Tobias en sterre lekker op het strand.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quintolover

Berichten: 1331
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: assendelft

Tobias en sterre lekker op het strand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 20:48

Van het weekend heerlijk met me pony's naar het strand gegaan. Ik kwam smorgens terug met me paard en mijn kleine rakker wou zo graag ook mee met de trailer dat ik smiddags met de pony's naar het strand ben gegaan. Ze vonden het geweldig en ik ook. Het waaide hard en regende afentoe maar we genoten alle drie.


Heb nog vele foto's maar helaas weet ik niet hoe ik ze upload ( ging het maar net zo makkelijk als fb :) )
Laatst bijgewerkt door quintolover op 16-01-16 21:29, in het totaal 4 keer bewerkt

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: Tobias lekker op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:53

Vindt het ronduit gevaarlijk dat je hem zo los laat rond crossen.

Neem je verantwoording en doe hem aan de lijn.

Strand is niet alleen van jouw.

quintolover

Berichten: 1331
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 20:56

Zoals je ziet was het rustig en kan het. Als we bij de zee lopen loopt hij naast me. En mensen vinden het juist leuk dat ze even kunnen knuffelen met hem. Ik zal dit niet hartje zomer doen. Het was tevens slecht weer en dan zie je weinig mensen op het strand
Laatst bijgewerkt door quintolover op 16-01-16 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:57

Ik zou hem ook vast houden :) maar wat knap dat hij naar je toekomt als je hem roept!

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:58

Sorry maar ik vind het ook heel onverantwoord en gevaarlijk, zo moeilijk is het niet om aan de lijn vast te houden..
maakt niet uit hoeveel vertrouwen je in hem/ze hebt.

Ongeacht of het winter/zomer, weinig volk/veel volk is..dit word gewoon niet gedaan.
Het moet maar die ene minuut zijn waarin het verkeerd afloopt,in eender welke situatie dan ook.

quintolover

Berichten: 1331
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: assendelft

Re: Tobias en sterre lekker op het strand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 21:00

Ik heb vertrouwen in me pony en hij in mij. Zou niet weten wat er verkeerd zou moeten gaan. Behalve als jullie bedoelen dat hij weg zou lopen. Voor die zekerheid heeft hij mijn telefoonnr. Mee op zulk soort momenten.

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Re: Tobias en sterre lekker op het strand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:02

natuurlijk het zou bokt niet zijn al komt er meteen negatief commentaar :')

ik vind het knap dat je het paard durft los te laten leuke beestjes!

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:03

Elk rustig dier of dier waar je 100% vertrouwen in hebt, kan wel eens iets uitsteken.

Het moet maar die ene second zijn dat hij bijvoorbeeld iemand een stamp geeft, een hond die aanvalt, een klein kind die er loopt.

Neem je verantwoordelijkheid en hou hem aan de lijn,
zo moeilijk is het niet en neem je zo min mogelijk risico's met je mee.

quintolover

Berichten: 1331
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 21:06

Dat was mijn eerste gedachte ook. Goh ik plaats wat leuks omdat het gewoon bijzonder voelt. Maar krijg alleen commentaar.eerste filmpje maar verwijderd,want mensen vinden het alleen maar niet kunnen dat een paard los loopt. Ik heb nog nooit commentaar op het strand gehad, alleen maar het commentaar wat gaaf, en wat speciaal dat dit gewoon kan. Mensen die speciaal naar mij toe komen lopen om hem even een aai te geven.

Kanto
Berichten: 617
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:06

Ik snap wat laulauu en smurfje bedoelen maar ts vraagt niet om commentaar!

Leuk dat je daar bent geweest bent met je paardjes! En wat luisterd Toby goed zeg :)
Laatst bijgewerkt door Kanto op 16-01-16 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:06

De loslopende pony maakt er in ieder geval goed gebruik van, hij is helemaal jolig haha.. ~~}>

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:09

Dit is trouwens ook verboden, een paard los laten lopen!

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:10

Gaaf zeg dat hij zo op je af komt!
Lekker uitrazen!

Je zou de foto's kunnen uploaden vanaf bokt upload.

quintolover

Berichten: 1331
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 21:11

Dat kan allemaal inderdaad, maar denk dat er met hem meer verkeerd kan gaan aan de lijn dan dat hij los loopt ( bij deze pony dan) Ik zal dit niet doen als er geen 100% vertrouwen is. En ja het kan altijd mis gaan. En het blijven vlucht dieren, en hou daar echt wel altijd rekening mee.

Een paard los lopen, is niet verboden hoor :D ik weet niet waar je dat van hebt?

Toby luisterd inderdaad erg goed, ook omdat hij er zoveel plezier in heeft.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:11

ach dit is bok gewoon eenmaal ...

ik snap best wat ze bedoelen maar ik snap TS zeker ook . het is toch ook super bijzonder dit !
TS super leuke ponys :)

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:13

In de belgische wetgeving is een loslopend paard net zo verboden als een loslopende hond. Waarschijnlijk zal dit in nederland net zo zijn. Enkel in bepaalde gebieden mogen ze los.

Website van de politie van Nederland
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Luna2006 op 16-01-16 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:14

Ik had nou niet echt gevoel dat ik commentaar gaf?? Eerder dat ik mijn paard niet los zou durven laten en dat ik het knap vind dat haar paard komt als ze roept, wat is daar negatief aan? Ik vind het alleen maar leuk om te zien dat er mensen zijn die hun paard zo vertrouwen en het niet alleen maar is: jeej ik laat mmijn paard los want dat is gaaf en stoer ookal luisterd die niet.

quintolover

Berichten: 1331
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 21:18

Dat kan allemaal inderdaad, maar denk dat er met hem meer verkeerd kan gaan aan de lijn dan dat hij los loopt ( bij deze pony dan) Ik zal dit niet doen als er geen 100% vertrouwen is. En ja het kan altijd mis gaan. En het blijven vlucht dieren, en hou daar echt wel altijd rekening mee.

Een paard los lopen, is niet verboden hoor :D ik weet niet waar je dat van hebt?

Toby luisterd inderdaad erg goed, ook omdat hij er zoveel plezier in heeft.

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Tobias en sterre lekker op het strand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:21

Als een paard los loopt komt de politie dit vangen en krijg je een geldboete. Politie nederland. Zoek maar eens op ;)

Kanto
Berichten: 617
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:21

Luna2006 schreef:
In de belgische wetgeving is een loslopend paard net zo verboden als een loslopende hond. Waarschijnlijk zal dit in nederland net zo zijn. Enkel in bepaalde gebieden mogen ze los.

Website van de politie van Nederland
[ [url=m/THkL6B.png]Afbeelding[/url] ]


er staat toch '' zie je een dier los lopen en levert dit een gevaarlijke situatie op'' nou ik zie hier geen direct gevaarlijke situatie in hoor

Kanto
Berichten: 617
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:22

Luna2006 schreef:
Als een paard los loopt komt de politie dit vangen en krijg je een geldboete. Politie nederland. Zoek maar eens op ;)


daar gaat het meer over een paard wat los loopt zonder iemand erbij

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:23

Je bent sowieso totaal niet verzekerd als er iets gebeurt met je loslopende pony, met jou of iemand anders door je loslopende pony!

Dus geen slimme actie. Je vertrouwensband met je pony hoef je niet zo te bewijzen.
En als je zegt dat aan een lijn gevaarlijker is dan los, dan doe je echt iets niet goed qua training of opvoeding.

Je reacties hierboven op goedbedoeld advies zijn niet echt handig ....

Als je geen gevaar ziet, dan valt er nog wat bij te leren over paardengedrag.
Laatst bijgewerkt door simodi op 16-01-16 21:26, in het totaal 3 keer bewerkt

quintolover

Berichten: 1331
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 21:24

Ik snap het ook echt wel dat mensen die dit niet kennen het gevaarlijk vinden. Echt waar! Xxdomixx het kwam niet negatief over.
Hij loopt vanaf jongs af aan los. En zal dit echt niet in de woonwijk doen. Het stran dis de juiste ruimte om dat heerlijk te doen. Dit was de eerste keer dat hij ook echt helemaal gek werd. Maar keurig elke keer weer terug komen. En nee ik heb hem niet in 1 x los geklikt en kijken hoe het gaat. Dit was de eerste keer dat hij echt anderhalf uur los mee liep, en vaak lopend in mijn schaduw. Ja het was spannend de eerste paar keer, het is ook niet niks. Maar mijn paard vertrouwd mij volledig gelukkig en ik hem nu ook ( los ). Moet zeggen als hij los loopt heb ik mijn andere pony altijd mee.

quintolover

Berichten: 1331
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 21:28

simodi schreef:
Je bent sowieso totaal niet verzekerd als er iets gebeurt met je loslopende pony, met jou of iemand anders door je loslopende pony!

Dus geen slimme actie. Je vertrouwensband met je pony hoef je niet zo te bewijzen.
En als je zegt dat aan een lijn gevaarlijker is dan los, dan doe je echt iets niet goed qua training of opvoeding.

Je reacties hierboven op goedbedoeld advies zijn niet echt handig ....

Als je geen gevaar ziet, dan valt er nog wat bij te leren over paardengedrag.


Dit heeft niks met bewijzen te maken. Dit is hoe ik mijn pony vertrouw. Ik denk dat het meer is dat jullie moeten leren hoe je ook met paarden om kan gaan. Vertrouwen en respect voor elkaar. Deze pony is niet dat het niet vast kan, maar deze zal ook lekker gek doen aan de lijn waardoor dat ook fout kan gaan. Het is niet dat hij niet opgevoed is.

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:28

Als je even verder googled dan kom je ook uit op de wetgeving en dan zie je dat dit verboden is. Daarbij als de politie dit ziet krijg je zware boetes.