Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 20:03

Van de week een heerlijke tocht gemaakt met onze oudste merens Hercule de Ecueil (19 jaar) en allerlei foto’s gemaakt. Ik hoop dat jullie net zo genieten als wij van het mooie landelijke Haute Vienne. Onze hele rit werd vergezeld door uitbundig fluit geluid van allerlei vogeltjes die het druk hadden met allerlei Lente zaken.
Samen met mijn Engelse vriendin Janet hebben we een avond lang gewikt en gewogen welke foto’s van de 100 nu het beste zijn en het mooiste beeld geven. Dat op zich al gaf veel voorpret. Over foto 5 (Selfie van Hercule) hebben we lang en uitgebreid gediscussieerd want halster zit niet helemaal goed onder het hoofdstel en dat geeft risico van allerlei discussies en dat zou ik zonde vinden. MAAR ik kan 100% verklaren dat Hercule er absoluut geen last van had en de foto vinden we zelf erg goed gelukt. Op sterke aandringen van Janet dus toch geplaatst “because he is so cute” <3 .

Kijk en geniet.

Scheiden doet lijden, zenuwachtig drentelen van Polie en kijken Hercule. Hartverscheurend afscheid iedere keer van de paarden onderling alsof ze elkaar nooit meer zullen terug zien :(:)

Afbeelding

Niet te zien maar dit is een behoorlijk steil bospaadje met keien dat naar beneden gaat en vanwege de laaghangende takken liggen we meestal op onze paarden en laten we ze zelf de weg zoeken

Afbeelding

Mooi gerenoveerd huis zoals je die hier vaak tegenkomt

Afbeelding

Spreekt voor zich dit mooie weggetje

Afbeelding

Kleurrijk landschap

Afbeelding

Hmmm Hercule haat de stinkende vuilniswagen, dus maar even een veilig heenkomen gezocht. Aangezien ik er alle tijd voor kreeg van de mannen heb ik ze nog gauw op de kiek gezet tot grote hilariteit van die twee.

Afbeelding

Selfie van Hercule

Afbeelding

Even zwaaien naar vriend Pascal

Afbeelding

Typisch Frans dorpje zoals er hier zoveel zijn en waar je zo heerlijk met de paarden door heen kunt rijden

Afbeelding

Tractor paadje naar het bos, erg handig want scheelt anderhalf uur omrijden

Afbeelding

Voor Hercule geen enkel probleem maar baasje moet altijd even diep ademhalen voor dit smalle, maar gelukkig stevig bruggetje naar het landweggetje toe….

Afbeelding

Vergezichten

Afbeelding

Even omkijken naar het vrouwtje

Afbeelding

Bijna thuis

Afbeelding

Tot de volgende keer :wave:

Afbeelding

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:07

Wauw super mooie omgeving :)

Over 2 weken zit ik zelf in frankrijk. Hopelijk is omgeving daar net zo mooi <3

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:08

Super leuke foto's Pien.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:11

Prachtig <3

Lijkt echt zo op het landschap wat ik heb gezien in Bretagne. Kan niet wachten tot ik er weer ben!

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:25

Mooie foto's! Ziet er leuk uit allemaal :j

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:33

Pien, wat een prachtig topic is het geworden. Je woont er werkelijk heel erg mooi. Ik heb genoten van de mooie fotos en wat zullen jullie genieten op de buitenritten, zo mooi. Ik wil eigenlijk de andere 85 fotos ook nog wel zien!! :)

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:37

Niet steil? Men men die is echt wel steil!

Gaaf hoor! En prachtige omgeving :)

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:41

Ziet er leuk uit pien, we moeten echt eens langs gaan :)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 08:57

Wat een leuke foto's om zo 's morgens te bekijken, Pien ! wordt een mens toch helemaal vrolijk van *\o/* en uiteraard ook wel jaloers :Y) , maar dat wist je al :D
Prachtige streek is het daar ! <3

evaac

Berichten: 1062
Geregistreerd: 01-07-11
Woonplaats: amersfoort

Re: Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:02

Wauw mooi! En eng dat bruggetje! Ik ben weleens van zo'n bruggetje afgevallen met paard; zn achterkant stapte ernaast ipv erop :s

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:23

Wat een mooie foto's!Je bent al aardig aan het verfranssen,met een halster onder het hoofdstel :+
Eng bruggetje....oude electriciteitspalen,daar zak je nooit door,maar ze moeten niet schrikken.
Ik zou het met mijn paard niet durven :7
Maar Hercule is vermoedelijk verstandiger dan mijn paard :D

En eindelijk mooi weer! *\o/*

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 09:38

Vanavond reageer ik uitgebreid op jullie allemaal. We gaan zo paardrijden en we hebben uitgeslapen, dus we zijn wat later als anders. Vanmiddag gaan we met vrienden de grote boom wegwerken in het bosje zodat de paarden er weer in kunnen. Dus dan ook geen tijd.
Alvast allemaal heel erg bedankt voor de leuke reacties. En Astrid ik ga eens kijken of ik vanavond nog wat foto's kan plaatsen.

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:40

Wat leuke foto's hele mooie omgeving gaaf hoor genieten:)

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:14

Super leuk!!
Je maakt me wel een beetje nostalgisch met deze foto's :+ Ik heb ooit een week een trektocht gedaan op een Mérens merrie, en ze was zo'n geweldig beest! Had nooit gedacht dat ik zo waanzinnig gehecht kon raken aan een paard in één week tijd ;(
Bij haar was het precies zo: dikke dubbele bos manen en dan die lieve oortjes die eruit staken.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 17:37

Iloveiswan dank je wel, naar welke regio ga je in Frankrijk? Veel plezier in ieder geval!

lizy29 Dank je wel

Riraito Dank je wel. Ja Bretagne vind ik ook prachtig.

Arc_En_Ciel Dank je. Ik vind je BOKT naam overigens prachtig!!

rocymax dank je voor je compliment. Op verzoek nog drie foto’s voor je upgeload.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ZusJacobs klopt, het is echt stijl en ideaal voor de merens paardjes om daar zowel naar boven als naar beneden te gaan. Is goed voor het vertrouwen.

palousa_boy Dank je. Jullie zijn erg welkom en als een van jullie wilt, die kan een buiten rit mee maken op Hercule.

Pandora2 leuk dat ik je vrolijk maak op de vroege ochtend. Ja het is ook jaloers makend ook al is dat niet de bedoeling van het topic. Het is gewoon hier prachtig en ik kan wel 1000 foto’s plaatsen. Bedankt voor je leuke antwoord.

evaac oei dat is niet goed van zo’n bruggetje afvallen. Paardjes moeten inderdaad van achter in het spoor van voren gaan, anders gaat het mis.

geerke ik denk dat je dat bruggetje met de meeste paarden niet moet doen. Als een merens schrikt dan staan ze op de plek doodstil. Dat zit in hun lichaam als het ware, want het zijn bergpaarden die komen uit de Pyreneeën. Ze gaan dan als het ware op slot, maar ik denk vanuit de geschiedenis dat ze weten dat het te gevaarlijk is om weg te springen of er vandoor te gaan. Vorig jaar met mijn vriendin daar ook gereden zonder iets te zeggen. Ze kuierde mooi achter mij aan (zij op Hercule) en ze draaide zich daarna om met de woorden: “wouw, dat zou ik nu nooit durven met mijn eigen paard, en ik ben werkelijk geen seconde bezorgd geweest met Hercule dat dit niet zou lukken, ik heb er niet eens over na gedacht”. “Pien wat een fijne paarden heb je”.
Ik denk dat dit het ras is, maar ook denk ik dat dit kan omdat onze band heel goed is en we al jarenlang heel veel met de paarden doen. We dagen ze dus uit als het ware en dat vinden ze leuk en ze stellen nooit teleur. Ik zeg vaak: “met een kwpn-er win je de wedstrijd, met een merens de oorlog”. Ze kunnen dus wel wat aan.

Sheeltje2 Dank je wel.

Lynnepinny dank je. En wat leuk dat je jouw merens ervaring met ons deelt. Het zijn inderdaad super fijne paarden waar je heel veel leuke dingen mee kunt doen. Hopelijk ga je nog eens met een merens fijn rijden.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:19

Wauw, wat een prachtige omgeving! Ik ben haast jaloers! Plaats aub meer van dit soort foto's, kan ik vaker mee genieten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:22

Oooo wat een heerlijkheid die natuur! Prachtig.....bofferd hoor...ben zo gek op die oud uitademende natuur....

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:25

Och wat een heerlijke omgeving. Prachtig daar.
Wat een genot om daar te wonen!

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:27

Wat een prachtige foto,s zeg en wat een heerlijke omgeving

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:56

Ik ga naar tronget. Allier regio Auvergne.

Ken je dat?

avalunaJarig

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:06

Wat een prachtig topic is het geworden, mooi, hoor die dorpjes en de diversiteit.
Ik vind niet alleen de oortjes genieten, maar ook die prachtige bos manen <3 .

*brengt me trouwens wel op een idee, is wel heel leuk zo'n topic; oortjes op verschillende plekjes :D *

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:14

Wat een mooie foto's en vooral ook; wat een ontzettend mooie omgeving! Geweldig om in zo'n omgeving te kunnen rijden, mooie foto's en mooie plaatjes! +:)+

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:09

Ben helemaal gek op die oude huisjes/hoevetjes die daar langs de kant van het weggetje staan...
authentieker kan je het toch niet vinden ! <3 <3
En de boer is ook al druk met gras maaien zie ik :D :D

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:25

Heerlijk die fotos, bedankt voor nog3 fotootjes extra Pien :D Nu de andere 82 nog :D het is echt genieten :j

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:28

Pien wat een geweldige rit met super mooie fotos. <3
Erg leuk om te zien wat jij onderweg tegenkomt.
Miste alleen het geluid, volgende keer misschien een kort filmpje want die vogeltjes wil ik ook wel horen eigenlijk. :)ddd
Deze fotos geven al zo´n rust, prachtig ook dat veld met die bloemen.
Geweldig ook die oortjes naar voren de hele tijd boven die prachtige manen.
Ik ben verliefd op jouw buitenrit......love it!!!!! <3