De gezellige les...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:16

bliksemluver schreef:
nee eigenlijk niet, ik rij al heel erg lang zonder cap *schaam* ja ik weet het erg dom maar ik ben niet de enige, miranda doet het ook niet als ze op manegepony rijd Schijnheilig en nu gaan steeds meer zonder cap rijden! Maar het is dus niet verplicht, maar ik vind het wel een beetje dom dat ze beginners bij ons in een gevorderde les zetten, want dat is het eigenlijk behalve in de zomer dus Boos! zouden eigenlijk gaan carousselrijden maar dat gaat natuurlijk al helemaal niet met die mensen die nieteens weten wat een volte of wat is, ze weten zelfs nieteens hoe ze moeten aandrijven! gaan ze met de teugels zitten stinkmoddern, en dan maar denken dat die paarden daar naar luisteren Verward


Als Miranda in de sloot spring, doe jij dat dan ook?

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:17

aparte manege. Wel hele leuke ponies. Vooral de haffies

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:22

bliksemluver schreef:
ja Haha!

maar wat ben je aan het doen met die hand joh Tong uitsteken

Jah ik zei dat de foto nu moest worden gemaakt omdat hij zn oren net mooi naar voren stonden.
En jah de foto werd toen ook net gemaakt Tong uitsteken

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 17:23

Vende"]
[quote="bliksemluver schreef:
nee eigenlijk niet, ik rij al heel erg lang zonder cap *schaam* ja ik weet het erg dom maar ik ben niet de enige, miranda doet het ook niet als ze op manegepony rijd Schijnheilig en nu gaan steeds meer zonder cap rijden! Maar het is dus niet verplicht, maar ik vind het wel een beetje dom dat ze beginners bij ons in een gevorderde les zetten, want dat is het eigenlijk behalve in de zomer dus Boos! zouden eigenlijk gaan carousselrijden maar dat gaat natuurlijk al helemaal niet met die mensen die nieteens weten wat een volte of wat is, ze weten zelfs nieteens hoe ze moeten aandrijven! gaan ze met de teugels zitten stinkmoddern, en dan maar denken dat die paarden daar naar luisteren Verward


Als Miranda in de sloot spring, doe jij dat dan ook?
[/quote]

Marjon reed al zonder cap al je het goed leest. En ik rijdt af en toe zonder cap, dus niemand doet hier elkaar na, dus snap je reactie helemaal niet!

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:33

Vende"]
[quote="bliksemluver schreef:
nee eigenlijk niet, ik rij al heel erg lang zonder cap *schaam* ja ik weet het erg dom maar ik ben niet de enige, miranda doet het ook niet als ze op manegepony rijd Schijnheilig en nu gaan steeds meer zonder cap rijden! Maar het is dus niet verplicht, maar ik vind het wel een beetje dom dat ze beginners bij ons in een gevorderde les zetten, want dat is het eigenlijk behalve in de zomer dus Boos! zouden eigenlijk gaan carousselrijden maar dat gaat natuurlijk al helemaal niet met die mensen die nieteens weten wat een volte of wat is, ze weten zelfs nieteens hoe ze moeten aandrijven! gaan ze met de teugels zitten stinkmoddern, en dan maar denken dat die paarden daar naar luisteren Verward


Als Miranda in de sloot spring, doe jij dat dan ook?
[/quote]

waar slaat dat nou weer op! Toen ik bij miranda in de les kwam rijden reed ik ook al zonder cap! toen reed zij ook nog altijd MET! dus ik snap niet waarom je dit nou weer zegt! Verward beetje dom

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:52

ZO...vet veel!..ik ben in de zomer vakantie naar Denemarken geweest..en toen dede ze een buitenrit met 24 mensen!!!!..dat was ook niet normaal..die vrouw het echt lef!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 17:53

Ja, de instructrice had ook een fout gemaakt... Ik ben ook eens op buitenrit geweest met 20 á 25 man!

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:02

vind het maar gevaarlijk met zoveel mensen Boos!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:16

Wat een belachelijk aantal mensen zeg. Als er een paard vandoor gaat heb je geheid grote paniek. Ook zonder cap en met een open jack rijden vind ik nogal gevaarlijk zo.
En ik zou dus niet eens meerijden in zo'n les, daar leer je toch niks van, je kunt je geld toch wel beter besteden?

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:24

IK heb al vaker een strandrit gemaakt bij de Zwaanhoek en dat was best leuk. Maar dit is toch niet normaal? Kan dat ze een fout maakt..maar laat jullie dan een uur eerder of een andere x rijden ofzo? Je mag bij jullie op de manege wel zonder cap/zadel maar weer niet vrijrijden.. Verward ik vind het maar vaag..

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:27

wij wisten van tevoren ook niet zo dat de les zo erg zou zijn anders had ik wel afgebeld ofzo! dat wisten we pas toen het 7 uur was, dan begint de les dus! vind het ook nogal belachelijk maar instructrice was vergeten de "echte"lessers op te schrijven Verward en over vrijrijden, zou van haar misschien zelf wel mogen maar ze is niet de eigenaar van de manege dus zij kan niet beslissen!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:40

jeej idd dat klein jochhie gewoon zonder beugels en cap op dat paard en egt een ongeregeld zooitje :S?

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:45

hmm wij rijden ook altijd bomvol en dan met grote paarden tis haast niet te doen, ik rij in een rotzooi les, ben dus inmiddels voor een poosje gestopt, niet omdat ik paarden zat ben, maar die manege was echt bagger, ik leerde er helemaal niks, volgend jaar de Greup Stables, ik stap over western hieha! (whatever)

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:53

Bij ons mogen er juist max. 15 mensen in de les. Het is juist een uitzondering als er maar 6 a 7 mensen in de les rijden. Maar het ligt er natuurlijk aan in wat voor bak je rijdt en wat voor mensen.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 19:19

Nou dat is dan toch ook een zooitje met 15 man in een les! We hebben echt wel vrij grote bakken, en over dat ventje zonder beugels, dat was zo omdat we aan het gymnastieken waren!

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:49

He even een vraagje. Gewoon uit nieuwschierigheid hoor. Waarom zijn alle sperriempjes er uit van de hoofdstellen met een gecombineerde neusriem? of weet je dat zelf ook niet???

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:22

Wido4ever schreef:
He even een vraagje. Gewoon uit nieuwschierigheid hoor. Waarom zijn alle sperriempjes er uit van de hoofdstellen met een gecombineerde neusriem? of weet je dat zelf ook niet???


nee weet ik niet precies, misschien vinden ze dat ze niet nodig zijn ofzo Verward Sommige paarden hebben wel een sperriempje maar bij de meeste zijn ze er inderdaad uitgehaald, heb echt geen idee waarom, misschien dus de reden die ik hierboven gaf, of misschien is dat dingetje zeg maar waar dat sperriempje doorheen zit kapot ofzo...

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:30

fJoRdAhLuVeR schreef:
Nou dat is dan toch ook een zooitje met 15 man in een les! We hebben echt wel vrij grote bakken, en over dat ventje zonder beugels, dat was zo omdat we aan het gymnastieken waren!


Valt eigenlijk wel mee bij de lessen waar in in rijd. Iedereen houdt goed rekening met elkaar en kijkt ook echt uit waar we rijden. Er komen ook zeker geen beginners bij ons in de lessen. Daar zijn andere lessen voor

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:44

Zoals al veel zeggen, wat een zooitje, ik zou daar echt nooit lessen.
16 mensen, caps net verplicht Lips are sealed
Bij ons was eerst onder de 18 een cap verplicht, nu is voor iedereen een cap verplicht.
Rijden moet met laarzen op jodphurs&chaps anders mag je het paard niet op hoor

Maar ja, daar zit je niet echt op te wachten dat commentaar.
Leuke foto's wel, ziet er gezellig uit

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:45

Bij ons hebben twee duitsers van de week ook een strandrit verziekt. Ze zeiden dat ze heel goed konden rijden. Meer dan stappen konden ze niet. Toen we het strand opgingen is er zelfs een van die twee in het bos gezet omdat diegene die meeging ook al zei dat dat zo op het strand niet zou gaan. Toen we van het strand kwamen hebben we die man weer opgehaald. Als wij gingen draven op galopperen moesten we daarna weer op die vent wachten tot hij er eens in stap aankwam.

Maar hebben ook niet alle paarden een zadel? of mochten jullie zonder zadel rijden?

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 16:02

Dat zei ik al eerder, je mag als je wil een keer zonder zadel rijnden... Maar ze hebben wel allemaal een eigen zadel

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:08

Melissa schreef:
Zoals al veel zeggen, wat een zooitje, ik zou daar echt nooit lessen.
16 mensen, caps net verplicht Lips are sealed
Bij ons was eerst onder de 18 een cap verplicht, nu is voor iedereen een cap verplicht.
Rijden moet met laarzen op jodphurs&chaps anders mag je het paard niet op hoor

Maar ja, daar zit je niet echt op te wachten dat commentaar.
Leuke foto's wel, ziet er gezellig uit


Het is op de manege bij ons denk ik meer van rijden op eigen risico, we hoeven niet persé met jodphurs & chaps te rijden, de meeste rijden wel met laarzen maar ik bedoel, er komen daar zoveel toeristen, ligt 5 minuten van het strand, vebenabos (mini vakantiedorp met allemaal vakantiehuisjes!) en diverse campings! Dan kan je toch niet tegen toeristen zeggen, je MOET met laarzen OF jodpurs en Chaps en cap is verplicht, als het zo zou zijn zouden er denk ik niet zoveel mensen komen rijden Scheve mond , denk ik dan hoor..Het blijft natuurlijk eigen risico, maar ik begrijp het ook wel een beetje, dat ze niet achter iedereen aan willen lopen van, je MOET een cap enzo!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:22

Als ze gewoon van af het begin dat iemand leert rijden daar gewoon een cap verplichten. Niet opstappen zonder cap, wed maar dat iedereen dat doet.(anders gaan ze toch caps verhuren of zo Verward) Als er iets gebeurt hebben hun het gedaan en krijgen hun een slechte naam. Heel dom vind ik het.
Bij mij op de manege was het tot 16 (ik rijd daar al 2.5 jaar neit meer maar de meeste houden hem gewoon op na hun 16e, niet meer als normaal trouwens)
Dat zonder zadel rijden maakt niet uit, moeten ze zelf weten, maar met zoveel die allemaal iets anders doen kan ech tniet. Zo kan je toch ook geen les geven.
Op de ponyclub zat ik met 4 mensen in de les (en ik weet ook wel dat dat echt veel andere paarden was dan manegepaarden) maar daar heb ik geleerd dat als je goed voor jezelf wilt rondrijden is het gewoon te veel.
En je kan ook niet mensen die zo lang rijden maar een beetje achter elkaar aan laten sjokken.
Echt belachelijk dat ze dat doen, ook al is het een foutje. Zorg dan dat de ene helft buiten gaat rijden of weet ik veel.

Myrna
Berichten: 107
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:30

Wij rijden normaal met 14 kinderen in de les ook echt te veel. Daarom ga ik ook naar andere manege. maya!! als je toch allemaal van die flapdrollen in je les hebt kan je zelf toch nog wel wat dingen doen terwij lj egewoon wat rondjes rijd en wat figuren. Dat lijkt mij je moet er dan zelf wat van maken

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 16:30

Alleen buiten rijden laten ze toch niet toe, ik zei ook al dat ik heb gevraagd of we anders in de binnenbak mochten ofzo! Ik kan er voor de rest toch ook niks aan doen of wel soms?