Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:49

Goed nieuws dus voor Gracia ! Kan zij en jij ook met een gerust gemoed genieten van de zomer-break ! {:}

KvW

Berichten: 14
Geregistreerd: 17-03-14
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:30

Hey Cathy!
Ik kwam dit topic tegen en was wel benieuwd hoe jij dit allemaal aanpakt. Wat is Gracia leuk! Ze heeft een lieve uitstraling <3 .
Leuk om te zien hoe jij het doet, heb even alles gelezen. Ik hoop dat het zo met de meeste dravers gaat! Vind echt dat je het leuk en goed doet. Ik ga jou en Graasje volgen :).
Ook interessant om te zien hoe het ongeveer met Wish gegaan is.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23469
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:51

Ik heb het hele topic doorgelezen en allereerst complimenten voor je openheid. Grappig is dat ik vroeger ook wel bij een trainer op stal kwam en blijkbaar die methode overgenomen heb, ik heb mijn pony's altijd van jongs af aan regelmatig meegenomen en herken zoveel uit jouw trainingen!!

Rofah
Berichten: 621
Geregistreerd: 25-02-15
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:06

Lees nu pas het ongeluk, heftig hoor :oo
Hoop van harte dat het iets eenmaligs was, knap hoe je er mee om gaat :j

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:27

Heb je dr al weer paar keer voor gehad?

ruitje

Berichten: 12339
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 17:48

Zal weer even reageren!
Kim: Wat leuk je ook hier te zien! Je blijft mijn favo nieuwe eigenaar haha :+ , Wish heeft het fantastisch bij jou!

Polly: Toevallig was Haanstra bij ons op stal en ook die gaf aan dat je met een jong paard gewoon veel kan doen qua respect en leren omgaan met nieuwe dingen :) . Leuk dat je veel herkent!

Heb Gracia toevallig wat weinig gepakt vanwege
wat persoonlijk rumoerige weken, vandaag weer heerlijk gereden. Eerste baantje wat gespannen( maar dat kan ook komen omdat ik de eerste baan mog niet heel erg ontspannen zit :') ) . Ze is
dan wat voorwaartser dan dat ze normaal is, maar dat is opzich prima want vooruit moet er meer op zitten dan dat gebok :+

Ze is aan het groeien, ze word ook wat minder dik, dus ze gaat wel mooi het grasseizoen in. Zal
binnenkort nog wat filmpjes plaatsen over hoe ze het nu doet, dan zien jullie hoe ze het land op gaat :)

Lous

Berichten: 24249
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:22

Bij deze wil TS graag weer updates plaatsen. Dus ik schop dit topic weer even open.

ruitje

Berichten: 12339
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 20:58

Zoals jullie in mijn vorige post en hier: Odetje92 @ [ITP] Afsluiting van het begin: Gracia het land in. konden lezen had ik Graas op dieet gezet op advies van de DA. Ze ging dus ' strak' het land seizoen op. Vond wel dat het dieet erg snel ging, zeker gezien het feit dat ze weinig werk kreeg. Maar ze groeide ook erg hard dus ik dacht 'die heeft zo'n naarling periode' waarin ze er even niet uitzien.

Totdat ik haar vorige week wel erg tam vond, ze loopt nu sinds 1 mei dag en nacht en ze heeft haar plek in de groep nu gevonden. Ze zou nu dus moeten stralen, paarden pesten en mij moeten irriteren.

Maar ze was gewoon niet haar 'irritante zelf' vond ik. Getwijfeld of ik haar dan binnen moest zetten s'nachts maar ik dacht ik trek eerst voor de zekerheid een bloedje.

Blijkt dus dat ze enorm hoge leverwaardes heeft :( . Daarnaast zijn haar eiwitten ook niet goed. Einde van de week horen we de complete uitslag van het bloed en moet er mogelijk een leverecho of biopt gedaan worden. Als ze verslechterd moet ze naar de kliniek, we moeten haar goed in de gaten houden dus ze staat weer binnen. We hebben een kuur voor leverbot meegekregen, het is niet zeker dat dit het is, maar dat kan geen kwaad en als dat het wel is heeft ze alvast de kuur gehad.

Kan mezelf wel voor mijn kop slaan, blijkbaar is Graas zo hard voor zichzelf dat ze heel weinig laat zien als ze echt ziek is.

Een iets andere update dan gepland dus.... Ik hoop eind van de week meer te weten en ik hoop dat de uiteindelijke diagnose meevalt.

Zilkesteyn70

Berichten: 511
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Westoverledingen, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:02

Ojakkes zeg, nee geen leuke update |(
Hopelijk knapt ze snel weer op :(:)

Saintelette

Berichten: 3182
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:03

Ik heb je topic helemaal gemist!
Maar wat naar dat het ineens zi slecht gaat met Graasje! Heel veel sterkte er mee.. Houd je ons op de hoogte?

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:08

Jeetje ik schrik ervan! Hopelijk valt het mee en is het goed te verhelpen. Sterkte voor jou en graasje :(:)

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:13

Sterkte voor jullie!

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:17

Arme Gaasje. Hopelijk valt het mee en knapt ze snel op.

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:04

O wat naar ruitje! Hopelijk valt het allemaal mee maar dat moet nog blijken. Heel veel sterkte alvast!

Anoniem

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:10

Jeetje wat naar TS , pff wat balen

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:32

Potverdorie zeg, das niet wat.
Duimen draaien hier

ruitje

Berichten: 12339
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 22:59

Iedereen bedankt voor de steun. Ik baal achteraf zo erg dat ik het al met al een maand heb aangekeken, maarja, hier denk je gewoon niet aan. Ze was ook hengstig voor het eerst, dus er waren allemaal dingen die het lichamelijke deel verklaarden. Maar haar veranderde karakter gaf de doorslag, afgelopen zaterdag had ik haar uit het land gehaald en ze was gewoon echt te tam.

Voortaan trek ik bloed als ze maar 1 dag niet brutaal doet :( .

Net nog even langs geweest en ze lijkt wel iets op te knappen van het binnen staan.

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:23

Jeetje Cath, wel even schrikken! Hopelijk knapt ze snel op...Toont wel weer t keiharde draverskarakter...Gewoon doorgaan, ondanks dat ze pijn hebben of niet fit zijn...

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:53

Ik was even zo blij dat m'n favoriete topic weer open is ... Lees ik minder goed nieuws:(
Balen zeg , je kunt jezelf ook niet helemaal de schuld geven , je ging er vanuit dat het met de leeftijd te maken had .

Erg naar dit TS , blijf volgen . Sterkte en wees niet te streng voor jezelf . Al snap ik het ook weer heel goed dat je je voor je kop kunt slaan

ruitje

Berichten: 12339
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 07:56

Leverproblemen geven ook vaak vage symptomen en worden laat opgemerkt omdat de lever best een groot zelfregulerend vermogen heeft( is geloof ik het enige orgaan wat ook kan 'aangroeien' ) .

Maarja, we weten allemaal hoe dat voelt als eigenaar als er iets niet oke blijkt te zijn, dan ben
je voor je gevoel altijd te laat :+

Ze heeft gisteravond de spuit tegen leverbot gehad, ben benieuwd of ze daar al wat van opknapt of dat het juist even heftiger word als het leverbot is :o

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:44

Jeetje wat vervelend! Was inderdaad niet het nieuws waar ik op hoopte!

Beterschap en hopenlijk is ze snel weer brutaal!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:53

Ik had je nieuwe topic helemaal gemist :\ Maar dit is een minder leuke update :(:)
Misschien zeg ik nu iets heel dom, maar zou de lever niet wat van slag kunnen zijn door het dieet voordat ze op het land ging en dan met het verse gras een eiwitbommetje ?
Hopelijk hebben jullie snel uitsluitsel en is de jonge dame weer snel haar pittige zelve :j

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:02

Jeetje wat een nare update! :(

Neem het jezelf niet kwalijk. Dravers zijn inderdaad bikkelhard voor zichzelf en er zijn natuurlijk zoveel veranderingen dat dat inderdaad ook een verklaring zou kunnen zijn. :(:)
Is er ook mestonderzoek gedaan nu? Omdat leverbot ook vaak voorkomt in combinatie met wormen...

Hopelijk knapt Graas snel weer op en wordt ze snel weer de etterige dame die ze was!

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:13

Jeetje wat een nare twist ineens!
Hopelijk knapt ze snel op. En inderdaad neem jezelf niets kwalijk, naar wat ik allemaal lees ben jij hartstikke goed voor je paarden!

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:52

Nou dat is niet zo'n beste update, hopelijk ben je er gauw achter wat ze mankeert en is ze
er weer vlug bovenop....
Beterschap gewenst in ieder geval voor Gracia...