Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:12

Ja, ik moet het toch écht even van me afschrijven! Ik wilde eerst geen topic openen aangezien ik de reacties al aan zag komen over hoe vreselijk ongezond dik ze nu toch was... Maar aangezien dat een van de redenen is, open ik hem toch!

EIN-DE-LIJK! Een aantal van jullie zullen haar kennen van andere topics, van die grote kudde mini appaloosa's, sommigen misschien niet, neem dan gerust even een kijkje in mijn profiel voor vorige topics!

In mei 2010 begon ik met het verzorgen van een klein grijs smal gevalletje. Een mini appaloosa. Wat het allemaal inhield wist ik niet, nog nooit een paard verzorgd of iets. Ik begon als leek met een beetje poetsen en een halstertje omdoen. Pony had nog nooit een halster gezien dus liet alles maar toe, maar meelopen ho maar. Ik trok en ik trok aan dat halster, ponylief moest en zou meekomen! :j

Dit was de eerste dag dat ik Fleur zag! :=
Afbeelding

Dat jaar hebben we vooral wat aangerommeld in de wei. Vanwege vorige verzorgsters mochten we niet de wei uit met de pony's. Tot de zomer daarop. We mochten overal heengaan waar we wilde. Ze stonden vlakbij de waal dus de keuze was al gauw gemaakt! :)
Afbeelding

Daarna langzaamaan begonnen met wat VD. Fleur hadden we die winter voor de slee gezet etc. Vorig jaar is deze foto van Fleur en mij gemaakt. Weinig foto's die me zo dierbaar zijn <3


En dan nu het verhaal waarvoor ik dit topic eigenlijk opende.
Ik zat er al heel lang aan te denken hoe fijn ik het zou vinden als Fleur van mij zou worden. Nu ben ik hier nooit verder voor gaan kijken aangezien ik geen wei, geen stal, niets had!

Nu heb ik sinds juni 2013 een hele lieve vriend, die weet hoeveel Fleur voor mij betekend. Fleur stond in een enórme wei met heel veel andere pony'tjes en ik vond dat ze niet de aandacht kreeg die ze verdiende. Omdat ze echt ergens buitenaf stonden kwam het er ook niet van om een rondje met Fleur te lopen, het was altijd recht toe recht aan en daar ging de lol gauw van af. Er was geen stroom bij de wei, geen water om te kunnen wassen enzo. Nu is Fleur een gevalletje heel erg snel dik worden en ze heeft haast altijd snot oogjes en is vaak aan de dunne, waardoor haar staart vies wordt en die kon ik daar niet wassen. Ook haar hoefjes werden niet zo meer bijgehouden dus ik begon het allemaal een beetje beu te worden. Dit heb ik aan mijn ouders verteld en aan mijn vriend.

Vrijdag 1 augustus kwam mijn vriend mee om weer eens bij Fleur te kijken. Hij heeft toen het nummer van de eigenaar gevraagd aan mij en gebeld.. En ja hoor... Vanaf dat moment werd Fleur van mij! Hij heeft haar gekocht, zomaar ineens, totaal onverwacht! Ik ben in tranen uitgebarsten tegen mijn vriend! Wat een geweldig gevoel was dat! Fleur zou van mij worden! Fleur zou af gaan vallen, Fleur zou gewassen kunnen worden en aandacht krijgen! Er kon wat aan die vieze staat vol met poepklonten gedaan worden. Ik was zó onbeschrijfelijk blij!!!

Vrijdag 8 augustus was het zover. We hebben haar opgehaald en op haar nieuwe stekkie gebracht! Ze staat nu samen met wat schapen en een andere pony bij een vriend van ons. Hij heeft een boerderij en van de winter krijgt ze een enorme stal met uitloop mogelijkheden op het looppad voor de koeien!

In de trailer werd madam een beetje heet dus onderweg ben ik er maar bij gebleven. := Hier kun je zien hoe ontzettend dik ze is, gewoon heel erg ongezond. ik hoop dat we dit er gauw af gaan krijgen. Alleen de wei waar ze in staat is al 3x zo klein en véél minder gras en ik ga haar weer aan het werk zetten nu! :)
Afbeelding

Mijn vriend bracht haar de wei in zodat ik een fotootje van haar kon schieten
Afbeelding

Haar weidemaatje en de schapen vonden het maar wat interessant. Wat moest zo'n klein ding bij ons in de wei?
Afbeelding

Ze lieten haar wel even weten (de schapen, die bonte heeft zo'n grote mond nog niet := ) wie de bazen van het weitje zijn!
Afbeelding

Van een afstandje ziet het er toch wat beter uit ;)
Afbeelding

Helaas voor hen was dat maar van korte duur. Fleur mag dan wel klein en dik zijn, op haar kop laten zitten weet ze niet wat dat inhoud!
Afbeelding

Afbeelding

Omdat haar staart zo vies was en haar manen geel i.p.v. wit, kwam direct haar eerste wasbeurt eraan, waar mevrouw het niet zo mee eens was! :')
Afbeelding

Fleur staat daar nu goed een week en ik merk al zoveel verschil aan haar. Ik rij elke dag uit mijn werk langs en rommel dan even wat in de wei. Thuis ben ik bezig haar tuig wat op te knappen en als het wat rustiger wordt op het werk, mag Fleur weer aan het werk. Ze komt naar voor gedraafd, ze kijkt veel blijer en ze zoekt constant mijn aandacht op! Heb ook maar een zoutblokje voor ze gekocht.
Afbeelding

Elke keer als ik wegga word ik met zwarte stuiters nagekeken. Zeg nou zelf, ondanks d'r overtollige vet, is ze toch om weg te smelten! :+:
Afbeelding

Afbeelding

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:19

Aaaah wat een aandoenlijk pony'tje is het en wat een TOP actie van je vriend :D

Zo te horen heb jij het hart op de juiste plaats en die kilootjes volgen vanzelf wel nu ze meer aan het werk kan :j veel succes!

Ponylover_11

Berichten: 166
Geregistreerd: 25-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:21

Ik ben echt blij voor je, Fleur wordt nu een hele gelukkige pony :)

Black_Devil

Berichten: 490
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: land van maas en waal

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:21

wat een super leuk pony'tje!
heel veel plezier en wat een geluk dat ze bij jou terecht is gekomen! <3

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:22

Wat een leuk verhaal!
Wat een grappige pony om te zien. Mogen idd wel wat kilo's af (mennnn wat een buik!) maar dat gaat vast helemaal goed komen! Veel plezier met haar!

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:25

Ach wat zonde dat ze zo dik geworden is! Maar wat super dat ze nu helemaal van jou is *\o/* Ben super blij voor je! Is ze dit jaar nog gedekt of niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:25

<3 van dat vriendje van jou zeg! Die mag je wel in ere houden hoor! En wat een droppie, dat jullie nog maar heel lang veel plezier van elkaar mogen hebben!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:41

Angstwekkend dik voor zo'n kleine drummel,idd. maar dat weet je zelf ook al. Lekker met haar aan het werk gaan, en absoluut geen extraatjes geven, dan gaat 't er (zeker met de komende herfst/winter) hopenlijk redelijk snel af.

Superlief van je vriendje. De pony lijkt me trouwens ook superlief. Die oogjes!
Denk je aan degelijk ontwormen? Kan ook een oorzaak zijn van de dunne mest.

Is ze netjes ingeent, omdat ze zo meteen al bij die andere pony in staat?

Hoe oud (jong) is ze eigenlijk?

Heel leuk dier, wat zul je blij zijn, nog heel lang heel veel plezier gewenst!

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:47

Oh wat leuk dat ze nu van jou is, het is je echt gegund! Weet zeker dat het goed gaat komen met haar gewicht nu ze de aandacht en beweging krijgt die ze nodig heeft :j

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:51

Ach Fleurtje <3 Zo superfijn dat ze nu van jou is Mayo! :+:
En John, die mag hier echt flink in het zonnetje gezet worden. _/-\o_

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:52

Wat leuk zeg, voor jou en Fleur! Ik heb je topics weleens gevolgd over die hele kudde appaloosa's, Fleur mag in dr hoefjes knijpen met vanaf nu veel meer aandacht.
Verzorg je de hele kudde ook nog?

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:28

Wat een mooi verhaal! SUPER actie van je vriend en super voor fleur! :D

Annefleur200

Berichten: 1669
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:27

Wat een leukerd !! Veel plezier met dr :D

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:27

Superleuk dat het nu jouw eigen pony is!
Ze ziet er alvast er blij uit :D

Over haar buik zou ik toch nog iets kwijt willen.
Ik zou haar echt op een streng dieet zetten, dit is namelijk erg gevaarlijk en je hebt veel kans op hoefbevangenheid. Uit eigen ervaring weet ik gewoon (dat was toch bij mijn verzorgshet) dat beweging alleen niet voldoende is. We hebben de pony's op kaal land gezet met oud hooi en na een halfjaartje waren ze in topconditie.

Alvast veel succes!

geloofhoop
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-02-13

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:02

Beste,
Heet die zwart witte shetlander/mini paardje toevallig Samantha of heeft ze geheten.
Is ze ooit in haar verleden door de dieren bescherming in beslag genomen,
Ze lijkt heel erg op mijn oude pony,
Die was verkocht, en bleek dat ze al snel in de handen van de dieren bescherming is gevallen, ben haar uit het oog verloren. Ze heeft regelmatig een veilen gehad, 4 a 5 veulens.

KimE

Berichten: 1673
Geregistreerd: 27-10-06

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:34

Lieve Marjolein, de tranen stonden me in de ogen toen ik je post las. Ik gun het je zó ontzettend! Ik ben zo blij dat Fleurtje nu van jou is, ik weet zeker dat ze het heel erg goed gaat krijgen bij je :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:36

Wat super lief van je vriend en ik ben echt blij voor je zeg!!! Dit is de droom van elke shettenmama!

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:42

Wat een lieve vriend heb je! Super dat ze nu van jou is, veel plezier samen! :)

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:44

Super Mayo! Het is je gegund.

Zou grappig zijn on die van ons eens naast elkaar te zetten :') :))

lauratjuhhh
Berichten: 7
Geregistreerd: 02-08-14

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:50

Wat superleuk zeg! Jij en Fleur hebben het echt verdiend! (Zit nu met big smile achter de computer). Lekker samen aan het werk gaan en vooral veel lol hebben en de kilo's gaan dr wel af

xNinja

Berichten: 480
Geregistreerd: 25-11-09

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:36

Wat een super leuke pony! <3
Veel plezier ermee!

Anoniem

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:40

Dit is je gegund _/-\o_ , wat zal ze straks afgetraind er geweldig uitzien!

Is ze nog gedekt of?

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:40

Wat ontzettend fijn dat ze nu van jouw is! Heel erg veel plezier met haar! :D

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:21

Super leuk voor je dat ze nu van jou is. Blijf je de anderen nog wel verzorgen?

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:25

Wat een leukerd :D Beeeetje te dik haha, maar komt vast goed. Leuk plekje ook, heel veel plezier met haar!