Florentino, ons bewegingswonder

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19683
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 09:41

hahahahahaha ik vind jullie reacties echt geweldig :D

ik denk dat jullie me dus een klein beetje voor gek verklaren dat ik destijds de keuze heb gemaakt om mijn merrie mee te nemen naar mn eigen huis in plaats van deze ruin. Ik mocht 1 paard meenemen van mn ouders en heb toen heel bewust voor de merrie gekozen. Daar heb ik trouwens echt geen spijt van hoor. Die merrie en ik zijn voor elkaar bestemd denk ik ;) maar ik wist toen zelf ook wel dat als ik het echt voor de sport zou moeten kiezen, dan was hij de betere keus. Als ik dat toen trouwens niet had gedaan dan had ik deze jonge dame ook nooit gehad en dat is ook wel echt mijn alles. Qua type hou ik hier echt van, ook al is het misschien geen typisch dressuurpaard:
Afbeelding

Vanmiddag ga ik weer naar pap, eens kijken of we weer een stapje verder kunnen en durven met Flo!

Berdien, ja ander kleurtje. Dank je!

MarjanB

Berichten: 16608
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:59

Ik zeg altijd op mooi kan je niet rijden :D je moet vooral iets hebben waar je je fijn op voelt. Maar toch vind ik het gewoon een erg leuk beest en alsnog verkopen kan altijd nog toch?

Muronia

Berichten: 19683
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 20:04

Dat ging vandaag helaas even niet helemaal zoals gehoopt. Flo was enorm gespannen en afgeleid omdat de buurman een nieuw dak op zijn schuur aan het maken was met behulp van allerlei machines. Hij was met zijn hoofd niet bij mij, aan de longe rennerig en ik ben er zo niet op gestapt.

Ik baal best, voelt aan de ene kant als falen, maar aan de andere kant wil ik graag positieve ervaringen met hem opdoen en dat was het zo denk ik niet geworden.

koend
Berichten: 1268
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:39

Ik hou van die foto van toen je na je eerste ritje van je ruin stapte.
Jij staat daar helemaal high en hij staat daar eigenwijs te glimlachen van "Dat heb ik toch goed gedaan, he! Je moet er niet mee zitten, hoor, het komt allemaal goed."

Fan van je paard en meteen ook van jou omdat je hem een nieuwe kans geeft.

Muronia

Berichten: 19683
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 14:26

Dank je koend, wat een lieve reactie.

Ik ben helemaal in de zevende hemel! Kijk nou!! <3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16608
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:30

Wat is ie leuk! Die kop ook gewoon, is net een cartoonfiguur zo :D

Caresse07

Berichten: 9440
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:32

Wat een geweldig leuk paard <3

Sorry dat jullie zo leuk zijn samen :+

AnnetteFlame

Berichten: 1453
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:36

Verslavend he, dat beleren :D ik zou t ook nog zo 10x vaker doen haha. Ziet er top uit Murosch mooi ontspannen! Je zadel mag alleen wel even een paar cm naar achter :D

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:45

Je zadel mag zeker naar achter. En je mag wat pittiger rijden hoor, iets meer impuls, komt hij er ook fijner doorheen :)

Autumnn

Berichten: 8100
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:45

Murosch, wat heb je een gaaf paard onder je kont! Sjonge jonge, hup zet je man aan het werk en timmer een stal ernaast :D

Lynnieej
Berichten: 113
Geregistreerd: 08-04-10

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:05

Ohhh ik ben fan van je blonde dames, maar deze is ook hééél gaaf! <3
Wat een sprekend hoofd heeft hij zeg! Het ziet er heel fijn en ontspannen uit :)

Roodvos

Berichten: 6743
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:38

Murosch schreef:
Dat ging vandaag helaas even niet helemaal zoals gehoopt. Flo was enorm gespannen en afgeleid omdat de buurman een nieuw dak op zijn schuur aan het maken was met behulp van allerlei machines. Hij was met zijn hoofd niet bij mij, aan de longe rennerig en ik ben er zo niet op gestapt.

Ik baal best, voelt aan de ene kant als falen, maar aan de andere kant wil ik graag positieve ervaringen met hem opdoen en dat was het zo denk ik niet geworden.

Logisch toch!
Ik was onder die omstandigheden ook niet op mijn paard geklommen hoor. Better safe than sorry. Ik vind het juist een heel verstandig besluit :j.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:51

Erg mooi en aansprekend paard! Ben benieuwd naar de stappen die je met hem gaat nemen!

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:38

Neeeee... jullie passen echt niet bij elkaar! Breng hem maar hier! :') :D

Muronia

Berichten: 19683
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 17:43

Hahaha nou bedankt weer hoor ;)

Avalanche rustig aan hoor, ben al blij dat het allemaal rustig en goed ging. Om pittiger te rijden heb ik nog een beetje meer vertrouwen in hem nodig. Dat komt hopelijk wel maar heeft nog even wat tijd nodig. Ik vond dit al heel wat :o

Mijn eerste rit op hem begon tien jaar geleden met een valpartij. Dat had ik hier denk ik nog niet genoemd maar misschien toch wel zinvol. Hij was net gecastreerd en bij een beleerstal geweest en ik had toen bijna een jaar niet gereden ivm zwangerschap. Ik zou er toen wel even op kruipen en werd meteen daarbij flink gelanceerd. Totaal zijn schuld niet maar het heeft mijn vertrouwen in hem direct erg beschadigd. Daarom is het ook niet echt wat geworden met ons. Ik had al een trilbeen als ik moest opstappen en er uiteindelijk geen plezier meer in. Wainonia heeft me over mn angst heen geholpen anders had ik denk ik helemaal niet meer gereden vanaf die tijd.

Maar we zijn nu tien jaar ouder en wijzer en ik moet zeggen dat het trilbeen weg is en hij fijn aanvoelt tot nu toe. We zullen zien hoe of wat, maar ik moet wel luisteren naar mn gevoel qua wat ik aan durf en wat goed voelt om het niet weer stuk te maken.

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:59

Ah, ik snap :) dan is het idd spannend :j Heftige ervaring meis, ben je er wel overheen?

Rex_Rolfo

Berichten: 5391
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:07

Autumnn schreef:
Murosch, wat heb je een gaaf paard onder je kont! Sjonge jonge, hup zet je man aan het werk en timmer een stal ernaast :D

Hup, doe geëmancipeerd en timmer zelf die stal ernaast :D


Roodvos schreef:
Ik was onder die omstandigheden ook niet op mijn paard geklommen hoor. Better safe than sorry. Ik vind het juist een heel verstandig besluit :j.

me too

Muronia

Berichten: 19683
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 21:04

Ja op zich gaat het best heel goed. Mn vertrouwen in paarden is wel helemaal terug inmiddels. Ik ben heel lang heel onzeker en voorzichtig geweest maar ik durf nu weer veel meer echt te rijden en vorig jaar zelfs mn jonge paard voor 99,5% zelf beleerd. Daar ben ik best trots op. Met Flo voelt het nu ook beter maar dat is wel teer. Zoals deze week toen hij zo gespannen was, dan ben ik wel echt even van de leg. Ik heb die nacht slecht geslapen en echt gepiekerd of ik dit wel moet willen, maar besloten om gewoon goed naar mn gevoel te luisteren en me niet te laten opjagen door mensen met verwachtingen (zoals mn vader, man, mensen uit mn omgeving of zelfs hier op bokt).

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:42

Hij is mega knap en stoer! Je moet doen wat voor jou goed voelt en neem vooral geen overhaaste beslissingen omdat andere mensen hoge verwachtingen van jou hebben. Ik denk dat je aardig ver met hem kunt komen als de klik er is. Het lijkt mij ook niet de bedoeling dat je 's nachts wakker ligt omdat je aan het piekeren bent. Paardrijden is een hobby en dat moet voor beide partijen leuk blijven.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:47

Waarom zou je haast hebben? Die paar dagen maakt echt niet meer uit hoor :)
'k Vind het hartstikke stoer dat je ondanks je vervelende ervaring in het verleden toch weer opgestapt bent. Knap werk +:)+

silvia58

Berichten: 1838
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:16

Je moet maar zo denken ; Alle goede dingen komen langzaam :D
Ik zou zeggen neem je tijd en doe het op je eigen manier +:)+
Dan komt het vast goed !

Paardenfann4
Berichten: 1378
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:16

Ik vind het al heel knap dat je er zomaar na al die tijd weer op gestapt bent! Zeker na die enorme valpartij. Misschien kun je hem wat longeren om zijn spieren wat op te bouwen en rustig aan onder het zadel verder trainen. Jullie zijn een mooie combi en hij is enorm braaf als hij al zo lang niet gereden is. Gewoon kalm aan doen dan kun je er best nog wel eens een hoop plezier aan gaan beleven.

Muronia

Berichten: 19683
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 19:36

Ja dat is ook zeker zo, alle goede dingen komen langzaam. Sommige pas na tien jaar haha. Ik waardeer jullie reacties.

Mijn man had een oplossing voor mn stalprobleem. Ik moest mn jonge paard maar verkopen dan zo zei hij >;) Geloof niet dat het gaat lukken met die extra stal := of ik moet nog wat langer oefenen met mn puppy-ogen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5391
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:38

Een stal timmer je toch met je handen, niet met je ogen :P

Muronia

Berichten: 19683
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 15:14

haha dat is waar ja. Nou we zien wel.

Mag ik eerst even weer spammen? Ik heb trouwens op het zadel gelet en ik merkte dat hij wat naar voren schuift, want ik leg hem wel op de juiste plek. Flo heeft een dikke ronde buik van het niksen en ik vermoed dat dat de boosdoener een beetje is op dit moment _O- . Ik ga even kijken of ik mijn banaansingel ergens kan vinden, misschien dat dat voor nu eerst even helpt.
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Idioot toch eigenlijk? Wie had nou 2 weken geleden gedacht dat ik ooit nog rijfoto's van mij en Florentino zou plaatsen hier op bokt :oo <3 Ik vind het zo bijzonder.