Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 73 [ 1822 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 73  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

VOLG: The Miracle Pony named Lotje

 
Profiel   

Lotjeee <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-17 20:18 



 
Profiel   

Super leuk ik ga je zeker weer volgen!
Zelf doe ik met me oude merrie ook vd! Ze vind het ook altijd heel leuk en leert heel snel maar ik kan haar niet veel meer verder leren omdat de rest van de kunstjes te veel van haar lichaam kosten, maar ze vind het nog altijd heel erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-17 20:42 



 
Profiel   

Zo leuk em <3 Ben blij voor je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-17 20:57 



 
Profiel   

ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-17 21:16 



 
Profiel   

freetorun schreef
Met betrekking tot vrijheidsdressuur is het misschien leuk dit boek aan te schaffen: Vrijheidsdressuur
van apporteren tot zitten (op Bol.com: https://www.bol.com/nl/p/vrijheidsdress ... jEQAvD_BwE )

Hierbij staan de oefeningen puntgewijs uitgelegd. Het leuke aan dit boek is, dat ze ook de oefeningen laat zien bij meerdere paarden. Want niet elk paard doet het hetzelfde natuurlijk. Echt een aanrader om lekker mee aan de slag te gaan :)


Bedankt voor de tip! Voor nu ga ik even voorzichtig doen met spullen kopen, even op Lotjes DA rekening wachten. Ook moet ik deze maand mijn eigen schoolboeken gaan kopen, dus volgende maand komt dit boek denk ik :)

Gigixponys schreef
Ik kom ook weer volgen!

Wat lief dat je dat meisje een foto gestuurd hebt! Mij hebben ze vroeger gelukkig wel verteld dat mijn lievelingspony verkocht was. Mijn lesgeefster had nog geregeld dat ik een laatste keer kon rijden met haar, mijn les was altijd in de vm en die nm werd ze verkocht. Dus heb ook wel geluk gehad.


Wat fijn dat je nog afscheid kon nemen! Voor de meisjes zelf was het zeker fijner geweest om het te weten. Maar ik begrijp het volledig waarom het meestal niet wordt gezegd. Lotje was zo geliefd, de manege eigenaar zat waarschijnlijk niet te wachten om een 20tal huilende meiden over de vloer te hebben. Hij heeft een week later om een foto van Lotje in de wei gevraagd zodat hij de meisjes gerust kon stellen dat ze het goed heeft. :o

RosaZorro schreef
Super leuk ik ga je zeker weer volgen!
Zelf doe ik met me oude merrie ook vd! Ze vind het ook altijd heel leuk en leert heel snel maar ik kan haar niet veel meer verder leren omdat de rest van de kunstjes te veel van haar lichaam kosten, maar ze vind het nog altijd heel erg leuk!


Wat leuk dat je het ook met je oude merrie doet! Ik twijfelde zo of het nog kon met een oudje. Maar ik hoor nu steeds meer dat het gewoon kan! Pakte die van jou het goed op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 10:12 



 
Profiel   

Kan prima met een oudje.. mits geen onmogelijke gymnastische bewegingen gevraagd op die leeftijd... vaak pakken ze het nog sneller op dan een groene spriet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 12:14 



 
Profiel   

ik volg weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 14:53 



 
Profiel   

Ja, ik snap het ook wel. De pony die ik reed was niet zo geliefd. :P

Was Embryologie trouwens je enige herexamen? (Ik doe ook DGK)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 17:07 



 
Profiel   

Gigixponys schreef
Ja, ik snap het ook wel. De pony die ik reed was niet zo geliefd. :P

Was Embryologie trouwens je enige herexamen? (Ik doe ook DGK)


Ah wat leuk! Zit je ook in Antwerpen? Helaas heb ik ook Cel- en Weefselleer... Een super vervelend vak... Ik moet er veel voor gaan doen want het is een mondeling. De vorige keer faalde ik zo hard voor zijn ogen dat ik nu wel echt moet gaan knallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 19:31 



 
Profiel   

Vanavond zijn Lotje en ik wat verder weg geweest dan gepland. :') Deze week gingen we niet verder dan 15min door de wijk, maar een stalgenoot wilde lekker het bos in. Vroeger ben ik er vaak met Lotje geweest maar ik twijfelde of ze het nog kon. En ja hoor, Lotje was zo blij! <3

Het was echt heerlijk, ik was bijna vergeten hoeveel plezier het ons beiden vroeger opleverde. <3 Lotje gedroeg zich weer als jong en wilde alleen maar sneller. Ik heb haar toch proberen rustig te laten lopen, ik wil niet dat ze zich ging overbelasten. Toch wilde ze stiekem gaan draven dus heb ik het eventjes toegelaten. Tot mijn verbazing liep ze best goed!

Ik moet opletten dat ik niet te voorzichtig doe. Want Lotje geeft uit zichzelf aan wat ze wel of niet kan. En als ik haar te veel tegen hou dan denk ik dat ik meer schade aan ga richten doordat ze haar passen niet af kan maken, dan dat ik haar gewoon op haar tempo laat lopen. Lotjes tempo is gewoon wat sneller dan de meeste paarden. :')

Ik heb helaas geen foto's van de rit, maar wel een leuke van haar naderhand :) .

[ img ]

Is ze niet prachtig? <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 20:34 



 
Profiel   

Ze geniet duidelijk van terug thuis te zijn dan! :D

Ja, nu nog wel. Begin straks in Gent. (1ste master) Maar heb ook nog herexamens. En ja, cel en weefsel is veel en vooral saai, dat maakt het niet handig om te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 20:58 



 
Profiel   

Gigixponys schreef
Ze geniet duidelijk van terug thuis te zijn dan! :D

Ja, nu nog wel. Begin straks in Gent. (1ste master) Maar heb ook nog herexamens. En ja, cel en weefsel is veel en vooral saai, dat maakt het niet handig om te leren.


Oh wauw, dan is je bachelor bijna klaar! Je loopt 2 jaar op mij voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 21:09 



 
Profiel   

Wat leuk! <3 Ze ziet er blij uit op de foto :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 21:49 



 
Profiel   

Ze toont heel vrolijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 22:07 



 
Profiel   

Leuk om te lezen, bos is heerlijk voor ze! zou je wel als tip mee willen geven om vandaag te kijken hoe ze loopt. Als ze vandaag slechter loopt dan heeft ze gister toch teveel gedaan.

Veel paarden maken adrenaline aan in een "spannende" omgeving en voelen op dat moment de pijn niet, en bij zo'n artrose paardje kun je dan juist wel over een grens gaan.
Als ze vandaag gewoon nog goed loopt dan weet je ook dat dat gister niet het geval was en kun je zo een beetje de grens gaan bepalen van wat nog wel en niet kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 07:08 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Leuk om te lezen, bos is heerlijk voor ze! zou je wel als tip mee willen geven om vandaag te kijken hoe ze loopt. Als ze vandaag slechter loopt dan heeft ze gister toch teveel gedaan.

Veel paarden maken adrenaline aan in een "spannende" omgeving en voelen op dat moment de pijn niet, en bij zo'n artrose paardje kun je dan juist wel over een grens gaan.
Als ze vandaag gewoon nog goed loopt dan weet je ook dat dat gister niet het geval was en kun je zo een beetje de grens gaan bepalen van wat nog wel en niet kan.


Bedankt voor de tip! Ik heb daar eigenlijk niet over nagedacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 07:10 



 
Profiel   

Graag gedaan, en dat snap ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 07:13 



 
Profiel   

en duivelsklauw..schijnt de gewrichten soepeler te maken? weet niet of mensen er ervaring mee hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 13:22 



 
Profiel   

CBD olie werkt heel goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 13:40 



 
Profiel   

Heel fijn dat jullie ook erover beginnen. Ik zit namelijk te kijken naar wat Lotje kan helpen tegen de ongemakken van artrose. Hebben jullie ervaring met bepaalde supplementen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 16:22 



 
Profiel   

Ik ben net met Lotje wezen stappen aan de hand buiten. Ze is totaal niet stijf *\o/* . Helaas begon het weer snel om te slaan dus konden we niet verder dan een straatje heen en weer.

Hier toch wat leuke foto's!

[ img ]

[ img ]

Weet iemand trouwens wat dit kan zijn? Het zit enkel op haar voorbenen. Ik twijfel tussen bloemzaadjes of misschien vliegeneitjes ofzo...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 19:26 



 

Ik denk horzeleitjes. Verstandig is om ze te verwijderen.

http://www.ecostyle.nl/paard/horzeleitj ... e-gevolgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 19:41 



 
Profiel   

safina schreef
Ik denk horzeleitjes. Verstandig is om ze te verwijderen.

http://www.ecostyle.nl/paard/horzeleitj ... e-gevolgen


Oh nee! Ik ben net thuis. Kan het kwaad als ik het morgen pas weg haal? Het is nu donker en er is niet veel licht op stal...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 19:49 



 

Nee hoor, kan vast geen kwaad. Mijn veearts zag ze zitten op de mijne. Ze raadde me aan in ieder geval aan om in december te ontwormen met ivermectine, want als ze er zitten kan je paard ze ook al binnen hebben gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 20:09 



 
Profiel   

safina schreef
Nee hoor, kan vast geen kwaad. Mijn veearts zag ze zitten op de mijne. Ze raadde me aan in ieder geval aan om in december te ontwormen met ivermectine, want als ze er zitten kan je paard ze ook al binnen hebben gekregen.


Is die ivermectine voor alle soorten wormen? Want ik wil haar sowieso nog ontwormen. Dan zou het handig zijn als alles in een keer gedaan kan worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 20:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 73 [ 1822 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 73  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen