Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:19

Zo ontzettend jammer dat er een aantal kritiek moet blijven hebben in deze topics.


Ik vind dat Rum ontzettend gaaf opgedroogd is, wat is hij leuk geworden zeg! Zou graag meer topics van hem zien, maar kan me ook wel voorstellen waarom je dat niet doet.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:29

Dus je mag alleen aardige dingen zeggen en ts mag wel een misleidende titel schrijven, daar vallen de mensen over....

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:37

Ik weet het niet hoor. Ik heb echt nog geen enkele keer negatief gereageerd op ts maar ik vind 'goedgekeurd als dekhengst' in dit geval ook behoorlijk de plank misslaan. Waarom moet men daar maar over zwijgen dan?

Ik las eigenlijk niet eens op ggk na en schrok me een hoedje toen ik de foto's zag. :') Dat zoiets goedgekeurd was bij een stamboek.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:40

Sommige reacties hier komen heel naar over. Ik vind het een prachtig beestje maar gewoon nog erg jong! Ik denk echt dat hij over twee jaar goed tot zijn recht komt, want het hoofdje spreekt heel erg aan en het kleurtje ook, ik mis alleen nog wat spieren :) als ik naar mijn twee jarige kijk, die heeft ook nog zo'n gek figuurtje

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:44

Ninette schreef:
Dus je mag alleen aardige dingen zeggen en ts mag wel een misleidende titel schrijven, daar vallen de mensen over....



Iris82 schreef:
Ik weet het niet hoor. Ik heb echt nog geen enkele keer negatief gereageerd op ts maar ik vind 'goedgekeurd als dekhengst' in dit geval ook behoorlijk de plank misslaan. Waarom moet men daar maar over zwijgen dan?

Ik las eigenlijk niet eens op ggk na en schrok me een hoedje toen ik de foto's zag. :') Dat zoiets goedgekeurd was bij een stamboek.


Er mag wel wat van de misleidende titel worden gezegd, tuurlijk wel. Maar waarom moet dat op zo'n onaardige manier.
Nu weer @iris82 het komt wat onaardig over om dit paardje 'zoiets' te noemen zoals je in de laatste zin doet.
Zo'n zin hoeft er toch niet bij? Dat is niet aardig om over iemands paard of pony te zeggen.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 23:45

Er staat in de titel inderdaad ggk en in mijn omschrijving staat licentie erbij. Mierenneuken noem ik dat zelf ;)

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It! GGK als dekhengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:50

Ohh dat had ik even moeten aanvullen zie ik. Ik vind m hartstikke leuk opgedroogd! Maar het is nog een 2 jarige gup en geen net goedgekeurde dekhengst die volop in de spieren zit.

Ik verwachtte iets anders bij het aanklikken van het topic. ;)

Tja ts, jouw recht om het mierenneuken te vinden. Ik denk wel dat jij heel goed weet wat het verschil is dus het verbaasde me een beetje.

mika11

Berichten: 11115
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:52

Ik ken de pony niet van eerdere topics?
Zelf vind ik de verhoudingen wat apart van de pony, net of hij in elkaar is gezet uit verschillende, niet passende delen.
Maar als je daar even doorheen kijkt, best een leuk dier! :)
Ik hoop dat je er dan een leuk veulentje mee fokt, het is zeker een apart dier!

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 23:53

Bij het stamboek waar zijn vader ggk was en waar ik dus lid van ben zijn ze ggk als ze veterinair ggk zijn dus sorry als ik sommige mensen voor de schenen schop maar zo vat ik het zelf op ;)

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:55

Barbet schreef:
Ik ken de pony niet van eerdere topics?
Zelf vind ik de verhoudingen wat apart van de pony, net of hij in elkaar is gezet uit verschillende, niet passende delen.
Maar als je daar even doorheen kijkt, best een leuk dier! :)
Ik hoop dat je er dan een leuk veulentje mee fokt, het is zeker een apart dier!


Oeh dan heb je toch niet regelmatig op KS gekeken want er zijn echt wel ontzettend veel langlopende topics van de kleine man geweest.

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:59

Eerlijk gezegd, klikte ook ik dit topic open ivm GGK dekhengst.
Ik vind dit wel misleidend, je kan gewoon GGK weglaten en alleen zeggen dat hij gebruikt kan worden als dekhengst.
Bij een GGK dekhengst wil ik graag weten hoe zijn karakter, aanleg en gezondheid is. Ik begrijp dat dit allemaal niet getest is. Persoonlijk zou ik dan zo'n hengst nooit gebruiken.
Ik vind wel dat hij een mooi, chic koppie heeft en een apart kleurtje. Zijn (lange) rug, daar heb ik mijn twijfels bij. Ook vind ik hem niet helemaal in verhouding, al is hij wel bijgetrokken.

mika11

Berichten: 11115
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 00:02

Iris82 schreef:
Barbet schreef:
Ik ken de pony niet van eerdere topics?
Zelf vind ik de verhoudingen wat apart van de pony, net of hij in elkaar is gezet uit verschillende, niet passende delen.
Maar als je daar even doorheen kijkt, best een leuk dier! :)
Ik hoop dat je er dan een leuk veulentje mee fokt, het is zeker een apart dier!


Oeh dan heb je toch niet regelmatig op KS gekeken want er zijn echt wel ontzettend veel langlopende topics van de kleine man geweest.



Ha ha, ja dat klopt ook inderdaad.
Lang niet op bokt geweest en ook hele tijden alleen in HK topic. :)

Maar ik zit de hele tijd te kijken naar de foto's van de pony.
Heel apart dier.
Het front en hals is erg groot en lang vergeleken bij de rest, net alsof hij zo voorover kan kukelen door dat gewicht van die voorkant.
Maar toch is het een apart dier, ik ben benieuwd wat voor nakomeling hij zal voortbrengen. :)

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It! GGK als dekhengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 00:50

Jeetje, die is goed opgedroogd zeg!
Idd nog erg arm in de bespiering, maar wat verwacht je ook van een 2 jarige, ben erg benieuwd hoe hij er over 2 jaar bij staat met bespiering!

Ook ben ik benieuwd wat hij met fokken zal doen.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 02:08

Dustinlover schreef:
Bij het stamboek waar zijn vader ggk was en waar ik dus lid van ben zijn ze ggk als ze veterinair ggk zijn dus sorry als ik sommige mensen voor de schenen schop maar zo vat ik het zelf op ;)

Ik neem toch aan dat als je weet dat hij bij het NWPCS ingeschreven kan worden en je een deklicentie aanschaft, je ook weet dat daar andere eisen aan goedkeuring worden gesteld :)

01San

Berichten: 18755
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 03:09

Dus als ik het goed begrijp, als een leek: hij heeft nu een gekeurde deklicentie bij het Welsh stamboek.
Maar hij moet nog bewezen worden? Dus echt goedgekeurd?

Please correct me if im wrong!!! :D

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It! GGK als dekhengst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 05:28

San hij heeft nu een licentie bij het wpcv. Daarvoor moest hij veterinair gekeurd worden. Daarvoor is hij ggk.
Laurie zijn vader is niet bij het wel stamboek gekeurd maar bij een mini paarden stamboek. Als je daar door de veterinaire keuring bent heb je een ggk dekhengst. Bij het wpcv kun je niets anders als alleen dit.
Ik heb voor de mensen hier een verandering vande topic naam aangevraagd gezien er toch wat mensen zere schenen hebben.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 06:02

Dustinlover schreef:
Bij het stamboek waar zijn vader ggk was en waar ik dus lid van ben zijn ze ggk als ze veterinair ggk zijn dus sorry als ik sommige mensen voor de schenen schop maar zo vat ik het zelf op ;)


Ik dacht dat je zo belezen was en zoveel kennis had over het onderwerp dekken en stamboeken? Die pretentie houd je al vanaf het begin op, maar nu ineens weer je niet de juiste betekenis van een GGK Dekhengst? Natuurlijk TS, zal vast.

Je vind het niet leuk als mensen commentaar hebben op de kruising. Je hebt liever niet dat mensen er negatief op reageren. Negatieve reacties zijn nooit leuk, dat snap ik. Maar... Vervolgens open je wel topics waarin duidelijk in de titels staan Mini X KWPN kruising!!! om kijkers naar je topic te halen. Om daarna moord en brand roepen als iemand negatief over die kruising valt waar je zo mee 'adverteert'.

Ik snap dat dan niet. Als je zo'n groot probleem hebt met mensen die negatief op je kruising reageren, open dan topics van Rum zonder zijn kruising als reclamebord in je titel te zetten.

Het is je goed recht om het neer te zetten, natuurlijk, maar als je 'adverteert' met de kruising, dan kun je ook reacties verwachten op die aparte kruising, positief en negatief.

Je doet met dit topic precies hetzelfde als de voorgaande topics, maar nu met GGK dekhengst als extra uithangbord. Als er GGK dekhengst in de titel staat, dat lokt mensen. Dat is interessant, zeker ook nog met die aparte en ongewone kruising. Op zich niet raar om topictitels aansprekend te maken. Iedereen wil reacties in zijn topic. Ik doe ook altijd mijn best voor een pakkende titel die mensen naar mijn topic haalt. Enige verschil is dat ik niet mensen met een titel lok en dan boos/geïrriteerd word op negatieve reacties over waar ik mensen mee 'gelokt' heb.

De pony is niet GGK, hij heeft een aangekochte deklicentie en thats it. De titel is misleidend, om reacties te krijgen... Maar straks is TS weer boos dat men negatief op de kruising reageert en dat iedereen 'mierenneukt' over het GGK foutje...

Je werkt die reacties altijd alleen zelf zo in de hand.


Maar goed, afgezien van het hele titel gedoe, Rum zelf. Leuke pony, echt. Al een stuk beter geworden. Groeit steeds beter uit. Fijn dat er al een ervaren ruiter mee bezig wil gaan. Mooi klein ook. Was wel nieuwsgierig naar een foto van Rum met iemand ernaast omdat ik slecht ben in formaten inschatten. Ik hoop dat hij mooi in proportie is als die 3/4 is, maar ik ben bang dat Rum nooit helemaal goed in proportie zal zijn. Daarom dat ik het gebruik als dekhengst, zeker zo vroeg al, een aparte keuze vind.

Rum is een gewaagde kruising. Een gelukkig oké gelopen experiment... Er is geen flauw idee hoe Rum uitgroeit en of hij wel goed uitgroeit. Je hebt ook niet bepaald voorbeelden rondlopen van andere minis X KWPN om het ongeveer te weten.

Rum heeft rare verhoudingen, alsof het allemaal andere stukjes paard zijn. Hij is iel en heeft een zwakke bovenlijn.

Als het niet gaat om vermeerderen, maar om verbeteren en weloverwegen aparte kruisingen te fokken, waarom word er dan niet gewacht totdat Rum uitgegroeid is. Omdat er pas echt goed kan worden beoordeeld of hij geschikt is om als dekhengst te worden ingezet. Want hoe wil je verbeteren als je nog geen idee hebt hoe papa Rum uitgroeit en hoe hij dus de merrie zal verbeteren.

Elk veulen van hem zal een grote verassing zijn. Een grabbelton met stukjes paard van allerlei rassen die bij elkaar gedrukt worden en maar moet passen.

Maar oké, volgend jaar heb je dan je topic met mini X KWPN X Welsh kruising.. Jaar daarop verwacht ik iets van mini X KWPN X Welsh X Belgisch trekpaard. Of is dat een slecht idee? Ik weet niet precies bij welke vreemde kruisingen je een lijn trekt van dat het niet ethisch verantwoord meer is. Jouw grens ligt sowieso al wat verder dan de mijne.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It! GGK als dekhengst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 06:51

Mooi verwoord eline s. Tuurlijk probeer ik aandacht te trekken omdat ik vrij weinig of eigenlijk bijna nooit een topic open. Het is net hoe je het zelf wil oppakken.. Was hij veterinair niet goed geweest en dus afgekeurd in mijn ogen voor de dekdienst dan Was er ook niet mee gefokt. Nu heb ik een deklicentie aangevraagd waarvoor hij eerst veterinair ggk moet worden en dat is hij dus is hij ggk als dekhengst bij het wpcv of is het nee ik heb gekochte papiertjes of net wat.. Het is net wat jezelf interpreteerd ;)
De meningen lopen heel uit een over wat men van zijn bouw vind. Ik zie hem dagelijks en vind juist dat hij de sterke bovenlijn van zijn vader heeft meegekregen. Ja hij moet nog heel veel groeien, maja als jullie foto's willen zien pas van hem als 4 jarige of gewoon niet dan zit rechts boven in gewoon een kruisje. Ik kan hem niet ouder maken dan dat die nu is. Ik ben super blij met hem en hij heeft een super karakter waar menig hengst nog wat van kan leren.
En Belgisch trekpaard is misschien jou ding, maar nee als je mij kent weet je dat ik vooral op het luxe fok dus had dan eerder als je echt weer zo apart wil doen gezegd arabier.

Verder zal het me een zorg wezen wat andere vinden zoals de mensen die mij kennen wel weten en ja de mierenneukers hou je natuurlijk altijd ;) tik zelf ook vaak genoeg topics aan waarvan ik Denk ooh dat moet ik zien en zie ik dingen dat ik Denk oké dan.. kijk gewoon de andere kant op.. leven en laten leven ;)

Cemlys

Berichten: 14963
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It! GGK als dekhengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:30

Wat een commentaar weer. Voor het wpcv is hij gewoon 'goedgekeurd', dat gebeurt bij het moederstamboek net zo. Ik heb voor mn hengst ook een licentie via het wpcv, en ja dan zijn ze veterinair gekeurd (dan moeten ze nog steeds vrij zijn van afwijkingen) en dna profiel wordt geregistreerd. Voordeel voor mij is dat het wpcv het enige officiële dochterstamboek is en dat is het nwpcs niet, dus minder interessant voor mij. Daarbij heb ik genoeg nakomeling die afstammen van hengsten met zo n zogenaamde 'aangekochte' licentie die toch vooraan op de shows lopen, ster worden,... Nu wordt er hier gesproken alsof het minderwaardig is.

Ik ben benieuwd rowan Hoe die verder opdroogd. Hij is idd wat ielig maar wat wil je ook als 2 jarige vol in de groei. Ben je ook van plan hem te showen ?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41711
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:35

Cemlys schreef:
Wat een commentaar weer. Voor het wpcv is hij gewoon 'goedgekeurd', dat gebeurt bij het moederstamboek net zo. Ik heb voor mn hengst ook een licentie via het wpcv, en ja dan zijn ze veterinair gekeurd (dan moeten ze nog steeds vrij zijn van afwijkingen) en dna profiel wordt geregistreerd. Voordeel voor mij is dat het wpcv het enige officiële dochterstamboek is en dat is het nwpcs niet, dus minder interessant voor mij. Daarbij heb ik genoeg nakomeling die afstammen van hengsten met zo n zogenaamde 'aangekochte' licentie die toch vooraan op de shows lopen, ster worden,... Nu wordt er hier gesproken alsof het minderwaardig is.

Ik ben benieuwd rowan Hoe die verder opdroogd. Hij is idd wat ielig maar wat wil je ook als 2 jarige vol in de groei. Ben je ook van plan hem te showen ?
Volgens mij denkt niemand dat een deklicentie minderwaardig is. Enkel dat de titel misleidend is.

Bij een goedgekeuurde dekhengst denk ik aan een hengst die naar de keuring is geweest en beoordeeld is op karakter, aanleg en exterieur door een keurmeester. Niet aan een veterinair goedgekeurde hengst van 2 jaar. En ik denk heel veel mensen met mij :).

Verder vind ik de pony echt een 2 jarige. Totaal geen verhoudingen en een vreemde bovenlijn. Ik ben wenieuwd hoe hij uitgroeit. De kleur is wel echt prachtig :D.

Cemlys

Berichten: 14963
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It! GGK als dekhengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:42

Tja maar wat is misleidend? Hij is uiteindelijk ook goedgekeurd natuurlijk. Ik val er niet zo over maar dat zal misschien meer zijn omdat ik genoeg stamboeken ken waar ze goedgekeurd worden zonder echte keuring met keurmeesters enzo vooraf.
Nou rowan volgende keer dan maar wpcv goedgekeurd neerzetten ;)

Mondy

Berichten: 11865
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It! GGK als dekhengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:08

Hier een van de mensen die de kruising toendertijd ook niet snapte (nu nog niet) maar er iig wel op een normale manier op reageerde.
Ik moet zeggen dat ie er beter uitziet dan ik verwacht had ! Hij is erg uit proportie maar het is dan ook nog een 2 jarige gup. Ik heb wel de vraag voorbij zien komen waar ik ook wel heel erg benieuwd naar ben, waarom je al met een 2 jarige wilt dekken/hebt gedekt ? Een 2 jarige moet zich nog verder gaan ontwikkelen en zijn plus en minpunten verder gaan laten zien. Komt nu als extra nog bij dat het een hele aparte en onbekende kruising is waarbij je niet weet hoe het gaat lopen ? Tot nu toe heb je heel erg veel geluk gehad met je gok... maar hoe groot is t risico dat het toch anders uit gaat pakken ?
Ik bedoel het niet lelijk Ts echt puur uit interesse. Ik mag dan je keuzes niet snappen maar dat wil niet zeggen dat ik daarom niet kan vragen hoe het zit en het daardoor misschien wel snap. Veroordelen is makkelijk maar ik verdiep me er liever eerst wat in :)

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It! GGK als dekhengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:29

Sjonge jonge ik vind het erg bijzonder hoe mensen vallen over een f*cking titel. Kom op. :')

In feite is hij GGK volgens de regels van dat stamboek. Alleen niet zoals sommigen zouden zien. Tsja aan wie moet er dan feedback gegeven worden? Het 'probleem' (stamboek) of het 'symptoom' (ts)?

TS ik ben nog steeds fan van Rum! Hij ziet er goed uit voor zijn leeftijd. Ben benieuwd naar zijn nakomelingen. En hoe hij het gaat doen ohz volgend jaar. Houd je ons af en toe op de hoogte? Vind het leuk om topic's van Rum te zien!! :))

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:34

Wat een ontzettend gave kruising! :D

Ik vind niet dat hij een zwakke bovenlijn heeft, voor zover ik kan beoordelen van de foto's. Het klopt dat hij nog wat iel is, maar hij is ten slotte pas 2. Hij zal vast nog wel wat meer massa krijgen.

Qua proporties vind ik hem trouwens helemaal niet verkeerd uitgevallen. Hoewel hij nog wat iel is zitten alle onderdelen op de juiste plaats. En vanaf de foto gezien heeft hij echt super bewegingen. Mijn volle Welsh B heeft dezelfde verhoudingen, maar heeft een minder sterke bovenlijn dan Rum.

Deze pony heeft volgens mij zeker potentieel in de sport. Als je fokt kan je met twee verschillende bedoelingen fokken: je kan fokken voor de verkoop en je kan fokken om zelf te gebruiken. Als ik zou fokken voor de verkoop zou ik een hengst kiezen met volle Welsh papieren, zodat het veulen ook als volle Welsh ingeschreven kan worden. Als ik zou fokken om zelf te gebruiken in de sport zou ik echter niet bang zijn om met Rum te fokken (op voorwaarde dat hij netjes uitzwaart natuurlijk, en op voorwaarde dat ik een merrie heb waar hij op past)
Het dressuurbloed kan voor de sport een hele mooie aanvulling zijn, en het veulen blijft toch in de C-maat.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It! GGK als dekhengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:43

Ooh WPCV, sorry, dat wist ik niet. Ik ging van het NWPCS uit.