Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:38

Hee, de titel is veranderd? :7

fleurtjeuh
Berichten: 10341
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:47

Cayenne schreef:
Hee, de titel is veranderd? :7

Dat is echt al dagen geleden gebeurt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:59

Valt me nu pas op. Blijkbaar heb ik toch een leven naast Bokt :D :')

fleurtjeuh
Berichten: 10341
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:30

Cayenne schreef:
Valt me nu pas op. Blijkbaar heb ik toch een leven naast Bokt :D :')

Wat een geruststelling

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:24

Jellybeans schreef:
sneeuwpop schreef:
Helemaal niet goed gekeurd!
Gewoon een deklicentie gekocht..

Vind het overgens gewoon vermeerderen ipv fokken.
1 grote gok.


Waarom reageren als je toch niets aardigs kan zeggen?
Reageer dan niet, het gaat niet om jou pony, je hoeft er niet mee te fokken en je hoeft er zelfs niet naar te kijken.
Je hebt er dus niks mee te maken, waar maak je je dan druk om? :roll:


Als je leugens moet schrijven om toch weer op te vallen, dan moet je niet zeiken wanneer je daar commentaar op krijgt.
Voor nu valt er niks positiefs over te zeggen. Hij is 2, in de groei en hoort er uit verhouding uit te zien.
Ben wel benieuwd of het met 3 jaar is bijgetrokken, of dat de kruizing toch niet is gelukt (verbetering ipv vermeerderen)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:43

ClaudiaDer schreef:
Grappig paardje zeg!
Alleen met zijn 2 jaar al een bitje in, dekken en helemaal geschoren? Ik zou er zelf voor kiezen om hem nog wat langer puppy te laten zijn.

Heel veel plezier met hem :)


Exact mijn gedachte. Al zal hij dat dekken niet zo erg gevonden hebben. :Y)

Mooi hoofd heeft hij. Kleur is leuk maar komt slecht naar voren vanwege het scheren.

Verder geen dekhengst om te zien. Tenzij alleen kleur het fokdoel is.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:53

Dustinlover schreef:
Claudia dit was de eerste keer dat hij even een bit in kreeg en voorlopig zal dat ook de laatste keer zijn tot einde van de zomer. Scheren zo jong vind ik alleen maar fijn. Vorig jaar heb ik alleen zijn hoofd en hals geschoren voor de ervaring. Ik scheer mijn mini's ook allemaal vanaf veulen af aan voor keuringen en dat levert zoveel minder stress op als dat ze straks als 4 jarige geschoren worden.


Hij moet toch als rijpony?

Dan zou ik mezelf aanwennen om geheel niet te scheren.(behalve de benen en zijkant staart) Tenzij het een zwarte is waarbij je het niet ziet.

Paarden worden er nu eenmaal niet mooier van en juist op het moment dat hij de fokkers een hengst moeten gaan kiezen zijn de geschoren exemplaren op hun lelijkst.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:55

Wauw wat ziet hij er goed uit nu! <3

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 07:56

Dan verschillen smaken want ik vind een silverbay en een silverdapple 10x mooier als ze geschoren zijn door hun dapples ;)

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:00

Wauw Rowan wat is hij prachtig geworden! :~ En wat kan hij lekker bewegen! Ik vind dat geschoren juist erg gaaf! Ben dol op zijn kleurtje!

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:22

Dustinlover schreef:
Dan verschillen smaken want ik vind een silverbay en een silverdapple 10x mooier als ze geschoren zijn door hun dapples ;)


Mee eens dat vind ik ook :)

Ik was benieuwd hoe het met hem zou gaan (ik zat toen ook in het DBT)
Wat is hij mooi geworden!! :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:41

Dustinlover schreef:
Dan verschillen smaken want ik vind een silverbay en een silverdapple 10x mooier als ze geschoren zijn door hun dapples ;)


Ik vind paarden waarbij de geschoren haren weer gaan groeien er vaak euhm...wat mottig eruit zien.
Geen of weinig glans hebben.

En verder inderdaad smaken verschillen. Het mooie van een zilverbruine vind ik dat het vaak lijkt op een hele rode vos. Door scheren gaat dat effect verloren.

Denk alleen dat bij de rijpony's je vaker die voorkeur zal tegen komen. En volgens mij wil je hem sportpony's laten dekken.

Maar goed. Over smaak valt niet te twisten.

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:43

Schitterend dier, hoor! en gedurfde combinatie!
Ik heb wel gegrinnikt om een aantal reacties haha, duidelijk een tikkie jaloers :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:47

Pocca_Locca schreef:
Schitterend dier, hoor! en gedurfde combinatie!
Ik heb wel gegrinnikt om een aantal reacties haha, duidelijk een tikkie jaloers :')


Vind dat altijd zo'n suffe opmerking, zodra iemand iets niet mooi vindt zijn ze meteen jaloers? Slaat volkomen nergens op :')

Anomien

Berichten: 7404
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:03

Fenrir schreef:
Pocca_Locca schreef:
Schitterend dier, hoor! en gedurfde combinatie!
Ik heb wel gegrinnikt om een aantal reacties haha, duidelijk een tikkie jaloers :')


Vind dat altijd zo'n suffe opmerking, zodra iemand iets niet mooi vindt zijn ze meteen jaloers? Slaat volkomen nergens op :')


Precies. Al vind ik het wel interessant maar Zou het zelf nooit doen. soms moet iemand out of THE box denken want altijd hetzelfde hoeft ook niet perse verbetering te betekenen. En dat beseffen ook te weinig mensen denk ik. Dus af en toe een middenweg met afwijkende doch passende paarden kruizen is naar mijn mening meerwaarde. Al denken wel veel mensen onterecht snel te weten wat passend is.

dit zou bijvoorbeeld niet mijn actie zijn geweest... Ben ook niet jaloers..en denk dat vele het ook oprecht niet zijn.

Maar wie weet is ie prachtig met 4 en zijn de nakomelingen ook prachtig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:21

Pocca_Locca schreef:
Schitterend dier, hoor! en gedurfde combinatie!
Ik heb wel gegrinnikt om een aantal reacties haha, duidelijk een tikkie jaloers :')

Ja iedereen wil graag een kruising die uit verhouding is. :roll:

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:03

Ik snap niet waarom er zo'n ophef over gemaakt moet worden.

Het is toch niet jullie pony? En daarbij het enigste wat ik aan het diertje zie is de broekspier die wat stijl is. (Wat vooral aan de leeftijd kan liggen) Verder zie ik gewoon een heerlijke knullige tweejarige en nog gerust een leuk dier ook. Er lopen veel tweejarige rond waarbij ik even een een traantje weg moet pinken van t lachen :') en daar vind er deze geen van..

Ikzelf bezit ook een 2 en half jarige kruising waarvan niemand m zou bedenken en toch is t voor mij het knapste paard die ik ken :o

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:07

Wauw ik kan m nog wel herinneren. Wat is die gaaf inmiddels

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 01:36

Ik zie niet in waarom een bitje in een ramp is..
Als het beest flink in de hand is moet dat geen punt zijn, scheren hoeft ook geen stress op te leveren indien goed aangepakt.
Ik zat vanmiddag benen te scheren met ponylief op zijn blok, ik zittend op de andere helft van zijn blok met zijn voet op mijn bovenbeen. :+
Het is net hoe moeilijk je er zelf over doet en hoe je het aanpakt.

violafan
Berichten: 153
Geregistreerd: 11-01-15

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 02:23

Tjonge er zijn hier wel heel veel mensen die veel verstand van fokken hebben zeg!Wat een oordelen na aanleiding van een paar plaatjes. Alsof "ervaringen fokkers" altijd zo lekker bezig zijn. Ooit eens een rontgenfoto gezien van een hondje die net een zeer grote hondenshow had gewonnen. Daar kon je echt wel om janken. Beest was totaal verrot vanbinnen. Maar wel hoge scores van de mensen die zo gezegd zon kijk hebben op mooie rashonden. En zo gezegd weten wat mooie fok is. Bij paarden gaat het vast eender.
Ik vind het een mooi dier, gefokt met liefde en met liefde verzorgd zo te zien. En hoe denken we dat vele paardenrassen ontstaan zijn? Ook door vele vele kruisingen. Waar gaat het uiteindelijk om? Alleen maar bouw? Of vriendelijke dieren met een geheel eigen voorkomen? ipv allemaal een kwpner die bruin is en minstens 175 in de schoft is....Een gewaagde kruising ja en als je iets doet wat de meesten niet doen dan krijg je kennelijk en hoop stront over je heen. Bij tinkers of minipaarden zijn ook wel tig rassen door elkaar geroerd. Ook groot en klein. Geniet lekker van je leuke pony! En laat ze lekker kletsen.

Eilinora

Berichten: 11924
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:11

Fenrir schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ik snap wel dat TS niet zo'n zin heeft gehad om topics te openen als er dit soort reacties komen...


En toch heeft TS vaak wat 'controversiƫle' titels/OP's, zoals deze bijv, er staat duidelijk 'GGK als dekhengst' terwijl het dier dus niet goedgekeurd blijkt te zijn maar er gewoon een deklicentie is aangekocht. Ik denk dat niet alleen puur om de kruising maar ook om dit soort dingen mensen er sneller over vallen.

Ik vond hem eerst echt helemaal niks qua bouw en ook nu is het mijn ding niet maar ik vind hem wel al verbeterd ten opzichte van eerst. Ben wel benieuwd hoe hij er over een paar jaar uit ziet.


Voordat een hengst een deklicentie krijgt moet hij een veterinaire keuring doen.
Als hij die doorstaat is hij goedgekeurd om te dekken.

Heel misleidend is het dus niet,het is maar net hoe je het leest.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:16

Dat is toch een simpele klinische keuring?

Op papier staat er geen goedgekeurd, dat is enkel voor de hengsten die door de hengstenkeuring zijn gesellecteerd.

mika11

Berichten: 11115
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:32

woppeke schreef:
Tjonge er zijn hier wel heel veel mensen die veel verstand van fokken hebben zeg!Wat een oordelen na aanleiding van een paar plaatjes. Alsof "ervaringen fokkers" altijd zo lekker bezig zijn. Ooit eens een rontgenfoto gezien van een hondje die net een zeer grote hondenshow had gewonnen. Daar kon je echt wel om janken. Beest was totaal verrot vanbinnen. Maar wel hoge scores van de mensen die zo gezegd zon kijk hebben op mooie rashonden. En zo gezegd weten wat mooie fok is. Bij paarden gaat het vast eender.
Ik vind het een mooi dier, gefokt met liefde en met liefde verzorgd zo te zien. En hoe denken we dat vele paardenrassen ontstaan zijn? Ook door vele vele kruisingen. Waar gaat het uiteindelijk om? Alleen maar bouw? Of vriendelijke dieren met een geheel eigen voorkomen? ipv allemaal een kwpner die bruin is en minstens 175 in de schoft is....Een gewaagde kruising ja en als je iets doet wat de meesten niet doen dan krijg je kennelijk en hoop stront over je heen. Bij tinkers of minipaarden zijn ook wel tig rassen door elkaar geroerd. Ook groot en klein. Geniet lekker van je leuke pony! En laat ze lekker kletsen.


Even over jouw hondenshow.
Daar gaat het inderdaad ook om het uiterlijk en karakter.
Maar stel dat je zo'n show wint of je krijgt sowieso een goede uitslag,en je wilt verder met je hond.
Bijvoorbeeld als dekreu laten gebruiken.
Dan moet de hond ook getest worden op (erfelijke) afwijkingen, en als blijkt uit de foto's dat het niet goed is, wordt de hond niet goedgekeurd en mag je er niet mee fokken.
In ieder geval niet legaal, dat het stamboom pups worden, dat is uitgesloten.
Dan heb je er weinig meer aan, dat je op een show hebt gewonnen.
Een show is maar 1 ding in het geheel als je iets met je hond wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:41

Barbet schreef:
woppeke schreef:
Tjonge er zijn hier wel heel veel mensen die veel verstand van fokken hebben zeg!Wat een oordelen na aanleiding van een paar plaatjes. Alsof "ervaringen fokkers" altijd zo lekker bezig zijn. Ooit eens een rontgenfoto gezien van een hondje die net een zeer grote hondenshow had gewonnen. Daar kon je echt wel om janken. Beest was totaal verrot vanbinnen. Maar wel hoge scores van de mensen die zo gezegd zon kijk hebben op mooie rashonden. En zo gezegd weten wat mooie fok is. Bij paarden gaat het vast eender.
Ik vind het een mooi dier, gefokt met liefde en met liefde verzorgd zo te zien. En hoe denken we dat vele paardenrassen ontstaan zijn? Ook door vele vele kruisingen. Waar gaat het uiteindelijk om? Alleen maar bouw? Of vriendelijke dieren met een geheel eigen voorkomen? ipv allemaal een kwpner die bruin is en minstens 175 in de schoft is....Een gewaagde kruising ja en als je iets doet wat de meesten niet doen dan krijg je kennelijk en hoop stront over je heen. Bij tinkers of minipaarden zijn ook wel tig rassen door elkaar geroerd. Ook groot en klein. Geniet lekker van je leuke pony! En laat ze lekker kletsen.


Even over jouw hondenshow.
Daar gaat het inderdaad ook om het uiterlijk en karakter.
Maar stel dat je zo'n show wint of je krijgt sowieso een goede uitslag,en je wilt verder met je hond.
Bijvoorbeeld als dekreu laten gebruiken.
Dan moet de hond ook getest worden op (erfelijke) afwijkingen, en als blijkt uit de foto's dat het niet goed is, wordt de hond niet goedgekeurd en mag je er niet mee fokken.
In ieder geval niet legaal, dat het stamboom pups worden, dat is uitgesloten.
Dan heb je er weinig meer aan, dat je op een show hebt gewonnen.
Een show is maar 1 ding in het geheel als je iets met je hond wil.


Komaan, wat een onzin zeg. Het is daarom de er zoveel rassen, met de King Charles spaniƫl op kop, zo bomvol misvormingen zitten. (Verder op het lijstje: alle rassen met platte snoeten, Berner Senner, Duitse herders, etc).
Ik vind het veulen van TS leuk, ben benieuwd hoe de volwassen versie eruit gaat zien!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:51

inowa schreef:
Voordat een hengst een deklicentie krijgt moet hij een veterinaire keuring doen.
Als hij die doorstaat is hij goedgekeurd om te dekken.

Heel misleidend is het dus niet,het is maar net hoe je het leest.

Neen, hij is niet goed gekeurd, hij heeft bij wijze van spreken een aanvraag gedaan om een opleiding te doen en ze zijn tot de conclusie gekomen dat hij de nodige basis heeft. Hij heeft het examen nog niet gedaan, laat staan gehaald. Als TS zoveel kennis heeft van stamboeken als ze altijd beweerd, weet ze dat heel goed.

Anders is iemand die ingeloot is voor een dokters-opleiding ook meteen dokter in jouw redenering.