipment (prijsuitreiking meestbelovend werkmateriaal)
All day: working demonstrationes (werk demo's)
All day: international draught horse displays (internationale koudbloeden show's )


Ik vind zelf het showprogramma het leukste. De ploeg en trekwedstrijden zijn verdeeld over het terrein, kun je dus overal rondkijken. Het showprogramma is de hele dag ongeveer in de hoofdring. Ook zijn er genoeg stands om wat te kopen of te bezichtigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-09 11:52 



 
Profiel   

jaikesssss das eind deze maand al!!!! Mag ik wel aan het regelen gaan !!! -logt uit en gaat aan de slag!-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-09 14:35 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Met groeiende interesse heb ik deze topic over de genoemde rassen gelezen.
Gaandeweg ben ik helemaal in love geraakt met de Vlaamse Paarden. Wat een mooie dieren zeg!!! Om van te kwijlen!!
Wat me echter wel opvalt is dat veel van deze paarden overbouwd zijn. (Bovenkant van achterhand hoger als de schoft) Hoort dit bij het ras??

Heeft iemand ook een idee wat deze paarden ongeveer kosten in de aanschaf?
Denk hierbij aan: een veulen van 2007, 2008 of 2009, verwachte schofthoogte minimaal 1.80, met als doel een beetje dressuur te gaan rijden, dus redelijke bewegingen, liefst ruin of hengst.

Groetjes Leanne
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-09 14:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 10 [ 241 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen