Dans met mij!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:10


Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:12

Ben het eens met de rest dat ook de poses van de danseres afbreuk doen aan de foto's, dat maakt het ook wat amateuristischer (dan nog denk ik dat een andere fotograaf hier meer uit kan halen)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:36


nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 01:29

Hier valt zo veel meer uit te halen!
De foto's en de bewerking ervan zijn niet on point. De scherptediepte komt voor mij ook niet over, had de fotograaf veel meer mee kunnen spelen. Zeker in zo een omgeving is het heel dankbaar om met weinig scherptediepte te fotograferen zodat de combinatie er meer uit springt.. en de focus op jullie ligt. Wil je met veel scherptediepte werken moet je echt enorm rekening houden met de hele omgeving/compositie van het beeld.
Hopelijk volg je de adviezen op van iedereen :j zou zonde zijn, nu vind ik het beeld dat jullie willen geven niet echt tot zijn recht komt!

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Re: Dans met mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 01:52

Eens met bovenstaande reacties. Maar buiten dat ben je geweldig met je paard bezig, zoals iedereen hier beaamt. Echt heel knap.

Verder zou je kunnen overwegen om nog even naar een andere outfit uit te kijken. Het corset zou zeker bij de stijl passen maar het doet jou eigenlijk geen eer aan zo. In een andere outfit die beter bij je lichaam past zal je meer professionaliteit uitstralen en dat is volgens mij wel het doel wat je voor ogen hebt. :)

Veel succes!

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 05:51

Ik denk dat hier ook veel meer uit te halen valt. Die bandages zijn een tof idee! Ook jij in het zwart is veel beter omdat je dan meer een met je paard bent.

Danstechnisch heb ik er geen verstand van, wel schrik ik van de laatste twee foto's. Jij bent al niet de lichtste, dan vind ik het oneerlijk om nog iemand op Jauke achterop te laten stappen. Al weegt ze maar 50 kilo. Dat is echt veel te veel!!! :oo

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dans met mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:50

Poeh, ik vind de foto's ook niet echt om over naar huis te schrijven :n
Verder wel mooi!

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Dans met mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:57

Ik vind het vooral veel te erg in scene gezet, je ziet 3 deelnemers die geforceerd op een plaatje staan ipv dat ze in hun beweging zijn vastgelegd.

Sylkai

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-02-14
Woonplaats: Loenhout

Re: Dans met mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:12

Ik vind de achtergronden te vaal vergeleken bij de rest van de foto.
Ook sommige momenten vind ik "net" niet goed getimed.
Maar goed commentaar geven is natuurlijk makkelijker als ze maken,
ik als beginnende fotograaf zou ws dezelfde fouten maken misschien. :)

Vind de laatste foto overigens het leukste van allemaal :j

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:48

Ik vind de foto's wat vaal. De kleding van de amazone vreselijk....het kleed echt niet af maar de overgang van zwart naar licht is zelfs storend op de plaats van overgang (hoop dat ik t nu tactisch heb verwoord...wil niemand kwetsen). Denk dat zwarte kleding met alleen de armen lichtgekleurd of geheel zwart cq lichtgekleurd beter zouden zijn dan.
Verder vind ik het een mooie combi! Benieuwd naar de show!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Dans met mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:51

Ik zou dat corset snel weglaten :+

Verder met de andere eens.. vind de bewerking niks en foto's vaak erg wazig.
Het kunnen hele mooie foto's worden, snap zeker wat jullie willen laten zien.
Het ziet er nu alleen erg amateuristisch uit.. jammer!

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Dans met mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:30

ik vind het jammer dat TS niet meer reageert....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:36

Ik vind het geen mooie foto's. Ze zijn niet scherp en stralen niets uit, behalve slechte nabewerking van de fotografe. Als ik zoiets zou zien zou ik me niet aangetrokken voelen tot je show, het ziet er namelijk helemaal niet professioneel uit. Jammer want het idee is leuk. Ik zou het echt nog een keer op de foto laten zetten door iemand anders, dat zou al zo veel verschil maken :)!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:45

tengeltje11 schreef:
ik vind het jammer dat TS niet meer reageert....


Denk zomaar dat dit niet de reacties zijn wat ze hadden verwacht

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Dans met mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:48

kan prima zijn,maar aan de andere kant zijn er toch ook al tonnen tips gekomen om wel aan goeie foto's te komen.
lijkt me leuk te weten of ze ermee aan de slag gaat en wat het resultaat wordt.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:48

Het idee is ontzettend leuk! Ik vind een combinatie van dans en ruiter altijd gaaf, denk dat als je wat meer tijd stopt in het uitwerken van het concept en een 'betere' fotograaf hierop zet je al een heel ander beeld krijgt!

Denk ook niet dat je het commentaar e.d. boven mij moet ontvangen als negatief, iedereen geeft tips en feedback wat je weer mee kan nemen naar een eventuele tweede fotoshoot!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Dans met mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:53

Ik vind het een erg leuk idee! :D Alleen mis ik een beetje het gevoel op de foto's. Het lijkt of alles in scene is gezet. Ik bedoel dit verder niet negatief maar misschien kun je deze tips meenemen naar een volgende photoshoot! Betere foto's = meer toeschouwers voor op de show! :D

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:02

Is het een idee om tijdens een show foto's te laten maken ? Door bijv bovengenoemde fotografe ?
Dan krijg je de hele sfeer van de show zelf en is het niet gemaakt.
Qua kleding mee eens :j
Wellicht de kleur terug laten komen in een dek en/of bandages en jij zelf in het zwart ?

Edit: jongens krijgt TS uberhaupt nog de kans om een keer online te komen/te reageren ? Rustig aan zeg.. sommige mensen hebben (hoe raar dat ook mag klinken) een leven buiten bokt.
We zijn pas 2 dagen verder _O-
Laatst bijgewerkt door Mondy op 19-06-17 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Dans met mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:06

Ik denk inderdaad dat ze niet meer reageert omdat dit niet de reacties zijn die ze had verwacht. Maar ik sluit me aan met bovenstaand commentaar, ik vind de foto's ook vaal en vreselijk nabewerkt. Het doet me inderdaad denken aan de jaren '90 of zelfs nog eerder. Met zo'n idee kun je zoveel doen, maar dan moet je wel een goede fotograaf zoeken. Corset vind ik inderdaad ook geen succes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:10

Mondy schreef:
Is het een idee om tijdens een show foto's te laten maken ? Door bijv bovengenoemde fotografe ?
Dan krijg je de hele sfeer van de show zelf en is het niet gemaakt.
Qua kleding mee eens :j
Wellicht de kleur terug laten komen in een dek en/of bandages en jij zelf in het zwart ?


Ik denk dat TS dan beter een ervaren paardenfotografe kan inhuren.. deze fotografe krijgt het paard in beweging niet scherp...

Maar daar moet je wel in willen investeren.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:13

Heel gaaf concept alleen de uitvoering, zover ik hem hier kan zien vind ik wat minder, en dat komt vooral door de kwaliteit van de foto's. Denk wel dat dit behoorlijk pittig is om goed op de foto te zetten.

Ik krijg gewoon kriebel handen als ik kijk naar de styling. :D Corset helemaal goed, zwarte broek prima (wijde zwarte rok nog beter) maar dat je gekozen hebt om bij de amazone ook wat roze toe te voegen doet juist afbreuk aan de foto's/styling. amazone helemaal in het zwart. Dat roze om de borst van het paard geeft wel weer een leuk accent en zou het daar qua kleur bij het paard ook bij laten, meer leidt alleen maar af. Danseres ziet er mooi gestyled uit, alleen nog wat kleinere sokjes zodat die er niet bovenuit piepen. :)
Zou een andere setting met wat meer afwisseling kiezen en ik zou het in de avonduren met prachtig zacht licht laten fotograferen.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 19-06-17 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:32

Anoniem schreef:
Mondy schreef:
Is het een idee om tijdens een show foto's te laten maken ? Door bijv bovengenoemde fotografe ?
Dan krijg je de hele sfeer van de show zelf en is het niet gemaakt.
Qua kleding mee eens :j
Wellicht de kleur terug laten komen in een dek en/of bandages en jij zelf in het zwart ?


Ik denk dat TS dan beter een ervaren paardenfotografe kan inhuren.. deze fotografe krijgt het paard in beweging niet scherp...

Maar daar moet je wel in willen investeren.


Als je het dan toch door een hobbyfotograaf (wat ik ook ben) laat doen, kijk dan vooral naar wat die fotograaf doet met composities.
Scherpte is in de meeste gevallen fijn maar als de compositie te wensen over laat worden de foto's een stuk saaier. Kom je met prachtige composities dan valt een klein beetje onscherpte bij paard, amazone of danser veel minder op. :)

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:38

Tsja, het kan mij eigenlijk ook niet bekoren...
Ik vind Jauke echt geweldig, prachtige fries met een sprekend hoofd en knap wat hij allemaal kan.
Maar in dit plaatje vind ik dat de amazone zoveel mogelijk moet wegvallen (het mooist zou interactie zonder amazone zijn en met danseres, maar begrijp dat dat lastig realiseerbaar is). Maar inderdaad totaal onopvallende kleding en geen bemoeienis met dansbewegingen, die leiden alleen maar af en voegen niks toe.
Foto 1 irriteer ik me aan de staart van Jauke, net verkeerde moment foto geknipt. Op foto 5 kijken jullie alle 3 verveeld...jammer.
Met 2 op Jauke, hij kan het vast dragen maar vind het er niet prettig uitzien.

Succes, je hebt een toppaard en goede ideetjes, maar dit kan beter. Je hebt veel tips gehad en denk inderdaad dat eventueel een promo-filmpje veel beter effect heeft, dan kun je echt de interactie en dynamiek laten zien.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:37

Om een voorbeeld te noemen: ik kan me nog een fotoserie herinneren van Jauke met een voetballer (?) waarin de interactie tussen die twee echt machtig mooi van het scherm spatte. Zoiets zou ook perfect zijn voor dit doeleinde.

GabberGill

Berichten: 5708
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Dans met mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:53

Juist Jolien87 die kan ik me ook nog heel goed herinneren!

Ik vind dit echt zonde.