Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 155 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

 
Profiel   

Afgelopen Paasweekend hebben we onze Akhal-Teke merrie Muzanna naar de hengst gebracht.
Tijd om de hengst in het zonnetje te zetten!
Figuurlijk dan, want zon hebben we amper gezien.
Asat is een 28-jarige Akhal-Teke hengst. Jawel, dat lees je goed: hij is van 1989, geboren toen de Sovjet-Unie nog bestond.
Hij komt uit Dagestan, wat grenst aan o.a. Stavropol en Tsjetsjenië. Via allerlei omzwervingen is hij in Duitsland terechtgekomen. Hoe is onduidelijk. Bij zijn huidige eigenaren is hij op lokaal en nationaal niveau uitgebracht in dressuur, springen en eventing en is hij goedgekeurd voor het Kleines Deutsches Reitpferd.
Hij wordt nog om de dag gereden en gegymastiseerd. Hij heeft een stal met uitloop en sociaal contact.
De hengst heeft een papier om van te smullen en een unieke afstamming. *\o/* Dat in combinatie met een sportieve carrière, goede gezondheid en een fantastisch karakter. Hij is in veel opzichten net zo fantastisch als mijn merrie, al zeg ik het zelf. <3

Zon hadden we niet (storm, regen, nog meer regen, hagel en natte sneeuw... de foto's zijn daarom ook niet zo goed) en hij zat nog half in wintervacht en ging bovendien meteen rollen, maar kijk en geniet desondanks van deze fantastische 28-jarige heer. En met een beetje geluk mogen we volgend jaar een veulen van hem en Muzanna verwelkomen. <3

1.[ img ]

2.[ img ]

3.[ img ]
Kijken naar andere paarden...

4.[ img ]
Beetje grijs rond zijn ogen.

5.[ img ]

6.[ img ]

7.[ img ]

8.[ img ]

9.[ img ]

10.Nog een galopje

11.[ img ]

12.[ img ]

13.[ img ]

14.[ img ]
Grasjes bietsen...

15.Als hij inademt kun je zijn ribben zien, maar dat is normaal voor dit ras.

16.[ img ]
En weer op stal.

17.[ img ]
En tot slot nog een van mijn knappe merrie (ook half in wintervacht... wel zo eerlijk...)

Duimen jullie mee voor een voorspoedige dracht etc.? :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:27 



 
Profiel   

Wat een knap dier! <3
En wat ziet ie er goed uit voor zijn leeftijd!!

Ik ben heel benieuwd wat hij er samen met Muzanna van gaat bakken :D

Heb je toevallig ook een foto van de hengst in zijn jongere jaren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:29 



 
Profiel   

Prachtig paarden, zal vast een mooi veulentje uit komen <3
Hij ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:30 



 
Profiel   

Zo dat is reclame voor de hardheid van het ras zeg, das nog een hele krasse opa!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:33 



 

Wat ziet hij er geweldig uit voor zijn leeftijd! <3

Toch een heel ander beeld dan ik van Akhal-Tekes had.
Dan zie ik vaak een paard voor me, heel hoog op de benen en heel smal bij de flank.
Dat vind ik persoonlijk niet zo mooi, maar deze paarden in de op zijn beide prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:33 



 
Profiel   

Oh dit vraagt om een voltopic! Muzanna is zo knap! Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Asat ziet er supergoed uit zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:33 



 
Profiel   

wat KBK ook zegt, ik had ook een heel ander beeld van dit ras :')
Maar beide paarden zijn knap zeg! <3 Ben benieuwd naar t veulen. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:36 



 
Profiel   

Zo dat zijn goede genen zo te horen! Benieuwd naar het veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:40 



 
Profiel   

Wauw. Ik vind hem juist heel mooi. Juist heel rastypisch.

Altijd al verliefd geweest op dit ras. Sinds mijn eerste kennismaking helemaal om.

Ik ben heeeeeeeeeul benieuwd wat voor cadeautje hier uit gaat komen :j

Heb je meer foto's van je merrie?

EDIT: Ik heb al even in je profiel gespiekt :)


Laatst bijgewerkt door 108078 op 20-04-17 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:44 



 
Profiel   

*\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:45 



 
Profiel   

*\o/*
Ik ben goot fan van je prachtige merrie ‹3
En wat is aanstaande vader mooi!

Komt er een volgtopic?
Want deze wil ik zeker volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:45 



 
Profiel   

Wat een knappe (o)pa :j
Wordt een bijzonder mooi veulen met zulke ouders! (En ook ik ben voor een volgtopic) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:50 



 
Profiel   

Zo dan, die geef je echt geen 28 :wow:

Wat een prachtdier en ook een bijzondere kleur! Nieuwsgierig naar het resultaat van deze combinatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:53 



 
Profiel   

SayaJones: Ik heb wel foto's uit zijn jongere jaren: 1, 2 en 3. Vind hem zelf ook echt zooo knap. <3

Henrike5: :j Denk dat er weinig warmbloeden zijn die er op zo'n leeftijd nog zo uitzien, of überhaupt nog dekken.

Pantykous: weet er zelfs een die toen ie 37 was nog volop dekte. :j En hem was de leeftijd ook absoluut niet aan te zien. Dat zijn m.i. de echt goede vertegenwoordigers van het ras die de echte hardheid van de AT laten zien. :j

KBK: Ja echt he? Er zijn i.p. drie types en de meeste mensen kennen alleen het in de volksmond zo genoemde "windhondtype". :j En dan liefst ook als tweejarige in renconditie. :))

StormMilagro: nou ja, wie weet open ik tzt nog wel een heus volgtopic. :D

Rinkex: Is niet zo gek hoor, de meeste mensen kennen alleen het beeld van die ene hengst als jonkie in renconditie van het "windhondtype" en hebben geen idee dat er zelfs een massief type is bijvoorbeeld. :j

Babootje: nou en of! Is ook een van de redenen dat ik voor deze hengst heb gekozen. Mijns inziens een van de beste hengsten van Europa en bovendien nog op hoge leeftijd actief, geweldig karakter en sportieve carrière. *\o/*

108078: Het is eigenlijk hoog tijd dat ze weer eens ITP is. Als we het tot pagina 2 redden plaats ik wel wat meer foto's van haar. :j Vind hem ook erg mooi in het type staan. Echt heel erg gëent op Fakirpelvan. Zou zo een directe zoon kunnen zijn.

Piekosjj: :D

fleurtjeuh: ah, lief van je! Wie weet. Eerst maar eens zien dat er een vruchtje blijft plakken. :j

Fnanne: dankjewel! Ben zelf natuurlijk heel erg benieuwd. Haha, straks kan ik er niet meer onderuit, dan moet ik wel een volgtopic openen. :))

xPabloBokt: nee he? Echt nog een krasse knakker. Hij is donkerbruin, denk wel met sooty wat heel veel voorkomt bij dit ras. Denk dat niemand zo nieuwsgierig is als ik, haha. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:55 



 
Profiel   

Nou ik ben benieuwd... vind ze beiden schitterend

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 15:07 



 
Profiel   

Flinke mix van bloed. Wel echt een heerlijk praktische bouw. Zou ik zelf ook voor kiezen. Echt een goede match met je merrie. Zo benieuwd wat er uit komt. Hou je het veulen aan?

Heb er enkele maanden een gereden met een wat minder praktische bouw, wel met écht een geweldig karakter. Kan niet wachten om zelf actief op zoek te gaan naar een eigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 15:08 



 
Profiel   

je zou niet zeggen dat hij al 28 is
wel dat hij oud is maar niet zo oud

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 15:10 



 
Profiel   

Jammer dat het nog zo lang wachten is voor we te weten komen wat voor veulen deze twee gave paarden gaan afleveren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 15:14 



 
Profiel   

Jeetje wat een prachtbeest, je hebt wel een heeel goede keuze gemaakt volgens mij!
Ik ben ook erg benieuwd naar het veulen volgend jaar... Je merrie is ook al zo prachtig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 15:20 



 
Profiel   

Je zou niet zeggen dat deze al 28 jaar is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 15:28 



 
Profiel   

Dan gaan we volspammen tot we op de 2e pagina zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 15:35 



 
Profiel   

Wat gaaf, mooie hengst!
Samen met die knappe merrie moet daar wel iets prachtigs uitkomen!
Bijzonder dat hij op deze leeftijd nog dekt, idd spreekt dat voor een goede gezondheid ook op latere leeftijd, dan kun je straks nog heel lang van je veulen gaan genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 15:54 



 
Profiel   

Wooww! Die zou je zeker geen 28 geven! Wat ziet hij er nog fit uit zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 15:56 



 
Profiel   

Sodeju, 28?! Wat super dat hij nog om de dag wordt gegymnastiseerd. Je zou hem echt zijn leeftijd niet geven. Je merrie mag er ook zeker zijn, mooi dier. <3

Edit: ik heb getemd voor uitgelicht! Dit type AT en met name deze hengst mag wel wat bekendheid krijgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 16:32 



 

Wauw wow <3 , oude krasse knar wat ziet hij er super uit! . Ik kan het veulen er wel uitkijken ben super benieuwd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 16:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 155 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen