Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 59 van de 73 [ 1822 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 73  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

VOLG: The Miracle Pony named Lotje

 
Profiel   

Nou,super toch :D *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 21:32 



 
Profiel   

ah wat heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 21:30 



 
Profiel   

Ik heb leuk nieuws om te delen! *\o/* Maar ik denk dat ik pas dit weekend foto's ervan heb. Dus ik hou het nog even geheim :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 09:56 



 
Profiel   

Oehhh spannend!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 11:46 



 
Profiel   

Jaaaaa vandaag is eindelijk de dag! *\o/*
Al een hele tijd is het bekend dat er helaas een hele geliefde stalgenoot weg zou gaan. Lekker naar een nieuw huis met eigen stallen en land, wat een geweldige droom is die uit komt voor haar! <3
Dat betekent ook dat haar stal vrij kwam, die naast Lotje. Met als verschil dat die stal een uitloop heeft. Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en gevraagd bij de stal eigenaar of Lotje daar misschien in mocht komen en dat is mooi afgesproken :D

Het is even wachten geweest, maar vandaag mocht ze er eindelijk in en wat ben ik ontzettend blij dat ik hiervoor gekozen heb! Wat een ruimte *\o/*. De stal zelf is even groot (gewoon de andere helft van de container waar ze al in stond), maar plus een uitloop wat echt 2x zo groot is als de stal zelf :j.

Ik denk dat Lotje er ook heel blij mee is :o
Let niet op mijn ninja poging om te foto te ontwijken :=
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 19:08 



 
Profiel   

Ah, dat is fijn zeg! Ze staat ook heel trots te kijken <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 19:22 



 
Profiel   

Coconut schreef
Ah, dat is fijn zeg! Ze staat ook heel trots te kijken <3

Heel fijn inderdaad! Op zich stond ze prima in haar oude stal, maar ik denk dat een uitloop toch wel fijn is, zeker wanneer ze in de winter vroeger naar binnen gaan.

Ik ben erg benieuwd naar hoe ze het heeft gedaan vannacht :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 09:58 



 
Profiel   

Ook goed dat ze een beetje kan lopen en kan gaan en staan waar ze wilt :)
Hoe is het afgelopen nacht gegaan met haar? Hoe is het met jou en jouw opleiding nu ivm corona?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 20:50 



 
Profiel   

En hoe is het gegaan? :D
Wat fijn zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 21:13 



 
Profiel   

Coconut schreef
Ook goed dat ze een beetje kan lopen en kan gaan en staan waar ze wilt :)
Hoe is het afgelopen nacht gegaan met haar? Hoe is het met jou en jouw opleiding nu ivm corona?


Felien_Kyra schreef
En hoe is het gegaan? :D
Wat fijn zeg!


Lief dat jullie het vragen!
Volgens de stal eigenaar doet ze het heel goed. Toen ik de volgende dag ging (expres toen ze net binnen werden gezet), zag ik dat ze nadat de brokjes op waren meteen de stal uit ging en buiten bleef, ookal was er in de stal nog hooi. Dat vond ik wel apart want normaal heeft ze nul aandacht voor mij als er eten is. Helaas had ik haast en kon ik niet lang blijven. Dus gisteren ben ik nog een keer gegaan toen ze net binnen stonden. Toen bleef ze ook buiten staan na de brokjes. Ik heb haar maar even op de uitloop stuk gepoetst en gekriebeld. Daarna haar een paar keer de stal in gestuurd om te zien wat ze dan doet. Zodra er geen snoepje/brokje in haar bakje lag ging ze meteen de stal weer uit. Maar na een tijdje bleef ze wel binnen staan en om haar hooi te eten.

Ik denk dat het dus goed gaat. Waarschijnlijk heeft ze toch wel een beetje last van het gemis van haar buurpaardje. Want ze blijft dan op de uitloop tegen de draad staan om te zoeken naar de rest. Ze hinnikt ook als ik even weg loop. Maar uiteindelijk is ze wel rustig dus ik geloof wel dat het goed komt. :j


@Coconut: lief dat je het vraagt! Ik loop geen vertraging op gelukkig. Praktisch alles is inmiddels online omdat ze in België vanaf deze week naar code rood zijn gegaan voor de universiteiten. Skills labs etc gaan wel door gelukkig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 11:36 



 
Profiel   

Mm dat lijkt me wel even lastig ook voor jou. Zou dan zelf in ieder geval wat onrustig thuis zitten omdat ze anders is als anders.
Maar goed, is ook een kwestie van wennen. Komt er wel snel weer een buurpaardje? En staan er nog wel andere paardjes om haar heen die ze kan zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 15:08 



 
Profiel   

Felien_Kyra schreef
Mm dat lijkt me wel even lastig ook voor jou. Zou dan zelf in ieder geval wat onrustig thuis zitten omdat ze anders is als anders.
Maar goed, is ook een kwestie van wennen. Komt er wel snel weer een buurpaardje? En staan er nog wel andere paardjes om haar heen die ze kan zien?


Er is een plek vrij mocht iemand van stal via via iemand kennen, maar er wordt niet geadverteerd omdat het toch kleinschalig en privé is.
Vanuit haar stal kan ze de Shetlanders op de wei zien (alleen geen direct contact). Verder kan ze evenveel van de andere paarden zien zoals eerst, ze staat namelijk in dezelfde container maar dan de andere helft. Overdag staat ze de hele tijd met haar grote vriend in de wei. :D

Ik had niet verwacht dat ze het erg zou vinden dat haar buurpaard weg is. Lotje kreeg altijd flinke stress en voedernijd als dat paard met haar hoofd over de tussenschot kwam (net boven Lotjes voederbak). Je zou denken dat ze nu veel meer rust heeft om te eten. Misschien is dat ook de reden waarom ze niet haastig al het hooi opeet? Aangezien er geen 'concurrentie' is? Ik weet het niet...

Ik geloof wel dat het goed komt. Gisteren was ze helemaal prima toen ik weg ging. En hopelijk komt er een (klein) vriendje ooit naast haar. Als het een groot paard wordt dan komt die in een ander groter stal te staan wat alsnog niet naast die van Lotje is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 15:47 



 
Profiel   

Ik heb via Facebook twee hele leuke herinneringen gekregen! Van zowel 2j geleden als 3j geleden. Wat gaat de tijd toch snel!
[ img ]
[ img ]

Ik heb eigenlijk wel een leuk verhaaltje van afgelopen weekend. Maar daar zal ik even voor moeten zitten. Jullie krijgen het nog tegoed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 17:51 



 
Profiel   

Wat een mooie herinnering zo en wat heeft Lotje een mooie uitloop bij haar stal!

Ben heel benieuwd naar je verhaal :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 20:39 



 
Profiel   

Ik ook :D !

Fijn dat de opleiding gewoon zo door kan gaan! Leuke herinnering op Facebook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 20:45 



 
Profiel   

Firelight schreef
Wat een mooie herinnering zo en wat heeft Lotje een mooie uitloop bij haar stal!

Ben heel benieuwd naar je verhaal :j

Ik ben ontzettend blij met de keuze van de uitloop over te nemen. Ik kan niet wachten om dit weekend te zien hoe ze het doet na een weekje :D
Ik heb een leuke foto van Fenne ontvangen, waar je tevens links achter kunt zien waar de Shetlanders staan. Die kan ze dus zoals eerder gezegd op een afstandje zien en overdag staat ze samen met een ander paard op de wei. :j
[ img ]

Coconut schreef
Ik ook :D !

Fijn dat de opleiding gewoon zo door kan gaan! Leuke herinnering op Facebook!


Ik ben er ook heel blij mee! Ik zit nu in de 5e van de 6 jaar en ben langzaamaan toe aan het komen om student-af te zijn :'). Dus vertraging is zeker NIET welkom! :=

Ik zal zo even het verhaaltje typen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 11:26 



 
Profiel   

Oeps, een beetje later dan beloofd. Maar hier komt het! Het is toch een lang verhaal geworden, dus voor degenen die het te lang vinden, scroll maar naar de laatste alinea :')

Ik zit de laatste tijd een beetje in de knoop met mijn hoofd. Iets met meer in mijn hoofd leven ipv mijn lichaam, continu vooruit plannen ipv in het moment leven, etc...
Dit is iets waar ik al lang mee worstel, maar ik heb er nooit iets aan gedaan, tot twee weken terug.
Die vrijdag was ik voor het eerst in 3wk weer naar huis en kon ik naar stal. Toen ik daar was, was ik zo haastig bezig zonder enkele reden (achteraf gewoon omdat ik continu vooruit aan het denken ben). Opeens toen ik voor Lotjes hoofd langs wilde lopen om de andere kant te poetsen, voelde ik haar neus tegen mijn borst aan en bleef ze calm tegen mij aan geleund. Dit trok mij opeens in het moment zelf, ik moet niet haasten.
Zoals jullie weten is Lotje normaal helemaal niet knuffelig, zeker rondom haar hoofd. Dus toen ze dit deed, zag ik het als een seintje dat ik even terug in het moment moet leven. Ik werd er zelfs bijna emotioneel van. :o

Daarom heb ik besloten dat ik er verandering in wil brengen en dat is toch wel makkelijker gezegd dan gedaan.
Eén aspect is onlangs aan het licht gekomen, en jawel, door Lotje! :o
Wanneer ik op stal ben, heb ik vaak de neiging om veel foto's van Lotje te maken. De reden hiervoor is denk ik dat ik extra bewust ben van dat ze er ooit niet meer zal zijn, want ze is al 'dood' geweest. Ik heb die verdriet al meegemaakt. Alle herinneringen die we nu maken zijn bonus! Dus die moeten vastgelegd worden!

Maar,... Dat vastleggen moet in je herinnering gebeuren, niet doorheen de camera van een telefoon. En toch pak ik elke keer dat Lotje iets leuks doet of leuk kijkt steeds die stomme smartphone erbij voor de camera. En zodra ik dat doe, kijkt ze boos. Elke keer weer... Ik weet dat het een signaal was, maar ik was er altijd blind voor tot nu. Ze heeft me al die tijd geprobeerd te vertellen dat ik die telefoon weg moet leggen en gewoon moet genieten van onze tijd samen. :j

Dus, wat is nu het leuke verhaal? Vorig weekend zijn een stalgenoot en ik op buitenrit gegaan. Het was ontzettend lekker weer. Voor het eerst in een tijdje ben ik erop geweest. En ik mag zeggen dat ik toch wel twee belangrijke overwinningen had die dag :D :
1. Een hele rit genieten, zonder schuldgevoel! Jullie weten dat ik dat toch wel heb elke keer als ik er toch op klim. Het is nergens voor nodig. Lotje kan het makkelijk aan, ik ben net zo klein als vroeger en weeg zelfs nog minder (was nooit te zwaar oid, dus nu helemaal niet). En toch had ik elke keer schuldgevoel. Deze keer niet! *\o/*
2. Door het mooie herfstweer wilde ik steeds foto's maken om het vast te leggen. Maar ik heb me ingehouden en gewoon genoten! En ik moet zeggen dat ik er nu veel meer waarde aan hecht dan wanneer ik toch foto's zou hebben gemaakt :j.

Ik ben toch wel een beetje trots!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 21:49 



 
Profiel   

Wat fijn! Het is je zo gegund! Hopelijk hebben jullie nog vele mooie ritten samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 22:13 



 

Bijzonder! Wellicht kun je eens yoga proberen om meer in het hier en nu te zijn en in je lichaam/gevoel ipv je hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 20:48 



 
Profiel   

Ohh.... wat een heerlijke, heerlijke updates!!

En wat een mooie ontwikkeling!!!

Geniet ervan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 23:01 



 
Profiel   

Het is je gegund en laat Lotje jou maar de weg wijzen. Dat komt wel goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 00:01 



 
Profiel   

Wat ziet Lotje er prachtig uit. En super dat ze een ruimere stal heeft nu. Heerlijk!

En inderdaad, genieten van het moment. Geniet van het nu. Dat is een ontzettend wijze les van Lotje. Super dat je haar stem hebt gehoord en de dag echt hebt geplukt samen met Lotje. Ik ben blij voor je dat je dit hebt ontdekt. Ik wens jullie nog oneindig veel mooie momenten toe samen!

Geniet! *\o/* *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 21:13 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Wat fijn! Het is je zo gegund! Hopelijk hebben jullie nog vele mooie ritten samen!

Dankjewel <3

Humpiedumpie schreef
Bijzonder! Wellicht kun je eens yoga proberen om meer in het hier en nu te zijn en in je lichaam/gevoel ipv je hoofd.

Bedankt voor de tip! Ik hoor het vaker dus misschien moet ik het wel eens proberen :o

Punz schreef
Ohh.... wat een heerlijke, heerlijke updates!!

En wat een mooie ontwikkeling!!!

Geniet ervan!!

Dat doe ik zeker! :D Inmiddels heb ik al meer van zulke momenten mogen ervaren. <3 Had ik het maar jaren eerder ontdekt! Maarja, zo heeft alles wel z'n tijd denk ik :o

Monique1963 schreef
Het is je gegund en laat Lotje jou maar de weg wijzen. Dat komt wel goed!

Heel erg bedankt! :D

Riel schreef
Wat ziet Lotje er prachtig uit. En super dat ze een ruimere stal heeft nu. Heerlijk!

En inderdaad, genieten van het moment. Geniet van het nu. Dat is een ontzettend wijze les van Lotje. Super dat je haar stem hebt gehoord en de dag echt hebt geplukt samen met Lotje. Ik ben blij voor je dat je dit hebt ontdekt. Ik wens jullie nog oneindig veel mooie momenten toe samen!

Geniet! *\o/* *\o/* *\o/*

Heel lief van je, dankjewel Riel! <3

Echt ontzettend bedankt allemaal voor de support! Ik voel me de laatste week zo veel beter! Ik heb misschien geen foto updates voor jullie maar volgens mij is dat niet erg :o.

Ik merk sinds ik die knop heb omgedraaid, dat Lotje opeens nog aanhankelijker wordt. In plaats van dat ik haar aandacht moet vragen, zoekt ze mij op. Ik ga tegenwoordig graag 's avonds wanneer ze 'op stal' staat. Dan lekker poetsen op haar uitloop stukje. Ze geniet ontzettend van de aandacht. Ik ben vooral bezig met haar gewoon te kriebelen en te masseren. En wanneer ik even ergens anders ga staan, zonder haar mee te vragen, kijkt ze op en komt ze achter mij aan. Ze doet het zonder op zoek te zijn naar snoepjes oid. Ze komt naar me toe en drukt zich tegen mij aan en blijft staan terwijl ze in de verte rondkijkt. Alsof ze mij wil beschermen. Vorige week gebeurde ook zoiets. Ik ging hurken in het midden van haar uitloop, en toen kwam ze achter mij staan met haar hoofd/hals over mij heen. Mijn hond kwam erbij met zijn rug naar me toe en beiden keken ze in de verte terwijl ze mij afschermden. Zo hebben we toch een hele tijd met z'n drietjes gezeten. Ik vind het toch wel bijzonder! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 20:09 



 
Profiel   

Wat een super fijne update! <3 fijn dat je zo kunt genieten van Lotje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 20:39 



 
Profiel   

Coconut schreef
Wat een super fijne update! <3 fijn dat je zo kunt genieten van Lotje!

<3 <3 <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 18:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 59 van de 73 [ 1822 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 73  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen